نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!

تصویر تو را بهار باید بکشم

مطلب تیتر یک را این‌جا بخوانید

مجهولی که از مسیر غلط یافته می‌شود

حکایت ما و انتخابات، چیزی‌ست شبیه معادله‌ی ریاضی. جواب نهایی مهم است اما به همان میزان شکل رسیدن به جواب هم اهمیت دارد.

خاطراتی از انتخابات 84 به ذهنم می‌رسد. از دوستانی که آن زمان خودشان را والسابقون السابقون حمایت از دکتر احمدی نژاد می‌دانستند. گذشته از این که هم‌رأی آن روزشان نبودم، شکل حمایت‌شان هم برایم تعجب آور بود. دوستی می‌گفت: «اگر احمدی نژاد رییس جمهور شود، با صادرات زعفران، صادرات نفت را قطع می‌کند!» در تبلیغ دوستی شنیدم:«احمدی نژاد توی مدرسه نمره‌اش خوب بوده. بعد معلم گفته:احمدی نژاد کیه؟! (و ادامه‌ی ماجرای زندگی ایشان!)» یکی دیگر می‌گفت:«در شهرداری تهران از وقتی آمده به همه‌ی زوج‌های تهرانی یک میلیون وام داده!» دوستی می‌گفت:«اگر او بیاید بعد از این همه سال یک رییس جمهور در تنفیذ دست رهبری را می‌بوسد!» یکی می‌گفت:«رهبری فرموده رییس جمهور باید جوان باشد!»(بعد از 8 سال هنوز سند این سخن را نیافته‌ام!) یکی می‌گفت:«سوار پژو 504 می‌شود» در تبلیغاتش شنیدم که گفته:«بعد از ریاست جمهوری به کاخ سعدآباد نمی‌روم» یکی هم که می‌گفت:«اگر رای بیاورد تا چند ماه دیگر ترورش می‌کنند و شهید می‌شود!» یکی دیگر می گفت:«در فیلم تبلیغاتی‌اش عکس امام و رهبری را گذاشته جلویش! بر خلاف لاریجانی که عکس امام و رهبری را چپانده(!) توی کمد کتابخانه‌اش!» یکی گفت:«گفته برایم پوستر رنگی چاپ نکنید!» دیگری هم به کاپشنش اشاره می‌کرد. بعضی‌ها هم از دیدار مردمی شهردار تهران تمجید می‌کردند. همه‌ی این‌ها و کلی حرف‌های عجیب و غریب و بعضن خلاف شرع!

اصلن کاری به درست یا غلط بودن حرف‌های بالا ندارم. نه سال 84 با رییس جمهور شدن آقای احمدی نژاد مشکلی داشتم و نه امروز با رییس جمهور شدن یکی مثل آقایان جلیلی یا باقری لنکرانی یا قالیباف یا ولایتی یا هاشمی یا هر نامز دیگری. هر کدامشان بعد از تأیید رأی بیاورد برایم علی السویه است.

اما حکایت ما و انتخابات، چیزی‌ست شبیه معادله‌ی ریاضی. جواب نهایی مهم است اما به همان میزان شکل رسیدن به جواب هم اهمیت دارد. خوب است حواسمان باشد از راه غلط به نتیجه نرسیم. که حتا اگر درست باشد جوابمان ارزشی ندارد.

سوار پراید شدن و گریه کردن در حرم و انقلابی سخن گفتن و جبهه و جانبازی و کلی مشخصات دیگر اگرچه امتیاز باشند اما به قطع دلیل کافی برای رأی دادن به کسی نمی‌شوند. چه رسد به حمایت و حتا دعوت...



+++

1. نقل این مطلب در سایت سلمان فارسی

حل معادله سیاسی

محمود احمدی نژاد

انتخابات ریاست جمهوری یازدهم

انتخابات

۹۲/۰۲/۲۸ موافقین ۱ مخالفین ۰
و آخِرُ دعوانا اَن الحمدُ لله رب العالمین.../طلبه اُ منفی

نظرها : ۳

حسین رضوی فرد
سلام
زنده باشی حاج هادی
سال 84 و 88 و مرور این 8 سال برای بعضی ها هنوز جکه خوشحالم که برای شما خاطره ست! هنوز ایمیل هایی که از هشت سال پیش به این ور با دوستان ارزشی ام تبادل کردم و برای نه به احمدی نژاد حجت آوردم را دارم و ناراحتم! که پیش بینی های من و طیفی که چنین می گفتند همه درست از آب درآمد. به هر حال خوشحالم که در اُمنفی بودن خونمان وجه اشتراک داریم. مابقی مسائل رو مرور زمان حل می کنه ایشاله

پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
پاسخ:
سلام
سخن از پیش بینی و خوب یا بد بودن کسی نیست. اصلن فرض بر انتخاب درست است. وقتی از مقدمه‌ی ناصحیح باشد به خاکی زدن است و بی ارزش خواهد بود.
سال 88 به احمدی نژاد رای دادم. هنوز هم پای نکته‌های مثبتش هستم بر خلاف منفی‌ها. تاریخ مشخص می‌کند کدام نتیجه درست‌تر بوده...
سلام
متاسفانه بعضی ها که تعدادشون کم هم نیست و از قشر مذهبی هم هستند ملاک رو ساده زیستی قرار می دهند و ملاک های دیگر پشم! تا حرفی میزنی ساده زیستی رو می زنند تو سر آدم. 8 سال پیش احمدی نژاد و الان هم جلیلی. البته اینکه 8 سال پیش احمدی نژاد انتخاب درستی بود من قبول نمیکنم چون 8 سال پیش افرادی بودند که مدیریتشون از احمدی نژاد خیلی بهتر بود و متاسفانه به خاطر ملاک ساده زیست بودن احمدی نژاد رای نیاوردند. امسال هم جلیلی رو علم کردند و ساده زیستی و جانباز بودنشو ملاک برتری بر دیگران میدونند. تا میگی پس چیزهای دیگه چی میگن مقتدامون گفته تا مهلت رسمی تبلیغات، تبلیغات نکنید. آخه برادر من اگه چیزی تو چنته داشتید رو می کردید. یه تحلیل دیگه که من امروز خوندم این بود که جلیلی کاندیدای مورد حمایت احمدی نژاد است و مشایی فقط یه طعمه است.
با سلام خدمت شما و تبریک برای وبلاگ خوبتان
با ما همراه باشید با بررسی مسائل سیاسی روز ایران
نظر فراموش نشود!
areffera.blogfa.com
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.