نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!

تصویر تو را بهار باید بکشم

مطلب تیتر یک را این‌جا بخوانید

دل و دینی که تار بسته

این ماه از نظر ساختاری «سهل ِ ممتنع» است! از یک سو هر نفسی تسبیح است و خواب هم عبادت. از سوی دیگر بخشیده شدن در این ماه را -از بس کم است- می‌شود خسران دانست! نمی‌دانم دقت کرده‌اید یا نه؟! می‌گویند آخرهای شعبان بگویید: «اللهم ان لم تکن غفرت لنا فی ما مضی من شعبان فاغفر لنا فی ما بقی منه» یعنی باید به هر زوری شده(!) همان شعبان حساب را صاف کنی! و این یعنی این ماه مال چیزهای بزرگ‌تر است...

اما راستش نمی‌دانم چه می‌شود و حتا نمی‌دانم چه باید بشود! فقط باید خود را سپرد به دست موج‌های رحمت او...

فقط این که آدم توی این ماه می‌تواند بفهمد خود ِ خودش چه عیاری دارد. می‌گوید شیطان بیرون را زنجیر کرده. یعنی خودم هستم و خودم. یعنی اگر این یک ماه را هم خراب کنم از آن‌هایی هستم که می‌گویند وقتی شیطان را لعنت کرد، شیطان جواب داد: «لعنت بر خودت...»

همین!

خود واقعی انسان

شیطان

دین

ماه مبارک رمضان

سهل ممتنع

۹۲/۰۴/۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
و آخِرُ دعوانا اَن الحمدُ لله رب العالمین.../طلبه اُ منفی

نظرها : ۸

ان شاءالله
تار دل و دین من عنکبوتشم توشه!!!

پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
پاسخ:
:))
محمدباقراکبری
اللهم اغفرلنا!
عالی بود.
حسین رضوی فرد
نه ضمیر شخصی نه ضمیر جمعیم
ادعا هم داریم نقش ما موصولیست
گرچه خالی از خیر گرچه پر از بغضیم
این عرائض حکماً صرف دلمشغولیست!

زنده باشی حاج هادی
التماس دعا
قاسم صرافان
سلام برادر
ممنون از لطفتون
مطالب تون رو علی الدوام از پلاس میبینم.. ببخشید تایید و تکذیب نمیکنم
بجاش یاد میگیرم.
خوشم میاد از حضور پر رنگت ایشالا خدا از این حالها به ما هم عطا کنه

پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
پاسخ:
سلام مجدد
لطف شماست... :)
دوشنبه های کوهی....
برای من که بلد نیستم خوب باشم دعا کنید..
پرم از همون تارهایی که دست و پای دلمو بسته اند
جایی که گم شده م خیلی وحشتناکه....
پرتم.. خیلی پرت...
مرجان رضایی
شاعری دیدم هنگام خطاب به گل سوسن می گفت شما
من کتابی دیدم واژه هایش همه از جنس بلور
کاغذی دیدم از جنس بهار
موزه ای دیدم دور از سبزه
مسجدی دور از آب
...
بهنام دهقانی
سلام
واویلا هادی راست می گیا عجب غفلتی که تا حالا داشتم و ....

راستی با نقدی بر اثر آقای احد رئیسی منتظر حضورتون هستم
پویا باشی