نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!

تصویر تو را بهار باید بکشم

مطلب تیتر یک را این‌جا بخوانید

دو راهی محمود و مردم

این که آقای احمدی‌نژاد خدمات دولت‌های قبل‌ترش را زیر سوآل ببرد انگار خودش تنها دولتی‌ست که خدمت می‌کند آن هم به بهانه تبلیغات انتخاباتی کار سخیفی است. این که آقای روحانی دولت قبل خودش را هم به جوخه‌ی هتک بسپارد انگار در 8 سال هیچ خدمتی نبوده و سراسر خیانت و خباثت بوده هم دست کمی از مورد قبل ندارد. مضاف بر آن‌که ایشان رأی اعتماد مردم را به همراه خود دارد و جدا از آن که خلاف اخلاق است خلاف تدبیر مملکت و ایجاد امید در جامعه هم خواهد بود! البته این عمل تفسیر پذیر است و باید در مجال خود مورد بحث قرار گیرد.
غرض این که آقای احمدی نژاد بعد از 6 ماه حمله‌ی یک سویه به دولت‌های نهم و دهم –از مناظره‌های انتخاباتی و میتینگ‌های تبلیغاتی و در نهایت گل سرسبد گزارش 100 روزه- نامه‌ای نوشته به حسن آقای روحانی و ایشان را به مناظره طلبیده! (این‌جا)

انصاف می‌گوید زمانی که هنوز کلید دولت و رسانه‌ها به دست آقای روحانی نرسیده بود و هنوز آقای احمدی نژاد می‌تاخت و پیشینیان را مورد عنایت خاصه‌ی خویش قرار می‌داد، اگر دولت‌های پیشینش فرصت دفاع از خود را داشتند –که نداشتند- ایشان هم باید از خود دفاع کند. اما چنان که ایشان عمل نمود باید با ایشان نیز برخورد شود.
از سوی دیگر دانستنی که ظاهرن در این دولت مبارکه حق مردم شده حکم می‌کند مردم شفاف تفاوت‌ها را احساس کنند. حق ما این است که بدانیم رسانه‌های ما آن‌چه از دولت‌مردان قبل و حال ارایه می‌کنند، کدام صحیح است و کدام غلط! ولی آیا بدون مناظره چنین حقی به مردم خواهد رسید؟! هرگز!
اینک دولت جناب روحانی بر سر دوراهی حق مردم و حق محمود احمدی نژاد است. نگارنده امیدوار است راه به سمت حق مردم باشد. اگرچه شواهد خلاف این را نشان می‌دهد. مثلن همین حرف بچگانه که:«مناظره به شرط راست گفتن...» (این‌جا) واکنش سراسیمه و فرار از اصل موضوع ناشیانه‌ای بود. و همچنین این‌که (این‌جا) گفتند:«هنگام محاکمه است نه مناظره...» که حرفی سرشار از کینه و روح انتقام‌جویی و در خلاف جهت حق مردم و حتا خیز برای بدتر از احمدی‌نژاد شدن بود.

دانستن حق مردم است

مناظره

ریاست جمهوری

مناظره محمود احمدی نژاد با حسن روحانی

۹۲/۰۹/۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
و آخِرُ دعوانا اَن الحمدُ لله رب العالمین.../طلبه اُ منفی

نظرها : ۸

عصر حجر که نیست! دوران شکوفایی علم و دانش است.
در این دوران می توان به جای استفاده از روش‌های عامیانه با روشی عالمانه مشکل را حل کرد. مثلاً در دنیای عالمانه امروز در عرصه‌ی اقتصاد برایند خدمات و خیانت‌های عالمانه و غافلانه یک دولت همان چیزی است که به آن می‌گویند نرخ رشد اقتصادی. اینکه رشد اقتصادی کشور چند درصد زیر صفر است نشان می دهد که در برایند خدمات و خیانت‌هایش کدامیک می چربد.
یا میزان بدهی های دولت و...
و الا در روش های عامیانه بین عالم و عالم نمایی مناظره صورت می گیرد و یکی نام مار را می نویسد و دیگری شکل مار را می کشد و اکثریت مردمی که در اقتصاد و... تخصص ندارند یا سردرگم می شوند و یا فقط شکل مار را تایید می کنند.

پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
پاسخ:
وقتی اختلاف دقیقن در همین آمار باشد چه؟!
مثلن این‌که دولت گذشته اعلام می‌کند n مقدار در خزانه است و n مقدار ذخیره طلا افزوده شده و چنان و... بعد بزرگان دولت فعلی هم هرکدام سخنی می‌گویند از شخص اول که می‌گوید خزانه خالی است تا وزیر اقتصاد که رقت حدود 70 میلیارد دلار را می‌گوید و فلانی که 100 میلیارد دلار... (تا به حال 4 نقل قول متفاوت در مورد همین خزانه از مسئولان ارشد همین دولت دیده‌ام!)
و مسائل دیگری که مشخصن به آمار بستگی ندارند. مثل قضیه هدفمندی و مسکن مهر و... که از کارهای دولت قبل بوده و به آن افتخار می‌کند و دولت فعلی به عنوان لکه ننگ اعلامش می‌کند...
یا مثلن این آمار بانک مرکزی که گفته دولت با آن منافات دارد:
«بر اساس گزارش های رسمی بانک مرکزی، طی هشت ساله دولت های نهم و دهم بخش قابل توجهی از این بدهی ها و تعهدات خارجی قطعی و احتمالی بازپرداخت شد و مجموع بدهی ها و تعهدات خارجی (قطعی و احتمالی) در پایان سال 91 به 15.9 میلیارد دلار کاهش یافت که حاکی از بازپرداخت بیش از 24 میلیارد دلار بدهی خارجی به ارث گذاشته شده از دولت هشتم طی 8 سال گذشته است. بدهی خارجی قطعی دولت دهم در پایان سال 91 نیز 7.6 میلیارد دلار بوده است.»
من کلا مناظره ی احمدی نژاد رو دوس دارم! هرچند مثل مناظره ی انتخاباتی 88 حقایق بدرد نخوری رو بگه ولی حقایق رو میگه!
الان من فقط نمی فهمم چرا آقای روحانی مث "زن دوم" ها رفتار می کنه؟! میخواد حتما با حرفاش ملت رو مجاب کنه که "من بهترم"! خب رئیس جمهور محترم شما کارتو بکن ملت خودشون شعور دارن بفهمن کی بهتره!
یه محمود داریم دوسش داریم
مرجان رضایی
روحانی مچکریم!
چرا جواب من را منتشر نکردی؟!

پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
پاسخ:
نظری جز نظر منتشر شده از شما نرسیده!
خانم دودی
سلام علیکم
اینجا چون مردم زینفع هستند با عقل ناقص خودم میگم باید اطلاع رسانی درست انجام بشه
و پرهیز از این منم منم ها باید صورت بگیره
تا مردم از این حقشون استفاده کنند و تو این واویلای کل کل کردن سر اینقدر بود، نه اینقدر نبودها، بیشتر مهجور نباشند
خیر ببینید مومن
تمنای دعای فرج دارم
و عرض میکنم خدمتتون به روز هستم
اومدم بگم به روز کن منتظرم!
بد کشمکشی شده
اما خداییش گویا حاج حسن چنان در جو روحانی مچکریک فرو رفته که حواسش نیست بعضی کارا و حرفای خودش و اعضای محترم دولت به نفع هیچکس نیست
اینم از ژنو و وین (ههه هه هههههه)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.