نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!

تصویر تو را بهار باید بکشم

مطلب تیتر یک را این‌جا بخوانید

در نکوهش اطلاعات عمومی یا جامعه واتس‌اپی به کجا می‌رود؟

کنار ماشین ایستاده‌ام تا جلسه کاری هم‌سرم تمام شود و برگردیم. مردی میان‌سال نزدیک می‌شود و سر صحبت را باز می‌کند. حدود 50 سال سن دارد. می‌پرسد: «این ساختمون چیه؟!» نگاهی به جهت نگاهش می‌کنم و سر در را برایش می‌خوانم: «نوشته انستیتو کانسر...»

مرد: یعنی چی‌کار می‌کنند؟

من: دور از جون شما مربوط به بیماری سرطانه. پرتودرمانی می‌کنند.

- یعنی شیمی‌درمانی می‌کنند؟

- نه! مثل همونه ولی فرق داره! با دستگاه انجام می‌شه!

 

مرد مکثی می‌کند و بعد می‌گوید: «شیمی‌درمانی الکیه!»

سکوت می‌کنم. ادامه می‌دهد:

- می‌دونی «تیزبر» چیه؟ داروی نظافت! همین تیزبر یه ماده‌ای داره به اسم «آرسنیک»! همون کار شیمی‌درمانی رو می‌کنه!

با بُهت نگاهش می‌کنم. معلمانه حرف‌هایش را از سر می‌گیرد:

- اگر هر روز همین تیزبر رو برداری نفس عمیق بکشی دیگه شیمی‌درمانی لازم نیست! اصلن آدم سرطان نمی‌گیره دیگه. من خودم تو یخچال گذاشته‌م، هر دو-سه روزی یه بار نفس عمیق می‌کشم توش. این‌ها رو خارجی‌ها از خودمون می‌گیرند، یه کم تغییرش می‌دند و اسمش رو می‌ذارند داروی شیمی‌درمانی، به خودمون می‌فروشند!

 

با تعجب و ناامیدانه می‌گویم: «چه عرض کنم! من که سواد این چیزها رو ندارم!»

 

عاقل اندر سفیه نگاه می‌کند و دانشش را به رخ می‌کشد:

- اصلن می‌دونی سرطان چیه؟! سرطان کمبود ویتامین ‌B 12 ـه! وقتی هندونه می‌خوری، تخم‌هاش رو دور نریز، همون رو بخور!

 

سکوت می‌کنم! اما حرف‌هایش تمام نشده:

- همین کرونا چیه؟! خودشون ساختن که واکسن‌شون رو بفروشن! بیل گیتس گفته با واکسن کلی از جمعیت جهان رو کم می‌کنیم! این یعنی چی؟! اصلن توی اسراییل کسی ماسک می‌زنه؟!

- نمی‌دونم واللا! تا حالا نرفته‌م!

- اصلن اون‌جا نمی‌دونن کرونا چیه!

 

حرف‌هایش انگار تمام شده بود، یا شاید هم از من ناامید شد! پیروزمندانه رفت. من اما فکر می‌کردم به این که جامعه واتس‌اپی به کجا می‌رود؟

خاطره

کرونا

۰۰/۰۵/۲۴ موافقین ۴ مخالفین ۰
و آخِرُ دعوانا اَن الحمدُ لله رب العالمین.../طلبه اُ منفی

نظرها : ۷

فاطمه دریایی
جا داره به احترامش تا آخر عمر سکوت کنیم! 😐
شاگرد بنّا
خیلی صبورید!
من جواب می دم!
له می کنم اصلا!
تا به طرف نفهمونم نفهمه ول نمی کنم ماجرا رو!
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
صبر، اصل کاره.
محمد رنجبر
در نکوهش اطلاعات عمومی یا جامعه واتس‌اپی به کجا می‌رود یا جولان شوهر عمه ها در شهر! :)
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
:)
قاسم صفایی نژاد
و چه جامعه بدتری خواهیم داشت وقتی مطالب سطحی می‌خوانیم و از کتاب و سینما دوریم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
البته یکی از کلیشه‌های نادرست اینه که مطالب سطحی فقط در فجازیه و کتاب و سینما محتوای عمیق داره!
قاسم صفایی نژاد
کتاب هم میتونه در فضای مجازی باشه. من خودم دغدغه کتاب الکترونیک دارم به همین دلیل.
ولی غالبا اینطور هست که فضای مجازی ما از نظر مصرف محتوا در میان عامه مردم به سمت محتوای سطحی‌تر رفته. اما در کتاب، کتاب‌خوانان کمتر سراغ محتوای سطحی میرن.
ناصر دوستعلی
درست می‌شه ایشالا به زودی زود :|
امروز فکر میکردم چقدر پیامبر ادم صبوری بوده ما که در برابر توجیه ادم ها برای کرونا که علمیه کم اوردیم وای به حال اثبات وحی!
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
زکاة العقل احتمال الجهال
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.