نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!

تصویر تو را بهار باید بکشم

مطلب تیتر یک را این‌جا بخوانید

آقای فروشنده! سلام

اصغر فرهادی در بیانیه‌ای که برای شرکت نکردنش در اسکار منتشر کرده، نوشته: «در کشور من نیز تندروها این‌گونه‌اند. سال‌هاست در دو سوی اقیانوس عده‌ای تندرو تلاششان بر آن است تا از مردم کشور مقابل تصویری غیرواقعی و هولناک بسازند و از تفاوت‌های بین ملت‌ها و فرهنگ‌ها اختلافات، و از اختلافات دشمنی‌ها و از دشمنی‌ها ترس ایجاد کنند.»
اما اصغر آقای فرهادی عزیز! اگر چنین افرادی را «این سوی اقیانوس» و در وطن خودمان می‌شناسی که از «مردم کشور دیگر» تصویری هول‌ناک می‌سازند، به ما هم نشان بده! خدا را شکر در پایین شهری که ما زندگی می‌کنیم کسی دشمنی با «مردم» هیچ‌جای جهان ندارد! البته از بالاشهر شما خبر ندارم! ولی این افراد را معرفی کنی، خودمان به حسابشان می‌رسیم!
اما اگر منظورت همان تندروهایی است که سعی می‌کنند «انداختن بمب اتم»، «موشک زدن به هواپیمای مسافربری»، «کشتار در بیش‌تر کشورهای دنیا»، «پناه دادن به گروهک تروریستی رجوی»، «حمایت تسلیحاتی از صدام»، «تحریم دارویی» و هزاران مورد کم‌ارزش(!) دیگر را به آمریکا نسبت می‌دهند تا مردم کشور من و شما از دولت متمدن ایالات متحده بترسند باید به عرض برسانم که «دمشان گرم!»
شما هم بد نیست مثل شخصیت فیلم‌تان اگر می‌خواهید متجاوز را ببخشید، دست‌کم یک سیلی به او بزنید. حاشا به غیرتت اخوی!

اصغر فرهادی

ایالات متحده آمریکا

دونالد ترامپ

روشنفکری

۹۵/۱۱/۱۱ موافقین ۵ مخالفین ۰
و آخِرُ دعوانا اَن الحمدُ لله رب العالمین.../طلبه اُ منفی

نظرها : ۱۳

انارماهی : )
بعد از مدت هاااااااا
دلم از خوندن یه مطلب خنک شد

دست شما سلامت
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سپاس :)
میثم رشیدی
ببین، قضیه خیلی سادست... ما داریم با امریکا کل‌کل می‌کنیم و طبیعیه که عمل ما عکس‌العمل داره... حالا اینکه ما مثل بچه‌ها الکی داد و بیداد می‌کنیم و زور نداریم و کتک می‌خوریم، تقصیر اونا نیست...
ما شعار دادیم امریکا غلطی نمی‌کنه، ولی شما لیست کردی که چه غلط‌ها که نکرده و ما در جوابش فقط دوباره گفتیم هیچ غلطی نمی‌کنی!! :)

ما داریم از قصابی مثل بشار اسد حمایت می‌کنیم، همون‌کاری که امریکا رو متهم می‌کنیم در موردش. اونها از شاه حمایت نکردن و طرف رفت، ولی ما از قصاب سوریه حمایت کردیم و داره هزاران نفر از مردمش کشته میشه... باعث شدیم امثال داعش(که تا دیروز مردم عراق بودن که علیه امریکا عملیات میکردن در رمادی و موصول و حالا شدن تروریست‌های فریب‌خورده عربستان و امریکا در رمادی و موصول)

=-=-=-=-=-=-=-=-=-
کافیه یک ساعت بشینی و اخبار رو ببینی، صبح تا شب اخباری رو از بدرفتاری پلیس و تظاهرات در غرب نشون میده، در حالی که عین همین‌ها تو کشور خودمون هم هست و فقط تظاهرات‌ها نیست اونم به این خاطره که کسی جرات نداره بیاد بیرون و به چیزی اعتراض کنه...
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
قضیه از این هم ساده‌تر است! یا شما اصل متن را نخوانده‌اید یا نفهمیده‌اید! از اساس نقد شما به چیزهایی است که ذره‌ای ربط به حرف من نداشت. نقد من به کار دولت ا.م.آمریکا نبوده بلکه نقد نگاه روشن‌فکرانه فرهادی است.
اما در مورد حرف شما چند نکته:
۱. این که بگوییم ثمره طبیعی تقابل ما این است حرف درستی است اما این‌که بگوییم آن ثمره حق آمریکاست، وقاحت است! چرا که حق دادن به ظالم شراکت در ظلم است.
۲. این که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند حرف یک بچه نیست که بچه‌گانه به آن نگاه کنید. حرف یک فیلسوف و خلاصه جهان‌بینی توحیدی است. البته منظور هم در غایات است وگرنه روزی که همین جمله گفته شد هزاران جوان به دست آمریکا کشته می‌شدند. تفاوت غایت و آثار طبیعی برای اهل نظر واضح است.
۳. این که اسد قصاب است یا نانوا را نمی‌دانم. هیچ وقت هم نخواسته‌ام مادام العمر حاکم باشد. نظر اساسی در این مورد انتخاب مردمی است، چه اسد چه دیگری. اما در میانه‌ی آشوب بالفعل اسد با هر وصفی از داعش و النصره به مراتب بهتر است. این هم بر عاقلان پوشیده نیست.
۴. تنزل دادن اختلاف ما و غرب در رفتار پلیس و... ابتذال معناست! تفاوت و خصومت در جهانبینی ‌و اساس ایدئولوژی است. البته که نظام جمهوری اسلامی هزاران گام تا انطباق بر جهان‌بینی خودش فاصله دارد.
قاسم صفایی نژاد
مردم آمریکا خودشون تحت اشغال سرمایه‌داران هستند بیچاره‌ها
البته که نظام جمهوری اسلامی هزاران گام تا انطباق بر جهان‌بینی خودش فاصله دارد.
پس بهتره مدعیان اون خفه خون بگیرند
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
مدعیان کدام؟ آن جهان بینی؟! این که معقول نیست.
مدعیان نظام در مسیر؟ این هم که نقض غرض است.
سلام دوست عزیز ترامپ هم یکی ست مثل احمدی نزاد فرقی با هم ندارند فرهادی هم امثال احمدی نژاد را گفته
ضمنا یه پسشنهاد شمنا چرا منفی نگری همیشه مثبت نگر با شo+
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
این که به احمدی نژاد بغض دارید به من ارتباطی ندارد. اما به قطع نمی توانید حتا یک جمله از ایشان علیه «مردم» آمریکا بیابید. بزرگ ترین چالش دوره ریاست ایشان هم با جمله نفر دوم دولتشان درباره «مردم اسرائیل» شکل گرفت.
ضمن این که اُ منفی ارتباطی با منفی نگری ندارد.
مهزیار کاظمی موحد
سلام
ممنون می شوم به من هم سر بزنید
در خدمت شما هستم
برادرهمه نظرات رومنتشر کن.نظرمترومنتشرنکردی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
همه نظرات تا این لحظه منتشر شده اند.
سلام دوست عزیز، جنایات روسیه بر علیه کشور و مردممون در طول تاریخ کمتر از آمریکا نیست، خاکی که ما برای حفظ حتی یک وجبش در جنگ با عراق بیش از چند صد هزار شهید دادیم، روسیه کیلومترها از اون رو از کشور جدا کرد. مجلسمون رو به توپ بست و هر جنایتی خواست با نوامیس ملت در شمال کشور کرد و حامی صدام هم بود، همه قطعنامه های علیه ایران هم امضاء کرد. ولی چطوره که اونها جلوی چشمتون نیست و یادتون رفته.
در ضمن اینکه فرمودید خودمان به حسابشان می رسیم خیلی جالب بود، خواستم بگم مگه کسی وجود داره که شماها به حسابش نرسیده باشید، اونایی که یه کم با جرات ترند گوشه زندان هستن و مابقی هم از ترس شماها که نکنه یه وقت به حسابشون برسید زبان در کام کشیدند و چشمها و گوشهاشون رو روی ظلم بستن.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
فرمایش شما شامل چند ادعا است:
1. نویسنده مطلب با جنایات روس و شوروی سابق در طول تاریخ مشکلی ندارد!
2. افرادی را زندانی کرده!
3. با ایجاد رعب، دهان مخالفانش را بسته.
جدا از این که اصل پست شما با محتوایش پارادوکس دارد چون خود شما نه ساکتید و نه در زندان! منتظر دلایلتان بر ادعاها هستم.
ادعای بنده در مورد شخص شما نیست . در مورد تندروهایی است که فقط جنایات آمریکا را میبینند و آنرا دلیلی برای تاختن به این کشور میدانند و بنابر همین استدلال هرگونه ارتباطی را حتی در صورت داشتن منفعت برای کشور غیر متصور میدانند در صورتی که جنایات دیگر کشورها را فراموش کرده و یا نمیبینند. و جنابعالی با گفتن جلمه دمشان گرم به نحوی خود را همفکر با آنها نشان داده اید.

در خصوص ابهاماتی که در موارد ۲ و ۳ عنوان کرده اید نیز به عرض جنابعالی میرسانم که در حال حاضر تنها کسانی که در حاشیه ای امن برای به حساب دیگران رسیدن قرار دارند تندروها و بسیجی ها هستند که بنابر تشخیص خود در هر مساله ای که احساس کنند مغایر با نظراتشان هست وارد میشوند و خود را پاسخگو نمیدانند و همین افراد یا بوسیله ارعاب و زور دهان مخالفانشون رو میبندند( مثل برهم زدن سخنرانی ها با زور ) و یا با پرونده سازی های مختلف افرادی را که نظری متفاوت دارند زندانی میکنند.
وقتی شما از واژه ی خودمان به حسابشان میرسیم استفاده کردید ، بنده شما رو هم از همون طیفی یافتم که قدرت و حاشیه امن حسابرسی به حساب افرادی را دارند که متفاوت با آنها فکر میکنند.
امیدوارم انتخاب واژه هایتان بر اساس ذهنیت بنده نباشد و بار معنایی واژه ها متاسفانه همینطور است.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
در مورد نخست باید ارجاعتان بدهم به نوشته های پیشین همین قلم. برای مثال در همین وبلاگ در زمان مذاکرات مطلبی نوشته شد که در آن تصریح شده به این که وقتی مذاکره پذیرفته شد، باید پذیرفت که امتیاز هم داده شود چون امتیاز دادن، ذاتی مذاکره است. اما ذکر جنایات آمریکا ربطی به مذاکره ندارد. ربط به اعتماد دارد. یادآوری آن جنایت ها باعث هوشیاری می شود. چه کودتای 28 مرداد، چه جنگ تحمیلی، چه زدن هواپیمای مسافربری، چه حمله طبس، چه فتنه های پی در پی، چه تحریم و... کسی که با بیان این جنایات، غیر قابل اعتماد بودن غرب را یادآوری می کند، واقعن دمش گرم!
اما اگر چه دست کم درباره ایران جنایات غرب بسیار بیشتر و مستمرتر از شرق بوده اما به معنای فراموشی شرق نیست. به قول حضرت آیت الله جوادی آملی، ما با آمریکا دست می دهیم اما بعد انگشت هایمان را می شماریم!

این بسیجی که می گویید حاشیه امن دارد حدود یک چهارم کل جمعیت کشور را شامل می شود، ضمن این که هر بسیجی هم معصوم نیست. بارها با خیلی از آن ها اختلاف نظر داشته ام. و در بسیاری موارد محکوم و مجازات شده اند. در جریان سخنرانی مرحوم هاشمی چند طلبه شروع به پرسش می کنند، بانیانش محاکمه و نفی بلد شدند. در جریان حمله به مسجد آتشی های شیراز چندین نفر محاکمه و محکوم شدند، در جریان حمله به سفارت عربستان چندین نفر محاکمه و محکوم شدند در جریان سخنرانی لاریجانی در قم چندین نفر محاکمه و محکوم شدند در جریان علی مطهری در شیراز و... پس ادعای شما دست کم عمومیت ندارد. از طرفی کماکان دلیلی برای ادعایتان ذکر نکردید و به عبارت منطقی ها مصادره به مطلوب کردید. از آن گذشته اتهام جدیدی ذکر کردید که پرونده سازی می کنند! بسم الله، دلیل بیاورید.
رسیدن به حساب و هر اصطلاح دیگری در جایگاهی که می نشیند معنا پیدا می کند. وقتی کسی این عبارت را می گوید که نه جایگاه قضایی دارد، نه اختیار اجرایی و... و تنها فعالیتش در این حوزه، قلم و ابراز نظر است، عقل سلیم می فهمد که نه قرار است کسی را بزند و نه قرار است کسی را حبس کند. از جنس حساب رسی به همین اصغر آقای فرهادی است.
عرض سلام و ادب و احترام خدمت آقای علی بابایی عزیز، بنده نمیدونستم که این وبلاگ متعلق به شماست وگرنه با توجه به روحیات شما متوجه میشدم که منظورتون حسابرسی آنچنانی نیست و یا از چه زاویه ای به جنایات غرب نگاه میکنید. قابل ذکر است شما در زمره ی پرونده سازان هم نیستید. ولی در خصوص نقل قولی که از آیت الله جوادی آملی آوردید، به استحضار جنابعالی میرسانم که این مسئله جزو بدیهیات ارتباط دو کشور هست و فرقی هم نمی کنه که کدام کشور طرف ماست. هر کشوری بنابر تأمین حداکثری منافع خود با دیگران ارتباط داره، خب ما هم باید حواسمون جمع باشه ولی قطع رابطه از ترس کلاه رفتن به سرمان درست نیست، چرا که اینگونه مردم خودمون رو از بسیاری دیگر از منافعی که میتواند حاصل ارتباط باشد محروم میکنیم. در هر حال قصد جسارت نداشتیم استاد.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
علیکم السلام
شما لطف دارید.
بدون شک مذاکره در عالم سیاست برای منافعه. و از لوازم مذاکره هوشمندی برای امتیاز گرفتن و امتیاز ندادنه. اما یک سری خصوصیات مختص مذاکره با دشمنه. وقتی طول تاریخ ما به ویژه تاریخ معاصر پر از کودتا (موفق و ناموفق) و تلاش برای ضربه به ملت و نظام ما از طرف آمریکاست، باید اگر منافعی هم هست نقد گرفته بشه، نه به امضا و وعده اعتماد بشه.
باسلام جناب اقای باباییی عزیز بهتر بود به جای مغالطه درکلام واقعیات را منعکس میکردید..اما پاسخ به دستنوشته شما که ازذهنتان تراوش میشودد.
۱_برادر عزیز مردم‌ ایران چهره مردم امریکا و........را هولناک نشان نمیدهتدبلکه تندروهاچهره مردم امریکا و....را ترسناک وغیرواقعی نشان میدهند.مغلطه: ایشون گفته تندروها شما کردیش بالا شهر وپایین شهر اصلا چه ربطی داشت به میان کشیدن بالا شهر وپایین شهر برادر عزیز ایشون گفته تندروها وضمنا تندروها همونهایی هستند که باگرز وچماق به فرزند شهید مطهری حمله کردند و به چشمان زنان این سرزمین اسید پاشیدندو........... منم پایین شهری هستم و تندروها به زور واجبار چهره ای دروغین وغیرواقعی از مردم وفرهنگ وجامعه امریکا نشان میدهند این تندروها برسر سفره نشسته اند و ازتندروی کاسب هستند
منظور از تندروها کسانی است که مخالف قانون ومقرراتند وخودسرانه سفارت عربستان اشغال کردند .منظور ازتندروها کسانی هستند که میگویند هاله نوردیدیم منظور ازتندروها کسانی هستند که تمام جهان را به جنگ میطلبند مقصود ازتندروها کسانی هستند که دائم برطبل جنگ وستیز باجهان میکوبند مقصود از تندروها کسانی است که اجازه نمیدهند اینترنت ازاد باشد ومردم ایران با امریکا رابطه مسالمت امیز داشته باشند تندروها اخبار را سانسور میکنند منادیان ازادی را زندان میکنند خبرگزاری ها وروزنامه ها رامسدود میکنند تندروها دهان ها رامیبندند وقلم ها رامیشکنند من یک ایرانیم ودوست دارم با مردم امریکا وکشور امریکا روابط مسالمت امیز داشته باشیم تا اینگونه خسارت برکشور وارد نشود
چرا ازرژیم مستبد وظالم اسد حمایت میکنید؟؟؟چرا ایشان وپدرش حافظ اسد بایست نیم قرن وشاید بیشتر حکمران سوریه باشند؟؟
برعاقلان پوشیده نیست اگر اسد نمیبود ودیکتاتوری نمیکرد و ریاست جمهوری عوض میشد داعش بوجود نمی امد پس زمینه ساز داعش دیکتاتوری اسد بود
جهان بینی وایدویولژی که ازان دم میزنید ارمغانش چه بوده؟بیکاری ،تورم ،فقر،روابط تنش الود با اکثر کشورهای جهان ازجمله مصر عربستان قطر انگلیس فرانسه اروپا استرالیا کانادا امریکا سودان کره ژاپن اردن و.........،فساد بیت المال،ازادی های مدنی و.....
بگید ببینم ارمغان جهان بینی شما برای این مردم چه بوده ؟تشریح کنید؟مرگ برامریکا رو ازشما بگیرند دیگه چی دارید بگید؟؟؟؟؟؟؟اقتصاد دارید؟؟؟؟دموکراسی وازادی واقعی دارید؟؟؟؟چی دارید؟؟؟؟؟؟
شما رو به راه حق دعوت میکنم جناب اقای بابایی هرروز و هرروز بر سواد مردم افزوده میشه ومردم سازنده اینده هستند .تاریخ رو مردم رقم میزنند وسال ۸۸نشان دادنداگر حاکمیت زبان زور به کار ببرد مردم کف خیابنها می ایند .برادر حواستون به کف خیابونها باشه بغض ها روزی میترکند
بدرود

پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
عجیب این که شما با ادعای نقض مغالطه وارد میشید و مغالطه می کنید!
کاری که شما می کنید مصادره به مطلوبه که یکی از مصادیق واضح مغالطه است. و البته چند مورد مغالطه درونی و بیرونی دیگه!
نفع بیان شما هم در عدم تفکیکه، در حالی که در نوشته من تفکیک کامل وجود داره بین مردم آمریکا و دولت آمریکا. اگر کسی هست که دشمنی با مردم آمریکا را ترویج می کنه بفرمایید با سند. اگر اما منظور دولت آمریکاست که دشمنی باهاش حکم عقلیه.
این که در یک بحث به جای نقد همون بحث هزار بحث مجزا مطرح می کنید برای من سخت نیست، ولی بیشتر عدم آگاهی یا غرض ورزی شما رو نشون میده. بحث اسد و جهانبینی و فقر و فتنه و...!!!
موفق باشید
پاسختون مثل جهانبینوتون بود
بدرود
حسین مرکبی
سلام ضمن آرزوی توفیق برای شما دعوت میکنم به ملاحظه موارد ذیل:
درسی برای انتخاب زمامدار
و شخصیت فاطمه(س) در کوره حوادث
و نیز چهار عملکرد تأمل برانگیز توسط یک نفر
از سری مطالب درج شده در وبلاگ نگاه به تاریخ اسلام
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.