نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!

تصویر تو را بهار باید بکشم

مطلب تیتر یک را این‌جا بخوانید

معمای حل نشده‌ی تقلب

از بعضی دوستان به اصطلاح سبز که مدعی «تقلب گسترده» در انتخابات 88 بودند شنیدم که با شعار «رای می‌دهم» بناست حضور گسترده‌ای در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی 1394 داشته باشند. خب نخستین پرسش هر مخاطبی این است که: «چه طور از سلامت این انتخابات مطمین خواهید بود در حالی که همین سیستم به زعم شما پیش از این تقلب گسترده‌ای را در مقابلتان انجام داده است؟» از طرف دوستان سبز به این صورت پاسخ شنیدم که «ما از سلامت انتخابات مطمین نیستیم! بلکه می‌خواهیم هزینه‌ی تقلب را برای نظام زیاد کنیم!» و بعضی هم می‌گویند: «در سال 88 مجری و ناظر انتخابات هم‌سو بودند اما در انتخابات فعلی دولت و شورای نگهبان هم‌سو نیستند و این موضوع امکان تقلب را منتفی می‌کند!»

اگر چه نگارنده این سطرها از مشارکت عمومی همه سلایق و البته تمکین به قانون و انتخاب جمهور خرسند می‌شود اما در صورتی که در حقیقت چنین استدلال‌هایی، تمام دلیل این دوستان است باید درخواست تجدید نظر از محضرشان داشته باشم!

توضیح این که منظور از «افزایش هزینه تقلب» این است که اگر ما مشارکت فعال داشته باشیم و نظری خلاف نظر نظام اعلام کنیم، نظام برای تغییر تعداد زیاد آرا به تکلف می‌افتد و بسا که نتواند این نیت را عملی کند! اما چه طور می‌شود این دلیل را پذیرفت وقتی فرض کنیم این نظام رایی در حدود 11000000 (یازده میلیون) را پیش از این جا به جا کرده است؟! توضیح این که در کلان‌شهری مانند تهران در انتخاباتی مانند دوره نهم فردی با حدود 150 هزار رای می‌توانسته به دور دوم و سپس به مجلس راه یابد و با رایی حدود 500 هزار، به طور مستقیم وارد مجلس شده باشد. فرض کنید گزینه مورد نظر نظام بنا باشد با ساختن (!) و یا حذف نیمی از این تعداد به مجلس برود. این تعداد تقلب با ساختن یا حذف حدود 100 صندوق رای قابل انجام است! چه طور می‌شود سیستمی که برای تغییر یازده میلیونی رای حدود 5000 صندوق ساخته یا تغییر داده، برای 100 صندوق به تکلف بیفتد؟! البته این محاسبه‌ها بیش‌تر ذهنی است وگرنه در مقام عمل تقلبی که بخواهد به تغییر نتیجه بیانجامد در حد یک صندوق خواهد بود! چرا که با حدود 2000 رایِ هر صندوق، چندین رتبه در جدول آرا تغییر به وجود می‌آید. پس یا این دوستان به اشتباه دارند در انتخابات شرکت می‌کنند و یا (ولو در حد ارتکاز ذهنی) به صداقت سیستم انتخاب در جمهوری اسلامی اعتماد دارند و در عین حال به مصلحت نمی‌بینند از ادعای گذشته دست بردارند!

اما دلیل دومی که مطرح شده نیز وجهی نخواهد داشت. چرا که سیستم اجرایی که به دولت نسبت داده می‌شود در حقیقت مجموعه‌ای است از افراد مختلف که به طور عموم، کارمند سیاسی دولت نیستند و به طور طبیعی با تغییر دولت، بدنه‌ی اجرایی تغییر نمی‌کند و تنها مسوولان اجرایی تعویض می‌شود. پر واضح است که ادعای دوستان این نبوده که مسوولان سیاسی دولتی مثل فرمانداران و استانداران، آماری که از صندوق رای خارج شده و به آن‌ها اعلام شده را خلاف گزارش کرده‌اند! که اگر این طور بود، ادعای تقلب در همان روز اول و با جمع زدن رای صندوق‌ها اثبات می‌شد. پس وقتی مجریان این انتخابات و انتخابات 88 به طور عمده یک‌سان‌اند، چه طور می‌شود اطمینان داشت که همان تقلب را تکرار نکنند؟! گذشته از این که در انتخابات 92 که مجری و ناظر، (حتا در سطح کلان) مانند 88 بود چه طور در تقلبی در حد یک صندوق رای عاجز مانند تا نتیجه چنین نشود؟!

از خدا برای خودم و شما انصاف و شجاعت در پذیرش خطا و اصلاح نظر باطل می‌خواهم.

انتخابات

انتخابات هفتم اسفند 1394

تقلب گسترده

جنبش سبز

رای می دهم

فتنه

۹۴/۱۲/۰۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
و آخِرُ دعوانا اَن الحمدُ لله رب العالمین.../طلبه اُ منفی

نظرها : ۹

الهی آمین....
مجهولات این قوم سیاست زده عجیب زیاده!
واقعیت سوسک زده
مجهولات ِ خودساخته البته !
آفرین!
اما پاسخ اول به دلیل دوم رو میتونن اینطور جواب بدن که بدنه سیستم اجرایی اغلب خاکستری هستند و تابع مسئول سیاه یا سفید. پس اگرچه نمیشه اونها رو کارمند سیاسی دولت خاصی دونست اما با تغییر مسئول تغییر میکنند...
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
خب این حرف درست نیست و دلیلش هم وضوحشه!
هر کسی می‌تونه برای کار اجرایی انتخابات اسم بنویسه و در هیات اجرایی باشه. این تیم هیچ ارتباطی با مسوولان بالادستی ندارند که از اون‌ها تبعیتی بخوان داشته باشند.
قاسم صفایی نژاد
یادش بخیر. سال 88 میگفتیم که میرحسینی که 47 هزار تا ناظر سر 43 هزار تا صندوق داشت و نتونست از رأی خودش محافظت کنه، چه جوری میخواد کشور رو اداره کنه؟
به نظرم همین جمله کافیه، دیگه بقیه استدلالها خیلی عقلاییه ;)
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
:)
باید تاکید کرد. به هر عبارتی. گاهی یک تلنگر برای یک نفر کارگر می‌افته...
رسول حق منش
لطفا لیست طلاب انقلابی برای خبرگان نشر داده شود.
http://gerye.blog.ir/post/57


سلام
راستش من این پستو الان فرصت شد بخونم همین الان هم میخواستم دقیقا در این مورد پست بذارم البته نه به خوبی متن شما ولی با محتوای یکی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شما لطف دارید :)
انــــــ ـار
استدلال هاشون منو کشته!
عالی
20
:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.