نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!

تصویر تو را بهار باید بکشم

مطلب تیتر یک را این‌جا بخوانید

من لا حبیب له

این روایت را امروز دیدم:

سألتُ أبا عبد الله عن العشق. قال: «قلوب خلت من ذکر الله فأذاقها الله حب غیره» (شیخ صدوق، الامالی، ص 669، کتابخانه اسلامیه، 1363.)

از امام صادق سلام الله علیه درباره‌ی عشق پرسیدم. فرمودند:

«قلب‌هایی‌اند که خالی از یاد خدا شده. پس خدا محبت غیر از خودش را به آنان چشانده.»


+++

1. گردن‌مان دُمَل دارد!

2. برای او دوست داشتن کار هر کسی نیست!

3. آخرین غزل کامل شده‌ام: دلم برای زمستان اگرچه تنگ شود

عشق

من او

جعفر بن محمد صادق

خدا

غزل

۹۲/۰۱/۱۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
و آخِرُ دعوانا اَن الحمدُ لله رب العالمین.../طلبه اُ منفی

نظرها : ۸

درخت ها به من اموختند فاصله ای
میان عشق زمین و اسمانی نیست...




که شنیدی که برانگیخت سمند غم عشق
که نه اندر عقبش گرد ندامت برخاست
سلام

با خوندن این پست این واقعا برام یه سوال شد که آیا طبق فرمایش امام صادق(ع) هرکسی عاشق بشه یعنی قلبش خالی از یاد خدا شده بوده؟؟! استثنا نداره؟

+ضمنا علاوه بر لایک زدن نظر "ماه ی " باید بگم که به قول فاضل نظری :

ای عقل بپرهیز و مگو عشق چنان است
ای عشق کجایی که ببینند چنینی

هم هیزم سنگین سری دوزخیانی
هم باغ سبک‌سایۀ فردوس برینی...

و
از خاک مرا برد و به افلاک رسانید/این است که من معتقدم عشق زمینی ست

++و به قول مهدی فرجی :

این عشق زمینی ست که آغاز صعودست/پابند هوس نیستم ای عشق هوایی...
البته به نظر من عشق هم میتونه آدم رو تا عرش ببره هم میتونه به فرش بیاره...

هم میتونه بهشتی ت کنه هم حهنمی....بستگی به خود آدم داره...
محمد میرزایی
سلام و عرض ادب ...

وبلاگم با غزلی برای حضرت مادر به روز است ...

::




سلام
سپاس
سلام

حاج آقا من واقعا درباره این حدیث برام سوال پیش اومدا. جواب نمیدید؟




سلام
اون چیزی که ازش به عشق تعبیر می‌کنیم یا در مورد یک فرد غیر از خالقه یا در راستای خالقه. یعنی اون علاقه‌ی شدید یا به خاطر همون معشوقه یا به خاطر آفریدگار اون معشوق. اگر دومی باشه که واضحه. مقام بالاییه. دوست داشتن به خاطر خدا. اما اولی ولو بدون این حدیث حاکی از یه نقصه. چون بدیهیه که اگر کسی خورشید داشته باشه نمی‌تونه نور شمع رو دوس داشته باشه به خاطر شمع بودنش. و بهش محتاج نیست. اما چیزی که ما از عشق سراغ داریم احساس نیاز و علاقه‌ی شدید به همون فرده. حتا اگر خلاف خالق باشه. پس یعنی در یاد قلبی عاشق کاستی وجود داشته.
خب البته این لزومن عاقبت به شری نیست. یه امتحانه طبیعتن. ولی اگر کسی خورشید رو داشته باشه در دلش براش پیش نمیاد. ممکنه عاشق عاقبت به خیر شه. ممکنه بتونه به خورشید برسه. ممکنم هس نرسه و... سقوط.
سلام

ممنون بابت اینکه به سوالم جواب دادین
افسر جنگ نرم
قوربون آن دل های تک سر نشین!!
عشق یکی وخدا یکی ویار یکی.....
زهرا بشری موحد
عاخ عاخ عاخ چه حدیثی

پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
پاسخ:
چقدر داغان!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.