نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!

تصویر تو را بهار باید بکشم

مطلب تیتر یک را این‌جا بخوانید

تق/وای جمعی!

این روزها که بیش‌تر دستم به مجازآباد می‌رسد و از سر کنج‌کاوی سر می‌کشم به سرتیترها، سرم درد می‌گیرد از این وضع احمقانه‌ی سیاست بازی‌ها!

اصول‌گرا و اصلاح‌طلب و پای‌دار و دولتی هم ندارد! اگر چه کم و زیاد دارد اما هر کدام‌شان یک جور می‌زنند به خاکی! به اسم یکی که می‌رسند هر چه عقده دارند خالی می‌کنند. یا صریح یا به کنایه‌ی ابلغ من التصریح! هر کدام‌ش هم بخواهد ادعای بی طرفی کند چاره‌ای ندارد جز فحش دادن با این تفاوت که به سمت همه باشد! که مثلن بگوید عقد اخوت نبسته با کسی!

یک جُو عقل سلیم اگر باشد می‌شود فهمید که اگر اخباری‌گونه برخورد کنیم هیچ کس نمی‌ماند. هیچ کس...
خاتمی که مهره‌ی جورج سوروس است! هاشمی که حامی مالی فتنه! سید حسن مصطفوی -و نه خمینی- که خیز برداشته برای کودتا! لاریجانی که مظهر سیاست خبیث است و در انتظار براندازی! آملی لاریجانی مفسد فی الارض! ضرغامی منشأ فساد و دروغ در همه‌ی جامعه! احمدی نژاد جادو شده‌ای که به کم‌تر از سلطنت قانع نیست! مشایی منحرف مال دیروزش بود و حالا اقلن مشرک! زاکانی که مار خوش خط و خال! محسن رضایی که سوسیالیست تشنه‌ی قدرت! قالی‌باف که تکنوکرات ضد دین و ضد انقلاب! ... و این داستان ادامه دارد تا همه و همه و همه...

این وسط هیچ کس نمی‌ماند، وقتی اثری از تقوا نمانده...

+++

1. عادت داریم همه را سیاه و سفید ببینیم! شعور جمعی نداریم که یکی می‌تواند یک بدی و هزار خوبی داشته باشد، تقوای جمعی که پیش‌کش...

سیاست‌زدگی

تقوای جمعی

قبیله گرایی

۹۲/۰۲/۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
و آخِرُ دعوانا اَن الحمدُ لله رب العالمین.../طلبه اُ منفی

نظرها : ۵

تمام ناراحتی یکی مثل من آوردن جمهوری اسلامی قبل از ایرانه.چون حکومت ما نه مردمیه و نه اسلامی ونه عدالت اسلامی .حداقل جمهوری اسلامی برداشته بشه داغش کمتره........!

پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
پاسخ:
ملاک جمهوری بودن انتخاباته که بهطور میانگین هر سال یک انتخابات بوده!
و ملاک اسلامی هم حد اقل در چارت و کلیات و قانون اساسی هست.
پس بیراه نیست!
البته تا آرمان‌ها فاصله داریم...
ها ها....................

پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
پاسخ:
واکنش منطقی!
سلام جناب علی بابایی عزیز
غزلی نوشتم که دستان نقد شما رو می بوسه
حالشو داشتی بیا
خوشحال میشم
ممنونم رفیق
باز هم به نام خدا
هادی برای حل این دغدغه های اجتماعی و حتا بیشتر از این ها آزادی ای لازم است که نیست ... !
اگر هر کس همین قدر آزادی داشت که می توانست بگوید من کمونیستم و راست راست توی صف نانوایی بایستد و کسی به او چپ چپ نگاه نکند حل بود ...
مشکل ضعف های فرهنگی اجتماع است که بی تعارف در سران مملکت هم دیده می شود و این عوض نمیشود مگر این که "رقیب" پیدا شود، که ما به این باور برسیم که یک "کمونیست ایرانی" هم حق رئیس جمهور شدن را دارد !
...





پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
پاسخ:
سلام
این که باید آزادی باشه رو حرفی ندارم. این که جاهایی هست که این آزادی نیست هم قبول دارم. اما بعضی چیزها رو قبول ندارم. مثلن انتخاب رییس جمهور یعنی انتخاب کسی که اجرای قانون اساسی رو به دست می‌گیره. در فرض شما یک کمونیست علنن با اساس قانون اساسی مخالف و دشمنه. پس انتظار اجرای قانون اساسی که وظیفه‌ی اصلی رییس قوه‌ی مجریه است، احمقانه میشه!
ولی این که در بین طیف افرادی که ملتزم به این قانون هستن باید شرایط برای همه فراهم باشه که توی عرصه باشند تا حقیقتن انتخاب بین افراد طیف گسترده ممکن باشه رو موافقم.
اما بعد از همه‌ی اینا این موضوع از نظر من هیچ ارتباطی با بی اخلاقی و بی تقوایی نداره! یعنی حتا نبود آزادی هم دلیل خوبی برای نبود تقوای جمعی نیست...
آقا دستِ من نیستا. من این دفعه دومه که می‌خوام رای مثبت بدم ولی اشتباهی رو قرمزه کلیک می‌کنم! جاشونو عوض کنی درست می‌شه!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.