نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!

تصویر تو را بهار باید بکشم

مطلب تیتر یک را این‌جا بخوانید

اَخباری‌های انقلاب

رهبری نامه می‌نویسند به جوانان اروپا و آمریکای جنوبی که مراجعه کنید به متون دست اول اسلام. انتظار زیادی نیست؟! وقتی بدبختی ما به جایی رسیده که باید با «مسلمان‌های انقلابی» و حتا «طلبه‌های مدعی اسلام‌شناسی‌مان» دست به یقه شویم که آقا! متون دست اول را ببین، عقل را هم خدا برای خاک خوردن نگذاشته! بعد باز هم انتهای استدلال‌شان بشود «قال رهبری...»

و علی الانقلاب و الاسلام السلام...

letterforyou

انقلاب

سیدعلی خامنه‌ای

طلبگی

۹۴/۰۵/۱۹ موافقین ۱ مخالفین ۰
و آخِرُ دعوانا اَن الحمدُ لله رب العالمین.../طلبه اُ منفی

نظرها : ۷

حسین بوذرجمهری
سلام
احساس میکنم این پست هم در ادامه مباحثات پستهای پیشین، مربوط به نهی از منکر بی حجابان نوشته شده.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
نه دقیقن. مدت‌هاست مع الاسف با این پدیده درگیرم. در موضوع‌های مختلف. چه سیاسی چه فقهی چه فلسفی... و مدت‌هاست دارم به این مطلب فکر می‌کنم. البته پست‌های اخیر هم مستثنا نبوده.
فاطمه سادات محمدی
جناب علی بابایی
به نظر حضرتعالی اگر یه حرف منطقی و علمی و دینی را رهبری گفته باشند نباید بعلت تاثیرگذار بودن آن نقلش کرد؟؟
اینکه کسی آخر حرفش سخنان مقام معظم رهبری را می آورد یعنی موید سخنان است وگرنه اول بحث می آورد
شما رهبری را به عنوان یه عالم نسبت به متون اصلی اسلام قبول دارید؟یا خودتان را که معلوم نیست اصلا نسبت به اسلام چقدر اطلاع دارید و مبهم است که دروس حوزوی تان را چقدر فهمیده اید عالم تر به متون اصلی اسلام می دانید؟
راستی متوجه شدم چرا بالای وبلاگتان نوشته اید نوشته های اینجا لزوما مورد تایید اسلام نیست
با پست ها و نظراتتان مبرهن گشت که تا چه اندازه از بحث استقبال می کنید
واقعا بر اسلام باید السلام گفت با اینگونه روحانیون مدعی همه چیز فهمی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
من ادعای اسلام‌شناسی ندارم و نداشتم. این همون معنی جمله‌ی بالای وبلاگمه. اما راه علم رو به اخباری‌گری نمی‌دونم. استشهاد آوردن از کلام بزرگان در حد شاهد و نه دلیله. اون هم توی بحث علمی. کماکان از «بحث علمی» استقبال می‌کنم. نه از بحث‌های بی محتوا که ارزش وقت گذاشتن نداره.
سطح شناخت هر کس هم در بحث علمی مشخص میشه. اگر اهل بحثی هست بفرمایید به دور از شعر و جدل به بحث علمی بنشینیم. باشد که معلوم شود دروس حوزوی‌مان را فهمیده‌ایم یا نه!
سلام
شیوه استقبال شما از بحث برهمگان روشن گشت.شیوه برچسب زدن
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
از بحث علمی استقبال می‌کنم. اگر یک استدلال بی جواب در مقابل عرایضم دیدید جایزه دارید :)
و اگر یک جواب منطقی به استدلال‌هایم دیدید باز هم جایزه دارید. نه این که قابلین استدلال نیست. حظی از عقل‌گرایی لازم داره که در مقابل اخباری‌گریه.
ضمن این که این مطلب کلیه و ارتباطی با مراد دوستان نداره که باعث ناراحتی‌شون شده :)
خارج ازچارچوب
اخباری‌های انقلاب :))

راستشو بخوای حسش نیست به متون دست اول مراجعه کنیم ...
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
اسم شیرازی‌ها بد در رفته بچه تهرونی :))
دوستدار 0 منفی
مستر من باهاتون موافقم
الان عقل می گوید سکوت کن برای خودن درد سر درست نکن.می گوید خودت را کوچک نکن.می گوید تذکر لسانی حکم شرعی نیست تعیین مصداق است .همه مراجع هم اشتباه می کنند که واجب است.اصلا عقل می گوید هر کس خلافت حرف زد بگو تو نمی فهمی بگو تو اخباری هستی بگو تو ....
خدا عقل را گذاشته تا ازش استفاده کنیم
اصلا عقل من می گوید هرکسی می گوید نهی از منکرش اثری داشته بگو دروغ می گویی.بگو خیلی خیلی اتفاقی بوده بگو حتما عقل اون طرف سالم نبوده
قربونت برم که عقلت هم o منفی است
خدا!خدا! من هم می خواهم oمنفی باشم

god
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
جناب آقای/سرکار خانم قاسمی اصفهانی
به جای طعنه میشه علمی هم صحبت کرد. البته اگر بلد باشید.
استدلال بفرمایید تا جواب بگیرید. وگرنه این که تعیین مصداق با مرجع نیست از بدیهیات فقه شیعه است. و این که عرض کردم اگر دلیلی دارید که در شرایط کنونی نهی لسانی جواب مثبتی میده می‌تونید بیان کنید.
استدلال جواب استدلاله هر چند خطا باشه نه هوچی‌گری.
مثل بقیه دوستانی که نظر مخالف داشتند و کامنت گذاشتند و جواب گرفتند و یا نظرشون تایید شده تا بقیه ببینند.
ضمنن اصطلاح اخباری هم یک اصطلاح درباره یک جریان شناخته شده و تاثیرگذار در تاریخ شیعه است که منش و مختصات فکری مشخصی داشتند. نوعن انسان‌های شریفی بودند اما در حالت افراطی به قال‌ها اکتفا می‌کردند و باعث سطحی‌نگری و رکود علمی شدند. حالا اگر کسانی با همون مختصات فکری یا عملی دیدیم توهینی نیست که بهشون لقب اخباری‌های متاخر یا اخباری انقلابی بدیم. و البته ضربه‌ی متاخران این طایفه از متقدمان شریفشون سنگین‌تر و عمیق‌تره.
موافقم با مراجعه به متون و عمیق شدن.
اما ظاهر متن شما اینه که استدلال عقلانی و رجوع به متون دست اول شما با قال رهبری در تعارضه که اگر اینطور باشه این خودش ناشی از همون عمیق نشدن در اون متون دست اوله.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
اگر به آرشیو همین وبلاگ مراجعه کنید ارجاع‌ها و استشهادهای این قلم به بیان رهبری و بقیه بزرگان رو حتمن می‌بینید. پس قطعن با نفس ارجاع مشکلی ندارم. مشکل من با اخباری‌گریه. معنی این اصطلاح واضحه. ظلمی که به روایت معصومان به واسطه‌ی اخباری‌گری شده اگر به سمت کلام بزرگان غیر معصوم بره مضاعفه. ارزش کلام هر بزرگی به واسطه بحث علمی کم که نمیشه افزوده هم میشه...
فاطمه دریایی
همسرم من که نه در جو طلبگی ام نه اسلام شناسی منظور رو دریافتم. متاسفانه کسانی شما رو دنبال می کنن که از سر متوجه نشدن و دریافت نکردن مفاهیم اسلام "قال رهبری" رو میارن. و آویزان میشن به جای دیگر برای بیان خودشون برای همین هم اغلب کامنت ها نشاندهنده ی همین دریافت نکردن مفهوم بود. قلمت ، اندیشه ت و تدینت پایدار و در جریان.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.