نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!

تصویر تو را بهار باید بکشم

مطلب تیتر یک را این‌جا بخوانید

روشن‌فکرهای عوضی

روشن‌فکرهای همه جای دنیا به مطالعه‌ی زیادشان شناخته می‌شود. و من امروز و این‌جا روشن‌فکرهایی دیده‌ام که مطالعه‌شان صفر است. جر موزیک‌های با کلاس(!) هم اهل گوش دادن نیستند! کسانی را دیده‌ام که از روشن‌فکری «ژست با سیگار»، «موزیک کلاسیک» و «مخالفت با همه چیز» را فهمیده‌اند و سطح تحلیل‌شان از چرندیاتی که کم و بیش توی تاکسی می‌شود شنید بالاتر نیست. کسانی را دیده‌ام که ضعف اطلاعات‌شان را با شایعات احمقانه پر می‌کنند. کسانی که حاضرند برای خاص بودن بدیهیات را نفی کنند. کسانی که برهان که هیچ، مغالطه هم سرشان نمی‌شود! برای مخالف‌ت با هر معقولی یاوه می‌گویند...

عوضی یک فحش نیست! لایق‌ترین و درست‌ترین صفتی است که به عنوان همین بعض روشن‌فکرهایی که ذکرشان گذشت می‌چسبد. عوضی یعنی همان آدمی که آن‌قدر در پوسته‌ی روشن‌فکری‌اش راه را عوضی رفته تا رسیده به این‌جا. این‌جا که انسانیت را قی کند و افاضه کند: ما را چه به غزه...

روشنفکری

۹۳/۰۵/۰۷ موافقین ۵ مخالفین ۱
و آخِرُ دعوانا اَن الحمدُ لله رب العالمین.../طلبه اُ منفی

نظرها : ۱۵

سلام.
روشن فکر حتما در مقابل خاموش فکر قابل طرح هست. فکرى که هنوز در گمراهى راه هست و خود را رسیده بداند مسلما از خاموشى عمیقى رنج مى برد.
حق با شماست..
اما حالا خیلی هم اعصاب خودتو خرد نکن ..
سلام
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
دوست عزیز آنچه در تاکسی ها گفته می شه «چرندیات» نیست !
حرف دل مردم است - چیزی است که دوست دارند باشه و شاید نباشه.
اگه شما از قشر خاصی هستی که این جور حرفها به مذاقت خوش نمیاد، دلیل نمیشه عامه مردم را نفهم فرض کنی [شاید آنچه آن (لا ابالی!) بر زبان رانده عقیده عده ای بیشتر باشد که جلو شما هر چه شما می گویید (ناچار) تایید می کنند اما در دلشان برایتا متاسف هستند!!!!]
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
شاهد حرفم رسید!
دوست عزیز آنچه در تاکسی ها گفته می شه «چرندیات» نیست !
حرف دل مردم است - چیزی است که دوست دارند باشد و شاید نباشد.
اگه شما از قشر خاصی هستی که این جور حرفها به مذاقت خوش نمیاد، دلیل نمیشه عامه مردم را نفهم فرض کنی [شاید آنچه آن (لا ابالی!) بر زبان رانده عقیده عده ای بیشتر باشد که جلو شما هر چه شما می گویید (ناچار) تایید می کنند اما در دلشان برایتا متاسف هستند!!!!]
مرضیه همایونی
سلام ؛
دعوتید به سمفونی انتظار ...به امید معجزه
احسنت
همیشه نوشته هات منو سر ذوق میاره ؛)
به نکته ی خیلی خوبی هم اشاره کردی: و من امروز و این‌جا روشن‌فکرهایی دیده‌ام که مطالعه‌شان صفر است. جر موزیک‌های با کلاس(!) هم اهل گوش دادن نیستند!
آفرین...
"کسانی که حاضرند برای خاص بودن بدیهیات را نفی کنند"
جمله ملموسی بود
موفق باشید
یا علی

البته مزیت روشنفکر بودن این است که به مرور برای عوضی هایی شبیه خودت که کم هم نیستند، حجت می شوی در حالی که راست بودن حقیقتا این میزان برانگیزانندگی را ندارد!
پاسخ سیمین بهبهانی به احمدی نژاددربزغاله خواندن روشنفکران

شنیدم باز هم گوهر فشاندی ------------- که روشنفکر را بزغاله خواندی


ولی ایشان ز خویشانت نبودند ------------- در این خط جمله را بیجا نشاندی


سخن گفتی ز عدل و داد و انرا --------------- به نان و آب مجانی کشاندی


از این نقَلت که همچون نُقل تر بود ---------------- هیاهو شد عجب توتی تکاندی


سخ...ن هایت ز حکمت دفتری بود --------------- چه کفترها از این دفتر پراندی


ولیکن پول نفت و سفره خلق ----------------- زیادت رفت و زان پس لال ماندی


سخن از آسمان و ریسمان بود ---------------- دریغا حرفی از جنگل نراندی


چو از بزغاله کردی یاد ای کاش ------------ سلامی هم به میمون میرساندی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
مطمئن نیستم از بهبهانی باشه اما در هر صورت تاییدی بر ادبیات روشنفکری عوضیه!
من اگر کافر و بی دین و خرابم؛ به تو چه؟
من اگر مست می و شرب و شرابم ؛ به توچه؟
تو اگر مستعد نوحه و آهی٬ چه به من؟
من اگر عاشق سنتور و ربابم ؛ به تو چه؟
تو اگر غرق نمازی٬چه کسی گفت چرا؟
من اگر وقت اذان غرقه به خوابم ؛ به تو چه؟
تو اگر لایق الطاف خدایی٬ خوش باش.
من اگر مستحق خشم و عتابم ؛به تو چه؟
دُنیا گر چه سراب است به گفتار شما
من به جِد طالب این کهنه سرابم ؛به تو چه؟
تو اگر بوی عرق میدهی از فرط خلوص!
و من ار رایحه ی مثل گلابم؛ به تو چه؟
من اگر ریش٬ سه تیغ کرده ام از بهر ادب .
و اگر مونس این ژیلت و آبم ؛ به تو چه؟
تو اگر جرعه خور باده کوثر هستی!
من اگر دُردکش باده ی نابم ؛ به تو چه؟
تو اگر طالب حوری بهشتی٬ خب باش!
من اگر طالب معشوق شبابم ؛ به تو چه؟
تو گر از ترس قیامت نکنی عیش عیان.
من اگر فارغ از روز حسابم ؛ به تو چه؟
سیمین بهبهانی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
به تو چه؟!
من از این پست شما تو وبم استفائه کردم یعنی لینکشو گذاشتم با اجازتون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
اختیار دارید.
علی رسولان
با اینکه تند بود
ولی دوستش داشتم
همیشه که نمیشه متین نوشت بعضی اوقات میرسد به اینجای آدم " تلاش نکن نمی تونی ببینی کجا رو میگم "!
چطور وقتی ما میخوایم اعتقادات دینیمون رو رعیت کنیم به همه روغنفکران مربوط میشه؟ چطور وقتی ما میخوایم روضه امام حسین یگیریم کسی به روغنفکرا نمیگه به تو چه؟؟چطور تا یه زن تصمیم به با حجاب بودن میگیره روغنفکرا مسخره می کنند؟؟کسی نیست در این باره بهشون بگه به تو چه؟؟؟؟میبینید منطق روغنفکرا همینه. ففط خودشون همین و بس بقیه هم برند به درک مهم نیست
الناس علی دین ملوکهم.... عوضی لایق آن هایست که این وضعیت را بوجود اورده اند
شاگرد بنّا
دم شما گرم حاجی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.