نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!

تصویر تو را بهار باید بکشم

مطلب تیتر یک را این‌جا بخوانید

پاسخ به پرسش‌های متداول درباره‌ی حوزه علمیه

مقدمه: یکی از نقطه‌های ضعف حوزه‌ی علمیه، ناتوانی در شناساندن خود به مردم است. و زمانی این ضعف برجسته‌تر می‌شود که با انقلاب مبارک اسلامی در سال 1357 امکان رسانه‌ای شدن حوزه به شکل چشم‌گیری افزایش یافته. یافتن چرایی این موضوع مجال دیگری می‌طلبد که در حوصله‌ی این نوشته نیست. برای روشن شدن هدف نوشتن، ذکر خاطره‌ای از نگارنده خالی از لطف نیست. برای پذیرش حوزه اطلاعیه پخش شده بود و شماره تماس هم شماره‌ی دفتر ما بود. یکی از تماس‌ها از طرف جوانی بود که می‌پرسید:«اونجا چیه؟!» و بعد در توضیح می‌گفت:«من صِدام خوبه برای مداحی و اینا!» و به خاطرم هست سال‌ها قبل جوانی را که وقتی فهمید طلبه‌ام گفت مدتی طلبه بوده و رها کرده. علتش را که پرسیدم پاسخ داد:«فکر می‌کردم با حوزه رفتن سربازی وِل میشه! بعد که دیدم خبری نیست وِل کردم!» و من هر بار بعد از این محاورات در خود فرو رفتم که چرا حوزه این قدر در شناساندن خود به مردم ناتوان است...

نوشته‌ی پیشِ رو نتیجه‌ی یک دغدغه‌ی شخصی در پاسخ دادن به پرسش‌های معمول و متداول مردم عادی درباره‌ی حوزه است. همه‌ی آن چه ذکر خواهد شد مخصوص به افرادی خارج از فضای حوزه و طلبگی نیست و حقیقت این است که برخی از این پرسش‌ها، ابهامات افراد نزدیک به حوزه، خانواده‌ی طلاب، داوطلبان حوزه و حتا برخی از خود طلاب است که آسیب‌های فراوانی را به دنبال دارد.

در متن پیشِ رو تلاش شده تا با بیانی ساده و به دور از پیچیدگی به پرسش‌هایی از این دست پاسخ داده شود. نگارنده از پرسش‌های آینده استقبال کرده و آماده توضیح بیشتر درباره متن حاضر و پاسخ به پرسش‌های جدید خواهد بود. امید این است که این نگاشته قدمی در شناساندن و رفع ابهام از فضای ناشناخته‌ی حوزه بردارد. هم‌چنین با توجه به آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه، می‌تواند چراغی برای داوطلبان ورود به حوزه نیز باشد.

حوزه فیضیه

پرسش‌ها و پاسخ‌ها:

1. حوزه علمیه برادران و خواهران چه تفاوتی با هم دارند؟
پاسخ: حوزه علمیه برادران و حوزه علمیه خواهران دو مجموعه‌ی جدا از هم‌اند که مدیریت، قوانین و ساختار آموزشی متفاوتی از یک‌دیگر دارند. در این نوشتار منظور از اصطلاح «حوزه» حوزه‌ی علمیه‌ی برادران بلند مدت خواهد بود.

2. تفاوت حوزه علمیه بلندمدت و کوتاه مدت چیست؟
پاسخ: حوزه علمیه برادران در دو شاخه‌ی «بلند مدت» و «کوتاه مدت» یا «سفیران هدایت» اقدام به پذیرش و پرورش طلبه می‌دهد. سیاست کلی حوزه‌ی علمیه، پرورش طلبه به سمت اجتهاد و تفقّه است. اما شاخه‌ی «سفیران هدایت» یک مجموعه‌ی نوپا در پاسخ به نیاز فراوان جامعه به مبلّغ است. دوره‌ی تحصیلی و ساختار آموزشی و متون درسی این دو نوع با هم تفاوت فراوان دارد. آن‌چه در این نوشتار به اصطلاح «حوزه» یاد می‌شود، حوزه علمیه بلند مدت است اگر چه اشاره‌هایی نیز به سفیران هدایت خواهد شد.

3. حوزه علمیه چیست؟!
پاسخ: شاید به نظر پرسش عجیبی باشد اما متاسفانه هستند کسانی که هنوز از ماهیت حوزه علمیه بی‌اطلاع‌اند. به عبارت دیگر: حوزه‌ی علمیه یک سازمان حکومتی مانند سپاه پاسداران است یا یک نهاد پژوهشی دولتی یا یک مرکز فرهنگی غیر دولتی یا چیز دیگر؟!
در پاسخ باید گفت: حوزه علمیه در اصل یک مجموعه‌ی علمی ـ آموزشی است. برای تقریب به ذهن از عنوان دانشگاه استفاده می‌کنیم. یک دانشگاه در مقاطع تحصیلی متفاوت(کاردانی تا دکترا) و به صورت پیوسته. رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه از علوم انسانی بوده و به طور پیش‌فرض و با محوریت رشته‌ی «فقه و اصول» به آموزش می‌پردازد. البته پیشینه و رسالت متعالی حوزه علمیه وجه افتراق اصلی این مجموعه با دیگر دانشگاه‌های موجود است. ذکر این نکته نیز ضروری است که شاکله‌ی حوزه، غیر دولتی و غیر خصوصی و به عنوان یک مجموعه‌ی مردمی با محوریت مرجعیت و عالمان دینی است.

4. نظام آموزشی و مدرک‌دهی حوزه به چه شکلی است؟
پاسخ: حوزه‌ی علمیه تا امروز بر اساس شاکله‌ی سالی ـ واحدی فعالیت کرده است.(حوزه علمیه خواهران و سفیران هدایت برخلاف حوزه بلند مدت ترمی ـ واحدی هستند.) هر سال تحصیلی در حوزه به طور پیش‌فرض یک «پایه» گفته می‌شود. گذراندن شش پایه‌ی نخست سطح یک و مدرک معادل کاردانی را به همراه دارد. سه پایه‌ی بعد از آن سطح دو و مدرک معادل کارشناسی، و پایه دهم به انضمام ارایه‌ی پایان‌نامه‌ی سطح سه، به مدرک معادل کارشناسی ارشد می‌انجامد. در اصطلاح به پایان این 10 پایه که به طور معمول در ده سال گذرانده می‌شود پایان «سطح» گفته می‌شود و بعد از آن «خارج» خواهد بود که در پرسش‌های دیگر به معنای آن اشاره خواهد شد. هر طلبه با گذراندن 4 سال درس خارج و ارایه‌ی رساله‌ی سطح 4 موفق به دریافت مدرک دکترا می‌شود.

ویرایش: در آیین‌نامه جدید ابلاغی برای سال تحصیلی 95-1394 نظام آموزشی حوزه از حالت سالی-واحدی به ترمی-واحدی تغییر پیدا کرده. اگر چه در اساس کار تفاوتی ایجاد نشده. هر درسِ دو نیم‌ساله، به دو درس تقسیم شده. تنها تفاوت برای کسانی است که در یک نیم‌سال درسی را انتخاب می‌کنند و نیم دیگر آن را در سال تحصیلی دیگری می‌گذرانند. هم‌چنین کسانی که در یکی از دو نیم‌سال یک درس مردود می‌شوند، تنها همان نیم‌سال را تکرار خواهند کرد.

5. معنای درس خارج چیست و چرا به آن خارج می‌گویند؟
پاسخ: در پایه‌های یک تا دهم، دروس مورد ارایه و کتاب‌های منبع، معیّن و مدوّن است. و نقش استاد و مُدرّس، تبیین کننده و شرح دهنده‌ی متن کتاب و نظر مولف کتاب است اگر چه به طبع کار علمی همواره با اشکال و ان‌قلت خواهد بود. اما در درس خارج، محوریت با استاد و آن علم مورد ارایه است. در واقع استادی که در این علم صاحب نظر است با بیان و تبیین فنی مطالب علمی که در کتب مختلف از عالمان دیگر بیان شده، و همچنین نقد و جرح نظریات مختلف، نظر نهایی خود را بیان می‌کند. این عنوان نیز بر همین اساس و با توجه به این که مطالب درسی، خارج از چارچوب کتاب خاصی بیان می‌شود انتخاب شده است.

6. پذیرش حوزه در چه مقطع تحصیلی انجام می‌شود؟
پاسخ: حوزه‌ی علمیه به طور رسمی در سه مقطع تحصیلی سیکل(پایان دوره راهنمایی بنا بر ساختار قدیم و پایان پایه‌ی هشتم بنا بر ساختار جدید آموزش و پرورش)، دیپلم(پایان دوره دبیرستان) و دانشگاهی اقدام به پذیرش می‌کند. خود پذیرش مقطع دانشگاهی نیز شامل کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. همچنین دانشجویی که حد اقل 30 واحد درسی را گذرانده باشد ملحق به مقطع دانشگاهی خواهد بود.

7. پذیرش از مقاطع مختلف چه تفاوتی در تحصیل و مدرک و... ایجاد می‌کند؟
پاسخ: بنا بر قوانین فعلی در ساختار آموزشی حوزه علمیه، هیچ تفاوتی در متون درسی، مدت زمان تحصیل، مدرک و... بین طلاب پذیرش شده‌ی هر کدام از مقاطع نیست. در واقع این ساختار در اصل بر مبنای پذیرش سیکل بنا نهاده شده و اگر کسی در مقطع دیپلم یا دانشگاهی قصد ورود به حوزه را داشته باشد اقدام به تحصیل در رشته‌ی موازی نموده است. تنها تفاوت قانونی میان پذیرش در مقاطع مختلف، شرط سنی است که به آن اشاره خواهد شد.

8. در چه سنی می‌شود طلبه شد؟
پاسخ: نکته‌ی نخست این که پذیرش در حوزه شرط سنی دارد. و این شرط سنی با توجه به «مقطع تحصیلی پذیرش» یا به عبارتی مدرک تحصیلی غیر حوزوی و «وضعیت نظام وظیفه» متفاوت است. سقف سن مجاز برای کسی که با مدرک سیکل و با معافیت تحصیلی داوطلب ورود به حوزه است 18 سال و برای داوطلبی که دارای مدرک دکترا و کارت پایان خدمت است 35 سال خواهد بود. و بقیه‌ی مقاطع در این میان شرط سنی خود را دارند. (تفصیل این مورد را در صفحه‌ی 9 دفترچه پذیرش 95-1394 ببینید.)

9. مراحل پذیرش در حوزه چگونه است؟
پاسخ: هر ساله در زمستان آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه آغاز می‌شود. داوطلب ورود به حوزه در این زمان با مراجعه به سایت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه(www.howzeh.org) اقدام به ثبت نام می‌کند(ثبت نام تنها به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد و راه دیگری برای این کار وجود ندارد). آزمون ورودی حوزه علمیه در سه مقطع یاد شده متفاوت است اما در یک زمان برگزار می‌شود.(در پذیرش سال تحصیلی کنونی آزمون سیکل نظام قدیم با هشتم نظام جدید به شکل مجزا و در همان زمان برگزار خواهد شد.) به طور معمول این آزمون در پایان سال تحصیلی برگزار می‌شود.(آزمون سال تحصیلی 95-1394 در 28 فروردین 1394 انجام خواهد شد.) پس از اعلام اسامی قبول‌شدگان آزمون از طریق سایت معاونت آموزش، زمان مصاحبه‌ی حضوری اعلام خواهد شد که به طور معمول در تیر و مرداد ماه خواهد بود. در صورت موفقیت در مصاحبه، داوطلب به دوره‌ی اختبار و تثبیت فراخوانده خواهد شد و پس از موفقیت در امتحانات این دوره، با آغاز سال تحصیلی هم‌زمان با طلاب پایه‌های بالاتر در پایه‌ی یک حوزه مشغول به تحصیل خواهد شد. البته مراحل اداری رسمی شدن و صدور کد پرونده‌ی رسمی به طور معمول تا پایان سال به طول خواهد انجامید. به موضوع کمیسیون پذیرش در پرسش‌های بعد پرداخته خواهد شد.

10. دوره‌ی «اختبار و تثبیت» چیست؟
پاسخ: داوطلبی که موفق به قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه شده باشد در یک دوره‌ی یک ماهه به عنوان اختبار و تثبیت شرکت خواهد کرد. هدف اصلی برگزاری این دوره، محک خوردن داوطلب از نظر توان علمی و استعدادی و سنجش وضعیت اخلاقی اوست. از سوی دیگر فرصتی است برای داوطلب که با حوزه و فضای درسی و آموزشی آن بیشتر آشنا شده و فرصت تصمیم قطعی نسبت به ادامه یا انصراف از تحصیل در حوزه داشته باشد. در این دوره چند درس از دروس پایه یک آغاز می‌شود و در پایان دوره، امتحانی از متون تدریس شده انجام می‌گیرد که قبولی در این امتحان شرط پذیرش رسمی در حوزه خواهد بود. در کنار این دورس، کلاس‌ها و برنامه‌های دیگری نیز در زمینه‌ی هویت طلبگی و اخلاق و مسایل تهذیبی در اختبار و تثبیت انجام می‌شود.

11. کمیسیون پذیرش چیست؟
پاسخ: آن‌چه در پاسخ به پرسش 9 آورده شد مراحل اصلی پذیرش در حوزه است که از زمستان سال قبل از ورود به حوزه و با ثبت نام آغاز می‌شود. اما اگر کسی به دلیل بی اطلاعی و یا دلیل دیگری موفق به ثبت نام از طریق سایت معاونت آموزش نشد و در آزمون ورودی نیز شرکت نکرد اما علاقه‌مند به حضور در حوزه بود می‌تواند در زمان مشخص شده برای مصاحبه به یکی از حوزه‌های علمیه مراجعه نماید. قانون این اجازه را به مدیر مدارس علمیه می‌دهد تا در صورتی که داوطلبِ بدون ثبت نام را در شرایط ویژه و مطلوبی بیابد(این شرایط در مصاحبه بررسی می‌شود) به شکل آزمایشی و موقت و در میان پذیرشی‌های جدید بپذیرد. در این شرایط قبولی امتحانات نیم‌سال نخست به منزله‌ی آزمون ورودی خواهد بود و بعد از آن اقدام به پذیرش رسمی و صدور کد خواهد شد. داوطلبان کمیسیونی از نظر شرایط پذیرش به طور معمول شرطِ معدل بالاتری دارند که هر ساله از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور به حوزه‌های علمیه ابلاغ می‌شود.

12. فارغ التحصیلی در حوزه چگونه است؟
پاسخ: همان طور که در پرسش‌های گذشته یاد شد، ساختار مدرک در حوزه از مقطع کاردانی تا دکترا و به صورت پیوسته است. یعنی برای ادامه‌ی تحصیل در مقطع بعد نیازی به آزمون ورودی نیست مگر برای حضور در مراکز تخصصی که در پرسش‌های بعد به آن اشاره خواهد شد. با این وصف در حوزه چیزی به عنوان فراغت از تحصیل نیست. هر طلبه پس از اتمام پایه ششم می‌تواند درس را به پایان برساند یا در مقاطع بعدی ادامه به تحصیل دهد اما پیش از اتمام پایه ششم عدم ادامه تحصیل به منزله‌ی انفصال از تحصیل در حوزه خواهد بود و بازگشت به حوزه مشروط به شرایط ویژه‌ای خواهد بود. در عین حال هر طلبه می‌تواند با رعایت شرایط به ادامه تحصیل تا پایان سطح چهارم ادامه دهد.

13. شهریه چیست؟
پاسخ: می‌توان ساختار حوزه‌ی علمیه را قدیمی‌ترین یا دست کم یکی از قدیمی‌ترین ساختارهای آموزشی بورسیه در دنیا دانست. یعنی در مقابل تحصیل هر فرد در این مجموعه نه تنها هزینه‌ای از فرد دریافت نمی‌شود، بلکه جهت کمک به معیشت او در طول زمان تحصیل، کمک هزینه‌ی تحصیلی نیز پرداخت می‌شود. علت اصلی این کار تمرکز طلاب در آموختن و فعالیت علمی است و این کمک هزینه که تامین کننده‌ی معیشت حداقلی است تا پایان زمان تحصیل و به وجود آمدن شرایط درآمد ادامه خواهد داشت. به این کمک هزینه که به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود شهریه می‌گویند(شهر در عربی به معنای ماه است.). در این‌جا لازم می‌دانم با توجه به حساسیتی که در این موضوع وجود دارد و گفته‌های متفاوتی که در این باره وجود دارد درباره‌ی میزان شهریه نیز نکته‌ای بنویسم.
میزان شهریه هر طلبه با توجه به مقطع تحصیل، حوزه تحصیل، متاهل یا مجرد بودن و شرایط دیگری متفاوت است. اما آن‌چه در حال حاضر به طلاب مبتدی(مقدمات) مجرد پرداخت می‌شود رقمی در حدود 150 هزار تومان است.

14. سکونت و تغذیه‌ی طلاب به چه گونه‌ای است؟
پاسخ: مبنای حوزه‌های علمیه بر تامین محل سکونت طلاب مجرد است. اما این شرایط بسته به شرایط موقعیت هر حوزه علمیه متفاوت است. معمول حوزه‌های علمیه خوابگاه طلاب مجرد را در نزدیکی محل درس قرار می‌دهد. خوابگاه طلاب که در اصطلاح «حجره» گفته می‌شود با توجه به تعداد طلاب هر حوزه و مساحت هر حجره پذیرای تعدادی از طلاب است. در بعضی از حوزه‌های علمیه با توجه به ظرفیت محدود حجره‌ها، شرایطی برای دریافت حجره تعیین می‌شود و یا محدودیتی برای سنوات سکونت در حجره لحاظ می‌شود. اما مسکن طلاب متاهل قانون قطعی و روشنی ندارد و از این جهت شرایط همه‌ی طلاب یک‌سان نیست. اما در قم به طلاب سطوح عالی متاهلی که صاحب منزل نباشند و دارای شرایط ویژه‌ی علمی، پژوهشی، تبلیغی و... باشند منازلی برای چند سال در اختیار گذاشته می‌شود و برای عموم طلاب در صورتی که منزلی از خود نداشته باشند کمک هزینه‌ای به جهت اجاره‌ی مسکن تعلق می‌گیرد.
تغذیه طلاب نیز در حوزه‌های مختلف متفاوت است. اما معمول حوزه‌های علمیه یک وعده‌ی اصلی غذا را برای طلاب خوابگاهی تامین می‌کنند که در مواردی ممکن است در مقابل تهیه فیش و دریافت هزینه‌ی جزیی باشد. اما در بعضی حوزه‌ها هر سه وعده‌ی غذایی در روزهای غیر تعطیل تامین می‌شود.

15. منبع تامین شهریه و هزینه‌های دیگر حوزه کجاست؟
پاسخ: با توجه به آن‌چه نوشته شد و این که حوزه‌های علمیه به عنوان یک نهاد غیر دولتی فعالیت می‌کنند، محل تامین هزینه‌ها مورد پرسش خواهد بود. در پاسخ گفته می‌شود که اساس هزینه‌ها در حوزه که شامل شهریه و... است، به واسطه مراجع معظم تقلید و از محل وجوهات شرعی و سهم امام علیه السلام تامین می‌شود. اما بخشی از هزینه‌ی حوزه که به طور معمول صرف ابنیه، فعالیت‌های پژوهشی و... می‌شود از بودجه‌ی علمی، تحقیقاتی و فرهنگی دولت تامین می‌شود. در این‌جا یادآوری دو نکته لازم به نظر می‌رسد:
الف: حمایت مالی از حوزه‌های علمیه تنها در زمان جمهوری اسلامی نبوده و در زمان حکومت‌های پیش از این نیز چنین بوده. همان طور که امروز تعداد قابل توجهی از حوزه‌های علمیه در حکومت صفویه به بعد و با دستور حاکمان بنا می‌شده است.
ب: اتکای مالی به دولت‌ها از جانب حوزه‌های علمیه پذیرفته نیست. از این جهت مبنا بر کاهش تامین هزینه‌های حوزه از بودجه‌ی دولتی به شکل سالیانه است.

16. طلبه‌ها از چه زمانی می‌توانند معمم شوند؟
پاسخ: بنا بر قوانین هر طلبه در پایان پایه‌ی پنجم و در صورت احراز شرایط و پس از گذر از آزمون‌های مربوطه می‌تواند ملبس شود.

17. آیا عمامه گذاشتن برای طلبه‌ها اجباری است؟
پاسخ: خیر! از لحاظ قانونی اجباری به پوشیدن لباس روحانیت نیست. اگرچه از شرایط دریافت مدرک سطح سه، ارتقای شهریه به سطح سه و برخی از امکانات، تلبس است.

18. به جز فقه و اصول چه رشته‌هایی در حوزه وجود دارد؟
پاسخ: اساس و بدنه‌ی عمومی حوزه به سمت رشته‌ی فقه و اصول است و از این جهت این رشته، رشته‌ی اصلی به حساب می‌آید. اما طلبه می‌تواند با رفتن به رشته‌های تخصصی به ادامه‌ی تحصیل بپردازد. این رشته‌ها عموم رشته‌های علوم انسانی بوده و دایره‌ی گسترده‌ای دارند. از این رشته‌ها می‌توان به رشته‌های تخصصی «فلسفه»، «کلام»، «حقوق و قضا»، «تفسیر قرآن کریم»، «تاریخ»، «علوم سیاسی»، «اقتصاد»، «علوم حدیث»، «روانشناسی»، «مشاوره» و موارد بسیار دیگری اشاره کرد که به شکل تخصصی و در شاخه‌های مختلف ارایه می‌شوند.

19. از چه زمانی می‌توان رشته‌های تخصصی را شروع کرد؟
پاسخ: هر طلبه پس از پایان سطح یک و یا سطح دو می‌تواند در رشته‌های تخصصی موسسات حوزوی شرکت کند. البته بعضی از رشته‌ها یا موسسات، تنها در یکی از این دو مقطع اقدام به پذیرش می‌کنند. به عبارتی بعضی از رشته‌ها تنها در سطح 2 و بعضی از رشته‌ها تنها در سطح 3 اقدام به پذیرش می‌نمایند.

20. تفاوت حوزه قم با حوزه‌های شهرستان‌ها در چیست؟
پاسخ: عموم حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مجموعه‌ی «مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور» می‌گنجند که این مرکز در قم مستقر است. از این جهت در کلیات و قوانین و ساختار تفاوتی میان قم و شهرستان نیست. اما بعضی از حوزه‌های علمیه در شهرهای دیگر و به طور خاص حوزه‌های مشهد و اصفهان نظام جدایی دارند. از این جهت پذیرش و آغاز تحصیل در قم و بیشتر حوزه‌های شهرستان‌ها تفاوتی ندارد اما برای انتقال از شهرستان‌ها به قم با توجه به ازدحام طلاب و سیل تقاضا برای حضور در قم، شرایط ویژه‌ای لازم است. آن‌چه تفاوت اصلی بین قم و دیگر حوزه‌های کشور است، برکت معنوی ناشی از حضور کریمه‌ی اهل بیت سلام الله علیها و هم‌چنین مراجع معظم تقلید و عالمان بسیار است که قم را به کانونی برای حوزه‌های سراسر کشور تبدیل کرده است.

21. وضعیت نظام وظیفه و سربازی طلاب چگونه است؟
پاسخ: طلاب نیز مانند همه‌ی افراد دیگر جامعه با رسیدن به سن قانونی مشمول خدمت وظیفه می‌گردند. و مانند افراد دیگری که مشغول به تحصیل‌اند و در صورت رعایت شرایط پیش‌رفت تحصیلی از «معافیت تحصیلی» بهره می‌برند. معافیت تحصیلی نیز تا زمانی که ادامه‌ی تحصیل و پیش‌رفت تحصیلی مورد تایید حوزه ادامه داشته باشد تمدید خواهد شد و پس از پایان تحصیلی طلبه به خدمت وظیفه اعزام خواهد شد. سربازی طلاب از نظر مدت تفاوتی با سربازی دیگران ندارد. مرحله‌ی آموزشی طبق قانون و در قم برگزار می‌شود. خود خدمت هم بنا به درخواست مراکز، نهادها و سازمان‌هایی که مجاز به جذب سرباز هستندو به عنوان سرباز ـ طلبه صورت می‌گیرد.

22. طلبه‌ها و روحانیون چه شغل‌هایی پیدا می‌کنند؟
پاسخ: هر طلبه بعد از تحصیل در حوزه مثل هر دانشجو در هر مرکز آموزشی دیگر می‌تواند به فعالیت به صورت استخدام یا قراردادی در مراکز دولتی یا غیر دولتی در بیاید و یا  به فعالیت علمی، پژوهشی و... به صورت شخصی و بدون کارفرما رو بیاورد. سازمان‌ها و نهادهایی مانند نیروهای مسلح، قوه قضاییه و... بنا به نیاز و طبق قانون اقدام به استخدام رسمی یا قراردادی طلبه و روحانی می‌نمایند. دانشگاه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی نیز با توجه به نیاز به مُدرّس از طلاب واجد شرایط جهت تدریس و عضویت در هیات علمی استفاده می‌نمایند. همچنین خود حوزه‌های علمیه برای تامین نیروی کادر و اساتید از میان طلاب افرادی را به کار می‌گیرند. از سوی دیگر طلبه می‌تواند شغل و مشغولیت خود را بر مبنای تدریس، تالیف کتاب، تحقیق و پژوهش و یا تبلیغ از طریق منبر و... قرار دهد.

 

*محمدهادی علی بابائی

طلبه‌ی سطح 3 / معاون آموزش حوزه علمیه نخبگان سطح 1 شیراز


+ دفترچه راهنمای ثبت‌نام ورود به حوزه را از اینجا دانلود کنید.

++ ورود به وبلاگ حوزه علمیه نخبگان

+++ دفترچه راهنمای ثبت‌نام ورود به حوزه سال تحصیلی 96-1395 را از اینجا دانلود کنید.

++++ پذیرش فوری طلبه از متقاضیان پایه هشتم مدرسه (22/1/1395)

آخوند

ثبت نام پذیرش حوزه‌های علمیه

حوزه علمیه

شهریه

طلبگی

عمامه

معرفی حوزه علمیه

۹۳/۱۱/۲۱ موافقین ۳ مخالفین ۰
و آخِرُ دعوانا اَن الحمدُ لله رب العالمین.../طلبه اُ منفی

نظرها : ۸۵۱

اجرکم عندالله بسیار عالی و مفید
سیدرضا بازیار
عالی بود
ممنون
قبلا می گفتند روحانیون از القاب، برای خودشون استفاده نمی کنند (مثلا امام خمینی هم مرجع تقلید بود هم رهبر ایران هم فرمانده کل قوا و... اما وقتی چیزی می نوشت یا امضا می کرد و حتی در مهرامضاشون فقط نوشته بود روح الله الموسوی الخمینی) مثل دانشگاهی ها - نظامی ها و ... نیستند گرچه سطح و لول دارند اما حداقل خودشون برای خودشون استفاده نمی کنند.
بعید نیست روزی که شخصی مطلبی بنویسه و رزومه کاریش را هم پایینش بیاره!
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
اگر اطلاعات اندکی هم درباره‌ی نگارش مقاله داشته باشید می‌دانید یکی از مولفه‌های انتشار مقاله معرفی نویسنده و مشخصات اوست.
القاب البته با معرفی متفاوت است.
محمدمهدی علی بابایی
سلام.
عرض تشکر بابت دقت در انتخاب موضوع و عنایت به همه ی جوانب آن.
این پست خیلی عالی بود و حقیقتا برخی از مطالب برای من که خودم سالهاست در حوزه علمیه هستم تازگی داشت و روشنگر بود.
انشاالله هرکجا هستید موفق و پیروز و سربلند باشید.
التماس دعا
یاعلی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شما که لطف داری به ما همیشه :)
یا علی
جناب ابوذر اگه یه آدم بی سواد یا دانشگاهی یا هرچیزی غیر آخوند بیاد در مورد حوزه به صورت تخصصی حرف بزنه می پذیری شما؟! وقتی یه آدمی مشهور نیس که همه بدونن کیه و چیکاره ست وقتی چیزی می نویسه باید خودشو معرفی کنه!
باعرض سلام و خسته نباشید...آقا سوال داشتم آیا عمامه گذاشتن اجباری است
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پاسخ پرسش 17 رو ملاحظه کنید.
اگر مدارس آخوندها مدارس علمیه است پس مدارس خرافیه کجاست؟
با سلام
برنامه کلاسی حوزه سفیران هدایت شیراز برای مقطع دانشگاهی به چه شکلی است؟ هر طلبه در هفته چند ساعت کلاس دارد و چند ساعت وقت آزاد؟
با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
همان طور که عرض شد ساختار سفیران هدایت با بلندمدت متفاوت است. البته ساختار همگی تمام وقت است بنا بر اصل. برای راهنمایی بیشتر با حوزه علمیه سفیران هدایت امام رضا(ع) شیراز تماس بگیرید:
071-32220086-7
سلام.بسیار متشکرم.لطف کردی اجرکم عندال..
با سلام ممنون میشم جواب بدین. آیا حجره برای طلبه ی تهرانی که در تهران درس میخانه اجباریه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
موضوع حجره همه جا به شرایط و آیین نامه‌ی هر مدرسه بستگی داره. بعضی جاها مثل قم با توجه به ازدحام باید تقاضای حجره داده بشه و شرایطش هم باشه اما معمولن شهرستان‌های دیگه همراه با پذیرش حجره داده میشه. اجباری بودن اقامت در حجره هم بسته به آیین‌نامه داخلی داره. برای مثال بعضی حوزه‌ها بیتوته 5 شب در هفته رو الزام می‌کنند. اما قانون کلی برای همه جا وجود نداره.
موفق باشید.
سلام
خیلی عالی بود
وافعا استفاده کردیم
انشالله خداوند اجرش رو به شما عنایت بفرماید
یاعلی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
ممنون از لطف شما.
حسینی فرزند ایثارگر
بنام خدا:
باسلام به همگی خوانندگان عزیز.
بنده طلبه سال سوم هستم.من خیلی دوست دارم از این شهرستانی که درس میخونم به حوزه علمیه قم مشرف بشم آیا امکان هست با معرفی نامه بنیادشهید به اونجا برم.
با کمال سپاس از مدیریت محترم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
همون طور که عرض شد با توجه به شرایط فعلی قم، به طور رسمی انتقالی از سطح یک پذیرفته نمی‌شه و در سطح‌های بالاتر هم با شرایط قبول می‌کنند. اما برای موارد استثنا درخواست‌ها رو کمیسیون خاص بررسی می‌کنه. تا این حد اطلاع دارم که به طور معمول با انتقال حافظان کل قرآن و کسانی که خانواده‌شون در قم ساکن باشند و احتیاج به حضورشون در قم باشه موافقت میشه اما این که معرفی بنیاد شهید بتونه نظر اعضای کمیسیون رو جلب کنه باید امتحان بشه!
سلام
بنده آزمون دادم قبول نشدم اگه میشه بگید الان هم کمیسیونی هست
تشکر ممنون
یاعلی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله.
اگر شرایط عمومی مثل نداشتن مشکل نظام وظیفه و شرط معدل و شرط سنی رو دارید، به یکی از حوزه‌های علمیه مراجعه کنید و مصاحبه بدید. اگر تایید شدید بقیه مراحل اداری از طرف همون حوزه پیگیری میشه.
باسلام
آیا دروس تحصیلی حوزه علمیه خواهران برادران تفاوتی دارد.
با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
همون طور که عرض شد بله. نظام آموزشی و عمده‌ی متون درسی حوزه خواهران با حوزه برادران متفاوته.
متون درسی حوزه خواهران بیشتر مدون هستند. البته حوزه خواهران هم مثل حوزه برادران مشی فقه و اصولی داره تا جایی که مطلعم.
سلام
یه سوال داشتم اگر کسی وارد حوزه بشه و بعد از یک یا دو سال بخواد انصراف بده و از حوزه بیاد بیرون چه تکلیفی داره؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
موضوع خاصی وجود نداره!
انصراف کتبیشو می‌نویسه و بعد از اون مزایایی مثل شهریه و معافیت تحصیلیش قطع میشه. همین.
الان به من زنگ زدن گفتن صلاحیت نداری به نظرتون چرا /شاید بخاطر این که هر چی گفتن راستشو گفتم /شاید چون صادق بودم /مثل بقیه نبودم اسم حوضه اومد کلا بهش ی ادم دیگه خودم بودم همیشه / الان خودشون دارن یاد میدن دروغ بگی صادق نباشی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
دوست گرامی
روال مصاحبه کاملن محرمانه است و بر اساس آیتم‌های مشخصی امتیازدهی می‌شود. ضمن این‌که بخش راستی‌آزمایی و تحقیق میدانی برای تعیین صحت اظهارات پیش‌بینی شده. قبولی و یا عدم قبولی در مصاحبه به هیچ عنوان ارزش ویژه و یا ننگ برای کسی نیست. بعضی افراد روحیه‌شان برای طلبگی مناسب نیست و بعضی شرایط پیرامونی و بعضی شرایط استعدادی... اما همه‌ی این‌ها می‌توانند انسان‌های خوب و موفقی باشند.
اما جهت اطمینان از حوزه‌ی علمیه مورد نظر بپرسید که مردود هستید و یا آن مدرسه شرایط پذیرش شما را ندارد. بعضی افراد شرایط ورود به مدرسه خاصی را ندارند اما برای اصل طلبگی مورد تاییدند.
موفق باشید
سلام علیکم. من بعضیارو میبینم که لباس شخصی پوشیدند ولی میگن که ما تحصیلات حوزوی داریم!
سوالم اینه که میشه بدون به تن کردن لباس روحانیت در حوزه تحصیل کرد و بعد از اتمام تحصیل هم لباس شخصی بود؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام و رحمت الله
پرسش شماره 17 و جوابش رو ببینید. اگر موردی بود در خدمتم.
سلام علیکم. البته سوال 17 در مورد طلبه ها هست. سوالم اینه که چرا اینگونه افراد بعد از اتمام تحصیلات هم لباس روحانیت به تن ندارند؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام و رحمت الله
همون طور که در جواب سوآل 17 اومده طلبه‌ها ملزم به پوشیدن لباس نیستند. و تنها بخشی از مزایا و مدرک سطح سه در صورت ملبس بودن داده میشه. پس اون افراد ممکنه از مزایا چشم پوشی کرده باشند. ضمن این که این روال فعلی حوزه است و کسانی که در سیستم گذشته در خوندن در همین حد هم ملزم نبودند.
من می خواستم بپرسم که نمی شه 16 سالگی رفت حوزه
امسال هم میرم سوم دبیرستان
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
شرایط سنی در دفترچه ذکر شده. با این سن و داشتن مدرک سیکل یا دوم دبیرستان می‌تونید وارد حوزه بشید.
باسلام وخسته نباشید خواسم بدونم کسی ک امتحان ورودی رو قبول نشده ولی از حوزه علمیه ای نامه دارد جهت ورود ب ان حوزه ایا میتواند در مصاحبه موفق باشد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
نامه مطرح نیست. اگر کسی در امتحان ورودی موفق نشده باشه می‌تونه مصاحبه بده و اگر مدرسه تاییدش کنه به عنوان کمیسیونی پذیرش میشه.
سلام علیکم
با تشکر از راهنمایی های خوبتان
من امسال پایه یک رو با معدل 19/50تموم کردم و میخوام برای ادامه ی تحصیل(پایه2) به حوزه ی دیگه انتقالی بگیرم چون به علت شرایط و مشکلاتی که دارم نمیتوانم در حوزه ی در حال تحصیلم ادامه بدم ولی متاسفانه مدیر حوزه موافقت نکرده و میگویندیا باید اینجا بخونی یا باید انصرا ف بدی . من تلاش زیادی کردم ولی مدیرمان قبول نمیکنه و من هم با کمال تاسف تصمیم گرفتم که اگه راهی برای انتقالی پیدا نکردم با کمال تاسف انصراف دهم.
لطفا اگر راهی بلدید راهنمایی کنید. اجرکم عند الله
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در انتقال، رضایت و تایید مدیر مدرسه مبدا و مقصد لازمه. بهترین راه به نظرم طرح مشکلتون با مدیر مدرسه و متقاعد کردن ایشون به لزوم انتقاله. در غیر این صورت اگر دلیل محکمه پسندی برای لزوم انتقال دارید از طریق مرکز مدیریت استان اقدام و پیگیری کنید.
موفق باشید
با تشکر وسپاس فراوان از پاسخگویی فوری
از مرکز مدیریت استان خودمون هم اقدام کردم ولی متاسفانه خیلی پیگیر نشدن
به نظر شما را دیگه ای وجود نداره. مدیر مدرسه مقصد راضیه ولی مبدا.......
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
روال قانونیش اینه که عرض شد.
پیشنهاد می‌کنم در نامه‌ای به مدیر مرکز مدیریت استان قضیه رو توضیح بدید و تقاضای استثنا کنید.
کسی که سطح یک حوزه داره سربازی باحقوق کارمندی شکل میگیره؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
چنین قانونی نیست. چیزی که معموله اینه که طلبه‌ای که قصد اعزام به سربازی داره قبل از طی روال قانونی و به طور غیر رسمی با یکی از ارگان‌هایی که اجازه‌ی جذب سرباز طلبه دارند هماهنگ می‌کنه و اون ارگان اعلام نیاز می‌کنه برای اون طلبه. اما از نظر قانونی حقوق طلبه در اون مدت حقوق سربازیه و نه حقوق کارمندی. البته بعضی ارگان‌ها قانون‌های خاص و داخلی‌ای برای پرداختی به سرباز طلبه دارند. مثلن بعضی از اونها 30% حقوق کارمندی رو به سرباز طلبه میدند.
سلام‏ ‏برادر‏ ‏خسته نباشی‏ ‏در‏ ‏صورت‏ ‏انصراف‏ ‏از‏ ‏حوزه‏ ‏ایا‏ ‏باید‏ ‏مبلغی‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏خسارت پرداخت کرد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
خیر.
ایا‏ ‏در‏ ‏صورت‏ ‏انصراف‏ ‏باید‏ ‏مبلغی‏ ‏خسارت داده‏ ‏شود
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
خیر.
سلام‏ ‏برادر‏ ‏حسته‏ ‏نباشی
داداش‏ ‏اگه‏ ‏از‏ ‏حوزه‏ ‏انصراف‏ ‏بدی‏ ‏باید‏ ‏مبلغی‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏خسارت بپردازی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
پاسخ شما قبلن بیان شده.
عبد‏ ‏الرضا
اخه‏ ‏داداش‏ ‏گیر دادن‏ ‏میگن چون شما‏ ‏یه‏ ‏سال‏ ‏اینجا‏ ‏اقامت‏ ‏کردین‏ ‏باید‏ ‏خسارت بدین‏ ‏ایا‏ ‏این‏ ‏قانونه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
از نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه چنین قانونی پیش‌بینی نشده. مگر این که طبق قوانین داخلی همون مدرسه باشه...
میلاد نظری
با عرض سلام و خسته نباشید.

میخواستم بپرسم آیا طلابان سفیران هدایت میتوانند در عقیدتی سیاسی سپاه یا ارتش و یا حقوق و قضاوت بخوانند؟

ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
طلاب سفیران بعد از پایان دوره در ضمن رعایت قوانین میتونند در رشته‌های تخصصی شرکت کنند.
گزینش ارگان‌ها قوانین خاص خودش رو داره که البته ارتباطی با حوزه نداره. برا اطلاع دقیق باید از همون ارگان بپرسید اما تا آخرین خبری که دارم تفاوتی بین سفیران و بلند مدت قایل نمیشن.
با عرض سلام و خسته نباشید من الان پانزده سالمه و میخوام برم دوم دبیرستان ایا میتونم وارد حوضه شوم.باتشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
همون طور که عرض شد قوانین حوزه خواهران و برادران با هم تفاوت داره. از این جهت برای اطلاع دقیق از یکی از شعبه‌های حوزه خواهران این مورد رو بپرسید.
سلام
میخواستم ببینم در سفیران هدایت:
1-آیا پوشیدن لباس اجباری هست؟ اگر نپوشیم چی میشه؟
2-تبلیغ فقط باید به صورت اعزام به شهر کوچک و روستا باشه؟ من که کارشناسی ارشد خوندم و شهرنشین بوده و هستم، استفاده بهتری از من نمیکنن؟
3-اگر طلبه ای از رفتن به تبلیغ امتناع کنه چی میشه؟
4-آیا در اثنای تحصیل امکان انتقال به دوره دراز مدت هست؟
5-شرط معدل در ادامه تحصیل چقدر جدیه؟ مثلا اگر به هر دلیلی در طول این 5 سال یک سال به مشکلات شخصی بخوری و معدلت بیاد پایین، مدل کل افت میکنه و همه چی به باد میره! آیا مثل دانشگاه شرایط سفت و سخت هست یا مستعد بودن طلبه براشون مهمه و نه یک قانون خشک به اسم معدل؟!
در ضمن من دوره تثبیت مشهد رو دارم میگذرونم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا جایی که درباره سفیران اطلاع دارم تعهد تبلیغی داره به میزان دوره تحصیل و طبیعتن باید برای تبلیغ ملبس بود. این تبلیغ ضمن این که تعهد شرعیه شرط صدور مدرک هم هست. البته ممتازان سفیران قبل از انجام تعهد می‌تونند سطح 3 بخونند. غیر از ممتازان هم کسایی که نمره‌های متوسط دارند بعد از تعهد تبلیغی می‌تونند ادامه تحصیل بدند. اما کسایی که با نمرات ضعیف قبول شده باشند شرایط ادامه تحصیل ندارند. این که آیا شرایط ارتقای معدل باشه یا نه اطلاع ندارم. از سال گذشته شرایط انتقال بین سفیران هدایت و بلند مدت فراهم شده. باید درس‌های طی شده معادل سازی بشه و پایه تحصیلی مشخص بشه.
استفاده از تبلیغ الزامی سفیرانی‌ها بسته به نیازه. یعنی تا وقت فارغ التحصیلی شما باید دید کجا به حضورتون نیازه و به همون جا اعزامتون کنند.
این که آیا به طور کامل و سفت و سخت به قوانین عمل میشه یا مسامحه می‌کنند هم اطلاعی ندارم.
با عرض سلام و خسته نباشید بخاطر اینکه با حوصله به پرسش های مردم جواب میدید
من 17 سالمه امتحان ورودی حوزه رو هم قبول شدم و به امید خدا از مهر رسما شروع میکنم سوالم این بود که از شنیده ام که دوره 6 ساله سطح یک رو میشه چند سال زود تر تموم کرد( با خواندن ترم تابستان مثل جهشی مدارس)آیا ممکنه؟ و اگه ممکنه لطفا مختصر شرایطش رو توضیح بدید. ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
از بعد پایان دروس پایه اول مشروط به نداشتن درس ناقصی، داشتن نمره 16 به بالا در هر درس اصلی و معدل 15 به بالا در مجموع دروس جنبی(در آخرین سال تحصیلی) اجازه دارید در تابستان یک درس تا یک پایه رو با اجازه مدیر مدرسه امتحان ارتقایی بدید که نمره قبولیش از 16 هست. راه دیگه این که در اردوی آموزشی تابستان یکی از حوزه‌هایی که چنین برنامه‌ای دارن شرکت کنید و یک یا دو درس رو در تابستان بگذرونید. و راه دیگه این که در صورت داشتن همین شرایط با اجازه مدیر در سال تحصیلی دوم به بعد در کنار دروس اصلی که می‌خونید دو درس هم اضافه بخونید.
انجام هر کدوم از این موارد به کوتاه شدن دوره تحصیل کمک می‌کنه.
با سلام ممنون از این کارتون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
موفق باشید.
ببخشید دوباره سوال میپرمسم
میخاستم شرایط ورود به امر قضاوت رو مختصرا برام توضیح بدید مثلا چند سال تو حوزه باید بخونم؟ یا آزمون ورودی مرکز قضا چطوره؟ اصلا میشه خوند یا کتابا خیلی سنگینن؟ و ... ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
بعد از اتمام سطح یک می‌تونید در آزمون ورودی تخصصی رشته قضا شرکت کنید و سطح دو و سه تخصصی این رشته رو بخونید. تا جایی که می‌دونم به طور معمول بعد از پایان سطح سه تخصصی میشه جذب قوه قضاییه شد.
سختی و آسونی درس هم بسته به خود فرده. اما نشدنی نیست!
باسلام،مدرک سطح یک حوزه رو دارم و بنابه دلایلی قادر ب تحصیل حوزه نیستم،، ایا میشود با مدرک سطح یک ک معادل کاردانی از انقلاب فرهنگی می باشد در دانشگاه شرکت کنم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله. درخواست مدرک بدید. بعد از صدور مدرک معادل می‌تونید در دانشگاه کاردانی به کارشناسی بخونید.
سلام
حقیر طلبه پایه هفت اراک هستم
إن شاءالله میخوام امسال بیام یکی از مدارس تهران
فقط میخواستم ببینم در بین مدارس تهران مدارس نیمه وقت هم وجود داره؟ یعنی مثلا نصف روز کلاس باشه و نصف روز در اختیار خودمون باشیم یا نه؟
ممنون میشم اگه پاسخ بدید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
عنوان «حوزه نیمه وقت» هیچ کجا وجود نداره. اما برنامه ریزی کلاس‌های هر حوزه با خود مدرسه است. بر همین اساس بعضی مدارس برنامه‌ای می‌ریزن که عصر طلبه‌ها آزاد باشه. این موارد هم هیچ کجا نوشته و ثبت نشده. باید موردی از خود حوزه‌ها بپرسید.
با سلام و عرض تشکر از زحمات شما,
من سال سوم دبیرستان رو تمام کردم,میخواستم بدونم ایا برای ورود به حوزه شرط معدل هم وجود داره,و ممکن است کسی که در شهریور یا دی درس هایش را پاس کرده باشد وارد حوزه بشود؟
ممنون میشم اگر جواب بدید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله. حد اقل معدل باید 14 باشه. تا قبل از ورود به حوزه باید درستون تمام شده باشه.
با سلام و عرض تشکر از مطالب شما
قبلا پرسیدم جواب ندادید,میخواستم بدونم که ایا برای ورود به حوزه شرط معدل وجود داره,واینکه ایا اگر کسی مثل من دو سه درس را در شهریور پاس کنه یا دی ماه,مشکلی وجود نداره برای ثبت نام حوزه,در ضمن من امثال کلاس سوم دبیرستان رو گذروندم و دو سه درسم در شهریور افتاده
ممنون میشم پاسخ بدید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به پرسشتون پاسخ داده شده.
بنام او
سلام
میخواستم در مورد مدارس حوزه که دانشجویان پس از فراغت از تحصیل دانشگاهی در قم میتوانند بروند بپرسم. آیا اسم اونها را میدونید؟ کدام بهتره؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
من در قم فقط حوزه علمیه معصومیه رو با این مشخصات می‌شناسم.
سلام..ده سال است دروس حوزوی را بصورت آزاد خواندم ..برای کد دار شدن و ادامه تحصیل چه باید کرد؟با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
باید از طریق مرکز مدیریت درخواست رسمی بدید. احتمالن بعد از یک سری امتحانات براتون کد صادر بشه. ولی به طور تفصیلی از روندش اطلاع ندارم.
سرباز ولایت
با سلام می خواستم بپرسم که مجتهد شدن دراتمام کدام پای است ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اجتهاد شرعی یعنی کسب قدرت استخراج حکم شرعی از منابع اصلی ارتباطی با ارزش‌گذاری‌های کلاسیک نداره و برای افراد مختلف متفاوته. اما به طور طبیعی اگر کسی فعالیت علمی مناسب داشته باشه بعد از یک دوره کامل درس خارج می‌تونه به این درجه برسه.
باسلام چرا کسی که اتباع خارجی هست نمیتونه در حوزه ثبت نام کنه؟باتوجه به اینکه هم علاقه به تحصیل درحوزه روداره وهم تمام شرایط ورود به حوزه بغیراز تابعیت جمهوری اسلامی ایران روداشتن روداره.درضمن بامدارک کاملا قانونی مقیم ایران ومادرش ایرانی ولی پدرش خارجی هست.لطفا حتما پاسخ بدیدباتشکرازشما.یاحق
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
درسته، یکی از شرایط پذیرش حوزه تابعیت جمهوری اسلامیه. به شخصه امیدوارم این قانون بازبینی بشه. اما قبل از این که بخواد این قانون تغییر کنه، شرایط برای تحصیل خارجی‌ها در «جامعه المصطفی» که مختص طلاب خارجیه مهیاست.
محمدتقی عراقی
باسلام وتحیات اینجانب بمدت 14سال درحوزه علمیه امام صادق رسائل ومکاسب راخوانده وازسال74تاسال86نزد پدرم که ازشاگردان امام وعلامه بودن ادامه تحصیل داده ام ولی هیچگونه مدرکی ازحوزه علمیه قم ندارم آیا میتوانم باارائه مدرک حوزه شهرستان مدرک اتمام رسائل ومکاسب رادریافت نمایم لطفا پاسخ ارائه فرمائید بانهایت امتنان
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
کسانی که به طور خودخوان دروس حوزه رو خونده باشند با یک سری آزمون در حوزه رسمی میشند و کسانی که در حوزه‌های مشهد و اصفهان درس خونده باشند بعد از یک سری روال اداری انتقال انجام میشه. در هر صورت باید درخواستتون رو در ستاد قم مطرح کنید.
سلام ببخشید اون پاسخی که به سوال
alon111
دادید درمورد خواهران هم صدق میکنه؟
همینطور توضیح بند 11 درمورد خواهران هم امکان پذیره؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا جایی که دورادور می‌دونم بله. این موارد در مورد حوزه خواهران هم هست. البته اطلاعم دقیق و تفصیلی نیست. توصیه می‌کنم از نزدیک‌ترین حوزه‌ی خواهران کیفیت موضوع رو بپرسید.
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
میخواستم بدونم آیا حوضه ها با هم فرق دارن یا نه؟؟
آگه فرق دارند به چه شکله؟
چجوری یک حوضه از حوضه ها دیگر بهتر شناخته میشه..
و ملاک برتری حوضه ها نسبت به هم چیه؟
آیا چیزی به نام تیزهوشان در حوضه هم صدق میکنه..
و آگه امکانش هست تعدادی از حوضه های برگزیده مشهد رو نام ببرید؟؟
ببخشید سوالاتم زیاد شد آگه امکانش هست به همشون جواب بدید
با سپاس فروان
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
حوزه‌های سراسر کشور به طور معمول تحت برنامه‌ی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه واقع در قم هستند. اما حوزه‌های علمیه‌ی مشهد و حوزه‌های علمیه اصفهان مدیریت مجزا دارند. بعضی حوزه‌های معدود از جاهای دیگه هم تحت مدیریت عمومی نیستند. این تفاوت در سیستم آموزشی و نظام مدرک‌دهی و سبک علمی وجود داره. اما بین حوزه‌هایی که به طور معمول تحت برنامه هستند هم با توجه به سطح اساتید و طلاب از جهت علمی، پژوهشی، اخلاقی و... متفاوته. این تفاوت‌ها هم با تحقیق و دیدن معلوم میشه.
حوزه‌ای برای تیزهوشان نیست اما بعضی حوزه‌های برنامه‌هایی دارند که می‌تونه برای اون‌ها مفید باشه.
متاسفانه شناختی از حوزه‌های مشهد ندارم.
موفق باشید
با سلام بنده امسال در ازمون ورودی شرکت کردم و پذیرفته شدم اما حوزه ی مطلوب خود را قبول نشدم و نه مصاحبه رفتم ونه تشکیل پرونده دادم و سال چهارم دبیرستان ثبت نام کردم تا سال بعد دوباره در ازمون شرکت کنم.ومیخاستم ببینم ایا میتوانم دوباره در ازمون سال بعد شرکت کنم یا خیر؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر مشکل شرط سنی و نظام وظیفه پیدا نکنید منعی نیست.
سلام
خسته نباشید
میخواستم ببینم ایا مدرک سطح۲ رو دانشگاه ها قبول دارند برای کنکور فوق لیسانس؟
برای تمامی رشته ها؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مدارک حوزوی با تایید وزارت علومه و معادل مدرک دانشگاهه و همه شرایط همون رو داره.
البته تناسب رشته برای همه مدارک اعم از دانشگاهی و حوزوی لازمه.
با سلام مجدد بنده متولد مهر 76 هستم ایا به مشکل میخورم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
سال آینده با مدرک حد اقل سوم دبیرستان می‌تونید برای حوزه ثبت نام کنید.
با سلام و خسته نباشید
با توجه به اینکه من لیسانس فلسفه را دارم
آیا میشه سطح یک را در عرض 2 یا 3 سال تموم کنم ؟ آیا راهی برای انجام این کار هست؟
با تشکر از زحماتتان
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
حداقل زمان مجاز برای درس حوزه، دو پایه تحصیلی در یک ساله. در سریع‌ترین حالت می‌تونید با رعایت مواد قانونی سطح یک رو در سه سال بگذرونید.
من دختری هسم که یک طلبه گولم زد باسم ازدواج با احساساتم بازی کرد و اخرش منو ول کرد هزارتا خاسگار بخاطر اون رد کردم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
متاثر کننده است. من طبیعتن نمی‌تونم قضاوتی داشته باشم اما چیزی که قطعیه اینه که طلبگی هم مثل هر صنفی افراد مشکل‌داری داره. چون هر طلبه قبل از شغل و درسش انسانه و «ان النفس لأماره بالسوء...»
توروخدا نظرمو بذارید الان من باید چکنم .یه طلبه تا چه حد پسته اخه
سلام ببخشید ی سوال...؟ من مهرماه امسال میرم حوزه و چون تو مرکز استان هست خوابگاهیه روزی ک رفتم برا ثبت نام خانمه بهم گفت چیزی حدود 300-400 تومن هرترم باید پول خوابگاه و غذا بدین اینجوری ک از دانشگاه ازاد بدتر میشه ... ایا همچین چیزی ممکنه ؟ ممنون میشم جواب بدین.... م 20 ساله از شیراز
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
من در جزیان جزییات حوزه‌های خواهران نیستم. اما اون چیزی که اصل کار حوزه خواهرانه ارایه درسه. طبیعتن ممکنه هزینه‌ای بابت موارد دیگه گرفته بشه. اما این که میزانش چه قدر باشه و کم و زیادش من در جریان نیستم. می‌تونید با حوزه معصومیه شیراز تماس داشته باشید یا حضوری تشریف ببرید. بعید می‌دونم هزینه‌ی چندانی گرفته بشه.
سلام می خواستم بپرس میشه هم به مدرسه رفت هم به حوزهی علمیه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تحصیلات هم‌زمان در سطح یک حوزه برادران مجاز نیست.
سلام یدون سوال. دارم اگه. بالای 30 واحد دانشگاه گذرونده باشی میتوتنی انصراف بدی بعد باید چه مدارکی به مرکز بدی ممنون میشم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مدرکی که دانشگاه گواهی می‌کنه مبنی بر تعداد واحدهای گذرونده.
سلام علیکم
چندتاسوال داشتم
1.بهترین حوزه علمیه خواهران شیراز کدام است که اساتید خوبی داشته باشه؟
2.ایا نمیشه بعداز ازمون اون حوزه ای که خودمون دوست داریم انتخاب کنیم؟
3.بنده متاهل هستم و سوالم این است که تمام وقت در حوزه یعنی چه؟چندساعت از وقتم را در روز میگیره؟پاره وقت چطور؟
درضمن بنده مدرک کارشناسی مهندسی صنایع دارم و بسیار به فلسفه وکلام علاقمندم.
ممنون از راهنمایی هاتون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
من در شیراز تنها حوزه علمیه معصومیه رو می‌شناسم و اطلاعات کافی در این باره ندارم.
در حوزه برادران امکان تغییر حوزه بعد از قبولی هست. و در حوزه خواهران هم ظاهرن شرایط مشابهه.
درباره تمام وقت و پاره وقت هم تا جایی که مطلعم بسته به میزان انتخاب واحدهاست. یعنی در تمام وقت تعداد واحد بیشتری برمی‌دارید ولی در پاره وقت تعداد واحد کمتری برمی‌دارید و مدت طول تحصیلتون هم بیشتر میشه.

سلام خواستم بدانم ایا می شود دروس تابستانی را ازاغازسال تحصیلی برداشت
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در سیستم فعلی حوزه چیزی به عنوان درس تابستانی وجود نداره. در هر سال تحصیلی به طور معمول دو درس مطالعاتی ارایه میشه در مقدمات که این دو درس در خرداد ماه یعنی ترم دوم قابل انتخاب و امتحانه. حالت دیگه اینه که به عنوان ارتقایی در تابستان گذرونده بشه.
ایا حوزه در تابستان برای افرادی که تازه میخواهند بروند حوزه و در تابستان بخواند درس بخوانند.دارد.و میشود؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
برای هر داوطلب در تابستان دوره اختبار و تثبیت برگزار می‌شود و بعد از قبولی در این دوره به طور رسمی حوزه آغاز می‌شود.
حوزه به طور رسمی در تابستان درس دارد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
خیر.
سلام خواستم سوال کنم اگر کسی از اول دبیرستان بخواد وارد حوزه بشه آیا باید شهریه پرداخت کنه و آیا در شهر کرمانشاه ادامه تحصیل به این شکل هست ؟یعنی بعد از دیپلم باید چه کار کنه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
همون طور که عرض شد، سیستم حوزه برادران و خواهران متفاوته و من در این موضوع اطلاع دقیق ندارم. بهتره به طور حضوری از حوزه علمیه محل سکونتتون جویا بشید.
سلام
میخواستم بدونم در حوزه ی خواهران تهران میشه در تابستون یک ترم رو گذروند؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
همون طور که عرض شد، سیستم حوزه برادران و خواهران متفاوته و من در این موضوع اطلاع دقیق ندارم.
سلام علیکم
خدا قوت
ثبتنام برای پذیرش خواهر در حوزه چه زمانیه؟ الان نمیشه ثبتنام کرد؟
بنده کارشناسی ام رو یه 3ماهیه تموم کردم
چطور باید وارد حوزه بشم اونم حوزه ای که اساتید برتر داره مثل قم؟
در پناه حق و تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
ثبت نام حوزه حدود بهمن ماه هر سال انجام میشه. بعد از اعلام حوزه خواهران از طریق سایت www.whc.ir اقدام کنید و بعد از آزمون ورودی و مصاحبه در صورت داشتن شرایط مشغول به تحصیل بشید.
با سلام بنده امسال در ازمون ورودی برادران شرکت کردم و پذیرفته شدم اما بنا به دلایلی خاستم سال چهارم دبیرستان را بخانم تا سال بعد بی دقدقه وارد حوزه شوم ایا میتوانم دوباره ازمون بدم یا برای همیشه باید قید حوزه علمیه را بزنم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مانعی نیست. می‌تونید باز امتحان بدید و در حوزه پذیرش بشید.
با سلام، می خواستم بدونم در سال سوم از حوزه، با معادل سازی میتوان لیسانس را از دانشگاه گرفت؟ در این مورد توضیح دهید. با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در حوزه برادران سطح یک(شش پایه) معادل کاردانی و در حوزه خواهران 5 سال معادل کارشناسیه.
با سلام
دارای مدرک ارشد مهندسی هستم، فارغ التحصیل بهمن ماه93، امکان پذیرش غیرحضوری را دارم؟ میزان شهریه برای من که هم متاهام هم دارای دو فرزند چقدره؟
آیا امکان ادامه تحصیل همزمان با مقطع دکتری دانشگاه را دارم یا خیر؟
از چه پایه و سطحی باید شروع کنم؟
منتظر جواب.یاعلی مدد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پذیرش غیر حضوری در حوزه ممکن نیست. تنها تحصیل غیر حضوری در حوزه بعد از اتمام سطح یکه. تحصیل همزمان با دانشگاه هم در سطح یک ممنوعه. مدرک غیر حوزوی هم تفاوتی در پایه آغاز تحصیل نداره. شهریه افراد متاهل حدودن دو برابر مجردهاست و داشتن و تعداد فرزند اثری در شهریه نداره.
سلام،من میخوام به حوزه برم بامدرک دیپلم ولی خانواده میگن پیش دانشگاهی روبگیرم وبعدبرم،اگه میشه مزایای مدرک پیش دانشگاهی روبگیید؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
سیستم فعلی حوزه تفاوتی بین مدرک تحصیلی پیش از حوزه قرار نمیده. پس فرقی نمی‌کنه با دیپلم یا پیش دانشگاهی وارد بشید. مگر این که شرایط سنی ویژه‌ای داشته باشید که برای پذیرش به مدرک پیش دانشگاهی احتیاج پیدا کنید.
سلام
میخواستم ببینم ایا بعد از حوزه میتوان بدون کنکور وارد دانشگاه سراسری شد .

کلا گذروندن دوره دوره حوزه امکان اینکه بدون کنکور وارد دانشگاه بشی رو ایجاد میکنه .

پیشاپیش از راهنمایی تون متشکرم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
ورود به حوزه هیچ ارتباطی با پذیرش دانشگاه نداره. فقط میشه از مدرک حوزوی برای رفتن به دانشگاه استفاده کرد که اون هم مثل بقیه و با کنکوره.
سلام
من سال آخر دبیرستان هستم . میخواستم بیام حوزه . اگر بعد از یکسال بخوام برم دانشگاه آیا باید کنکور بدم با میتونم بدون کنکور برم دانشگاه و ادامه تحصیل بدم .

با تشکر
ایمانی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
جواب داده شده.
سلام

میخواستم بعد از دیپلم وارد حوزه بشم و بعد از حوزه وارد دانشگاه بشم . آیا بعد از حوزه میشود بدون کنکور وارد دانشگاه شد .
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
جواب داده شده.
باسلام من دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی می باشم آیا میتوانم بدون آزمون وارد حوزه علمیه قم خواهران شوم در حالی که بومی نیستم؟ شرایط خوابگاه چگونه است؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا جایی که اطلاع دارم بومی بودن شرط پذیرش نیست. و به طور طبیعی پذیرش‌ها با آزمونه. شرایط خوابگاه هم بسته به حوزه‌ایه که واردش میشید.
سلامم. خدا قوت
من تا پایه چهار حوزه گذراندم چهار ساله انصراف دادم بخاطر یه سری مشکلات دباره می تونم برگردم . ممنون می شم پاسخ بدین
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بعد از انصراف از حوزه پرونده شما به طور عادی قابل بازگشت نیست و تقاضای مراجعه باید در کمیسیون بررسی بشه.
فریدون نجفی شلمزاری
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
متولد 1355 هستم.درسال 1376 وارد حوزه علمیه علم الهدی تهران شدم.پروندم ***** هستش.بعداز یکسال تحصیل حوزه رو رها کردم.اکنون سنم 39 سال شده.قصد ادامه تحصیل و معمم شدن و طلبه ی رسمی شدن رو دارم.بخاطر حضرت زهرا راهنماییم کنید.الان ساکن بندرعباس هستم.تلفنم ***********
یاعلی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پذیرش کسی که انصراف از تحصیل داده و مدتی از انصرافش گذشته مثل افراد عادیه. باید شرایط عمومی رو داشته باشید که شما شرط سنی رو متاسفانه ندارید.
سلام. خواهرم مدرکش سیکله. متولد64. علاقمند به حوزه. شرط سنی رو نداره . مشهد حوزه خواران داره که شرط سنی رو نخوادو غیر حضوری هم بود مسِِئله ای نیس. آخه حوزه امام صادق تهران بدون شرط سنی قبول میکنه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
حوزه‌های علمیه همه جا برای پذیرش رسمی شرط سنی دارند تا جایی که خبر دارم.
اگر جایی باشه که به طور غیر رسمی پذیرش کنه اطلاع ندارم.
سلام.من قصد شرکت در دوره غیر حضوری خواهران رو دارم و باید معدل بالای 14 باشه.من مدرک پیش دانشگاهی دارم.برای تعیین نمره معدل از کارنامه پیش دانشگاهی استفاده میشود یا معدل دیپلم(سوم دبیرستان)؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در حوزه برادران هر مدرکی که شرایط سنی اجازه بده قابل ارایه است. در مورد حوزه خواهران اطلاع تفصیلی و دقیق ندارم.
حسن علیخانی
سلام.یک طلبه چقدر پول غذا وکتاب میدهد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تهیه کتاب به عهده فرد طلبه است. به طور طبیعی بستگی به قیمت خود کتاب‌ها داره!
اما شرایط غذا بسته به هر حوزه داره. اما به طور معمول حوزه‌هایی که تغذیه ارایه می‌کنند یا هزینه نمی‌گیرند یا مبلغ جزیی برای تهیه فیش غذا می‌گیرند.
سلام.خسته نباشید.اگه کسی شرایط سنی برای ورود به حوزه نداشته باشه و بصورت آزادداره دروس حوزوی میخونه امکانش هست جایی بتونه امتحان بده و طلبه رسمی حوزه بشه.ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بعد از اتمام سطح به طور طبیعی می‌تونه تقاضای صدور کد کنه و بعد از روند اداری و اخذ امتحان‌های شفاهی، در صورت موفقیت کد صادر میشه.
با سلام
خسته نباشید

من می خواستم بعد از این که تمام پایه های دوره بلند مدت رو گزروندم، وارد دانشگاه بشم و رشته های متداول بین روحانیون مانند روانشاسی، و .... بخوانم آیا از این نظر منعی دارد که هم طلبه باشم و هم دانشجو یا باید دوره ام رو تمام و کنم بعد ...

(البته با سختی و سنگینی درس های حوزه هم آشنا هستم)

با احترام

بسیار سپاس گزارم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بعد از اتمام سطح یک حوزه می‌تونید در مراکز تخصصی حوزوی این دروس رو بخونید. یا در دانشگاه‌های حوزوی وارد بشید. ضمن این که می‌تونید با مدرک حوزوی در کنکور شرکت کنید و ادامه تحصیل رو در دانشگاه داشته باشید. البته اگر قصد تحصیل هم‌زمان در حوزه و دانشگاه داشته باشید باید شرایطی رو از طرف حوزه رعایت کنید. با لحاظ شرایط امکان تحصیل هم‌زمان فراهمه.
موفق باشید
با سلام من در پایه نهم هستم می خواستم بدانم آزمون وردودی برای حوزه که در اسفند انجام می شود از کتب های پایه نهم است یا هشتم؟
متشکرم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
هنوز دستور العمل آزمون ورودی سال جدید نیومده و اگر اومده من ندیدم!
اما به طور معمول آزمون از مقطعی که پذیرش انجام میشه گرفته میشه. سال گذشته پذیرش از پایه هشتم بوده.
سلام
اگر بامدرک کارشناسی ارشد بخواهم وارد حوزه بشوم معادل چه سطحی در حوزه می شود؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به پاسخ پرسش شماره 7 مراجعه کنید.
سلام
من 19 سالمه و 1 سال غیبت از تحصیل داشتم و الان برای گرفتن دیپلم در حال گذراندن مردودی های پایه سوم خودم به شکل غیر حضوری به لطف مشمولیت سربازی هستم.
ایا امکان این هست بعد از گرفتن دیپلم به حوزه برم با توجه به مشمولیت؟
من اینطور فکر کردم شاید بعد از گرفتن دیپلم به صورت غیر حضوری اسمم از لیست سربازی با توجه به فعالیتم در تحصیل، خارج شه این چی ممکنه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
من از قوانین تفصیلی نظام وظیفه بی اطلاعم. اما معمولن کسایی که در تابستان مشمول میشن و شهریور همون سال قراره به حوزه برن، رایزنی‌هایی می‌کنند که گاهی بهشون مهلت داده میشه تا غیبت نخورند و معافیت تحصیلی حوزه براشون اجرا بشه.
آیا برای قاضی شدن حوزه بهتر است یا آسان تر است یا دانشگاه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
توصیه می‌کنم اگر هدفتون صرف قضاوته از طریق حوزه اقدام نکنید.
با سلام من پانزده سالم هست و دوست دارم در حوز فعالیت کنم و الان هم در حال تحصیل هستم میشه؟؟؟با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مطلب رو به طور کامل مطالعه بفرمایید.
باسلام.میخاستم بپرسم تمام حقوق و مزایایی ک یک طلبه مرد مجرد میگیره چقدر هست.در مورد طلبه سال دوم سوال میکنم.بیمه رو میدونم.بقیه مواردو اگه توضیح بدید.ممنون میشم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به پاسخ پرسش شماره 13 مراجعه بفرمایید.
تا گرفتن مدرک سطح 2چندسال طول میکشد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
به طور طبیعی 9 پایه که معادل 9 سال میشه. ولی با استفاده از امکان دور‌ه‌های ارتقایی میشه این زمان رو کم‌تر کرد.
سلام مجدد و تشکر از پاسختون.یعنی بیمه+شهریه حدود۱۵۰ تومن فقطط؟ بُن؟یاچیزای دیگه،هیچی؟عذر میخام ک دقیق میخام بدونم.ممنون میشم اگه دقیقتر جواب بدید.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شهریه 150 هزار تومنی حدودیه و البته مال زمان نگارش مطلب. الان باید کمی بیش‌تر شده باشه! البته شهریه متاهل‌ها تقریبن دو برابره.
از طرفی بن کارتی که به طور معمول به طلاب ارایه میشه برای مجردها شارژ معمول نداره مگر به مناسبتی که زودتر از یک سال نیست. اما برای متاهل‌ها معمولن 40 یا 80 هزار تومن به طور ماهیانه شارژ میشه.
غیر از این‌ها معمول نیست مگر تقسیمی‌هایی که گاهی پرداخت میشه و میزانش و حتا اصلش معلوم نیست! و عیدی‌هایی که با به مناسبت اعیاد مذهبی گاهی پرداخت میشه و میزانش مشخص نیست(معمولن حدود یک چهارم شهریه!) ضمن این که به مناسبت‌هایی مثل ماه مبارک رمضان گاهی هدایایی به صورت معدود داده میشه. ولی هیچ کدوم از این‌ها قطعی و درآمد به حساب نمیاد. بیش‌تر از این‌ها هم فقط می‌مونه درآمد و هدایای تبلیغ و... که به واسطه کار و تبلیغه نه اصل طلبگی.
موفق باشید.
با سلام بنده متولد ابان 76 هستم ایا میتوانم امسال شرکت کنم و وارد حوزه شوم یا خیر؟سوالم در مورد مشمولیت سربازی است.با تشکر اگر جواب بدهید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شما آبان امسال مشمولید و مهم اینه که تا شهریور سال آینده معافیت تحصیلی داشته باشید. اگر امسال در حال تحصیل باشید از جهت معافیت و نظام وظیفه مشکلی نیست.
با سلام ایا میشود از حوزه هم به سپاه استخدام شد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به پاسخ پرسش 22 مراجعه کنید.
با سلام آیا شب ماندن در حوزه های تهران اجباریه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط حوزه‌ها با هم یکسان نیست. از هر حوزه باید قوانین خوابگاه همون حوزه رو بپرسید.
(دوره ارتقایی چجوریه) نه سال سطح دو رو تو چند سال میشه خوند.متشکرم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
در تابستان هر سال بعضی حوزه‌ها به عنوان اردوگاه مشخص میشن. بعضی از دروس رو هم ارایه می‌کنند. کسایی که شرایط ارتقایی دارند می‌تونند در یکی از اردوگاه‌ها تا دو درس اصلی سال بالاتر رو به طور فشرده شرکت کنند و امتحان بدند.
در هر سال حداکثر اجازه گذروندن دو سال تحصیلی وجود داره که 10 پایه حداقل در 5 سال تموم بشه. البته با توجه به شرایط این روال معمول نیست.
برای قضاوت از حوزه خوب نیست ؟قضات روحانی چطور قاضی شدند.باتشکر از پاسخ شما.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
راهش هست. اما نیت خوبی نیست. به همین خاطر توصیه نمی‌کنم.
سلام
خسته نباشید
من می خواستم 3 یا 4 ساله حوزه رو تموم کنم، همچنین حقوق کسی که سطح یک رو تموم کرده چند هست؟
ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در سریع‌ترین حالت ممکن در هر سال میشه دو سال تحصیلی رو گذروند یعنی یک پایه تحصیلی در طول سال و یک پایه دیگه در تابستان به صورت غیر حضوری(البته با داشتن شرایط). پس سطح یک رو میشه در حداقل سه سال گذروند.
همون طور که در مطلب ذکر شده طلبه‌ها بعد از تحصیل حقوقی به عنوان طلبگی ندارند. بلکه شهریه‌شون در ضمن تحصیله. اگر در سطح دو مشغول به تحصیل باشند شهریه برقراره و مبلغش مقداری بیش‌تر از سطح یک میشه. مبلغ دقیق رو در حال حاضر اطلاع ندارم. ولی باید حدود 200 تا 250 برای مجردها باشه حدودن!
سلام
میبخشید اطلاعی دارید که ثبت نام دوره جدید حوزه از کی شروع میشه من نشد
ثبت نام بکنم برای بهار94..... این زمستان دیگر ثبت نام نمیکنند؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
ثبت نام طبق قاعده حدود بهمن ماه باید شروع بشه.
علیرضا حیدرپور
یک سوال داشتم من الان کلاس نهم هستم . برای ثبت نام در حوزه حداقل چه معدلی لازم است؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
برای پذیرش سال گذشته شرط معدلی قید نشده بود. اما فقط نمره معدل تا حدی نزدیک به کل آزمون در نمره نهایی و نتیجه پذیرش تاثیر داشت.
با سلام ایا میشود در بلند مدت برادران پایه یک را حصوری و بقیه پایه هارا غیر حضوری درس بخانیم و در تابستان امتحان دهیم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
غیر حضوری فقط برای سطوح عالیه. در تابستان هر سال می‌تونید با لحاظ شرایط ارتقایی حداکثر یک پایه رو غیر حضوری بخونید ولی باید در طول سال تحصیلی مشغول به تحصیل باشید تا شرایط ارتقایی تابستان رو داشته باشید.
سلام خسته نباشید، ببخشید میخواستم بدونم میشه همزمان هم حوزه رفت هم دانشگاه؟ینی هردو با هم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در سطح یک حوزه برادران چنین امکانی نیست.
سلام ایا در ازمون برای مقطع پیش دانشگاهی ازمون مجزا گرفته میشود یا همان ازمون مقطع دیپلم رو باید بخونیم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پیش دانشگاهی مقطع مجزا نیست. باید به عنوان دیپلم آزمون بدید.
با سلام من میخام وارد حوزه بشوم و مشورت های زیادی با طلای و چند تن از روحانیون اشنا انجام دادم. همه به من پیشنهاد کردن برو حوزه ولی دو سه بار استخاره کزدم بد اومده.لطفا راهنمایی کنید به اسنخاره باید عمل کرد در این شرایط یا به استشاره
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
استخاره تنها در موضع حیرت مناسبه. یعنی وقتی بعد از تفکر و تحقیق و مشورت به شک رسیدید. بعد از اون میشه استخاره کرد و درستش اینه که بهش عمل بشه.
باعرض سلام.من دانشجوی ترم یک حقوق هستم وبه من گفتن می تونم ازطریق حوزه علمیه راحت تردرازمون قضاوت قبول بشم می خواستم بدونم برای قضاوت چندسال بایددرحوزه درس وخوندوچه شرایطی داره لطفاراهنمایی کنیدممنون.اجرکم عندالله
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بعد از اتمام سطح یک(شش پایه) وارد سطح دو تخصصی می‌شید(4 سال) و بعد سطح سه... بعد ان شاء الله جذب میشید. البته راه‌های دیگه هم ممکنه که معمول نیست.
سلام
دانشجوی ترم 8شیمی هستم،اگه حوزه شهرمون بخوام ثبت نام کنم تو آبانماه میشه؟واینکه اولین مدرکی که قراره بگیرم درسهای دانشگاهی که گذروندم تاثیری تو مرتبه مدرکی که تو حوزه میگین سطح1و... نداره ومثل دیپلمی ها هستش؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
درباره حوزه برادران در مطلب پاسختون هست. اما درباره حوزه خواهران اطلاع دقیق ندارم.
سلام برادر‏‏.من امسال سال پنجم حوزه هستم ولی هنوز پایه دومم رو تمام نکردم
بخاطر اینکه یکسال مریض شدم و مشکلی که داشتم من رو کمیسیونی کردند.حالا هم که میخوام انصراف بدم بعضی از روحانیونی که میشناسم میگن نکن چون نون امام زمان رو خوردی و امام زمان از تو نمیگذره.من هم بهشون میگم مگه نعوذبالله امام زمان یه آدم عقده ای وحشیه؛ولی هر چی هست خیلی با این صحبتا تو دلمو خالی میکنن.بخدا موندم چیکار کنم.راهنماییم کنید از این مشکل جون سالم بدر ببرم؛چون واقعا بعضی اوقات فکر خودکشی به سرم میزنه.
خدا خیرتون بده
التماس دعا
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
کمیسیون انتهای راه نیست. معمولن با کسایی که مشکلی داشته باشند به طور مشروط هم‌راهی میشه تا برگردند به روند تحصیل.
اما اگر می‌بینید انگیزه‌ای برای ادامه ندارید برگردید. من کسایی که اکراه دارند برای ادامه رو به ترک حوزه تشویق می‌کنم چون معتقدم میشه بیرون از حوزه دینشون رو ادا کنند اما اگر خدای نکرده اکراهشون توی حوزه خودنمایی کنه مشکل عمیق میشه.
موفق باشید
فروزان میم
سلام
ببخشبد میشه درباره ی سطح 1 و 2 توضیح بدین و اینکه چند سال هست؟
من میخوام برم حوزه ولی اطلاعاتم کافی نیست.
حوزه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی در قم هست؟ برای خواهران البته !
قبت نلم اول آذر هست؟
ممنون از پاسخگویی تون
یاعلی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در این لینک می‌تونید اطلاعات لازم رو پیدا کنید.
http://paziresh.whc.ir/article/13902/%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-95-94
ضمن این که تا جایی که مطلعم حوزه آیت الله مجتهدی در تهران و فقط برای برادرانه.
موفق باشید
با سلام.سوالی داشتم.
قبل از شروع ازمون استخدامی حوزه باید چه دروسی را مطالعه کرد .
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
با توجه به مقطع پذیرش، عمده پرسش‌ها از متون درسی همون مقطع هست. به علاوه تعدادی پرسش ضریب هوشی و...
با سلام من پارسال شرکت کردم قبول شدم اما نرفتم اما امسال تصمیم قطعی دارم که برم حوزه .ایا از لحاظ قانونی منعی ندارد؟فعلا معافیت تحصیلی پیش دانشگاهی هم دارم تا شهریور
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مانعی نداره.
سلام دوست عزیز من دانشجوی کاردانیم بهمن ماه مدرک کاردانی رو دریافت میکنم عرضم به خدمت شما برای ورود به حوزه علمیه با مدرک کاردانی مصاحبه داره یا آزمون گرفته می شود؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در همه مقاطع روال طبیعی انجام آزمون و بعد از قبولی انجام مصاحبه است.
سلام،خیلی ممنون از سایت خوبتون،من کلاس هشتم هستم، میخوام به حوضه ی علمیه بروم،چند تا سوال داشتم،برای شروع باید از استان خود شروع کنم یا میتونم تو اولویت ها ،استان های دیگه،مثل قم رو هم بزنم، بعد میشه تاریخ دقیق ثبت نام ، آزمون ومصاحبه رو به من بگید،خیلی ممنون، با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
زمان ثبت نام می‌تونید اولویت‌های خودتون رو مشخص کنید و لزوم نداره که در شهر یا استان سکونتتون باشه.
زمان آزمون و مصاحبه در زمان ثبت نام هر سال اعلام میشه. به طور معمول در بهمن‌ماه تا پایان سال زمان ثبت نامه.
باسلام
می خواستم بدونم که می شه هم رشته دانشگاهی تو دانشگاه موردنظر رو ادامه داد وهم در حوزه علمیه تو دوره کوتاه مدت و امثالهم مشغول شد؟
اگه پاسخ بدین ممنون میشم...
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تحصیل هم زمان حوزه و دانشگاه از نظر حوزه در سطح یک خلاف مقرراته.
با سلام و عرض ادب واحترام. خواهش میکنکم به سوال بنده ی حقیر باسخ دهید. من دارم سوم دبیرستان رشته ریاضی درس میخونم یعنی هنوز مدرک دیبلم رو نگرفتم و امسال اسفند ماه میخوام برا ازمون ورود به حوزه شرکت کنم . ایا سوالات ورود به حوزه رو از درس های مقطع سیکل یا دیبلم میدهند ؟؟؟ با تشکر ... یاعلی ...
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر تا پایان سال تحصیلی دیپلمتون کامل میشه در مقطع دیپلم ثبت نام کنید و امتحان از مقطع دیپلم گرفته میشه. اما اگر تا اون موقع دیپلم کامل نشه به عنوان سیکل ثبت نام میشید.
سلام
میخواستم ببینم حوضه ی مدینه العلم بهتره یا صاحب الزمان هر دوشون در شهر رضا هستند؟با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شناختی از مدارس شهرضا ندارم.
باسلام...
من 18سالمه .والان میخام برم حوزه.میخواستم ببینم تاریخ ازمون کی هست؟؟؟
وایادیرشده بایدتاسال بعدصبرکنیم؟؟واینکه برای تحصیل درقم بایدمعدل و...چقدرباشه؟؟ازمونش مثل کنکور سخته؟

ممنون میشم اگه جواب بدین..
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
برای اطلاع از شرایط و پذیرش حوزه خواهران به این سایت مراجعه کنید.
http://whc.ir/
باسلام میخاستم بدونم چرا حوزه های تحت نظر قم اینقد راحت نمره میدن بخلاف مشهد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
این موضوع عمومیت نداره. طبیعیه که بعضی حوزه‌های شرایط سختگیرانه‌تری نسبت به بقیه حوزه‌ها داشته باشند با توجه به اهداف و چشم‌‌اندازشون.
سلام
لطفا در مورد چگونگی مصاحبه برام توضیح بدین
ممنون میشم...
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مصاحبه در حوزه برادران بعد از پذیرش در آزمون و برای محک زدن میزان استعداد، شناخت روحیات و اطمینان از سلامت جسم و نفس انجام میشه.
سلام
خسته نباشید.
آیا به طلابی که فارق التحصیل شده اند و سربازی را نیز به اتمام رسانده اند، حقوق یا کمک هزینه ای تعلق نمی گیرد؟
ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایطشون مثل بقیه طلابه.
کدطلبه های پایه یک کی می اید؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
با توجه به سیر مراحل تحقیقات و بررسی از بعد از دوره اختبار و تثبیت شروع میشه اما معمولن از سه ماه تا یک سال زمان می‌بره.
سلام،خانمی هستم که علی رغم علاقه به تحصیل در حوزه به دلیل مخالفت همسرم موفق نشدم،الان همسرم این نکته رو پذیرفتن منتها چون الان ۳۴ سال دارم بهم گفتن نمیتونم تو‌حوزه تحصیل کنم،البته گفته بودن فقط در رشتهدهای مجازی میشه که اونم پرسیدم میگن واسه مقطع ارشد هست،لطفا راهنماییم کنید،یعنی واقعا هیچ راهی وجود نداره که یه نفر که تا این سن موفق به تحصیل تو حوزه نشده وارد حوزه بشه؟ چرا آخه؟ خب شاید یکی قبل از این نااهل بوده الان نظر لطف خدا شامل حالش شده و الان اهلیت ورود به حوزه پیدا کرده باشه،کاش این شرط سنی حداقل واسه خانما نبود،کاش یه راهی بود...ممنون میشم اگه از طریق ایمیل راهنماییم کنید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
متاسفانه اطلاع دقیقی از شرایط حوزه خواهران ندارم. اما اگر مثل حوزه برادران باشه مدیران حوزه‌ها می‌تونند شما رو به عنوان مستمع آزاد در حوزه پذیرش غیر رسمی کنند. البته در این صورت، مدرکی به شما تعلق نمی‌گیره به عنوان فارغ التحصیل.
محمد رضوانی
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم نهمی ها(متولد 1379)هم می تونن امسال امتحان بدن اگه میشه مواد درسی رو باید از کجا باید پیدا کنم ؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله.
با اعلام ثبت نام سال جدید مفاد آزمون در دفترچه قید میشه و از سایت حوزه قم قابل دریافته.
باسلام
من درس حوزه و طراحی را دوست دارم ایا می توانم هر دو را باهم بخوانم ؟ از چه راهی؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تحصیل هم‌زمان با حوزه در سطح یک حوزه خلاف قانونه.
سلام خسته نباشید
من دانشجوی رشته مهندسی پزشکی هستم و به حوزه علاقه دارم اصلا برام مهم نیست که دانشگاه رو ول کنم برم حوزه اما میترسم که تو آزمون وردی قبول نشم
ازمون هاش خیلی سخته ؟؟؟!
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاع دقیقی از آزمون حوزه خواهران ندارم. اما می‌تونید در آزمون شرکت کنید و بعد از اعلام نتیجه در صورت قبولی انصراف بدید.
سلام ببخشید بنده سوالات خیلی حیاتی دارم خواهشا در اسرع وقت جواب بدید اگر ممکنه
۱ اینکه میشه با مدرک ششم ابتدایی و با سن حدود ۱۴-۱۵ سال میشه به حوزه رفت
۲ آیا موقع ثبت نام تحقیقاتی از آدم میکنن؟
۳ساعات تحصیل حوزه ها چجوریه چند روز در هفته است؟
۴شرایط فرهنگی و جوی حوزه ها چجوریه؟
۵خواندن نماز جماعت هنگام تحصیل واجبه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
1. حد اقل مدرک تحصیلی سال گذشته هشتم بوده و احتمال داره امسال نهم بشه.
2. پیش از صدور کد رسمی تحقیقات انجام میشه.
3. تمام وقت. یعنی هر روز غیر تعطیل.
4 و 5. توصیه می‌کنم یه سر به یه حوزه بزنید و از نزدیک فضا رو ببینید.
علی علیپور
سلام میخواستم بپرسم من طلبه ترم سه زیر نظر حوزه ای قم هستم شرایط جوری شده باید برم مشهد.ولی مثل اینکه مدیریت این ها فرق میکنه ایا باید برم از اول حوزه رو شروع کنم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
خیر.
با درخواست انتقال از مرکز قم به مشهد معادل‌سازی انجام میشه و مقداری که گذروندید محفوظه.
با سلام خدمت شما.
من 28 سالمه ، و مدرک دیپلم دارم . آیا میتونم برای ثبت نام در حوزه شرکت کنم ؟
با تشکر از شما .
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شما شرایط سنی پذیرش رو ندارید.
سلام علیکم.
امکان انتقالی از حوزه علمیه خراسان به مدارس زیر نظر حوزه علمیه قم وجود داره یا خیر؟
و ایا روند انتقال کار دشواریه؟ ینی با قید و شرط های زیاد انتقال میدن؟
بنده قصد مدرسه فیضیه مازندران رو دارم و فکر میکنم بنیه قوی علمی مدرسه و دوری از وطن برای تحصیل بهتر دلیل قانع کننده ای باشه.
در ضمن الان پایه سه هستم
ممنون از پاسخی که میدهید.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
علیکم السلام
امکانش هست. اما روتین نیست. مقداری زمان و تلاش می‌بره.
سلام علیکم .
میخواستم بدونم کسی که 28 سالشه و دیپلم داره و میخواد تویه حوزه ثبت نام کنه ، میتونه یا نه ؟
با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پاسخ داده شد.
عالی است ممنون از زحمات شما
عرفان حامی فر
سلام علیکم بسیار ممنون از مطالب مفیدتان من هلاقه وافری به حوزه دارم و دوست دارم تحصیل حوزوی داشته باشم سال سوم دبیرستان هستم و علاقه مند به رشته ی پزشکی قصد من اینست که بعد از کنکور آزمون ورودی حوزه بدهم خواهشا مساعدتی بفرماید و بفرمایید آیا مسیری که انتخاب کرده ام صحیح است یا خیر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
علیکم السلام
در هر مسیری که قدم بر می‌دارید با اخلاص و نیست درست باشید. ان شاء الله هر جا تشریف بردید موفق باشید.
سلام. خیلی خیلی ممنون از فعالیتتون

ان شا الله تا ابد در پناه حق باشید

یاعلی..
سلام.خسته نباشید من سوم انسانی هستم و به مدرسه میرم علاقه دارم برم حوزه خیلی زیاد...خونمون شیرازه...باید چیکار کنم؟کودوم حوزه برم بهتره؟(تو شیراز)باید امتحان ورودی بدم؟امتحان ورودیش سخته؟عزم خودم رو جزم کردم که به حوزه برم...ولی میگن به اخوندا زن نمیدن...تو خونه هم همه مسخره ام میکنن...ایندم خراب نمیشه برم حوزه؟از بچگی به افراد درویش مسلک علاقه داشتم و میخواستم مثل اونا بشم...اغا یکی بگه چیکار کنم با تشکر زود جواب بدین...متشکرم...اگه میشه بهم جایی یا کسی معرفی کنید برم سر بزنم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
توصیه می‌کنم حضوری به یکی از حوزه‌های علمیه برید. از نزدیک با طلبه‌ها در تماس باشید تا جواب پرسش‌هاتون رو بگیرید.
سلام خسته نباشید.من جواب تمام سوالاتمو از اینجا بدست میارم،من الان در پایه ی هشتم درس میخونم،یه خبرهایی اومده که میگن امسال شرایط ورود میشه سال نهم،سوال من اینه که من امسال میتونم برم حوضه؟ لطفا کامل برام توضیح بدید ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
سال گذشته حد اقل سطح پذیرش هشتم ابتدایی نظام جدید بود. اما برآوردها چندان مثبت نبوده. به همین خاطر احتمال داره امسال حد اقل سطح رو به نهم افزایش بدند. در این صورت شما باید سال دیگه پایه نهم رو بخونید و بعد برای پذیرش حوزه اقدام کنید.
بازم سلام.ببخشید،احتمال اینکه امسال حداقل ورودی رو بکنن نهم زیاده یا هنوز فعلا فقط حرف زدن دربارش ممنون.ببخشید من زیاد سوال میپرسم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاع من دقیق نیست در این مورد. باید صبر کنید تا زمان رسمی پذیرش برسه. البته چیزی نمونده.
سلام.ممنون که جواب دادین...اولین باره میبینم به کامنتم پاسخ میدن :-) فردا میرم سوال بپرسم...شما طلبه هستید...خدا طلبه هارو دوست داره برام دعا کنید قبول شم...من که دلمو زدم به دریا...رشته ای بر گردنم افکنده دوست میکشد هر جا که خاطر خواه اوست...یه سوال دیگه داشتم یکی از دوستای طلبه ام میگفت هر طلبه ای بخواد زن بگیره مشخصات دختری که میخواد رو مینیویسه و در حوزه دخترا هم به همین منوال بعد کسایی که به هم خوردن رو به ازدواج در میارن...این راسته ایا؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
موفق باشید.
اون روال هم که گفتند نیست. البته ممکنه کسایی از طلبه‌های خواهر و برادر شناخت داشته باشه و معرفی کنه اما عمومیت نداره.
اللهم عجل لولیک الفرج
بسم الله الرحمن الرحیم . سلام علیکم . برادر یه سوال دارم امیدوارم جوابم را بدهید ... بنده ی حقیر فغلا در حال تحصیل هستم سوم دبیرستان رشته ی ریاضی یعنی هنوز مدرک دیبلم را نگرفتم . میشه ازمون بذیرش امسال بدهم؟ ... ایا در همان حوزه ای که ازمون ورودی گرفته میشود ادامه به تحصیل در خود حوزه داده میشود ؟ ... با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پذیرش حوزه در میانه دبیرستان ممکنه. میتونید همین امسال در آزمون شرکت کنید. البته به شرط داشتن شرط سنی و نبود مشکل نظام وظیفه.
زمان پذیرش حوزه آزمون و اولویت‌های تحصیل رو مشخص می‌کنید. لزومی نداره که هر دو یکی باشند.
با سلام و عرض خسته نباشید من 14 ساله از شهرستان اهر هستم من می خواهم در ازمون ثبت نام کنم در ضمن می خواستم ببینم فرزند جانباز و ایثارگر تا ثیری در ثبت نام دارد یا خیر با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله. در فرم ثبت‌نام گزینه‌هایی هست که برای خانواده شهدا و ایثارگران و... امتیازهایی قرار دادند.
باسلام خسته نباشید من شوهرم میخواهد برود حوزه علمیه ممنون میشم جوابمو بدین. آیا عمامه گذاشتن برای طلبه ها اجباریه؟؟؟سوال۱۷خوندم که اجباری نیس اما مدرک سه وارتقای شهریه به مدرک سه وبرخی امکانت دیگر تلبس است یعنی چی یعنی اون موقع اجباری میشه؟؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
یعنی اگر ملبس نشن فقط تا مدرک سطح دو رو بهشون میدن و مدرک سطح سه بهشون تعلق نمی‌گیره. شهریه‌شون هم در حد سطح دو می‌مونه و بیش‌تر نمیشه. اما هر وقت تصمیم به ملبس شدن گرفتن می‌تونن برای دریافت مدرک و ارتقای شهریه اقدام کنند.
با سلام می خواستم ببینم می تونم در ازمون شرکت کنم فعلا در تحصیل هستم مقطع سوم راهنمایی در مدرسه تیز هوشان
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله.
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام . میگم امسال ازمون پذیرش کی میگیرند ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
ثبت نام احتمالن در همین ماه باشه. آزمون هم در فروردین سال بعد.
بنده ی کوچیک خدا
سلام و خسته نباشید می خواستم ببینم سوالات رو از کدوم کتاب میدن هم کتبی هم شفاهی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
کیفیت و منابع آزمون در دفترچه پذیرش هر سال ذکر میشه.
سلام. خسته نباشید. سوالی داشتم. من دانشجوی حقوق هستم الان ترم دو ام. اگر بخام در حوزه خاهران ثبت نام کنم، هرچی که تو دانشگاه خوندم بی اثر میشه؟ و باید از سطح یک حوزه شروع کنم؟ ممنون از شما
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا جایی که من اطلاع دارم بله. از ابتدا شروع میشه. ولی اطلاع دقیق‌تر رو از سایت http://whc.ir/ دریافت کنید.
سلام
سوالی داشتم
حوزه ها بومی اند؟
آیا کسب مثلا ساکن قزوین میتونه تهران تحصیل کنه؟تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اجباری نیست. میشه در شهر دیگه تحصیل کرد.
با عرض سلام و خسته نباشید قصد دارم حوزه برم من الان یک سال نرفتم مدریه برا امتحان ورودی دریاشو بخونم ولی تو یه سایت گفته بود کسی که ترک تحصیل کند مجاز به ورود به حوزه نییت تورو خدا راهنمایی کنید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر به واسطه ترک تحصیل مشمول شده باشید تا وقتی خدمت وظیفه به گردنتونه امکان ورود به حوزه نیست. اما اگر این مشکل نباشه و حداقل مدرک سیکل داشته باشید، در صورت داشتن شرط سنی منعی برای پذیرش نیست.
سلام. میشه اطلاعاتی درباره ی حداقل سطح پذیرش برام بگیری ،خیلی ممنون میشم،اینکه هشتم میمونه یا میره پایه ی نهم.ممنون از اطلاعات خوبتون
سلام علیکم ببخشید. من تازه با سایتتون آشنا شدم. دوتاسوال داشتم. من الان دیپلمم رو گرفتم آیا اگه در مقطع پیش دانشگاهی مردود شده باشیم و امتحانات افتاده رو هم قبول نشدم هنوز. آیا میتونم امسال ان شاالله آزمون حوزه بدم و ان شاالله برم حوزه? واینکه آیا معدل کتبی دیپلم مدنظرشونه یا معدل کل دیپلم. خیلی ممنونم. بازم ببخشید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پذیرش شما در صورتی که دیپلم کامل باشید از مقطع دیپلم و اگر دیپلم کامل نشد از مقطع سیکل ممکنه.
معدلی هم که باید ارایه بشه معدل آخرین مدرک تحصیلیه که اعلام می‌کنید. اگر دیپلم اعلام کنید معدل دیپلم و اگر سوم دبیرستان اعلام کنید معدل همون سال.
سلام.ببخشید تاریخ اعلام زمان ثبت نام و آزمون کی اعلام میشه ،از همون سایت معاونت حوضه های علمیه هست،درسته؟ ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله. زمان دقیق از طریق سایت معاونت آموزش اعلام میشه.
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام علیکم .
یه سوال دارم امیدوارم جوابم را بدهید . برای ازمون پذیرش ورود به حوزه باید چه کتابهایی خونده بشن ؟
من فعلا سوم دبیرستان رشته ی ریاضی درس میخونم یعنی هنوز دیپلمم رو نگرفتم
از مقطع سیکل یا دیپلم ازمون میدن؟
دوست دارم حوزه علمیه قم قبول بشم چکار کنم ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام و رحمت الله
کتاب‌های مورد امتحان هر سال در دفترچه آزمون ذکر میشن. این که از چه مقطعی آزمون بدید بستگی به مقطعی داره که در حین ثبت نام انتخاب می‌کنید. دیپلم یا سیکل.
برای قبولی قم هم معمولن رتبه‌های بهتر لازمه. پس باید رتبه قابل قبول داشته باشید و اولویت اولتون قم باشه.
سلام علیکم و رحمت ا..
بنده پایه دوم دبیرستان هستم رشته ریاضی فیزیک قصد دارم سال بعد در حوزه حضور داشته باشم
ی سوال که ذهن حقیر را مشغول کرده که آزمون وزودی از چه درس هایی هست و از چه پایه ها
لطف کنید و جواب بنده را هرچه زود تر بدین
یا علی..
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام و رحمت الله
منابع دقیق آزمون هر سال در دفترچه ثبت نام ذکر میشه. بسته به این که مقطع تحصیلی رو چی انتخاب کنید آزمون می‌دید. برای شما باید مقطع سیکل انتخاب بشه و از دروس سیکل آزمون گرفته میشه.
Mohammad Mosavi
باسلام.

برای امتحان دادن در حوزه باید معدل بالایی داشت؟؟؟

چه کتاب هایی برای امتحان باید بخونیم؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
معدل بالا نه. ولی شرط معدل حد اقلی داره.
منابع هر سال در دفترچه درج میشه.
Mohammad Mosavi
باسلام.

من الان کلاس هشتم هستم من کی میتوانم در امتحان شرکت کنم؟؟؟

من در شهرری زندگی میکنم توی حوزه ی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) امتحان بدم خوبه؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر بر مبنای سال پیش باشه امسال می‌تونید برای آزمون پذیرش اقدام کنید اما به احتمال زیاد امسال حد اقل پذیرش از پایه نهم باشه. یعنی سال دیگه می‌تونید اقدام کنید.
در دفترچه ثبت‌نام هم حوزه‌های قابل انتخاب درج شده و هم حوزه‌های آزمون.
سلام.
ببخشید تاریخ انتشار دفترچه چه موقعی است،وسوال دیگه که از چه پایه ای می توان به رشته های جانبی در حوضه درس خوند،مثل قضاوت و ...
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
هم‌زمان با آغاز ثبت‌نام و به شکل اینترنتی. بنا بر قاعده در ماه جاری شروع میشه.
پرسش شماره 19 و پاسخش رو ملاحظه کنید.
سید محمد موسوی
سلام.
ببخشد شما الان تو کدوم حوزه درس میخونین میخوام ببینم که اقای مهدی اسماعیلی رو میشناسید؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به قسمت معرفی «من کی‌ام» مراجعه کنید.
سلام خسته نباشید
اگه یک نفر با مدرک پیش دانشگاهی بیاد حوزه دو سه سال بخونه بعدش بخواد دوباره کنکور بده با توجه به اینکه سهمیه ی یک سال پشت کنکورشو قبل از اومدن استفاده کرده میتونه مستقیما از حوزه انصراف بده و مستقیما بره دانشگاه و از معافیت تحصیلی دانشگاهی استفاده کنه یا نه باید بره خدمت؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بعد از رسمی شدن هر کس در حوزه، معافیت تحصیلی صادر میشه. و برای هر سال تمدید میشه. برای مثال اگه امسال طلبه باشید تا شهریور 95 معافید. بعد از اون باید تمدید بشه. اگر طلبه باشید از حوزه تمدید میشه و اگر دانشجو باشید از دانشگاه.
اطلاع دقیق‌تر رو از خود نظام وظیفه باید گرفت.
با سلام خدمت شما و سپاس از خدمات ارزشمندتون/من طلبه پایه دو هستم از مقطع سیکل/میخواستم بدونم شرایط اینکه بخوام دانشگاه برم و ازاونجا برای تحصیلات خارج از کشور بروم باید چیکار کنم؟برای رشته حقوق و شرایط بورسیه و اقامت
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مرجع تحصیلات دانشگاهی و بورسیه وزارت علوم است. در این زمینه اطلاعی ندارم.
با سلام و تشکر فراوون بابت جوابتون/میخواستم ببینم شرایط رفتن به دانشگاه های معتبر کشور از حوزه چجوریه/
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
روندش مثل همه است. با آزمون سراسری و...
از طرف حوزه موضوعیتی نداره.
سلام.من مهر70هستم.بهمن امسال ازدانشگاه فارغ التحصیل میشم و لیسانس میگیرم.تا بیام ازمون حوزه رو بدم واردحوزه بشم میشه مهر سال بعدش.بعداونوقت توی دفترچه نوشتن اونایی که لیسانس دارن حداکثر 24سال داشته باشن.من نفهمیدم والله.بالاخره من مشمول حساب میشم یا ازنظرسنی مشلی واسه ورودبه حوزه ندارم؟سوال بعدی که دارم توی شهرهایی که توی دفترچه پارسال بود مشهد چرا نبود پس؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شما در حال حاضر معاف تحصیلی هستید. تا مهر ماه 95 هم مشکل ندارید. اگر می‌خواید وارد حوزه بشید امسال ثبت نام کنید تا از مرداد مشغول به تحصیل بشید و معافیت تحصیلی حوزوی پیدا کنید.
حوزه مشهد مثل حوزه اصفهان، مستقله و در ثبت‌نام حوزه قم ذکر نمیشه.
سلام. آیا رفتن به حوزه به نیت پیدا کردن دوستان خوب و مومن درسته؟ به خصوص که تو شهر غریب هم باشی.متاهل هم باشی.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
برای خانم‌ها ممکنه خوب باشه.
با عرض سلام آیا میتوان با مدرک کارشناسی حوزه خواهران در شهرستانها معلم پایه ابتدایی شد؟اگه پاسخ مثبت است در کدام رشته حوزه باید تحصیل کرد؟ممنون از راهنماییتون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
آموزش و پرورش ارتباط مستقیمی با حوزه نداره و این موضوع تابع قوانین آموزش و پرورشه. اما تا جایی که شنیدم بنا اینه که از دانشگاه فرهنگیان تنها پذیرش داشته باشند. اگر غیر از این باشه هم خود اداره‌های آموزش و پرورش در جریانند.
سلام مجدد ببخشید میشه در مورد رشته معارف اسلامی و علوم تربیتی بطور کامل و در مورد نحوه پذیرش آن در دوره کارشناسی هم توضیح بدید.بازم ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
همون طور که عرض شد این‌ها مربوط به تحصیلات دانشگاهی و زیرمجموعه وزارت علوم‌اند. من هم اطلاع دقیقی در این باره ندارم.
محمد حسین
سلام

من خدمت سربازی رفتم و مدرک دیپلم دارم شرایط طلبگی در حوزه ی نجف چی هست؟ یعنی چطور باید اقدام کنم؟ آیا خودم میتونم مستقلا به عراق برم و اقدام کنم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
حوزه نجف از اساس از حوزه قم مستقله و ارتباط سازمانی نداره. باید از طریق خود حوزه‌های نجف اقدام کنید.
سلام خداقوت پیشاپیش ممنون بابت پاسخگوییتون...
1-متولد1364هستم 26واحد مونده تامدرک کارشناسی دانشگاهیمو بگیرم. اما یکسال هست از دانشگاه انصراف دادم آیا در حوزه پذیرش میشم..درحال حاضر30ساله هستم
2_درصورت عدم پذیرش بخاطر شرط سنی اگر بطور شخصی و بدون تحصیل در حوزه دروس رو مطالعه کنم آیا بعدا میتوانم درخواست کد بدم و با دادن آزمون گواهی و مدرک دریافت کنم؟یاحتگا باید در حوزه دروس را بگذرانم؟
لطفا پاسخ را علاوه بر نمایش عمومی به ایمیل بنده هم ارسال بفرمایید باتشکر از شما
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط سنی بستگی به مدرک تحصیلی و وضعیت نظام وظیفه داره. با تحصیلات شما اگر پایان خدمت هم داشته باشید حد اکثر متولد 67 می‌تونه پذیرش بشه.
روال فعلی اینه که اگر کسی خارج از برنامه تحصیل کنه و بعد از اتمام سطح بیاد و ادعاش رو با امتحان‌های لازم تایید کنه رسمی میشه. البته این روال فعلیه و کسی از آینده خبری نداره!
سلام.ببخشید ،زمان ثبت نام و توضیح دفترچه کی اعلام میشه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
معمولن در بهمن ماه.
سلام
من متولد 1367 هستم آیا میتونم در حوزه شرکت کنم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط حوزه برادران و خواهران متفاوته.
به سایت whc.ir/ مراجعه کنید.
سلام در مورد حوزه علمیه مشکات یا معصومیه یکم توضیح میدید؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاعی درباره حوزه مشکات ندارم اما حوزه معصومیه مثل بقیه حوزه‌هاست از نظر قوانین و تا جایی که خبر دارم پذیرش اولیه ش از سطح عالیه. قبلن پذیرش دیپلم هم داشتن اما نمی‌دونم هنوز هست یا نه.
محمدامین
سلام.یه مشورت با شما داشتم،من امسال کلاس هشتم هستم،میخوام به حوضه برم به نظرتون از استان خودم شروع به تحصیل کنم یا شهر های دیگه،چون شنیدم میگن مسائل عاطفی بین خانواده و غیره نظر شما چیه؟ممنون از راهنماییتون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
این موارد بیش‌تر شخصیه. یعنی به شما و خانواده و... بستگی داره. اما در این سن اگر نزدیک به خانواده باشید بهتره معمولن. اما باید سعی کنید بیش‌تر وقتتون رو در حوزه بگذرونید و به فعالیت‌های علمی بپردازید.
سلام من الان پیش دانشگاهی هستم و قراره امسال بیام حوزه. آیا سیستم معافی از سربازی برای حوزه و دانشگاه مثل هم هستند یا باید برای حوزه جور دیگری عمل کرد؟ممنون از زحماتتون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
سیستم معافیت دانشگاه اتوماتیکه. یعنی به محض ثبت نام به نظام وظیفه اعلام میشه و سوابق در نظام وظیفه ثبت میشه. اما در حوزه بعد از پذیرش قطعی باید خودتون اقدام کنید. یعنی نامه لازم رو از حوزه یا مرکز مدیریت بگیرید و بعد از حوزه نظام وظیفه یا پلیس +10 معافیت دریافت کنید. اما در اصل با هم تفاوتی ندارند این دو معافیت تحصیلی.
سلام علیکم.
میخواستم بدونم اگر در امتحان دوره ی دیماه (ترم اول) غیبت کنیم ، میتونیم در امتحانات جبرانی اسفند ماه شرکت کنیم؟
در ضمن غیبت هم باید موجه کنیم؟ یا اینکه لازم به موجه کردن غیبت نیست ؟
لطفا سریعتر جواب بدید خیلیییی لازمه ممنونم*
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
غیبت غیرموجه در امتحان به منزله نمره -0-ه!
باید مدیر تشخیص بده که موجه بوده تا بتونید در امتحان مجدد شرکت کنید.
ضمن این که امتحان مجدد دی ماه از امسال بناست دو هفته بعد از امتحان اصلی یعنی در بهمن ماه برگزار بشه نه اسفند.
آیا کسی که از سیکل وارد حوزه شده ودوسال خونده میتونه برای ادامه تحصیل به حوزه ای که از دیپلم طلبه میگیره،انتقالی بگیره؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
مشکلی از جهت آیین‌نامه نداره.
سلام .معدل دانشگاهی باید حداقل چند باشد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا آخرین اطلاعی که دارم شرط معدل برای دانشگاه وجود نداره.
با سلام و تشکر فراوان از زحمات شما عزیزان . بنده به تازگی در رشته حقوق از دانشگاه پیام نور فارغ التحصیل شده ام و در حال حاضر مشمول نیستم (منظورم خدمت سربازی هست).ایا میتوانم برای کارشناسی ارشد در یکی از گرایش های رشتحه حقوق وارد حوزه بشوم؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
خیر.
حوزه فقط از سطح یک پذیرش داره و بقیه مقاطعش در ادامه است.
سلام ممنون از مطالب مفیدتان، سوالی داشتم::
من الآن لیسانسم رو گرفتم و ان شا الله میخوام بیام حوزه ، چند ساعت در روز کلاس باید برم؟؟؟ ، آخه میخوام در کنارش کار هم اگه بشه بکنم که سر و سامون بگیرم و خدا بخواد ازدواج کنم، چون با این شهریه کم که فکر کنم نشه ازدواج کرد، بفرمایید که میشه در کنار حوزه کار کرد؟؟؟ وقت میکنم؟؟؟ و یه سوال دیگه اگه لطف کنید جواب بدید : میشه زودتر این مقاطع رو در صورت تلاش بیشتر گذروند یا خیر؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
ضمن آرزوی موفقیت برای شما؛
حوزه‌ها از لحاظ چینش زمان کلاس‌ها با هم متفاوت‌اند. به طور معمول حوزه‌هایی که از مقطع دانشگاهی پذیرش می‌کنند به همین خاطر کلاس‌ها را صبح برگزار می‌کنند که امکان یک شغل نیمه‌وقت باشه. اما این مورد رو باید قبل از پذیرش در هر حوزه چک کنید و هماهنگ باشید.
حداقل زمان گذروندن پایه‌های حوزوی دو پایه در یک ساله. اگر همه شرایط رو داشته باشید. یعنی 10 سال در 5 سال.
سلام ببخشید ثبت نام آزمون کیه؟ تو کدوم سایت؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
از طریق سایت www.howzeh.org زمان ثبت نام اعلام میشه.
با سلام
بزرگوار متولد63 هستم دارای 2 مدرک کاردانی زبان انگلیسی و روسی هستم
و کارشناسی مدیریت بازرگانی با معدل 19/07دارم.
معافیت سربازیم دارم .
امسال واس پذیرش گروه سنی خورده
دارای پایان خدمت 64.و معافیت66
امکان داره با شرایط معدل منو پذیرش کنند؟حتی در سفیران باشه خوبه .چون بعد میشه به بلندمدت رفت
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مواردی که شرط سنی رو نداشته باشند با تصمیم کمیسیون پذیرش ممکنه پذیرش بشن. معمولن برای کسایی که میزان اضافه سنشون کم باشه موافقت میشه. شما هم با توجه به شرایط خوب دانشگاهی‌تون «شاید» مورد پذیرش قرار بگیرید. برای این کار حضوری به مرکز مدیریت استان مراجعه کنید و درخواست بدید تا نتیجه ش رو بعدن اعلام کنند.
موفق باشید.
با سلام
بزرگواری کردید امروزم با قم تماس گرفتم نظر شما رو بیان کردند .
شماره حوزه معصومیه قم لطف میکنید؟
من تو سایت ندیدم .
دفترچه راهنما اسمی ازش نبود واس پذیرش
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام

025-32932081

موفق باشید


سلام
ببخشید بنا به دفتر چه پزیرش سال هشتم شد یا نهم ممنون،من اگه الان کلاس هشتم باشم،نمیشه یه جوری بشینم حوضه؟ یعنی اگه ورودی امسال نهم بشه هیچ راهی وجود نداره،یعنی جهشی خوندن یا صحبت کردن با مسئولان حوضه و ...
با تشکر فراوان
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پذیرش امسال حد اقل از پایه نهم انجام میشه. بهتره سال آینده برای ثبت‌نام اقدام کنید.
سلام واقعا خسته نباشید
میخواستم بدونم آزمون ورودی مثل کنکور نمره منفی هم داره؟
و آیا رتبه تعیین کننده محل تحصیل است؟
و سوال آخرم که واقعا خیلی برام مهمه جوابش:اگه من الان در آزمون ورودی ثبت نام کنم
و قبول بشم آیا دیگه نمیتونم تو رشته خودم یعنی تجربی کنکور بدم و انتخاب رشته کنم؟اگر انتخاب رشته کنم و مثلا پزشکی قبول بشم میتونم تو رشتم ادامه تحصیل بدم و حوزه نرم؟بهم نمیگن چون تو تو حوزه ثبت نام کردی دیگ دیگه حق حق دانشگاه ررفتن و پزشکی خوندن نداری؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
1. آخرین باری که ناظر آزمون بودم نمره منفی نداشت. اطلاع جدیدی ندارم.
2. بله. رتبه و اولویت‌های انتخابی تعیین کننده است.
3. نه. مانعی نداره. فقط تحصیل هم‌زمان مجاز نیست. میشه هر دو جا رو آزمون بدید و در نهایت هر کدوم رو خواستید انتخاب کنید.
سیدعقیل حسینی
من میخوام هم حوزه ثبت نام کنم و هم کنکور تجربی اگر تو کنکور پزشکی قبول شدم که برم پزشکی بخونم و حوزه نرم و اگر هم پزشکی قبول نشدم همون حوزه رو بخونم
مشکلی نداره؟دانشگاه ها به خاطر این گیر نمیدن؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
پاسخ داده شد.
سلام
کسی که مدرک سطح یک حوزه رو گرفته میتونه از حوزه انصراف بده و وارد دانشگاه بشه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله.
سیدعقیل حسینی
ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم
حداقل زمان برای گرفتن مدرک و ملتبس شدن. چقدر هست؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
در متن ذکر شده.
اولین مدرک بعد از پایه ششم داده میشه. این 6 پایه حد اقل در سه سال قابل گذروندنه. ملبس شدن هم حد اقل بعد از پایه پنجم ممکنه.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
باعرض سلام ببخشید من میخواستم وارد حوزه بشم میتوانید مرو راهنمایی فرمایید
شماره:***********
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پرسش‌های مد نظرتون رو در نظرات ارسال کنید، ان شاء الله پاسخ میدم.
سلام
تو حوزه هایی که تو دفترچه روزانه و خوابگاهی زده میشه روزانه درس خوند؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
روزانه؟! منظورتون رو متوجه نشدم.
یعنی میشه شب توی حجره یا خوابگاه حوزه نخوابیم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
این‌ها قوانین داخلی هر حوزه هستن.
بعضی حوزه‌ها بیتوته مجردها رو اجباری می‌دونند و بعضی نه.
سلام
آیا راهی هست که هم در حوزه درس بخونیم و هم در مراکز آموزش از راه دور؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به طور رسمی خیر.
سید عقیل حسینی
سلام دوست عزیز
واقعا شرمنده که زیاد سوال میپرسم
میخواستم بدونم از زمانی که وارد حوزه میشیم تا زمانی که قاضی میشیم و میتونیم قضاوت کنیم و کسب درآمد کنیم حداقل حداقل چند سال طول میکشد؟
۲.تو حوزه هم ترم تابستانه هست؟شرط اینکه بتونیم ترم تابستانه برداریم چی هست؟
۳.بعد از ملبس شدن میتوان دفتر ازدواج رسمی باز کرد؟
۴.از چه پایه ای به بعد میتوان معلم شدو به طلاب پایه۱یا۲تدریس کرد؟
۵.آیا شهریه میدهند؟ تقریبا چقدر است؟
۶.اگر خانمان در تهران باشد و محل تحصیلمان در قم، خوابگاه میدهند؟
خواهش میکنم فکر نکنید که من آدم مادیاتی هستم فقط احساس میکنم اطلاعاتم هر چه بیشتر باشد بهتر است
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر لطف کنید و مطلب را کامل بخوانید پاسخ بعضی پرسش‌هایتان را می‌بینید.
1. پذیرش قاضی بسته به قوانین قوه قضاییه داره. معمولن پذیرش از کساییه که تخصصی حقوق خونده باشند.
2. ترم تابستانه در بعضی مدارس برگزار میشه و شرایط نمره داره.
3. دفتر ازدواج ارتباط مستقیم با حوزه نداره. ثبت نام دوره‌ای داره. تقاضا بدید و یه سری مراحل رو بگذرونید. که هیچ ارتباطی با حوزه نداره!
4. تدریس رسمی با حکم تدریس و معمولن بعد از سطح 2 ممکنه.
بقیه پرسش‌ها قبلن جواب داده شدن.
الهم عجل لولیک الفرج
آخرین وضعیت تحصیلی تا پایان سال تحصیلی 94-93 سلام علیکم. این تو لیست ثبت نام بود من الان دارم سوم دبیرستان درس میخونم یعنی هنوز مقطع دیبلم رو نگرفتم و سه گزینه بم دادن مقطع سیکل دیبلم و دانشگاهی الان من باید رو کدوم گزینه بزنم لطفا راهنمایی کنید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
ظاهرن باید دیپلم رو انتخاب کنید.
سلام یک طلبه به نظر شما چه هدفی باید از تحصیل درحوزه علمیه داشته باشد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
هدف‌ها متفاوته. میزان اخلاص مهمه.
الهم عجل لولیک الفرج
سلام . میگم فرق ازمون دادن در مقطع سیکل با دیبلم چه فرقی داره ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پرسش‌ها و منابعشون متفاوته!
سلام
به نظرشما بامعدل15توحوزه قم قبول شد؟(البته ازمون ورودی رو خوب جواب بدی)
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بستگی به شرایط بقیه متقاضی‌ها داره. اما امکانش هست.
سلام
چجوری میشه دو پایه رو تو یه سال تحصیلی خوند؟شرایطش چیه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بعد از اتمام پایه اول در صورتی که نمره دروس اصلی 16 و معدل دروس غیر اصلی 15 به بالا باشه اجازه ارتقایی هست. ارتقایی می‌تونه در تابستان به صورت حضوری یا غیر حضوری باشه. و یا در طول سال به شکل حضوری. هر کدوم از این‌ها شرایط خاص خودش رو داره که مفصله.
سلام
میشه5تا از حوزه های خوب و برتر قم و5تا از حوزه های خوب تهران رو معرفی بفرمایید؟
و در آزمون28فروردین با چه درصدهایی میتونیم در این مدارس قبول بشیم؟
مقطع پیش دانشگاهی(دیپلم)
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در زمینه حوزه‌های مقدمات قم و تهران اطلاع تفصیلی ندارم.
سلام علیکم
خواستم بگم من امسال میخوام برا حوزه علمیه ثبت نام کنم.
میتونید راهنماییم کنید در شیراز کدوم حوزه ها خوبن!؟
راستی مدرک من سیکل هست.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
ترجیح میدم با توجه به کارم در این مورد صحبتی نکنم. بهتره سری به حوزه‌ها بزنید.
سلام من دو دل موندم که سفیران شرکت کنم یابلند مدت. لطفا راهنماییم کنین .نیاز به راهنمایی دارم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
انتخاب بین سفیران و بلند مدت بسته به انگیزه و هدف شما داره.
اگر به قصدتون فعالیت اجرایی و تبلیغی و... باشه سفیران فرصت مناسبیه و اگر دنبال فعالیت علمی و مستمر دارید بهتره بلند مدت شرکت کنید.
سلام
بنده تصمیمم این شد که در حوزه علمیه نخبگان ثبت نام کنم
نظرتون در این باره چیه؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
نظری ندارم!
موفق باشید.
سلام.من طلبه سطح دو حوزه خواهران ساری هستم.می خاستم بپرسم برای معافیت ازآزمون ورودی سطح سه بایدمعدلم چندبه بالا باشه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
با توجه به تفاوت مبنایی حوزه برادران و خواهران در این زمینه اطلاعی ندارم.
سلام. اگه در آزمون ورودی حوزه علمیه قبول نشدم می شه دوباره سال بعد امتحان بدم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله
سلام من قبلا تو حوزه بودم کد طلبگی هم دارم قبلا بنا بر مشکلاتی از حوزه اومدم بیرون میخواستم ببینم دوباره میتونم از اول ثبت نام کنم.از پایه یم .ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر شرایط سنی داشته باشید می‌تونید.
سلام خسته نباشید . ببخشید من تازه می خوام ثبت نام کنم. اطلا عات کافی ندارم سال تولد 1370 هستم متا هلم با این شرایط می تونم ثبت نام کنم در حوضه سفیران هدایت شهریه به خانم ها تعلق میگیرد برای خرید کتاب.ممنون میشم اگه پاسخ بدین
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
سفیران هدایت و بلند مدت مربوط به حوزه برادرانه. حوزه خواهران به این شکل نیست. اطلاع دقیقی درباره حوزه خواهران ندارم به سایتشون مراجعه کنید.
سلام
عذر می خوام میشه بگید ساعت درسیش چه جوریه؟
ینی حدودا چند ساعته؟!
و اینکه کل هفتس؟

ببخشید متوجه نشدم دانشجویی که ۳۰ واحدو گذزونده باشه ..سطح دو حساب میشه ینی ؟!!!
ینی دیگه نباید سطح یک رو بگذرونه؟

و یه سوال دیگه اینکه به کسایی که تهران منزل دارن خودشون حجره تعلق می گیره؟

لطفا حتما جواب بدید ممنون :)
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
1. ساعت درسی حوزه به طور معمول 4 ساعت در روزه. اما این که همه صبح باشه یا صبح و بعد از ظهر بسته به شرایط مدرسه است.
2. معمولن برنامه آموزش حوزه‌ها صبح شنبه یا ظهر پنج شنبه است. بعضی حوزه‌ها ممکنه پنج شنبه تعطیل باشه.
3. تفاوتی بین مقطع‌های متفاوت نیست. هر کسی در حوزه پذیرش بشه از سطح یک می‌خونه.
4. شرایط حجره در حوزه‌ها متفاوته.
موفق باشید
سلام علیکم
خسته نباشید
ببخشید میخواستم بدونم در صورت غیبت در امتحان جبرانی بهمن ماه امسال چکاری باید انجام بدیم؟
آیا میتونیم دوباره امتحان بدیم؟ زمانش کی هست؟
آیا در امتحانات خرداد ماه میتونیم شرکت کنیم؟
ضمنا من پایه یک هستم ،اگر در امتحان جبرانی غیبت کرده باشم ، کدم نمیاد؟
لطفا کامل توضیح بدین، هیچی نمیدونم، خواهشا کمکم کنید.
ممنون از لطفتون.
یاعلی.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در صورت غیبت در امتحان تجدیدی براتون نمره -0- لحاظ میشه و مردود هستید. اما می‌تونید در نوبت دوم همون درس شرکت کنید. مدرسه هم می‌تونه در صورت امکان براتون با استادیار کلاس بذاره و خرداد ماه نوبت اول و دوم رو امتحان بگیره.
برای صدور کد به طور معمول فقط نمره تثبیتی لازمه. مگر این که کمیسیون پذیرش باشید.
ممنون
یا علی
سلام مجدد
ببخشید این درسی که من در امتحان جبرانی غیبت داشتم نحو هستش که ترم دوم هم امتحان داره.
من متوجه منظورتون نشدم.
آیا ترم دوم میتونم محدوده ی ترم اول رو هم امتحان بدم؟
اگه نمیشه باید سال دیگه امتحان بدم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
ترم دوم رو که کلاس میرید و امتحان میدید. ترم اولش رو هم اگر کلاس براتون برگزار کردند امتحان مجزا میدید در زمان امتحان خرداد.(دو امتحان جدا از دو ترم در خرداد)
اما اگر براتون برگزار نشد سال آینده ترم اولش رو می‌خونید و امتحان میدید.
خیلی ممنون از راهنمایی تون .
لطف کردید.
در این مورد هم باید با مدیر مدرسه صحبت کنم دیگه ؟
اگر بنا شد که سال دیگه ترم اول امتحان بدم، باید سرکلاس حضور داشته باشم ؟ یا غیر حضوری هم میشه؟
یاعلی(ع)
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
بله. تصمیم با مدیر مدرسه است.
در هر صورت شما باید یک دوره دیگه ترم اول رو کلاس شرکت کنید تا بتونید در امتحان شرکت کنید.
سلام خسته نباشید. ببخشید می خواستم بدانم آیا سطح سه حوزه، تمام مزایای کارشناسی ارشد را داراست؟

( مثلا شما با داشتن مدرک کارشناسی ارشد، می توانید در هر رشته ای از رشته های علوم پایه امتحان دهید. آیا با سطح سه هم می توان این کار را کرد؟ )
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا جایی که می‌دونم همه امتیازهای کارشناسی ارشد در سطح سه هست.
سلام ببخشید. من از کجا میتونم اطلاعات مدارس حوزه علمیه مثلا مروی وامام خمینی و... را پیدا کنم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در دفترچه آزمون اسم و شماره تماس حوزه‌ها ذکر شده.
بهزاد هاشم زاده
با عرض سلام
یک سوالی داشتم
میخواستم بدونم که غیر حوزویان هم میتوانند در رشته های تخصصی حوزه تحصیل کنند یا خیر؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
خیر.
سلام
میشه بعد از گرفتن مدرک سطح 2 رشته حقوق و قضا برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه دولتی شد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله.
منظورم اینه که از حوزه انصراف بده و توی دانشگاه دولتی ادامه تحصیل بده
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
احتیاج به انصراف نیست. می‌تونه ادامه تحصیلش با لحاظ شرایط حوزه باشه.
حالا اگه انصراف بده میتونه ادامه تحصیل بده؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
بله.
مرسی
عظیم قاسمی
سلام علیکم ببخشید فرق سه ساله با هشت سال چی است حوزه علمیه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اصلن سه ساله هشت ساله چی هست؟!!!
باسلام
آیا بعد از اتمام سطح یک حوزه میتوان به دانشگاه رفت و لیسانس حقوق گرفت؟لطفا کامل توضیح دهید باتشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
سطح یک معادل کاردانیه. پس معقول نیست بعد از اون برای کارشناسی اقدام کنید! اگرچه با مدرکش میشه در کنکور شرکت کرد. در این شرایط بهتره در رشته تخصصی حقوق حوزه ادامه تحصیل بدید.
سلام پایه 2و3 حوزه هستم ولی یک درس ازپایه یک دارم ایامیشه انتقالی ازحوزه خراسان گرفت برای حوزه ساری
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
باید تقاضای انتقال به حوزه ها تحت مدیریت قم رو بدید و روال قانونی گذرونده بشه.
باسلام
39 سال با مدرک کارشناسی ارشد.خانه دار ومتاهل دارای سه فرزند. به کتاب های دینی علاقه مند هستم و اغلب مطالعاتم دینی است .حتی تحقیق در این زمینه ها را علاقمندم وسوالات زیادی دارم که فکر می کنم تحصیل درحوزه کمکم کند زیرا مانع از انحرافات می شود.لطفا راهنمایی بفرمایید ایا شرایط ان را دارم.ایا حوزه ها در شهرستان خوب است می تواند نیاز علمی رابراورده کند.وبالاخره اگر شرایط سنی راندارم راه دیگری برای ورود به حوزه وجود دارد؟ باتشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاع تفصیلی از قوانین حوزه خواهران ندارم.
سلام
خواستم بگم برا طلبگی دوره بلند مدت بهتره؟یا کوتاه مدت؟
لطفا راهنماییم کنید.
واینکه دوره بلند مدت درساش سخته؟چ جوره؟
ممنون میشم...
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر هدف و روحیه تون به تبلیغ می خوره حوزه سفیران مناسبه اما اگر بیشتر مایل به فعالیت علمی هستید باید بلند مدت رو انتخاب کنید.
خانم اوجاقلو
سلام ببخشید مندمیخواستم برم با مدرک سیکل حوزه خیلی علاقه داشتم ولی منو نمیزارن چون مگن تو شهرمو زنجان نیست چرا نباید باشه من با هزار ذوق میرفتم توروخدا بهم بگید چیکار کنم چرا بامدرک‌سیکل خواهران قبول نمیکنندخانوادم نمیزارن برم یه شهر دیگه چیکارکنم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
ان شاء الله شرایط مهیا بشه که در همه شهرها حوزه علمیه تاسیس بشه.
سلام
خواستم بگم میشه پایه ها رو در بلند مدت جهشی خوند؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله
در پاسخ کامنت‌های قبل توضیح دادم.
باسلام من خانمی مشغول به تحصیل در حوزه و پایه یک هستم و تابه حال شهریه دریافت نکردم لطفا شرایط گرفتن شهریه را هم توضیح دهید باتشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
از وضعیت شهریه حوزه خواهران بی اطلاعم.
سلام اگه کسی در امتحانی که میگیرن قبول نشه بازم میتونه بره حوزه؟
لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
با کمیسیون پذیرش ممکنه.
سلام علیکم
من می خواستم درمورد آزمون حوزه با شما صحبت کنم ، چه کتاب هایی را برای آزمون پیشنهاد می کنید؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
احتیاج به پیشنهاد نیست!
همون منابعی که در دفترچه آزمون ذکر شده رو مطالعه کنید.
سلام علیکم .. ببخشید میگم میشه بایه ها رو بلند مدت جهشی خوند ؟ ... اگه میشه لطفا توضیح دهید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در پاسخ کامنت‌های قبل عرض شد.
سلام
میشه دوره تثبیتی رو تو مشهد باشیم بعد دوره انتقالی بگیریم به یکی از حوزه های تهران؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
سیستم حوزه مشهد جداست. اگر تثبیتی رو اونجا بودید باید به طور کامل تهران پذیرش جدید بشید.
یعنی چطوری دقیقا؟میشه بعد دوره برم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
مثل کسی که در تثبیتی شرکت نمی‌کنه میشید. مدرسه می‌تونه نگهتون داره تا نیم‌سال و نمرات نیم‌سال رو به عنوان تثبیتی براتون لحاظ کنه.
اگه نمرات نیم سال به عنوان تثبیتی لحاظ بشه تکلیف خود نیم سال چی میشه؟منظورم نمراتش هست
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
نمرات نیم سال برای نیم سال ثبت میشه اما به عنوان تثبیت هم لحاظ میشه در صورت شرکت نکردن در تثبیتی.
سلام من ساکن خراسان هستم چجوری میتونم تو حوزه های علمیه قم ثبت نام کنم؟توی سایت فقط میشه استان های همجوار رو انتخاب کرد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر سیکل باشید به طور طبیعی می‌تونید استان خودتون رو انتخاب کنید. احتمالن چون خراسان تحت نظر قم نیست، فقط اجازه ثبت نام در استان‌های نزدیک داده میشه.
هیچ راهی نیست من به حوزه های قم برم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
راه قانونی که سراغ ندارم. مگر که شرایط خاصی باشه و کمیسیون خاص تایید کنه.
سلام علیکم.از شما ممنونم ب خاطر زحماتتون.
من امسال سوم دبیرستان هستم ومعدل ترم اولم بالای 14 برای ثبت نام باید معدلت بالای 14 باشه یا دیپلم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
وقت ثبت نام هر مدرکی که اعلام کردید، معدل همون ملاکه.
ممنون
از
میشه موقع ثبت نام محل سکونت رو قم انتخاب کنم تا بتونم ثبت نام کنم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
طبیعتن ثبت نام میشه اما در مراحل بعد مثل تحقیقات و... احتمالن به مشکل می‌خورید.
شما تو نظرات قبلی گفتین که میشه انتقالی گرفت واسه تهران .... اما تهران که زیر نظر خراسان نیست!چجوری میشه رفت تهران اما قم نمیشه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
انتقال به حوزه قم به طور معمول برای سطح یک ممنوعه. به علت متقاضی زیاد و نبود ظرفیت. مگر برای کسایی که شرایط ویژه داشته باشند و با تایید کمیسیون خاص. رفتن به حوزه قم یا در ابتدای تحصیله (که اون هم سیکلی‌های غیر قمی نمی‌تونند.) یا بعد از اتمام سطح یک و با شرایط. ولی در بقیه پایه‌ها میشه به حوزه‌های دیگه در صورتی که تحت مدیریت قم باشند میشه انتقال گرفت.
خیلی ممنون
ببخشید زیاد سوال پرسیدم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
خواهش می‌کنم.
موفق باشید
سلام.خسته نباشید.
بنده سال هشتم را سپری میکنم.خواستم بدونم اگه این پایه رو تمام کنم میتونم وارد حوزه بشم یعنی پایه نهم را نخوانم و وارد حوزه بشم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
نه
سال آینده میشه اقدام کنید برای پذیرش. بعد از سال نهم به حوزه بیاید ان شاء الله.
سلام
1:برای انتقال از مشهد به تهران حتما باید یک پایه رو تو مشهد خونده باشیم؟
2:من آزمون مشهد ثبت نام کردم میتونم توی یکی از حوزه های مشهد مصاحبه بدم بعد برای تثبیتی برم تهران؟یا هم مصاحبه و تثبیتی رو توی تهران باشم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
انتقال از حوزه مشهد به حوزه‌های دیگه شرایطی داره که باید رعایت بشه. اگر قصد رفتن دارید قبل از پذیرش برای حوزه تهران اقدام کنید.
راهش چیه؟ساکن تهران نیستم پذیرش میشم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
اگر سیکل باشید فقط استان خودتون. اگر خراسان هستید استان‌های مجاور. اما اگر بالاتر از سیکل باشید می‌تونید ثبت نام کنید برای تهران یا جای دیگه.
سلام میخواستم میزان شهریه سفیران رو بدونم دقیق لطف میکنید اگه بعد ار یک ترم درس خوندن توسفیران بخوای انصراف بدی باید خسارت بدی درامان خدا
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
میزان شهریه ثابت نیست و متغیرهای مختلفی داره. من هم اطلاع دقیقی در این مورد ندارم.
سیکل دارم خراسان
یعنی هیچ راهی نیست؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
من سراغ ندارم!
باسلام عزیزجان میزان حداقل شهریه سفیران هدایت چقدر است برای یک دانش پژوه جدیدالورود سوال دوم اگه بعد از یکسال تحصیل بخوای انصراف بدی باید خسارت بدی در پرتو مهر یزدان
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
عرض کردم که از میزان شهریه سفیران اطلاع دقیق ندارم. اما برای انصراف خسارتی گرفته نمی‌شده تا حالا.
باسلام مجدد بصورت تقریبی هم بگید قبوله ممنون ببخشید مزاحم شدم یه چیزدیگه شهریه سفیران از بلند مدت کمتر هست یابیشتر در سایه سار امن ایمان
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در حال حاضر برای مجردهای سطح یک حدود 150 تا 200 باید باشه.
تفاوت ویژه‌ای با بلندمدت نداره.
سلام. من متولد 67 هستم لیسانس. قم هگ ثبت نام کردم. من باید از سطح 1 شروع کنم؟ یا سطح 2؟ کی میرم سرکار؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پذیرش حوزه برادران فقط از سطح یکه و فرقی بین مدرک قبل غیر حوزوی در قانون فعلی دیده نشده.
درباره کار در متن توضیح داده شده.
سلام من کارنامه سوم راهنمایی رو ندارم
میشه کپی گواهینامه سیکل رو به جای کارنامه برای ثبت نام به حوزه بدم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
کفایت می‌کنه.
سلام
شرایط ورود به حوزه علمیه نخبگان سطح یک با بقیه حوزه ها فرق میکنه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
برای پذیرش اولیه خیر.
اما با توجه به متقاضی قابل توجه این حوزه، معدل بالا اولویت داره. ضمن این که در مصاحبه هم دقت بیشتری میشه.
سلام
آقا سوال
اولا حوزه ی سفیران هدایت خود قم پذیرش از استانهای دیگ داره
دوما اینکه بجز قم حوزه سفیران هدایت چ شهرای دیگ ای خوبه این خیلی برام مهمه لطفا مثلا شهرای اصفهان تهران یزد اراک ششیراز خراسان؟؟؟
لطفا
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاع دقیقی از حوزه‌های سفیران ندارم.
پیشنهاد می‌کنم با یکی از حوزه‌های سفیران حضوری صحبت کنید.
سلام
برای گرفتن مدرک سطح 3فرمودید پوشیدن لباس اجباریه؟
کسی پزشک باشه و قاضی روحانی نیز باشد و در دادگاه با لباس روحانیت و در مطب با لباس شخصی باشد وسطح3باشد.چه حکمی دارد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
برای اذ مدرک باید تعهد شرعی به ملبس دایم بودن بدید. این که حالا به طور موردی بدون لباس باشید ظاهرن مشکلی نداشته باشه.
ببخشید حوزه علمیه نخبگان خوابگاه یا حجره داره؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
بله.
فقط توی حوزه نخبگان میشه طول دوره تحصیلی و کوتاه کرد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
خیر. با داشتن شرایط ارتقایی جاهای دیگه هم میشه.
سلام
مدرسه ای را میشناسید در تهران کرج یا قم که بتوان دوران پایه 6 تا 10 را در زمانی کوتاهتر از زمان عادی گذراند به غیر از شرایط ارتقایی؟
برای کسانی که 7به بعد را غیر حضوری میگذرانند کماکان شرایط ارتقایی در جریان میباشد یا نهایتا سالی یک پایه میتوانند بگذرانند؟
با تشکر.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مدارس تهران و قم رو به طور تفصیلی نمی‌شناسم. اما می‌تونید در هر حوزه‌ای باشید با داشتن شرایط ارتقایی در دوره‌های ارتقایی حضوری و غیر حضوری و اردوگاه‌های تابستان، پیش‌روی بیش‌تری داشته باشید.
تحصیل غیر حضوری پایه‌های سطح دو به بالا امکان ارتقایی ندارند.
سلام لطفا جواب بدید چه کتابای رو باید واسه ازمون ها بخونیم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
دفترچه رو ببینید. با توجه به مقطع تحصیلی متفاوته. اونجا دقیق ذکر شده.
کدوم بخش دفتر چه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
صفحه آخر گمونم.
باسلام و تشکر از مطالب کاملتون.
بنده یه سوال از شما داشتم که میخوام اگه زحمتی نیست کامل راهنمایی ام کنید چون خیلی مهمه:
بنده کارشناسی ام رو امسال تموم کردم تو یه رشته ی مهندسی.میخواستم ثبت نام کنم و به حوزه برم . سوال من اینه که اگه برم حوزه و بعد 1 یا 2 ماه انصراف بدم و بخوام تو ارشد رشته ی خودم تو دانشگاه ادامه تحصیل بدم با توجه به این که مشمولم آیا بعد انصراف عین قانون دانشگاه اون یک سال فرجه رو دارم یا نه؟واین که شرایط گرفتن انصراف از حوزه چطوریه؟مشکلی پیش نمیاد؟
وسوال دومم هم اینه که آیا من میتونم با مدرک کارشناسی ام تو حوزه ی شهر خودمان که پذیرش از سطح دیپلم داره تحصیل کنم؟چون شرایطم طوریه که رفتن به شهر دیگه اصلا برام مقدور نیست.ببخشید که سوالم طولانی شد.ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پیشنهاد من اینه که شما در دوره اختبار و تثبیت شرکت کنید. این دوره حدود یک ماهه و تا قبل از سال تحصیلی(مهر ماه) تمام میشه. بعد اگر خواستید انصراف بدید تا مشکل نظام وظیفه پیش نیاد. اگر در حوزه شرکت کنید و قبل از صدور کد تحصیلی که تقریبن تا آخر سال اول طول می کشه انصراف بدید هیچ مدرکی برای نظام وظیفه شما صادر نمیشه و مثل این که اون مدت رو مشغول تحصیل نبودید.
نکته بعد هم این که مجوز حوزه ها از جهت پذیرش متفاوته. یک حوزه می‌تونه در یکی از مقاطع تحصیلی یا دو مقطع یا همه مقاطع پذیرش کنه. اما معمولن حوزه‌هایی که دیپلم پذیرش می‌کنند پذیرش دانشگاهی ندارند. باید دست کم یک سال در حوزه‌ی دیگه تحصیل کنید و بعد می‌تونید انتقال بگیرید.
سلام
آیا بعد از آزمون امکان انتخاب مدرسه ای غیر از اولویت های انتخاب شده وجود دارد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بعد از قبولی در آزمون می‌تونید از طرف مدرسه‌ای که قبول شدید به مدرسه دیگه منتقل بشید. البته با رضایت مدرسه‌ی مبدا و مقصد.
سلام
ببخشید یعنی من باید آزمون حوزه رو بدم بعد مراحل ثبت نام تو دوره ی اختبار و تثبیت شرکت کنم و بعد پایان دوره مثلا در اواخر شهریور95 انصراف بدم ؟
آیا در این صورت از شهریور 95 که انصراف دادم تا شهریور 96 فرصت نظام وظیفه دارم یا مشکلی پیش میاد؟
و این که این دروه ی اختبار و تثبیت کجا برگزار میشه؟از صبح تا شبه؟
وسوال آخرمم اینه آیا من مستقیما میتونم بدون آزمون برم به یکی از حوزه های علمیه ی شهرمون و شروع به تحصیل کنم وپس از دوره ی اختبار و تثبیت انصراف بدم؟
ببخشید سوالم طولانی شد.متشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
می‌تونید انصراف بدید!
در صورت انصراف انگار اصلن شرکت نکردید و تاثیری در نظام وظیفه نداره. نه مهلت کم میشه و نه زیاد.
دوره اختبار و تثبیت معمولن در خود حوزه‌ها و به صورت شبانه روزی برگزار میشه.
می‌تونید بدون آزمون به حوزه برید ولی مشروط به پذیرش مدیر مدرسه است.
با عرض سلام
ببخشید بنده پاپایه۳بلند مدت کامله ..میخواستم ببینم میشه انتقال به سفیران هدایت داد....
سفیران هدایت امتحان شفایی داره???
تا پایه۳کامله یعنی چند واحد سفیرانو پاس کردم
با تشکر
زیر سایه امام زمان عج باشید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مدتیه آیین نامه انتقال از سفیران به بلند مدت و برعکس تنظیم شده. اما من در جزییاتش اطلاعم کافی نیست. یه سری قاعده به خصوص داره. بعد از درخواست تطبیق درس انجام میشه و بهتون میگن چند واحد از سفیران رو گذروندید.
سلام....
ببخشید
خواستم بگم برای اومدن حوزه نخبگان سطح 1 معدل سیکل حساب میشه؟
یعنی باید معدل سیکل بالا باشه تا قبول شد؟
باتشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
این حوزه در حال حاضر فقط از مقطع دبیرستان پذیرش داره و معدل آخرین مدرک به حساب میاد.
سلام
میتونید اطلاعاتی در مورد حوزه علمیه الحجه (عج) مشهد بهم بدید؟خوابگاه داره؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاعی ندارم.
با سلام .مدرک سطح یک و دریافت کردم با همین مدرک میتونم هر رشته اای مثل نرم افزار کامپیوتر برم یا رشته ک انتخاب میکنم باید زیر شاخه علوم انسانی باشه؟ و و قتی ک از حوزه انصراف دادم با همین سطح یکی ک دارم دیگ ب مشکلی بر نمیخورم چون اگ نامه یا چیزی بخام متاسفانه حوزه تو اینجور خدمات قانونه سختی داره.. ممنون از این پرسش و پاسخی ک در دسترس همه گذاشتین . تشکر .
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
همه رشته‌ها که نه. طبیعتن در رشته‌های مرتبط میشه.
بعد از سطح یک نیاز نیست انصراف بدید، کافیه دیگه ادامه تحصیل ندید. طبیعتن امتیازهایی که برای شاغلان به تحصیل حوزه هست برای کسی که ادامه تحصیل نمی‌ده وجود نداره.
باسلام خدمت شما
می خواستم بدونم میشه از سن 15 سالگی یا(پایه نهم)وارد حوزه علمیه شد اگر میشه لطفا بگید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
قبلن هم عرض شد. امسال از کسانی که تا پایان سال تحصیلی مقطع نهم رو تموم می‌کنند ثبت نام میشه.
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
بنده قصد دارم ان شاءالله بعد از اتمام پایه ششم ازحوزه به دانشگاه رفته و در رشته ی حقوق تحصیل کنم ......
سوال من این است که وقتی بنده با این مدرک پایه شش به دانشگاه میروم به من فوق دیپلم حقوق میدهند یا لیسانس لطفا جواب صحیح بفرمایید خدا خیرتان بدهد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
وقتی پایه ششم تموم شد مدرک کاردانی می‌گیرید. بعد می‌تونید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید. به طور طبیعی می‌تونید مقطع کاردانی یا کارشناسی رو انتخاب کنید و در صورت قبولی شرکت کنید.
سلام
بنده حال کلاس دوم دبیرستان هستم و برای حوزه هم ثبت نام کردم و هنگام ثبت نام مدرک سوم راهنمایی یا همون(سیکل) رو دادم . حالا اشکالی نداره؟ چون شما گفتید آخرین مدرک تحصیلی حساب میشه اما من مدرک سیکل رو دادم اشکالی نداره؟
ممنون....
باتشکر

پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر شرایط سنی شما به سیکل بخوره می‌تونید با مدرک سیکل ثبت نام کنید و همه مدارکتون بر اساس همون سیکل میشه.
سلام
خب شما گفتید برا نخبگان از دبیرستان میگیره.
یعنی شامل من هم میشه؟؟؟
من الان ۱۶ سالمه...
میخوام برم نخبگان ولی در ثبت نام مدرک سیکل رو گفتم یعنی اشکالی نداره؟؟؟
لطفا راهنماییم کنید...
ممنون میشم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مشکلی برای ثبت نام ندارید.
سلام.ببخشید من دانشجوی رشته ی برق مقطع کارشناسی هستم البته ب تحصیل حوزوی هم علاقه دارم. میخواستم بدونم برای ثبت نام در حوزه باید تحصیلات دانشگاهی خودم رو رها کنم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا جایی که مطلعم در حوزه خواهران هم مثل حوزه برادران تحصیل هم‌زمان ممکن نیست.
سلام . ببخشید میگم حوزه در چه ماه هایی تعطیل و چه ماه هایی درس میده ؟... مثل مدرسه هست یا خیر؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به طور معمول در تیرماه و مرداد تعطیلی حوزه است که البته میشه در اردوی علمی شرکت کرد. تعطیل دیگه هم فقط تعطیلات رسمیه. البته سطح عالی دهه اول محرم و دهه آخر صفر و ماه مبارک رمضان هم تعطیلی تبلیغی دارند به طور معمول.
سلام
من نه کارنامه سوم راهنمایی دارم نه اصل گواهینامه سیکل
فقط یک کپی دارم از گواهینامه سیکل میشه با همین کپی ثبت نام کنم؟مشکلی نیست؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
نباید مشکلی داشته باشه.
آخه تو برای ثبت نام توی حوزه نخبگان نوشته بود کارنامه سوم راهنمایی ک ب تایید مدرسه رسیده باشه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
همون کپی رو بدید مدرسه تایید کنه، کافیه.
سلام
خسته نباشید
تو رو خدا زود جواب بدید
من تهران زندگی میکنم امروز رفتم تو سایت تا در حوزه ثبت نام کنم
در انتخاب اولویت ها من میخواستم مدرسه حقانی و شهیدین قم رو انتخاب کنم اما وقتی استان قم رو انتخاب میکردم فقط یک مدرسه نمایش داده میشد.حوزه علمیه قم.
الان من برای ثبت نام در مدرسه شهیدین یا حقانی چیکار باید بکنم؟؟سلام
خسته نباشید
تو رو خدا زود جواب بدید
من تهران زندگی میکنم امروز رفتم تو سایت تا در حوزه ثبت نام کنم
در انتخاب اولویت ها من میخواستم مدرسه حقانی و شهیدین قم رو انتخاب کنم اما وقتی استان قم رو انتخاب میکردم فقط یک مدرسه نمایش داده میشد.حوزه علمیه قم.
الان من برای ثبت نام در مدرسه شهیدین یا حقانی چیکار باید بکنم؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
حوزه‌های علمیه قم متمرکزند. یعنی باید وارد حوزه علمیه قم بشید. بعد از پذیرش متمرکز در صورت داشتن شرایط برای پذیرش خاص در یک مدرسه علمیه اقدام کنید.
سلام خسته نباشید🌹
من ۱۵سال دارم و کلاس،نهم هستم. و در همدان زندگی،می کنم می خواستم بدونم برای،ورود به حوزه علمیه چه شرایتی باید داشته باشم و این که ایا می تونم به حوزه علمیه برم.
ممنون🌺🌺🌷🌷
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شما شرایط سنی حوزه رو دارید. برای ثبت نام اول دفترچه راهنما رو از همین صفحه دانلود کنید. بعد از مطالعه از طریق لینک ثبت نام اقدام کنید.
سلام وقتی بریم حوزه علمیه دیگه لازم نیست مدرسه بریم . چه رشته های داخل حوزه هست
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مطلب بالا درباره همین پرسش‌هاست. مطالعه کنید.
سلام
اگه کسی بخواد سطح 2 و 3 تخصصی حقوق بخونه بعدا برای استخدام باید ملبس باشه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط استخدام با جاییه که استخدام می‌کنه. ارتباطی با حوزه نداره.
طلبه هایی که توی قوه ی قضائیه استخدام میشن لازم نیست ملبس باشن؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
بستگی به شرایط قوه قضاییه داره. ارتباطی با حوزه نداره. من از شرایط قوه قضاییه اطلاعی ندارم.
ممنون
سلام من کلاس سوم دبیرستانم آیا بهتره پیش دانشگاهی رو تموم کنم بعد برم یا همین امسال آزمون بدهم آیا چون پیش دانشگاهی را تمام نکردم در حوزه با مشکل رو به رو میشوم لطف کنید به من پاسخ بدهید با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مشکلی پیش نمیاد. ولی بستگی به سلیقه‌ی خودتون داره.
سلام
تو مشهد حوزه یا مرکز آموزش زبان برای طلبه ها هست؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بی اطلاعم.
سلام
لطفا بهترین حوزه های سطح یک قم رو بگین
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بسته به شرایط متفاوته. با توجه به پذیرش متمرکز قم. بعد از پذیرش در حوزه قم شناخت پیدا می‌کنید.
سلام
من یکبار دیگ هم اومدم پرسش کردم و جواب دادید که اطلاع ندارید
ااقا لطفا اگ دوستی کسی دارید که توی سفیران هدایت درس میخونه لطف کنید بالاخره یا از دوستتون یا از ی منبع معتبر(بالاخره شما دستتون بازتره از من)بپرسید ببینم آیا حوزه علمیه اصفهان حوزه خوبیه؟و اینکه چ شهر هایی حوزه های خوب و از لحاظ علمی و امکاناتی سطح خوبی دارن؟()سفیران هدایت
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
حوزه‌های سفیران با توجه به نو بودنشون چندان شناخته شده نیستند. از این جهت بعیده به جز کسایی که در یک حوزه فعالیت می‌کنند کسی اطلاع دقیق داشته باشه. من فقط با حوزه سفیران شیراز مرتبطم و همین رو هم با توجه به این که بقیه رو نمی‌شناسم نمی‌تونم بگم بهتره یا نه!
من دانشجوی پیام نور هستم وچون کمتر از 30 واحدگذرانده ام جز مقطع دیپلم محسوب میشوم ومن این مشکل رو دارم که نمی دونم تو ثبت نام اینترنتی واسه امسال بخش 25 رو چطور پر کنم که با این حال که دانشجو هستم امتحان مقطع دیپلم از من گرفته شود خواهشا راهنمای کنید تشششششششششکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
من در جریان بخش‌های مختلف نیستم!
اما شما باید دانشجوی زیر 30 واحد رو انتخاب کنید و اگر این گزینه نبود دیپلم. در هر صورت از شما آزمون دیپلم گرفته میشه.
سلام
بعد از قبولی تو آزمون میتونیم به هر کدوم از حوزه های انتخاب شده بریم؟3 تا حوزه انتخاب شده
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
قبولی شما فقط برای یک حوزه اعلام میشه. اما در صورت موافقت مدارس، می‌تونید قبل از شروع تحصیل انتقال بگیرید.
سلام
شنیدم توی قم مرکز آموزش زبان برای طلبه ها هست . توی شیراز هم همچین مرکزی هست؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
فعالیت‌هایی شده اما به شکل منسجم و رسمی فعلن نیست.
باسلام میخواستم بدونم چه حوزه هایی رو واسه تحصیل در اولویت قرار بدیم بهتره (من به امکان پیشرفت بیشتر فکر میکنم لطفا5تا رو ذکر کنین )با احترام به همه ی حوزه های عزیز وپر تلاش کشور
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
این طور معرفی از من بر نمیاد. در هر منطقه‌ای حوزه‌هایی هستند که فعالیت علمی قوی‌تری دارند. این‌ها هم از چشم طلاب منطقه دور نیست. بهتره با طلاب منطقه خودتون مشورتی داشته باشید.
سلام
حفظ قران در حوزه نخبگان اجباریه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
حفظ کل در حاضر اجباری نیست. اما تشویقی هست.
سلام خسته نباشید.ایا با لیسانس امور گمرکی میتوان واردو حوزه شد؟چه حوزه ای را پیشنهاد میکنید؟قم یا تهران؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در صورت داشتن شرایط سنی بله. انتخاب حوزه با توجه به شرایط خود شماست بیش‌تر.
با سلام، آیا آزمون حوزه همچون کنکور دانشگاه است؟ یعنی ترتیب شهر بر اساس نمره در آزمون میباشد؟برای مثال من پنج شهر را برای آزمون انتخاب میکنم اگر ظرفیت و تقاضای کسانی که آن شهر و حوزه را انتخاب کرده اند نمره بیشتر از نمره ی من در آزمون داشته باشند من در آزمون مردود میشوم لطفا بگویید شهرها را چطور باید انتخاب کنیم و درصد قبولی چقدر است؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
سیستم محاسبه به این شکله. جمع بندی نمره آزمون و معدل میشه نمره پذیرش. با این نمره برای اولویت اول شما اعمال میشه. اگر تعداد داوطلبانی که اون اولیت رو انتخاب کردند و نمره بالاتر دارند به ظرفیت مدرسه رسید، اولویت اول شما از بین میره و به اولویت بعد منتقل میشید. اما اگر در همه پنج مدرسه این اتفاق افتاد مردود آزمون میشید که البته بعیده. معمولن این اتفاق برای کسایی می‌افته که یک اولویت رو فقط مشخص می‌کنند یا فقط مدارس خیلی ویژه رو انتخاب می‌کنند و نمره‌ی خیلی پایینی دارند. برای این افراد که نمره قبولی خود آزمون رو دارند ولی در اولویت‌هاشون پذیرش نشدند این امکان فراهم میشه که با مراجعه به مدرسه‌ای که ظرفیت داره، ثبت‌نام کنند و بعد از مدتی مثل کمیسیونی‌ها پذیرش بشند.
سلام
در حوزه نخبگان میشه روزانه شد؟از حجره و خوابگاه استفاده نکنیم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
این حالت برای طلاب متاهل یا کسانی که به طور موقت عذری دارند پذیرفته است.
با سلام، خواستم بدونم اگه یه شهر رو در اولویت قرار بدم برا آزمون و اگه پشیمون بشم هیچی راهی نداره که اولویتو عوض کنم؟اگه میشه راهنمایی کنید، با سپاس
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بعد از قبولی و برای دوره تثبیتی انتقالی بگیرید.
سلام
در مورد امکانات و جایگاه علمی حوزه امیرالمومنین رشت اطلاعی دارید؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
خیر.
سلام
ببخشید یه سوال دیگه اینکه طلبه های حوزه نخبگان میتونن از آموزشگاه های زبان یا آموزشگاه های دیگه در داخل شهر استفاده کنند؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به طور مستقل منعی ندارند. ولی در صورت رسیدن متقاضی به میزان لازم دوره در خود مدرسه هم برگزار میشه.
ببخشید من اولویت اول قم و اولویت دوم نخبگان شیراز رو انتخاب کردم
اگه قم قبول بشم میتونم برم حوزه نخبگان که اولویت دومم هست؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
بله. می‌تونید انتقال بگیرید در صورتی که ظرفیت نخبگان تکمیل نباشه.
من متولد هفتاد و یکم و نزدیک چهار پنج ماهی هست موفق به اخذ دیپلم شده ام خواستم ببینم شرایط برای ثبت نام دوره بلند مدت را دارم؟ این را هم بگویم که دوره سربازی را گذرانده ام و در دوره بلند مدت ثبت نام کرده ام آیا سفیران هدایت شامل من میشود یا توفیری ندارد ، اگر به اشتباه ثبت نام کرده ام باید چکار کنم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
تفاوتی بین ثبت نام بلند مدت و سفیران نیست. هر دو رو میشه ثبت نام کرد. شرایط سنی در دفترچه مشخص شده.
ببخشید که پشت سر هم سوال میپرسم میخواستم بدانم نمره قبولی در آزمون چند است؟ و اینکه پر من اهل سنت است و مادرم تشیع و خود من از ابتدا پیرو دین تشیع بودم و نماز تشیع میخواندم با این وجود در شهری زندگی میکنم که در آن حتی یک مسجد اهل تشیع وجود ندارد آیا من صلاحیت شرکت در آزمون حوزه را دارم؟به این دلیل صلاحیت من مردود نمیشود؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
خواهش می‌کنم.
نمره قبولی در آزمون ثابت نیست. هر سال نمره‌ای اعلام میشه و بسته به میزان متقاضی ممکنه تغییر کنه.
سنی بودن یکی از والدین هم به خودی خود باعث مردودی نمیشه. اما تحقیق و بررسی قبل از صدور کد درباره همه داوطلب‌ها هست.
سلام
حوزه علمیه شهیدین قم با مدرک سیکل و سوم راهنمایی ثبت نام می کنه؟یا فقط دوم دبیرستان
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاعی از شرایط داخلی حوزه‌ها ندارم.
سلام حاج آقا خوبید.
حاج اقا بنده سال دوم دبیرستان رشته معارف اسلامی هستم در دبیرستان معارف و الان می خواهم برای قم امتحان بدهم آیا باید با بچه های دیپلم امتحان بدم یا سیکل خواهشا زود جوابم را بدهید خیلی نیاز دارم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شما ملحق به سیکل میشید نه دیپلم.
با عرض سلام و خسته نباشید ایا طلبه می تواند بعد از به پایان رساندن سطح سه دو حرفه داشته باشد یعنی مثلا هم وکیل باشد هم استاد حوزه ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
این موارد ارتباطی با قوانین حوزه نداره و منع قانونی براش نیست.
سلام
تو کشور کدوم حوزه های سطح یک بهترن؟حوزه نخبگان تو کشور جایگاه خاصی داره؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
رتبه‌بندی خاصی برای حوزه‌ها ثبت نشده تا حالا.
با سلام و خسته نباشید از مطالب مفیدتون خیلی استفاده کردم.
سوالی که داشتم این هست که بنده مدرک لیسانس مهندسی دارم و به زبان انگلیسی و آلمانی تقریبا تسلط دارم ( مدرکش رو هم انشاء الله مدتی دیگه میگیرم)
میخاستم وارد حوزه بشم و میخاستم بدونم که آیا امکانش هست بعد از گذروندن سطح یک به اقدامات تبلیغاتی در کشورهای دیگه اعزام بشم ، اگه امکانش هست شما کدوم سیستم آموزشی رو پیشنهاد میکنید سفیران یا بلند مدت؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله. موسسه‌هایی برای اعزام مبلغ به کشورهای دیگه فعال‌اند. من اطلاعی که دارم در فضای حوزه بلند مدته. از سفیران در حال حاضر اطلاعی ندارم توی این موضوع.
سلام
ببخشید من یک چشمم ضعیفه.این مشکلیه برا ورود به حوزه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تست سلامتی برای ورود حوزه لازمه. اما به خاطر ضعف چشم مشکلی نیست.
سلام ممنون از اطلاعاتی که در اختیارمون گذاشتید.
-بنده 15سال سن دارم و کلاس نهم رو دارم تموم می کنم و آیا میتونم در حوزه ثبت نام کنم؟
-اگه میشه کی ثبت نام کنم ؟
یاعلی.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله. همین حالا زمان اسم نویسیه. از لینک ثبت نام در همین صفحه اقدام کنید.
امتیاز حافظان یک ششم قرآن برای ورود به حوزه چه طوریه ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
میزان دقیقش رو بی اطلاعم. اما گزینه‌های امتیازدار اگر در ثبت‌نام لحاظ بشه ایجاد اولویت در پذیرش میشه.
سلام
1.اگه تو آزمون ورودی یک حوزه نفر اول شی ، امتیاز خاصی داره ؟
2.سطوح یک و دو و سه رو به طورطبیعی درچندسال و به صورت جهشی و باکیفیت درجند سال می شه خوند ؟
3.حوزه های برتر مشهد برا دیپلم ، کدومان ؟
4.تاثیر معدل برا پذیرش در حوزه چه طوریه ؟
5.برا ثبت نام در حوزه تا کی وقت هست ؟
6.یه سایتی که توضیح خوبی دررابطه با معرفی حوزه های علمیه و برنامه هاشون داده باشه لطفا معرفی کنید ...
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
۱. خیر.
۲. سطح یک ۶ سال. سطح دو۳ سال. سطح سه ۱ سال+پایان نامه. به صورت جهشی تا نصف این میزان ممکنه.
۳. اطلاعی ندارم.
۴. معدل با ضریبی خاص که هر سال اعلام میشه (اطلاع از میزانش ندارم) با نمره آزمون لحاظ میشه.
۵. تا ۲۰ فروردین.
۶. تا حالا کار جامعی در این باره نشده ظاهرن!
سلام
1.برا ثبت نام تا کی وقت هست ؟
2.یه سایت برا معرفی حوزه ها معرفی کنید ؟
3.اگه نفر اول یک حوزه بشی چه مزایایی داره ؟
4.تاثیر معدل برا پذیرش در حوزه چقدره ؟
5.حوزه های برتر مشهد برا دیپلم کدومان ؟
6.سه تا سطه یک ، دو و سه رو به طور عادی درچندسال و به صورت جهشی ولی باکیفیت در چندسال میشه خوند ؟
7.آیا یک شیخ به خوبی می تونه زندگیشو از نظر اقتصادی بچرخونه ؟
8.آیا تو حوزه وقت برا حفظ قران هست ؟
9. " " " " " یاد گیری زبان هست ؟
10.لطفا یه پیشنهاد بکنید برا کسی که ان شاءالله می خواد وارد حوزه بشه !
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام.
...
۷. بستگی به شرایط کاریش داره. در دوران تحصیل مشکل اقتصادی هست.
۸. بله. اما بستگی به توان شخصی داره.
۹. بله. اما بستگی به توان شخصی داره.
۱۰. از بزرگان بخواهید لطفن.
موفق باشید.
سلام ایا ازمون نمره منفی هم داره؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
قبلن عرض کردم. قانون ثابتی نداره. سالی که من ناظر بودم نمره منفی نداشت. ممکنه امسال قرار بدند. در هر صورت سر جلسه به طور قطعی اعلام میشه.
با سلام بعد چه مدت در دوره بلندمدت میتوان ملبس شد؟واینکه آیا همان شش سال اول برای فارق التحصیل شدن کافیست یا باید دوره های بعد را گذراند آیا اگر در این مدت شخص طلبه ازدواج کند میتواند در کنار همسر و خانواده اش باشد یا مداوم باید در حوزه مشغول تحصیل باشد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پاسخ پرسش‌های شما در مطلب وجود دارد.
ضمن این که ازدواج تاثیری در روند تحصیل ندارد.
سلام...
حوزه نخبگان مصاحبه چ جوریه؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
جور خاصی نیست!
مثل بقیه جاها. فقط ممکنه کمی سخت‌گیرانه‌تر باشه.
سلام مجدد...
آیا امتحان حوزه نخبگان با حوزه عادی فرق میکنه؟؟
آیا حوزه نخبگان بهتره یا عادی؟؟؟؟
لطفا راهنماییم کنید...
ممنون...
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
آزمون ورودی که مشترکه فقط با توجه به تعداد متقاضی شرایط پذیرش مشکل‌تره. بهتر و بدتر هم نمیشه گفت. این حوزه شرایط خاص خودش رو داره. طبیعتن فشار بیش‌تری به طلبه‌های این حوزه میاد.
سلام
من ساکن خراسانم میتونم تو حوزه نخبگان ثبت نام کنم؟اگر در آزمون قبول بشم اجازه ثبت نام دارم؟چون شنیدم داوطلبان خراسان نمیتونن ثبت نام کنن
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر دیپلم باشید می‌تونید. منعی سراغ ندارم.
سیکل دارم.راهی هست ثبت نام کنم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
اگر مشکلی از جهت سن و نظام وظیفه ندارید می‌تونید ثبت نام کنید.
مشکلی ندارم فقط ساکن خراسانم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
مشکلی برای ثبت نام نیست.
ممنون بابت راهنماییتون
سلام
استفاده از گوشی اندرویدی در مدارس علمیه ممنوع شده؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بنا بر آیین نامه مصوب شورای معاونان حوزه استفاده از لپ تاپ و گوشی‌های اندروید و ios در فضای آموزشی و خوابگاهی ممنوعه و حوزه‌ها باید شرایط استفاده از اینترنت و نرم‌افزار و... رو برای فعالیت علمی و پژوهشی مهیا کنند. البته در حال حاضر بعضی حوزه‌ها آیین‌نامه‌های داخلی خودشون رو برای سامان‌دهی اعمال می‌کنند.
در حوزه نخبگان هم ممنوعه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
محدودیت داره.
با سلام اگه کسی علاقه زیادی به حوزه علمیه داشته باشه ولی سرایت سنی و درسی آن با سرایت داوطلبان نباشه چه کار باید کونه چون مدرک تحصیلی من سیکل و سن من28 و من در سال 83یکبار در امتحان حوزه شرکت کردم و خدمت سربازی هم تمام شده است
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
برای پذیرش رسمی باید شرایط وجود داشته باشه. اما اگر فقط علاقه به دروس حوزه دارید می‌تونید با یکی از حوزه‌هایی که طلبه آزاد جذب می‌کنند هماهنگ بشید و در دروس به صورت مستمع آزاد و بدون پذیرش رسمی شرکت کنید.
با سلام اگه کسی علاقه زیادی به حوزه علمیه داشته باشه ولی سرایت سنی و درسی آن با سرایت داوطلبان نباشه چه کار باید کونه چون مدرک تحصیلی من سیکل و سن من28 و من در سال 83یکبار در امتحان حوزه شرکت کردم و خدمت سربازی هم تمام شده است
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
قبلن جوابتون داده شد.
سلام بعد از خواندن آزاد میشه لباس روحانیت پوشید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بعد از رسمی شدن میشه.
سلام چطوری انصراف دهیم و بریم سربازی ؟هنوز قبل امتحان روحانییت با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
انصراف رو می‌تونید به صورت کتبی بدید. بعد از اتمام دوره معافیت تحصیلی که یک ساله تمدید میشه مشمولید و برای سربازی اقدام می‌کنید.
سلام
ببخشید معدل سیکل من خوب شد من سال دوم دبرستان رو دارم میخونم به علت بعضی مشکلات معدلم کمی افت کرد...........برای ثبت نام میتونم معدل سال سوم راهنمایی رو وارد کنم؟شرایط سنی رو دارم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله. می‌تونید مدرک سیکل رو ارایه کنید فقط.
باسلام من متولد ۶۵هستم دوسال پیش ب مدت دوترم در یکی ازدانشگاه های پیام نور ثبت نام کردم و ب دلایلی درسمو بدون تسویه با دانشگاه ول کردم
الان باتوجه ب بدهیم ب دانشگاه و عدم تسویه حساب میتونم در حوزه ثبت نام کنم؟
یعنی متوجه بدهی من ب اون دانشگاه میشن؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا جایی که اطلاع دارم سیستم حوزه متصل به دانشگاه نیست!
سلام . میگم این نمونه سوالات ازمون پذیرشی که تو سایتا میزارن ایا تو ازمون ازش میارن یا نه ؟؟...لطفا اگه اطلاع دارید جواب بدید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا حالا نمونه‌هایی ندیدم. اطلاعی در این باره ندارم.
من دارم سوم دبیرستان درس میخونم و میخوام در مقطع دیپلم ازمون بدم و مهلت اوردن مدرک دیپلم تا شهریور 95 وقت دارم اگه سوم دبیرستان خدا نکنه قبول نشدم و مدرک دیپلم رو نگرفتم ... چی میشه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
ان شاء الله قبول میشید و مشکلی نیست. اما اگر به مشکلی خوردید در صورت داشتن شرایط سنی مقطع قبل پذیرشتون مشکلی پیدا نمی‌کنه.
ازمون دادن در مقطع سیکل با ازمون دادن در مقطع دیپلم چه فرقی داره ؟
کتاب های درسیشون در حوزه باهم فرق داره ؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
فقط پرسش‌های آزمونشون متفاوته.
در نظام فعلی هم تفاوتی بین پذیرشی‌های مقاطع مختلف نیست. اما در نظام جدید آموزشی که به صورت آزمایشی در بعضی مدارس انجام میشه تفاوت هست.
با سلام ، در آزمون باید چند سوال را جواب داد تا نمره قبولی گرفت؟آیا اگر یک درس را به طور کامل بدون جواب گذاشت مانند درس مهم عربی سبب مردود شدن در آزمون می شود؟آیا من که دارای معدل چهارده هستمباید چند سوال در آزمون جواب بدهم تا نمره قبولی بیاورم؟میدانم که اطلاع دقیقی ندارید ولی اگر میشود به صورت تقریبی جواب بدهید، با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
معدل شما در آزمون با توجه به ضریب هر درس که در دفترچه ذکر شده محاسبه میشه. بعد با معدل مدرسه معدل‌گیری میشه. بعد اگر به نمره قبولی که هر سال متفاوته رسید قبولید و اولویت‌ها بررسی میشه. این که چند سوال معلوم نیست. سوال‌های درس‌های ضریب‌دار می‌تونه باعث قبولی بشه. ولی این که بگید چند سوال شدنی نیست.
ضریب هر درس در مقطع دیپلم چند است؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
اگر به دفترچه مراجعه کنید می‌بینید که در مقابل هر درس، ضریب هم ذکر شده!
سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه و دختر هستم سوالی دارم که برای جوابش خودما به آبو آتیش زدم ولی هنوز پاسخی قطعی نگرفتم خودمم قدرت اراده و فکرم رو از دست دادم خلاصه این که دارم دیوونه میشم😢😢میدونید که حدود ۲ ماه دیگه کنکور برگزار میشه که این به کنار من دوست دارم برم دانشگاه و علمم رو زیاد کنم دوست دارم کشف کنم اختراع کنم و خیلی کارای دیگه که سال ها آرزوشا داشتم از طرفی وقتی جامعه ی اطرافما و جوانان و نوجوونای دور و برما میبینم که چقدر در غفلت دارن به سر میبرن یا غیر مسلمونایی که درباره ی ما مسلمانان چه فکرایی میکنن ، این قلب منا آزار میده و تمام توان فکری منا ازم گرفته حالا من موندم که چیکار کنم برم دانشگاه یا حوزه؟؟همش فکر میکنم خوب اگه برم دانشگاه تا دکتری میخونم و بعد میرم حوزه اینجوری اگه خواستم مبلغ بشم حداقل به خاطر مدرک علمی که دارم بیشتر مورد پذیرش عموم هستم از طرفیم فکر میکنم اگه برم دانشگاه ممکنه نظرم برگرده و دیگه نخوام برم حوزه از یه طرف دیگه هم میگم اگه برم حوزه پس دانشگاهو چیکار کنم مدرک حوزه خالی به درد نمیخوره و مردم به مدرک دانشگاهی بها میدن پس من حداقل این وسط باید یه مدرک دانشگاهی داشته باشم تا بتونم مردما به سمت خودم بکشم توروخدا شما یه راهی بزارید جلوی پام من که از بس به این چیزا فکر کردم و به اماما و پیامبرا و شهدا و..متوسل شدم دارم فنا میشم..توروخدا کمکم کنید من دیگه عقلم به جایی نمیرسه😢😢😢😭😭😭😭
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام خواهر بزرگوار
پیش فرض شما اشکال‌هایی داره. از جمله این که مردم فقط به مدرک دانشگاهی بها میدن!
این که تکلیف و صلاح شما چیه رو من نمی‌تونم بگم. چون لازمه مشورت دادن شناخته. در این زمینه می‌تونید مشاوره داشته باشید.
اما برای تصمیم صحیح باید بدونید که چه دارید. توانایی و علاقه. دروس حوزوی شاخه‌ی علوم انسانی‌اند. ممکنه ذهن شما تجربی باشه و یا علاقه‌ی شما در علوم انسانی نباشه. و شاید به عکس. در هر صورت با شناخت در مورد خودتون و علوم حوزوی و یک مشاوره دقیق که همراه با شناخت باشه می‌تونید موفق بشید.
سید مهدی شفیعی
با سلام خدمت شما
ببخشید من امسال (دو هفته دیگر) آزمون ورودی دارم
من الان در مدرسه نمونه دولتی اهاوز درس میخونم و مشکل درسی ندارم
گفتن که آزمون ورودی چیزی سختی نیست
میخواستم ببینم مصابحه چقدر احتمال میتونه داشته باشه که یه فرد مذهبی که مادرش هم طلبست قبول نشود ؟
وآیا خیلی در مصاحبه سخت میگیرند ؟
و آیا دوره اختبار تثبیت خیلی سخت است؟
ممنون میشم سریع تر ( قبل از آزمون) جوابم رو بدید
متشکرم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مصاحبه هر حوزه با حوزه دیگه متفاوته. حوزه‌هایی که شرایط قوی‌تری دارند مصاحبه سخت‌تری هم دارند. اگر شرایط اولیه شما خوب باشه برای مصاحبه مشکلی ندارید. حتا اگر در حوزه ویژه‌ای قبول شدید و در مصاحبه پذیرفته نشید می‌تونید در حوزه دیگه‌ای اقدام کنید.
شرایط اختبار و تثبیت هم برای دانش‌آموزانی که در مدرسه وضع علمی خوبی داشتند و به اصطلاح زرنگ به حساب میومدند، ساده است. البته به شرط این که علاقه باشه.
با سلام و خسته نباشید.
چگونه می توان نخبه پژوهشی شد؟
تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
منظور شما واضح نیست. معمولن این اصطلاح برای کسایی که در جشنواره‌ای پژوهشی معتبر موفق میشن به کار برده میشه. مثل جشنواره علامه حلی. اما باز عرض می‌کنم که این اصطلاح واضح نیست و تعریف دقیقی نداره.
سلام
من اگه خواستم برم حوزه فقط برای مبلغی میخوام بخونم چون زیاد رشته های انسانیا دوست ندارم .حالا اگه مبلغ شدم و رفتم خارج این خارجیا نمی پرسن چی خوندی و مدرکت چیه؟؟اگه مثلا بگم دکتری فلان رشته رو دارم اینجوری اونارو یه قدم به خودم نزدیک کردم و میتونم بهتر اونارو به دینم نزدیک کنم.مثلا اونا پیش خودشون میگن که نگاه کن یه دختر چادری دکتری فلان رشته رو داره مگه میشه یه زن مسمان مثلا اینقدر پیشرفت کنه..
منظورتون مشاور درسیه؟؟؟
آخه من این چیزارو چه شکلی به یه مشاور بگم به خدا اصلا نمیتونم به این مشاورا اعتماد کنم... نه اونا نمیتونن منظورما درک کنن
خداشاهده من اصلا برا مدرک نمیخوام دانشگاه برم،خیلی گشتم تا بفهمم علاقم تو چیه و یه رشته مناسب افکارم کدومه که پیداشم کردم البته نمیدونم واقعا این رشته رو دوست خواهم داشت یا نه(میخوام بیوتکنولوژی یا همون زیست فناوری بخونم)
این رشته هم کاملا با حوزه و علوم انسانی متفاوته ولی خب من خیلی دوست دارم مبلغ هم بشم و همچنین اصلا بفهمم چرا به دنیا اومدم باید برای اینکه به خدا نزدیک بشم چیکار کنم و خیلی سوالای دیگه(خسته شدم از این که هیچی درمورد دینم نمیدونم)

حالا جدا از اینا من یه سوال دارم:
اگه بخوام مبلغ بشم باید چیکار کنم؟؟منظورم اینه که باید سطحارو جدا بخونم بعد برم برای مبلغی آموزش ببینم یا از همون اول راهی هست که برای مبلغی بخونم

پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
حوزه فقط مبلغی نیست. و برای تبلیغ هم ناچارید دروس حوزوی رو بخونید. فضای ذهنی شما خیلی با واقعیت فاصله داره. به یکی از حوزه‌های خواهران مراجعه کنید تا از نزدیک فضای حوزه رو درک کنید.
سلام
میدونم که حوزه فقط برای مبلغی نیست ولی من اگه رفتم حوزه فقط میخوام به این دلیل بخونم.اینم میدونم که باید درسای حوزه رو بخونم فک میکنم شما منظور منا نفهمیدید منظورم اینه که آیا کسایی که میخوان مبلغ بشن از همون اول هم درسای حوزه رو یادشون میدن و هم زبان اون کشور رو؟؟؟یا نه؟؟
چندتا سوالم دارم
تا ۲۰اُم برای ثبت نام آزمون حوزه وقت هست خب بعد کلاساش کی برگزار میشه؟؟بعد امتحانای ماست یا قبلش؟؟
کلا برای مبلغی چندسال باید خوند؟؟۱۰سال یا کمتر؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا جایی که من خبر دارم اعزام مبلغ خواهر به کشورهای دیگه به طور رسمی انجام نمیشه.
کلاس‌ها برای سال تحصیلی بعد شروع میشه.

سلام یه سوال دیگه..
اگه من آزمون حوزه رو بدم و قبول هم بشم ولی نرم مشکلی به وجود میاد؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
خیر.
نمره قبولی در آزمون چند است؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سال گذشته 12 بود به گمانم.
منظورتان 12 از بیست است؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
بله
در جایی نوشته بود اگر نمره شش یا هفت در آزمون به دست آورید لااعقل به یکی از حوزه های تازه تاسیس فرستاده میشوید آیا این درست است؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
همه این‌ها بستگی به شرایط پذیرش و نیاز حوزه‌ها داره. اگر حوزه‌هایی به دلایلی ظرفیتشون تکمیل نشه می‌تونند از مردودی‌ها هم پذیرش کنند. در اون صورت اگر آزمون هم نداده باشید می‌تونید پذیرش بشید.
سلام. میخواستم بپرسم که با مدرک سطح دوی یا سه حوزه چه کارهایی می توان انجام داد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
عمده‌ی شغل‌های رسمی که به طلبه احتیاج دارد با سطح 2 و 3 قبول می‌کنند. کارهای غیر رسمی هم بیش‌تر از مدرک به سطح علمی احتیاج دارند.
بابت پاسخگوییتون متشکرم
با سلام بنده فارغ تحصیل فوق لیسانس برق الکترونیکم و 24 سال سن دارم با توجه به اینکه هم به حوزه علاقه مندم .دوس دارم تحصیلات حوزوی هم داشته باشم میخواستم بدونم ایا فوق لیسانس برق برم حوزه چقدر باید درس بخونم تا حداقل بتونم ازمون قضاوت شرکت کنم یا امثالهم ....بعنی به یک درجه معمل کارامد حوزوی دست پیدا کنم ..؟ و اینکه دارا بودن کارشناسی ارشد هیچ امتیازی دارد یا اینکه نه حتی با دیپلمه ها هم فرق نداره ..؟
چون چند روز بیشتر وقت ثبت نام ندارم متشکر میشم زود جواب بگیرم...
در کل با توجه به اینکه سربازی نرفتم مجرد هستم ... از نظر اقتصادی چطوره ...؟
و از جمیع جوانب با تو جه به علاقه بنده و ارزش سنی و اقتصادی جامع نظر شما برای ورود بنده رو خواهش مکنم لطفا بفرمایید.. متشکرم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در مطلب هم ذکر شده. در حال حاضر تفاوتی از جهت نظام آموزشی حوزه بین پذیرشی‌های مقاطع مختلف نیست. آزمون قضاوت هم به حوزه ارتباطی نداره. از جانب قوه قضاییه و با توجه به نیازشون انجام میشه. قواعدش هم ثابت نیست. تا سال‌های پیش حد اقل پایه نهم لازم بود.
از نظر اقتصادی اگر قصد ازدواج داشته باشید بهتره پشوانه مالی خانواده یا درآمد نیمه وقت داشته باشید.
سلام.ببخشید امسال حوزه برادران چند نفرجذب داره.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا جایی که اطلاع دارم ظرفیت اعلام نمیشه.
سلام.حوزه برادران در مقطع عالی کل کشور چند نفر جذب دارد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا جایی که اطلاع دارم ظرفیت اعلام نمیشه.
سلام و وقت بخیر.
حداقل سطح پذیرش حوضه امسال چه سطحیه؟هشتم یا نهم.و میخواستم ببینم اگه کسی به حوزه بره ،از چه پایه ای میتونه برا آزمون وکالت،قضاوت و ... آزمون بده.
ممنون از پاسخگویی خوبتون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پایه نهم حد اقل پذیرشه.
قبلن هم گفته شد که این موارد به قوه قضاییه مربوطه.
ببخشید،نه ،یعنی سطحی تعیین نمیشه؟؟؟و آیا اون آزمون برای طلاب راحت تره
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
بستگی به نیازشون داره. یه وقتی از بعد سطح یک. یه وقت از پایان پایه 9 یا 10. اما اصلش اینه که موسسه تخصصی حقوق رو بگذرونید. که اون هم بعد از پایه 6 میشه رفت.
باعرض سلام و تشکر بابت زحمات ارزشمندتون/
میخواستم بدونم ایا درتهران حوزهای علمیه ی خواهران از سطح سیکل هست؟
هیچ جا پاسخگونیستندو میگن اطلاعاتی نداریم/اگه میتونید کمکم کنید ممنون میشم/
واینکه حوزهای خواهران دیپلم تهران خوابگاه هم دارن؟
من شماره تلفن یا یه اسم از یکی از حوزهای خواهران تهران میخوام/ممنون میشم دراختیارم بذارین/
باسپاس از زحماتتون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
از لینک زیر می‌تونید فهرست حوزه‌های خواهران مقاطع رو داشته باشید:
http://paziresh.whc.ir/news/view/23818/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D8%B3%D8%B7%D8%AD-%D8%AF%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C
سلامی دوباره/ اگه حتی اسم چندتا ازحوزهای علمیه خواهران تهران رو بهم بدین ممنون میشم/من هیچ اطلاعاتی ندارم/ممنونم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پاسخ داده شد.
سلام/بسیار بسیار بسیار ممنونم/اجرکم عندالله
سلام
نظام آموزشی جدید حوزه چجوریه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
نظام جدید حوزه هنوز قطعی نیست و داره به صورت آزمایشی بررسی میشه. تا حالا هم اطلاع دقیقی ازش اعلام نشده. به طور اجمالی مشخصه که بعضی دروس مقاطع مختلف با هم متفاوته. یعنی بین سیکل و دیپلم و فرقه...
ضمن این که بعضی متون درسیش تغییر می‌کنند. البته عرض می‌کنم که این‌ها در درست ارزیابیه.
با سلام بنده دختری هستم ک طلبه محصلی مشتاق ازدواج با من است،او در رشته حقوق در حوزه علمیه قم درس میخواند گویا میخواهد قاضی و...اینا شود.من در دوران دبیرستان بخاطر دوستی با پسری و کلی اتفاق دیگه دادگاهی شدیم و ی سابقه بهمون اضافه شد الان خیلی سال ازون بچگی گذشته،میخواستم ببینم اگه این طلبه قاضی شود ایا مشکلی در مورد شغلش وارد نمیشود؟ایا درمورد همسرقاضی تحقیقی صورت نمیگیره از لحاظ قانونی؟ممنون میشم زود جواب بدین خواهشا
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط پذیرش قوه قضاییه جزییاتی داره که چون ارتباطی با حوزه نداره من در جریان نیستم.
اما با توجه به این که ایشون دسترسی به مسایلی پیدا می‌کنه منطقی اینه که قبل از ازدواج خودشون در جریان قرار بگیرند. چون اگر بعدن بفهمند ممکنه مشکل پیش بیاد. در این مورد هم خود ایشون باید از شرایط پذیرش قوه قضاییه پیگیر بشند تا بعدن ضرری نبینند.
سلام
حوزه علمیه فرصت ثبت نامش تموم شده.(نوشته بودن تا بیست فروردین)تمدید نشده؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اعلامی که شده برای پایه هشتمی‌ها الان باید باز باشه. احتمالن برای بقیه هم بازه. ولی من چک نکردم، اعلام رسمی‌ای هم ندیدم!
سلام آیا تحصیل غیر حضوری در حوزه هم ممکنه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پاسخ در متن آمده.
سلام
دانش اموز مقطع پیش دانشگاهی هستم
هنگام ثبت نام باید معدل ترم اول پیش دانشگاهی را وارد کنم یا معدل کل دیپلم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
معدل مقطعی که در سایت ثبت می‌کنید به عنوان تحصیلات.
من معدل ترم اول پیش دانشگاهی رو وارد کردم
موقع مصاحبه اشکال میگیرن؟
معدلی که الان اشتباه ثبت کردم با معدلی که باید ثبت میکردم فقط (0.02)دو صدم تفاوت داره
احتمال داره قبول کنن و نفرستن کمیسیون؟
یا اگه فرستادن کمیسیون اونجا ایراد نمیگیرن؟
ممنون از پاسخ های خوب و صبر زیادتان
ان الله مع الصابرین
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
به خاطر چنین اختلافی مشکل نیست.
مشکل وقتیه که چیزی که ثبت کردید به قبولی برسه اما مدرکی که دارید شرایط مردود داشته باشه.
نگران نباشید چون با اختلاف این قدر کم و حتا بیش‌تر مشکلی نیست. ان شاء الله...
سلام، ممنون از اینکه اینقدر با حوصله جواب مردم رو میدید
چند روز بیشتر به امتحان ورودی حوزه نمونده. متاسفانه منابع امتحان هم دیر به دستم رسیده و خیلی به مطالب تسلط ندارم.
سوال من اینه، برای قبولی در امتحان ورودی حوزه حداقل نمره لازم چنده؟ با توجه به اینکه امتحان ورودی 140 سوال داره.. باید چند سوال رو درست بزنیم که قبول بشیم؟
اجرکم عندالله
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
نمره قبولی ثابت نیست. اگه اشتباه نکنم سال پیش نمره قبولی 12 بود.
تعداد جواب لازم هم بستگی به این داره که امسال نمره منفی لحاظ کنند یا نه. و این که معدل قبل حوزه چند باشه. چون مجموع معدل و نمره آزمون میشه نمره پذیرش.
آیا سوال های آزمون پذیرش سخت است؟از کجا سوال میارند؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
چی بگم والا! :)
از متون مشخص شده طراح پرسش میشه. شرایط هم مساویه.
سلام
امکان داره یه توضیح کوتاهی در رابطه با رتبه بندی حوزه های علمیه بدید؟
من توی اولویت هام قم و حوزه ی آیت الله مجتهدی تهران رو زدم و بقیه رو هم اطراف شهر خودمون
قبولیه کدومش سخت تره؟
نمره ی آزمون برای هر کدوم چنده؟
ممنون از زحماتتون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا امروز رتبه‌بندی بین مدارس علمیه انجام نشده.
اما قبولی بیش‌تر از این که به کیفیت حوزه مرتبط باشه به تعداد متقاضی‌های هر حوزه و نتیجه‌ای که بقیه متقاضی‌ها می‌گیرند بستگی داره. طبیعتن با توجه به این که حوزه قم متقاضی زیادی داره، احتمال قبولیش به نسبت کم‌تر از بقیه است.
بعد از قبولی در اصل آزمون که یه نمره رو هر سال مشخص می‌کنند (مثلن 12) اولین اولویت شما که ظرفیتش با رتبه‌های به‌تر پر نشده باشه قبول میشید.
میشه بیشتر درمورد سوال ها توضیح بدین شما خودتون از کجا برای آزمون خوندید.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
من که اون زمان نخوندم! اما منابع مشخصه. توضیح خاصی هم نداره. در واقع ما هم از خود پرسش‌ها بی اطلاعیم. ولی در کل مشکل نیست. ضمن این که شرایط برابره.
علیرضا فرخنده
سلام خسته نباشید من سال سوم دبیرستان رشته علوم و معارف اسلامی هستم سه سال است که علاوه بر درس های عمومی و تخصصی رشته انسانی درسهایی میخوانیم که به مربوط به دروس حوزه می باشد کتابهایی نظیر اخلاق اسلامی .مبادی العربیه. الهدایه فی النحو .آشنایی با قرآن مفردات و ....به گفته مدیر اگر پیشپیش دانشگاهی را به پایان برسانم نزدیک دو پایه در حوزه به جلو می افتم یعنی احتمالا وارد پایه سه می شوم اما من علاقه به پیش دانشگاهی ندارم و میخواهم امسال وارد حوزه شوم فضای مدرسه بسیار خراب است و کذا و کذایی آیا ممکن است دروسی را که در این سه سال خواندم تایین سطح بدهم تا حداقل یک پایه به جلو بیایم خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
چنین امکانی برای تعیین سطح اون هم برای پایه یک یا یک و دو نیست تا جایی که اطلاع دارم!
ضمن این که این کتاب‌هایی که فرمودید کل پایه اول نیستند و بعضی‌شون حوزوی هم نیستند! اما بهتون کمک می‌کنه که بعد از این که سال اول رو تموم کردید، تابستان سال بعد پایه دوم رو بخونید.
برای من وهمه کسایی که فردا میخوان آزمون بدن دعا کنیدانشاء الله هممون عاقبت بخیر بشیم.التماس دعا یا علی خدا نگهدار.آخر هم راهنمایی ام نکردید.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
ان شاء الله موفق باشید.
با عرض سلام وخسته نباشید من فردا صبح امتحان دارم میخاستم بدونم ازمون ورودی حوزه نمره منفی داره یا ن لطفا تا فردا صبح جوابمو برام ارسال کنین ممنون میشم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
قبلن هم عرض کردم که تا دو سال پیش نمره منفی نداشت. امسال رو اطلاع ندارم. اما قطعن سر جلسه اعلام میشه. نگران نباشید.
سلام خسته نباشپید من در حوزه ثبت نام کردم اما به دلایلی از ازمون جا ماندم ایا راهی وجود داره که بتونم در حوزه تحصیل کنم علاقه زیادی به تحصیل در حوزه دارم خواهش میکنم هرچه زود تر پاسخ بدین اجرکم عندالله
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
ان شاء الله بعد از اعلام نتایج آزمون در صورتی که ظرفیت باشه (که احتمال زیاده) می‌تونید وارد حوزه بشید.
اگه کاغذ ثبت نام رو گم کرده باشم چی ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
مشکلی نیست. اسم و شماره ملی شما در سامانه ثبت شده.
سلام من امروز امتحان دادم خیلی خوب بود حالا بعداز این باید چکاری بکنم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
منتظر اعلام نتایج باشید و بعد از اعلام قبولی، ان شاء الله تشریف ببرید برای مصاحبه.
سلام ... ازمون مصاحبه چگونه است ؟ ... لطفا میشه توضیح بدهید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
روال اصلی آشنا شدن با داوطلب و وضعیت خانوادگی، بررسی سطح علمی، سلامت جسمی و روحی، میزان هوش و اطلاع سیاسی، دینی، اجتماعی و شرعیه.
در مصاحبه معمولن تعداد کمی مردود میشن. غالب افراد یا در همون حوزه پذیرفته میشن و یا اگر شرایط نسبی مناسبی داشتند و در عین حال افراد بهتر از فرد برای اون حوزه باشند به مدارس دیگه منتقل میشند.
سلام
بعد از زمان ویرایش اطلاعات راهی برای تغییر اولویت ها هست؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا حالا که چنین امکانی نبوده تا جایی که مطلعم!
اما بعد از پذیرفته شدن می‌تونید قبل از پذیرش به حوزه دیگه منتقل بشید به شرط موافق حوزه مبدا و مقصد.
میخواستم ببینم با چه امتیازی میشه قبول شد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
امتیاز مشخصی نیست و بستگی به بقیه داوطلبان داره.
من در مشهد خیابان اندیشه 14زندگی می کنم پسرم در رفسنجان پایه سوم سفیران
هدایت را می گذراند . آیا امکان انتقال دادن ایشان به مشهد فراهم است لطفاً جواب دهید.
با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
شرایط حوزه سفیران با حوزه‌های بلند مدت متفاوته. اگر مشهد هم سفیران هدایت داشته باشه که من اطلاع ندارم میشه. و اگر نداشته باشه باید اول از سفیران به بلند مدت منتقل بشند تا پایه تحصیلی مشخص بشه و بعد به حوزه مشهد منتقل بشند.
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما عرض کنم که بنده مقیم مشهد مقدس هستم و فرزند م در شهرستان رفسنجان مشغول به تحصیل در سفیران هدایت می باشد . می خواستم راهنمایی فرمایید چگونه می توانم ایشان را به یکی از حوزه های مشهد منتقل کنم ایشان فعلاًسال سوم هستند.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پاسخ عرض شد.
با سلام
میخواستفم بدونم ایا میشه تنها برای یادگیری زبان عربی به حوزه رفت ؟؟؟
اگر میشه چه قدر طول میکشه تا به زبان عربی تسلط پیدا کنیم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
چنین شرایطی به طور رسمی وجود نداره. مگر این که با اجازه مدیر یکی از مدارس به طور مستمع آزاد در بعضی دروس شرکت کنید. البته در حوزه ادبیات عربی شامل صرف و نحو و بلاغت خونده میشه. توصیه می‌کنم اگر دنبال زبان به معنای مکالمه و خوندن و نوشتن هستید از طرف زبان‌کده‌ها اقدام کنید.
سلام
من از آزمون حوزه تهران(قم) جاموندم میخواستم ببینم اگه پایه اول تو مشهد درس بخونم پایه دوم میتونم انتقالی بگیرم واس تهران؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
قبل عرض شد که انتقال از مشهد به حوزه‌های تحت مدیریت قم و برعکس ممکنه اما دردسرهایی داره. اما شما به خاطر نرسیدن به آزمون ناامید نشید و بعد از اعلام نتایج به طور کمیسیونی اقدام به پذیرش در حوزه تهران کنید و اگر ظرفیت نبود در یکی از شهرستان‌ها پذیرش بشید و بعد از سال اول برای انتقال اقدام کنید.
با سلام
بنده فارغ التخصیل کارشناسی از دانشگاه هستم
بسیار علاقه مند هستم که در رمینه ی مشاوره ی خانواده و روانشناسی با دیدگاه اسلامی تحصیل کنم
آیا حوزه ای برای خواهران در تهران هست که این امکان را برای من فراهم کند ؟
در ضمن من از چندین طلاب پرسیدم که آیا در حوزه امکان تحصیل در زمینه خانواده و روان شناسی هست ؟که گفتند حوزه همچین چیزی ندارد !
ممنون میشم راهنماییم کنید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاع من از حوزه خواهران با توجه به تفاوت‌های عمده‌ش کامل نیست!
اما معمول اینه که بعد از سطح عمومی برای تخصصی اقدام بشه. در هر صورت از طریق سایت حوزه خواهران پیگیری کنید اطمینان پیدا خواهید کرد.
با سلام و خسته نباشید
بنده مدرک کارشناسی از دانشگاه دارم و می خواهم بصورت غیر حضوری در حوزه در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهم آیا امکان پذیر است ؟لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر متن رو مطالعه بفرمایید متوجه میشید که حوزه برادران فقط از سطح یک پذیرش می‌کنه.
سلام با تشکر از شما لطفاً بنویسید برای اینکه من از سفیران به بلند مدت بروم چه باید بکنم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
از مرکز مدیریت درخواست کنید. بعد از تطبیق انتقال میدن.
سلام و خسته نباشید میخواستم بپرسم علت اینکه طلاب اینقدر زود ازدواج میکنند چیه؟؟؟ویا اینکه در دین و درس های حوزه به کار کردن خانم ها به چشم بد نگاه میکنند که همسر هیچ طلبه ای شاغل نیست؟؟؟یانظر اکثریت طلبه ها دراین مورد چیه؟؟ البته نمیدونم تواین سایت به اینجور پرسش ها هم پاسخ داده میشه یانه اما از وقتی که برای جواب دادن ممیذارید واقعا ممنونم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا منظورتون از ازدواج زود چی باشه! معمول طلبه‌ها اگرچه دیر ازدواج نمی‌کنند ولی خیلی هم زود نیست. علت هم لازم نداره. کار درست‌تریه.
ازدواج با کسی که شاغله سختی‌هایی داره و عموم کسایی که دنبال مادیات نیستن ترجیح میدن همسرشون وقت بیش‌تری براشون داشته باشه. البته حرف شما هم از اساس اشتباهه. همسرهای خیلی طلبه‌ها شاغل‌اند. نمونه‌ش همسر خود من. خیلی دیگه از طلبه‌ها هم همسرشون رو ولو شاغل نباشند تشویق می‌کنند تا فعالیت دیگه‌ای مثل تحصیل و تبلیغ و تدریس داشته باشند.
سلام و خسته نباشید.من امسال نهم هستم و در آزمون شرکت کردم
چندتا سوال داشتم که واقعا کسی درست حسابی جواب نداده بهم لطف کنین و جوابمو بدین
1.اینکه مصاحبه چه شکلی هست؟؟یعنی مثلا میپرسن نماز چجوریه..روزه چیه...اصول دین رو بگو و... یا اینکه میپرسن هدفت چیه؟ چرا حوزه رو انتخاب کردی و...

2.آیا میتونیم معلم عربی و دینی و... بشیم؟اگه آره حقوقش نسبت به بقیه ی معلم ها چقدر فرق داره؟

3.یکی از فامیل هایمان چند سالی هست در حوزه هست و از اینترنت تبلیغات و.. میکنه الان ماهی کمتر از سیصد تومن میگیره! یعنی اگه بریم حوزه وضعیت ما هم همینطور هست؟

4.کتاب های حوزه میگن خیلی سخته و چند برابر مدرسه و دانشگاه باید درس بخونی..چجوریه کتاباش؟

5.اگه شش پایه رو سه ساله بخونیم خیلی سخت تره؟
6.سپاه فقط عقیدتی سیاسی یا امام جماعت میگیره؟
7.اسم کتاب های سطح یک چیه؟(یکم درموردشون توضیح بده اگه امکانش هست)
8.اگه حوزه برویم و بخواهیم بعد از سطح یک به شهری دیگه انتقالی بگیریم امکان داره؟
9.روانشناسی رو چه موقع میتونیم بخونیم؟
لطفا جواب بدینننن
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
1. مصاحبه چند بخش داره و هدفش آشنا شدن با شما، خانواده، ضریب هوشی، اطلاعات عمومی، شناخت مذهبی، آگاهی اعتقادی و احکامی، جایگاه فرهنگی و موارد دیگه‌ایه که برای طلبگی لازمه.
2. پذیرش در آموزش و پرورش به خودی خود ارتباطی با حوزه نداره. همین طور درآمد آموزش و پرورش. ممکنه زمانی به طلبه برای تدریس احتیاج داشته باشند یا نه! این دیگه با اون‌هاست.
3. اگر مطلب رو بخونید می‌بینید که در زمان تحصیل در حوزه به شما حقوق داده نمیشه چون کاری برای حوزه نمی‌کنید! فقط کمک هزینه‌ی تحصیلی تعلق می‌گیره که تا انتهای زمان تحصیل ادامه داره. برای درآمد باید کار کنید!
4. کتاب‌های حوزه با مدرسه و دانشگاه قابل مقایسه نیست چندان. نمیشه توضیحش داد. باید خودتون وارد بشید. در دوره اختبار تثبیت آشنایی لازم رو پیدا می‌کنید.
5. طبیعتن فشار خیلی بیش‌تری میاد. چون لازمه درس‌های یک سال رو در زمان تعطیلی تابستان بخونید و امتحان بدید.
6. پذیرش سپاه هم ارتباطی با حوزه نداره و بستگی به قوانین داخلی و نیازشون داره.
7. ان شاء الله در آینده مطلب مفصلی درباره‌ش خواهم نوشت. خلاصه نمیشه.
8. امکان انتقال با لحاظ شرایط آیین‌نامه‌ای وجود داره.
9. بعد اتمام سطح یک یا سطح دو برای رشته‌های تخصصی می‌تونید اقدام کنید. از جمله روانشناسی و مشاوره.
سلام
کسی که از راه حوزه علمیه رشته حقوق یا قضاوت رو میخونه بعد از پایان درس میتونه از حوزه و مراکز تخصصی انصراف بده و روحانی نباشه و صرفن شغل خودش مثل قضاوت یا وکالت رو داشته باشه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به صرف درس قضاوت باعث تلبس دایم نمیشه. شرایط قاضی رو هم قوه قضاییه تعیین می‌کنه نه حوزه.
سلام و خسته نباشید درمورد کار همسران طلبه ها شمافرمودید که طلبه ها هم همسرانشون شاغل هستن اما چه شغل هایی بله درفامیل ماهم همسران طلاب جمعه الزهرا میخونن اما حالا من خودم به شخصه طلبه ای رو ندیدم که همسرش پزشک باش یامهندس باشه یااینطور شغل هارو داشته باشه اگه شما موردی رومیشناسید یه مثال بزنید ممنون میشم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
همسر من پزشک هستن. در حال حاضر به غیر از ایشون چند خانم پزشک میشناسم که همسر طلبه هستند.
اما جدا از همه این‌ها به نظرم شغل فقط این‌ها نیست. و تحصیل و تدریس و تحقیق و مشاوره و... که جزو فعالیت‌های خانم‌های طلبه است، از قوی‌ترین جای‌گاه‌های شغلی هستند.
سلام ببخشید من یک سری سوالاتی داشتم که در اطرافیانم کسی تواناییه جواب دادنش رو نداره میخواستم به طور خصوصی ازشما بپرسم اما ایمیل ندارم راه دیگه ای نیست که بتونم جوابهام رو بگیرم؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
جسارتن فقط می‌تونم توصیه کنم ایمیل بسازید یا از ایمیل کسی دیگه استفاده کنید.
خیلی ساده می‌تونید در چاپار ایمیل بسازید. کاملن فارسی هم هست.
https://www.chmail.ir/
سلام
ممنون از زحماتتون و عرض خسته نباشید خدمت شما و تمام طلاب
من در ازمون حوزه هشتاد تا پاسخ صحیح دادم و معدلم هم 16 هستش
احنمال داره اولویت اولم که قم هست قبول بشم؟
اگر قبول شدم حجره بهم تعلق میگیره؟
ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
احتمالش هست ولی بستگی به بقیه داوطلب‌ها داره.
ان شاء الله قبول بشید، حجره رو قاعدتن در اختیارتون می‌ذارن.
سلام
یه سؤال داشتم خدمتتون.
بنده لیسانس کامپیوتر دارم مجرد هستم و حدود یک سال و چهار ماه از گرفتن مدرک تحصیلیم میگذره با توجه به اینکه اعلام کردند که نباید بیشتر از یکسال از فراغت تحصیل گذشته باشه بنده میتونم وارد حوزه شم.بیست و چهار سالم هست خدمت هم معافیت کفالت دارم.
و سؤال دوم اینکه آیا ماهیانه به بنده شهریه ای تعلق میگیره که بتوانم همسر اختیار کنم.آخه صد و پنجاه هزارتومن در ماه نمیتونم همسر بگیرم.با توجه به اینکه تحصیل هم تمام روز هست جایی دیگر هم نمیتوانم کار کنم.ممنونم ازتون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
من جایی سراغ ندارم گفته باشند بیش از یک سال از تحصیل نگذره! مهم اینه که سن شما بیش‌تر از میزان اعلام شده نباشه و مشکل نظام وظیفه هم که ندارید.
در مورد شهریه هم بعد از رسمی شدن همین مبلغ حدودن پرداخت میشه که البته اگر ازدواج کنید تقریبن دو برابر میشه (الان حدود 400) البته می‌تونید با مدرسه هماهنگ کنید و کار نیمه وقتی در کنار حوزه داشته باشید برای درآمد.
ممنونم از اینکه جواب سؤالمو دادین
من هیچ اطلاع کاملی در مورد اینکه حوزه چه رشته هایی برای کسانیکه با مدرک لیسانس وارد میشن رو ندارم اصلا چند سال طول میکشه که حداقل یک سطح تموم کنم شما منبع میشانسین در این مورد راهنماییم کنه؟
آیا مدرسه ها فرق میکنن چه مدرسه ای بهتره با توجه به اینکه بنده در اصفهان ساکن هستم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
به پرسش‌های شما در همین مطلب بالا پاسخ داده شده.
سلا.
میخواستم بدونم اگه برم حوضه کل روز رو باید تو حوزه بمونم و نمیتونم برم بیرون؟ من اگه عصرا نرم بیرون بگردم دیوونه میشم. سال دوم دبیرستانم و معدلمم خوبه فک کنم تو امتحانش قبول شم و بتونم برم حوزه ولی نگرانم نتونم ول روز رو بمونم حوزه. راستی امتحان بعدی واس ورودی حوضه کیه؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
برای این موضوع قاعده کلی وجود نداره و بسته به قوانین داخلی مدارسه. البته باید توجه داشته باشید که اگر منعی از طرف مدرسه هم نباشه دروس حوزه احتیاج داره به مطالعه و مباحثه و صرف وقت. برای موفق بودن نمی‌شه به طور مداوم از حوزه خارج شد.
امتحان ورودی حوزه سال آینده برگزار میشه ولی امسال هم می‌شه برای پذیرش کمیسیونی اقدام کرد. بعد از اعلام نتایج و مشخص شدن ظرفیت‌ها.
سلام...لطفا اگه حوزه ای رو میشناسین که حافظ قران پروش میده معرفی کنید..البته به جز حوزه علی بن موسی الرضا قم....لطفا کمک کنید خیلی ضروریه..
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
برنامه حفظ قرآن به صورت قطعی سراغ ندارم. اما در طول تحصیل میشه با مرخصی یک ساله و حضور در موسسه‌هایی مثل بیت الاحزان استهبان یا شعبه‌های این موسسه، حافظ کل شد. یا این که در کنار درس حافظ شد به طور فردی.
سلام
من متولد نیمه دوم سال73هستم ومیخواهم درازمون حوزه شرکت کنم ودیپلم ناقص هستم باید درچه دوره ای شرکت کنم
راهنمایی یا متوسطه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر دیپلمتون در حال تکمیل باشه دیپلم وگرنه سیکل.
سلام.از مطالبی که گذاشتین تشکر میکنم.
حوزه علمیه بناب چه رتبه هایی رو برای مصاحبه انتخاب میکنه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
انتخاب اون‌ها نیست. بین متقاضی‌های هر حوزه هر کس رتبه بهتری داشته باشه به اون مدرسه معرفی میشه. این رتبه بسته به خیلی متغیرها متفاوت میشه.
باسلام پایان امتحانات طلاب سطح یک درتابستان کی خواهدبود
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر منظور شما امتحان‌های پایان سال باشه به طور معمول در تیرماه تمام میشه اما امسال با توجه به شروع ماه مبارک رمضان، همه امتحان‌ها تا حدود نیمه خرداد تمام میشه.
سلام.روزتون بخیر.اگر در بررسی ابتدایی مدرسه ی شهیدین پذیرفته نشیم ولی بعد از اعلام نتایج آزمون پذیرش مرکز مدیریت ما رو به مدرسه شهیدین بفرسته،قبول میکنن یا نه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
این تصمیم با خود مدرسه است. می‌تونند به عنوان اتمام ظرفیت به اولویت بعدی بفرستند یا قبول کنند.
سلام علیکم
خسته نباشید.
میخواستم بدونم اگر در امتحانات خرداد ماه حوزه علمیه غیبت داشته باشیم, میتونیم در امتحانات جبرانی شهریور ماه شرکت کنیم یا نه ؟

و درصورت قبول نشدن در امتحانات خرداد ماه با حد نساب چه نمره ای حق شرمت در امتحانات شریور ماه رو خواهیم داشت.
یاعلی(ع)
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
قانون قبلی این بود که امتحان تجدیدی برای غیبت موجه و شرکت در امتحان با نمره بین 5 تا 12.
اما در قانون جدید اشاره‌ای به نمره 5 نشده.
پس اگر غیبت غیر موجه داشته باشید امتحان تجدیدی از شما گرفته نمیشه.
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام . میگم کی نتایج ازمون داوطلبان ورود به حوزه را اعلام میکنن؟ ... قرار امروز اعلام میکنن 2/25 ولی هر چه تو سایت رفتم نه اعلامی نه چیزی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به طور معمول توی این سیستم تاخیر چند روزه طبیعیه. وقتی اعلام بشه خبر نخست سایت حوزه میشه.
سلام درصد قبولی در امتحان ورودی چقدر است چقدر اکان ذاره یه فرد قبول بشه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
نمیشه مشخص کرد. همون طور که عرض شد بسته به خیلی متغیرهاست.
سلام،بنده طلبه پایه یک(ورودی 94) مشهد هستم و کد طلبگی هم دارم،متولد 76 و پیش دانشگاهی رو هم در سال94 تمام کردم . آیا می تونم از حوزه خراسان انصراف دهم و قم پذیرش شوم ،آزمون امسال قم رو هم شرکت کردم.خواهش می کنم جواب دین چند ماه است که دنبال جوابم ولی کسی جوب روشنی به بنده نداده.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام احتیاج به انصراف یا آزمون پذیرش نیست. انتقال از حوزه مشهد به حوزه قم بگیرید.
ببخشید ،مگه برای پایه دو انتقالی می پذیرن .فقط 2 ویژگی دارم اونم اینکه جزء ممتازین مشهدم و برادر دوقلوی بنده نیز در مدرسه علوی قم پایه یک است.آیا اگر مدرسه علوی منو برای پایه 2 پذیرش کنه مرکز با این شرایط موافقت می کنه؟ خیلی دنبال جواب این سوال گشتم ولی به نتیجه نرسیدم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
تا جایی که اطلاع دارم انتقال ممکنه. البته روال اداری خودش رو داره. شما درخواستتون رو به حوزه علمیه قم بدید برای انتقال.
سلام
اگه کسی تو آزمون و دوره تثبیتی شرکت نکنه بعدش میتونه به صورت کمیسیونی پذیرش بشه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بنا به تشخیص مدیر مدرسه میشه داوطلب رو به طور موقت پذیرش کرد و اگر در امتحان‌های نوبت نخست قبول شد مراحل پذیرش تکمیل بشه.
و اینکه جهرم پذیرش برای مقطع سیکل داره؟اگه داره کدوم مدرسه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
اطلاعی از پذیرش حوزه‌های جهرم ندارم.
سلام وتشکر از مطالبتون. 1:من در مقطع پیش دانشگاهی تحصیل میکنم و2ماه دیگه کنکور دارم.الان دیدم که تو ازمون حوزه قبول شدم . واقعا سردرگمی خیلی خیلی شدیدی دارم واسه انتخاب حوزه یا دانشگاه . به نظرتون چیکار کنم و یا از چه کسی مشورت بخوام؟ 2: من زمان انتخاب حوزه هادر فرم اولیه ثبت نام ازمون کتبی اطلاع کافی نداشتم وهمینجوری انتخاب کردم. الان دیدم انتخاب اولم قبول شدم. آیا میشه حوزه ای که قبول شدم رو عوض کنم و یک حوزه دیگه برم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاع من از شرایط حوزه خواهران دقیق نیست. به همین خاطر توصیه می‌کنم حضوری به حوزه خواهران مراجعه کنید و شرایط اون‌جا رو ببینید تا بشه درست تصمیم بگیرید. ضمن این که کنکور رو هم بدید تا اگر تصمیمتون عوض شد بتونید به دانشگاه برید.
در مورد تغییر هم ممکنه اما این که دقیقن چه شرایطی برای جا به جایی هست مطلع نیستم.
می خواستم بدونم رتبه قبولی حوزه تا چنده خیلی ناراحت شدم چون من اگه بخوای حساب کنی حدودا خوب شدم رتبم شده 2787از چند نفر از9000نفر ولی زده مردود
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
علت مردود شدن می‌تونه به خاطر متقاضی زیاد حوزه‌هایی باشه که انتخاب کردید. یا این که یکی از شرایط اولیه رو نداشته باشید. در هر صورت حالا هم می‌تونید به یکی از مدارس مراجعه کنید و مصاحبه بدید. در صورت پذیرش به طور کمیسیونی، مشغول به تحصیل بشید.
یه شوال دیگه ام داشتم نمره قبولی حوزه امسال چنده چون توی نتیجه آزمون ننوشته
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
چیزی به طور رسمی اعلام نشده.
سلام
حوزه نخبگان شیراز اجازه میدن شب از حجره استفاده نکنیم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
با توجه به انحلال حوزه نخبگان یک در سال تحصیلی جاری و تشکیل حوزه نخبگان باید از مدیر حوزه نخبگان بپرسید که چه آیین‌نامه‌ای دارند.
شرط رتبه و معدل آزمون حوزه خراسان چگونه است
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
اطلاعی از حوزه خراسان ندارم.
رتبه ازمون رو از کجا بفهمیم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
اگر بنا به اعلام رتبه باشه در صفحه اعلام نتایجتون ذکر میشه.
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام ... میگم رتبه ازمون رو اعلام نکردن فقط نتیجه رو داده قبولی
اسم، فامیل،نتیجه و کد مرکز محل قبولی رو هم داده 417 یعنی امکان داره این عدد همون رتبه است؟😀😀☺😁😂😃😄😅😆
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
نه. کد محل قبولی کد مدرسه است نه رتبه شما. اگر این طور باشه احتمالن عدد رتبه اعلام نمیشه.
سلام
اگه میشه شماره تلفن و آدرس مدرسه نخبگان رو بذارین
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در حال حاضر شماره تماس 07136506222 است. ولی در روزهای آینده با توجه به جا به جایی باید شماره جدید اعلام بشه. ضمن این که این شماره هم مربوط به ماست و اطلاع زیادی از وضعیت برنامه‌های سال آینده نداریم.
سلام مجدد
خب الان من چجوری باهاشون تماس بگیرم؟با مدیر جدید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا ماه مبارک رمضان صبر کنید.
با عرض سلام وخسته نباشید،من تو کارنامم زده قبول برای ادامه مراحل از کجا پیگیر باشم،مصاحبه کیه،ایا تو مصاحبه سختگیری میکنن با تشکرفراوان...
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
سال گذشته خود سایت زمان مصاحبه مشخص می‌کرد اما با توجه به عدم هماهنگی مشکل پیش میامد. شما برای مراحل بعدی و تشکیل پرونده و مصاحبه با حوزه‌ای که قبول شدید تماس بگیرید. مصاحبه هم بسته به حوزه متفاوته ولی قبلن عرض کردم که هدف مصاحبه شناخت شما، وضعیت خانواده و فرهنگی خانوادگی، میزان هوش و معلومات دینی و... است.
محمدرضا اسکندری
من سه سال همش مردود میشم چیکارکنم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
ممکنه شرایط اصلی رو نداشته باشید مثل شرط معدل یا شرط سنی.
سلام...
ببخشید خواستم بگم مصاحبه کی انجام میشه؟؟؟
واینکه در اون حوزه ای که قبول شدیم برامون تماس میگیرن یا ما خودمون باید تماس بگیریم ببینیم مصاحبه کی هست؟؟
و مصاحبه چ جوریه ؟؟سخته یا آسان؟
ممنون میشم...
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
زمان مصاحبه معمولن بعد از ماه مبارک رمضانه. البته برنامه‌ریزی مدارس متفاوته. تماس بگیرید با حوزه‌ای که قبول شدید و نوبت مصاحبه‌تون رو مشخص کنید.
مصاحبه هم معمولن برای آشنایی با شرایط شماست. اصلش سخت نیست ولی برای پذیرش بعضی جاها سخت می‌گیرند.
باسلام
بنده در امتحان حوزه علمیه مشهد بارتبه ی پایین تراز150قبول شدم امامعدل پیش دانشگاهیم14 هس آیاامکان داره براساس معدلم رد صلاحیت بشم
درضمن ددموردمصاحبه سوالی داشتم بدین شرخ که دانستن امرسیاست بسیار مهم است با ملاک های مهتری هم هس
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
من از حوزه مشهد اطلاع دقیق ندارم. اما در مورد حوزه قم اگر کسی معدل 14 داشته باشه رد نمیشه به این خاطر. معلومات سیاسی در حد معمول هم در مصاحبه بررسی می‌شه و در نهایت نمره مصاحبه به طور مجموع لحاظ میشه.
با عرض سلا ببخشد من الان باید چیکا کنم قبولم یانه لطفا بگید خیلی الان نگرانم من همونیم که رتبه 2787 آورده که گفتید می تونم مصاحبه بدم به صورت کمیسونی یکم میشه برام مسله رو باز تر کنید ممنون میشم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شما فقط به نزدیک‌ترین حوزه مراجعه کنید و بپرسید که آیا ظرفیت برای پذیرش دارند یا نه؟! اگر داشتند مصاحبه بدید، د صورتی که قبول شدید بقیه کارها با خود مدرسه است و اگر لازم باشه به شما توضیح کامل میدن.
ممنون از جواب سوال های قبلیم ....
می تونید آدرس وشماره نزدیک ترین حوزه علمیه به قاسم آباد رو بدید ممنون میشم
باتشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
دفترچه پذیرش رو دانلود کنید. فهرست مدارس با آدرس و شماره تماس هست.
خیلی حیلی ممنون
یا علی (ع) برادر
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام... میگم حوزه ها ساعت چند باید تماس بگیرم تا جواب بدن ؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به طور معمول ساعات اداری.
سلام.روزتون بخیر.مدارس علمیه خوب قم برای مقطع دیپلم کدوم مدارسن؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شناخت دقیقی از وضع فعلی مدارس ندارم.
سلام من قم قبول شدم الان چیکار کنم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
کار خاصی لازم نیست. زمان مصاحبه تشریف ببرید برای مصاحبه.
سلام
من قم قبول شدم
نمره ی دیپلم رو دو صدم بالاتر به طور اشتباه وارد کردم
یعنی نمره ی درست پانزده و نود و نه صدم بود ولی من زدم شانزده و یک صدم(نمره ترم اول پیش دانشگاهی رو وارد کردم) امکان داره رد کنن؟
یه سوال دیگه من اگر بخوام برم قم شب قبل از مصاحبه میرسم
حوزه ی اونجا اسکان میده؟
ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
معمولن تفاوت‌های جزیی مثل این تاثیری نداره و مشکلی نیست.
وقتی برای مصاحبه زمان‌بندی شد مشخص می‌شه که باید شب برید یا صبح. هماهنگی این کار با خود حوزه است.
من قم قبول شدم ونمی دونم زمان مصاحبه کیه؟از کجا بفهمم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
توی سایت اعلام میشه ضمن این که به احتمال زیاد باهاتون تماس می‌گیرند یا پیام می‌فرستند. اما اگر اصرار داری با مرکز مدیریت قم تماس بگیرید و بپرسید.
سلام
شرایط تحصیل غیرحضوری در حوزه چیه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
متن رو مطالعه بفرمایید. چنین چیزی در حوزه نیست.
آخه من شنیدم اگه کسی خودش 6 پایه سطح یک رو بخونه میتونه همه رو امتحان بده و اگه قبول شد وارد سطح 2 بشه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
به این نمیگن غیر حضوری چون تا وقتی تمام بشه تحصیل، طلبه به حساب نمیاد فرد. قبلن هم عرض شده.
باسلام و کمال تشکر
من فقط قم و قزوین رو انتخاب کردم ولی در آزمون قبول نشدم نوشته بود تکمیل ظرفیت اولویت های انتخاب شده آیا راهی هست ک اولویت رو تغییر بدم تورو خدا راهنمایی کنید اگه اطلاع هم ندارید از جایی بپرسید به خدا دو روزه فقط دارم گریه میکنم راهی جلوی پایم قرار دهید
میلاد امام زمان را هم تبریک عرض میکنم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
هم در متن عرض شده هم در پاسخ‌های قبل. شما می‌تونید در یک حوزه دیگه مصاحبه بدید و در صورت قبولی مصاحبه، پذیرش بشید. بعد از موفقیت در دوره اختبار و تثبیت مشکل حل میشه.
سلام
ببخشیدخب شرایط همین چیه؟و اگه کسی تو امتحان قبول بشه و مدرک سطح یک رو بهش بدن برای سطح 2 میتونه هر رشته تخصصی رو انتخاب کنه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط خاصی نیست. اگر شما همین امروز به مرکز مدیریت اعلام کنید که دروس حوزه رو خارج از مدیریت خوندید و تقاضا کنید طلبه رسمی بشید، یه سری امتحان کتبی و شفاهی از شما گرفته میشه تا ادعاتون ثابت بشه. در صورت موفقیت طلبه میشید.
البته این شرایط امروزه. شاید تا سال‌های بعد قانونش تغییر کنه.
بعد از این مرحله هم با بقیه طلبه‌ها فرقی ندارید. می‌تونید ادامه تحصیل بدید همون طور که می‌تونید در آزمون رشته‌های تخصصی شرکت کنید.
پیش‌نهاد می‌کنم مطلب رو مطالعه بفرمایید.
سلام
محصل پیش دانشگاهی هستم وقم قبول شدم
بر فرض اگر در مصاحبه و دوره ی تثبیت قبول بشم ولی پیش دانشگاهی رو قبول نشم از حوزه بیرونم میکنن؟
ممنون از پاسخ هاتون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
معمولن در مواردی که با مدرک سوم دبیرستان شرایط پذیرش بوده باشه مشکلی پیش نمیاد. مشکل اصلی در صورتیه که شرایط سنی یا نظام وظیفه شما بدون مدرک پیش‌دانشگاهی به حوزه نخوره.
سلام
زمان مصاحبه حوزه نخبگان و بقیه حوزه های شیراز کی هست؟من تو آزمون شرکت نکردم میخوام کمیسیونی پذیرش بشم میشه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
زمان مصاحبه با مدارسه و اعلام عمومی نشده. خودتون با یکی از مدارس تماس بگیرید. امکان پذیرش هست.
با سلام و تشکر از زحماتتون
من آزمون حوزه رو قبول شدم و اولویت اولم حوزه امام خمینی کرمانشاه
سوالم اینه آیا میشه سطح یکو چهار سال یا کمتر خوند
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در مطلب اشاره شده و در بخش نظرات هم تفصیلی نوشتم. سطح یک رو به طور معمول در 6 سال و حد اقل در 3 سال میشه خوند. به این شکل که هر سال تحصیلی به علاوه تابستان همون سال، در مجموع دو پایه خونده بشه. البته توصیه نمیشه چون کیفیت افت می‌کنه.
سلام...
ببخشید داخل سایت نوشته برای انتخاب مصاحبه اینجا کلیک کنید ولی موقعی که روش کلیک میکنیم فقط مشخصاتمون رو میاره و از گرفتن نوبت مصاحبه خبری نیست!
بنظرتون برای گرفتن نوبت مصاحبه چ باید کرد؟
باید با همون حوزه ای که قبول شدیم تماس بگیریم؟
ازراهنمایی هاتون ممنون میشم...
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
با مدرسه‌ای که قبول شدید تماس بگیرید.
سلام
اگه کسی تو یک مدرسه که از مقطع سیکل پذیرش میکنه ثبت نام کنه بعد از یک سال و برای پایه دو میتونه به یک مدرسه که مخصوص مقطع دیپلم هست انتقالی بگیره؟داخل استان
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
منعی نداره.
سلام خسته نباشید.برای شرایط ارتقایی میانگین نیم سال اول و دوم در دروس اصلی باید بالای 16 باشه یا هر درس اصلی در هر نیمسال بالای 16؟قبلا که میانگین دو نیمسال بود.الانم همونه یا تغییر کرده؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بر اساس آیین‌نامه جاری که ترمی-واحدی شده، ملاک ترم دوم، ترم اول همون ساله. یعنی هر درس اصلی نیم‌سال اول باید 16 به بالا باشه.
سلام . اگر کسی در آزمون قبول نشد باید چه کند؟؟!!!!
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
توضیح داده شد. در صورت موافقت مدیر یک مدرسه می‌تونه به صورت کمیسیونی پذیرش بشه.
با عرض سلام وخسته نباشید سوالم ایننست که بنده فارق التحصیل حقوق میباشم .اگر وارد حوزه شوم باید از اول یعنی سطح یک شروع کنم؟ و اینکه ایا صحت دارد که اگر سطوح حقوق حوزوی را گذارانده باشیم ایا قوه قضاییه بدونه ازمون قضاوت ما را وارد قضاوت میکند؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در مطلب ذکر شده. در حال حاضر تفاوتی بین پذیرشی‌های مقاطع وجود نداره. جذب قوه قضاییه هم قوانین خودش رو داره. در مقاطعی با توجه به نیاز ممکنه بدون آزمون جذب قاضی هم صورت گرفته باشه. ولی روال این نیست تا جایی که مطلعم.
سلام . من تو ازمون بذیرش حوزه قبول شدم و میخوام برم مصاحبه بدم ولی نمیدونم چکار کنم ؟ ... نوبت مصاحبه را از کجا میگیرم ؟ ... و چه مدارکی برا گرفتن نوبت یا مصاحبه لازم است ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
با مدرسه‌ای که قبول شدید تماس بگیرید.
سلام
شب بخیر
استاد من از ثبت نام حوزه جا موندم .حالا چیکار کنم میشه راهنمایی کنید
۲۳ سال سن دارم و الان ترم آخر کارشناسی ارشد معماری دارم وتا شهریور تموم میکنم.
استاد جایی هست مثل دانشگاه باشه بتونم مععم بشم.
حاج آقا من برم حوزه چقدر طول میکشه درسم تموم بشه یعنی فقط در حد اجتهاد بگیرم ومعافیت تحصیلی دارم.
کلا هدف من این هست که اجتهاد داشته باشم و مععم باشم.
من باید کدوم یکی رو ثبت نام بکنم بلند مدت یا سفیرانو
خیلی به مععم بودن علاقه دارم .
استاد به نظر شما اول برم سربازی یا بعد از اتمام تحصیل در حوزه
کلا پیشنهاد شما چی هست.
ببخشید که خیلی سوال پرسیدم.
حیلی ممنون.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بیش‌تر پرسش‌های شما در مطلب اصلی پاسخ داده شده. مطالعه کنید اگر چیزی موند در خدمتم.
سلام، من طلبه پایه دوم هستم(مدرک سیکل)، قصد دارم برم قم،،، اگر قبل از انتقالی در قم ساکن بشم اجازه انتقالی میدن؟؟؟؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
انتقال قبل از سطح یک به قم توی کمیسیون بررسی میشه. اگر خانواده‌ی شما ساکن قم بشند می‌تونه دلیل موجه باشه برای کمیسیون. ولی در نهایت تصمیم با کمیسیونه و ممکنه باز مخالفت بشه.
ممنون
رشتع حقوق و قضاوت رو از سطح چند میشه شروع کرد؟یعنی بصورت تخصصی وارد قضاوت شویم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
در مطلب و نظرات ذکر شده. بعد از اتمام پایه شش.
سلام من پایه ی نهم هستم ودر ازمون ورودی حوضه قبول شدم ایا اگر نهم را تجدید بیارم می تونم به حوضه برم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط سنی رو داشته باشید مشکلی نیست.
سلام خسته نباشید،من توی آمون وزودی حوزه قبول شدم و الان برای مصاحبه وقت گرفتم،میخاستم بدونمتوی مصابحه مثلا از چه کتاب هایی از ما میپرسن؟
یا اگه کتاب نیست امکان داره چه سوالاتی بپرسن؟؟
ممنونم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در پاسخ چند نظر به تفصیل عرض شده.
سلام علیکم.خدا قوت.چندتا سوال داشتم:
۱.آیا در حوزه معادل سازی انجام نمیشود۲.آیا در رشته ی حقوق که در دانگاه چند ترم گذرانده شده نمیشود ادامه آن را در حوزه داد؟۳.الان من در مقطع کارشناسی پیوسته در دانشگاه ثبت نام کرده ام وضعیت انتقال به حوزه چگونه پیگیری میشود؟؟ با تصکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
معادل سازی که به معنای انتقال از دانشگاه به حوزه و برعکس باشه خیر. به هیچ وجه شرایط انتقال از میانه تحصیل دانشگاه به حوزه و برعکس نیست.
سلام ببخشید تو حوزه قانون تک ماده وجود داره ممنون میشم پاسخ بدید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در هر پایه تحصیلی که تمام دروس قبول باشه و تنها یک درس بیم 10 تا 12 باشه مشروط به این‌که معدل پایه از 12 کمتر نشه میشه اون یک درس رو میشه با تبصره قبول شد.
سلام علیکم ورحمه الله ببخشید یه سوال داشتم .پدرم من عراقی هس و هشت سال تو دفاع مقدس بوده در لشکر یا سپاه بدر و مادرم ایرانی هس الان برادرم داره دیپلم میگیره و میخاد بره حوزه علمیه ولی تو ایران در سن 18سالگی شناسنامه میگیره الان امسال میخواد بره حوزه ولی گفتن نه کارت ملی داره و نه شناسنامه .خونمون اهوازه بمون گفتن یا تا18 سالگی منتظر بمونه یا بره حوزه علمیه ی قم که بین المللی یه الان مانمیتونیم بفرستیمش و دوست نداره ادامه تحصیل بده چون دروسش واقعا سخته لطفا یه راه حلی بما بدهید چون بچه ی این کشور میمونه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
علیکم السلام و رحمت الله
موضوع تابعیت پیچیده است و من سررشته‌ای در این باره ندارم. تا جایی که می‌دونم بدون داشتن تابعیت ایرانی نمیشه در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل شد به طور رسمی. از طرفی «جامعة المصطفی العالمیه» یه جور حوزه علمیه در قمه که مخصوص مسلمانان غیر ایرانیه. می‌تونند در جامعه مشغول بشند یا بعد از صدور تابعیت اقدام کنند. اگر راه دیگه‌ای باشه من بی اطلاعم.
سید محمد امین موسوی
من الان کلاس هشتمم و سال دیگه میرم نهم من باید امسال میرفتم امتحان میدادم یا سال بعد؟
و معدل چند باید باشه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
امسال برای شما شرایط ثبت نام نبود اما در روز آخر اجازه داده شد. می‌تونید امسال به عنوان کمیسیون پذیرش اقدام کنید یا سال بعد آزمون شرکت کنید.
شرط معدل در دفترچه ذکر شده.
سلام
من هم مثل این دوست کلاس هشتمم ،میشه بپرسم کمیسیون پذیرش چی هست و باید کجا اقدام کنم .خیلی ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مطلب رو مطالعه بفرمایید. یکی از پرسش‌ها همینه. به یکی از حوزه‌ها مراجعه کنید و در صورت موافقت مدیر مصاحبه بدید.
سلام
من 17 سالمه میشه خودم کتابای سطح یک رو بخونم بعد چن سال برم امتحان بدم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در حال حاضر چنین شرایطی هست که اگر کسی ادعا کنه دروس حوزه رو خونده ولی طلبه رسمی نشده، با آزمون تایید بشه. اما این که در آینده هم باشه معلوم نیست.
سلام
یعنی ممکنه این شرایط برداشته بشه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در حوزه هر چیزی ممکنه :)
با سلام مطالبتون خیلی مفید بود.
میخواستم ببینم از بین حوزه های قم چه حوزه هایی بهتر هستنتد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاعی از وضعیت فعلی مدارس قم ندارم.
حامد شورکی
بسیار جالب بود با تشکر از شما
کاملا فهمیدیم کشور به اخوند بیشتر از مهندس نیاز دارد و پیشرفت علمی زیاد مهم نیست و مهم پیشرفت اخوندی است که شهریه دانشگاه را باید حتما سر یه کار باشی تا بتونی بدی و حوزه جهت کار علمی! پول به مینی اخوند ها میدهند
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
علم در همه دنیا سه شاخه اصلی داره که اصلی‌ترین شاخه‌ش علوم انسانیه. در همون مهندسی هم آخرین مدرک، فلسفه مهندسیه. phd
در حال حاضر تعداد زیادی از دانش‌جویان مهندسی و... بورسیه هستند و برای تحصیل و فعالیت علمی «از دولت» پول دریافت می‌کنند.
موفق باشید.
سلام خدمت شماوهمکارانتون من میخواستم بدونم از رشته مهندسی نقشه برداری میشه به حوزه اومد سنم عم 19هست ایا میشه من به حوزه برم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پاسخ شما در مطلب هست. تفاوتی بین رشته‌های دانشگاهی نیست.
دختر مذهبی
با سلام و عرض ادب
بنده متولد ۷۳هستم و سال دوم رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه کاشان.دوساله یعنی از زمان ورود به دانشگاه علاقه به حوزه پیدا کردم.و این ترم سال ۹۵که ترم ۴هستم.تصمیم داشتم در امتحان حوزه شهرمون شرکت کنم البته دوست داشتم یا قم برم یا مشهد.ولی پدرم مخالفت کرد مخالفت پدرم بابت شهر نیست با حوزه مشکل داره و تمام زندگی بچه هاشو در درس میبینه ،اول درس بعد تفریح اول درس بعد ازدواج اول درس بعد کلاس اضافه.....و من چند هفته سر کلاس نرفتم شاید این اعتراض نظر پدرمو مثبت کنه ولی ضررشو فقط دارم الان بابت امتحانای پایان ترم میدم و فایده هم نداشت،پدر میگن که دوساله دیگتو بخون و بعد و من در واقع میدونم بعد از دوسال هم خبری نمیشه. علاقه من به حوزه الکی نیست واقعا دوست دارم مبلغ بشم و جو دانشگاه خیلی داره اذیتم میکنه.از همون اول دانشگاه هم شروع به حفظ قرآن کردم.
سوالاتی دارم اگه بتونم جواب سوال خودمو از پاسخ شما پیدا کنم حتما ترم ۵ از دانشگاه انصراف میدم حتی اگ پدر مخالف باشه.(نمیدونم چرا همه دختر خوب و سر براه میخوان خانواده من از حضورم احساس شرمندگی میکنن).
سوالم در مورد سنمه که آیا دیر نیست ؟ میتونم منم برم؟ الان با وجود دوسال دانشگاهی که خوندم و چند جز حفظ قرانم آزمون ورودی یا تعداد سال های درس خوندنم در حوزه چحوری میشه؟ و اگه بخوام قم و یا مشهد بخونم چکاری باید انجام بدم؟ حتما در همون شهر آزمون برگزار میشه؟ یا اگ من هم حریف پدر نشدم میتونم هم حوزه بخونم هم دانشگاهمو تموم کنم؟ ممنون میشم از پاسخگویی شما
در پناه حضرت حق
التماس دعا
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به نظرم در این شرایط باید نگاهتون رو واقعی کنید. و این نگاه با پرسش و پاسخ حاصل نمیشه. توصیه می‌کنم با یکی از حوزه‌های علمیه ارتباط بگیرید و مدتی از نزدیک توی فضای حوزه و طلبگی برید. بعد ان شاء الله با دید واقعی راهتون رو تشخیص می‌دید.
با سلام هرچی گشتم پاسخ سوال مورد نظرم را توی سایت ندیدم
من امسال هفتمم تمام شد می تونم بعدا که سنم قادر به رفتن به حوضه باشه برم حوضه وهم در مدرسه درس بخونم لطفا هر راهی هست بیان کنید در حال حاضر در مدرسه تیزهوشان درس می خوانم ودر نوبت اول که رتبه اول مدرسه تیزهوشان بودم
با تشکر از شما
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تحصیل هم‌زمان در سطح یک حوزه، چه در مدرسه و چه دانشگاه مجاز نیست.
سلام
من پدر ناتنی داشتم ایا این مورد تأثیری برای ورود به حوزه داره؟؟
با سپاس فراوان
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
از دنیا رفتن پدر یا جدایی، و ازدواج مجدد مادر محترمتون تاثیری روی مراحل پذیرش نخواهد داشت.
سلام. خواستم بپرسم که من میتونم بعد از اخذ مدرک دیپلم، به خدمت سربازی برم و بعد از آن برم واسه ثبتنام حوزه علمیه؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر بین دوران تحصیلتون به حدی فاصله نیافته که شرط سنی رو از دست بدید اشکالی نداره.
سلام
برای خواندن در خانه ی حوزه سطح1 باید چه کتاب هایی خواند.برادران)

سوال دوم
آیا کلاس های فشرده ای وجود دارد برای تحصیل حوزه فقط در تابستان ها
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
کتاب‌های حوزه مفصل‌اند گه باید در یک مطلب مجزا ذکر بشند.
کلاس تابستانی برای دروس حوزوی نیست.
سلام.ایا مصاحبه به زبان عربی یا فارسی است؟ ... حوزه ی غدیر اهواز ...امکان داره ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به طور طبیعی فارسی انجام میشه. مگر منطقه‌ای زبان محاوره‌شون عربی باشه که البته ارتباطی با حوزه نداره.
با سلام خدمت شما در حوزه علمیه در حجره ها آیا اجازه گوش دادن به موسیقی های حلال مثل پاپ و.. داده میشه؟
و آیا به فرد این اجازه رو میدن که علاوه بر این ک در حوزه ساکن هست به باشگاه هم بره؟؟ با تشکر از شما
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در مورد مسایل جزیی قواعد عمومیت نداره و هر مدرسه مقررات خودش رو داره. ولی پخش موسیقی بلند مناسب فضای حوزه نیست.
بخشید دوباره مزاحم شدم
آیا بردن لپ تاپ و گوشی هوشمنده به حجره خلاف هستش یا مشکلی نداره؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
طبق بخش‌نامه سراسری از این وسایل نباید در محیط حجره استفاده بشه. ولی باز هم بسته به مقررات هر حوزه متفاوته.
ضمن عرض سلام و تحیات و تشکر
پدر بنده 54 سال دارند و برای ورود به حوزه علمیه تهران بسیار مشتاق هستند البته مشتاق به تلبس و علوم حوزوی هم هستند
همچنین دارای مدرک دکتری مدیریت و کارشناشی مدرسی قرآن و کارشناسی زبان عربی و شاغل در نیروهای مسلح و استاد دانشگاه های سطح تهران هستند.
از شما در خواست داشتم راهنمائی بفرمائید جهت تحصیل در حوزه و ملبس شدن چه راهی هست؟
ومن الله توفیق
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر مطلب رو مطالعه کنید می‌بینید که شرایط پذیرش رو ندارند. فقط می‌تونند اگر خواستند به طور غیر رسمی دروس حوزه رو مطالعه کنند و برای این کا با یکی از مدارس هماهنگ کنند.
با سلام و احترام من دارم در منزل دروس حوزه را با صوت گوش می دهم و چون دانشجو هستم نمی توانم رسما همزمان بخوانم .یک روحانی به من گفت کمیسیونی در حوزه وجود دارد که از ما به عنوان متفرقه و بدون پرونده آزمون می گیرد .و اگر قبول شویم می توانیم معمم بشویم .آیا این حقیقت دارد؟؟؟و من که خودم می خوانم می توانم به نحوی معمم شوم؟؟با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در حال حاضر برای کسانی که دروس حوزه رو خونده باشند حد اقل در حد سطح یک ولی تحت پوشش مرکز مدیریت نبوده‌ند این امکان هست که با آزمون‌های کتبی و شفاهی رسمی بشند. البته این شرایط فعلیه و بعید نیست در آینده حذف بشه یا تغییر کنه.
برای ملبس شدن هم باید اول طلبه رسمی بشید.
سلام . ببخشید من علاقه مندم در حوزه ثبت نام کنم ولی به ازمون اردیبهشت ماه نرسیدم . ایا حوزه تا اخر تابستان ازمون دیگری برای پذیرشر برگزار می کند . اگر نمی کند چگونه می توانم بدون ازمون به حوزه بروم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مطلب رو مطالعه کنید. یکی از پرسش‌ها درباره کمیسیون پذیرشه که پاسخ شما هم هست.
ممنونم
علی حاجی نژاد
با سلام....
من در امتحان ورودی 95 قبول شدم.که با مدرک دانشگاهی بود
سوال اول اینکه زمان مصاحبه طبق روال سال های قبل در تیر یا مرداد خواهد بود؟
دوم اینکه تا چه حدی احتمال داره از مصاحبه قبول شوم؟
و اینکه اگر در مصاحبه قبول نشوم چطور میتونم وارد حوزه شوم؟
با تشکر از نوشته ها و راهنمایی هاتون...
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط مدارس با هم متفاوته. زمان مصاحبه رو از خود مدرسه‌ای که قبول شدید بپرسید.
قبولی هم به طور معمول چندان مشکل نیست اگر شرایط ابتدایی رو داشته باشید.
علی حاجی نژاد
میبخشید بازم مزاحم میشم...
واقعا این سوال خیلی مهمه با اینکه به حوزه اینقد علاقه دارم اما معدل کارشناسیم 12.85 هستش....آیا با این معدل به مصاحبه اصلا دعوت میشم یا نه؟تورو خدا جواب بدین
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
اگر سایت برای شما قبولی زده، به مصاحبه دعوتید.
علی حاجی نژاد
درضمن از حوزه ی تبریز قبول شدم
علی حاجی نژاد
با تشکر از راهنماییتون....واقعا کمک بزرگی کردین بهم
محمد عینی
سلام
من 18سالمه الان هم مشمولم ولی اونطوری که تو قوانین نوشته برای ثبت نام به مدت 6ماه از تاریخ مشمولیتم زمان دارم من تا سوم خوندم ولی امتحان اخرو ندادم میخوام از طریق کمیسیون وارد بشم ولی معدل دوم دبیرستانم کمه میخواستم بدونم منکه میخوام با مدرک سیکل وارد شم آیا میتونم همون معدل سیکلم که بالاست رو ارائه بدم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر مدرک سیکل رو ارایه کنید باید شرایط سنی و نظام وظیفه‌ی سیکل رو هم داشته باشید.
محمد عینی
خب شرایط سیکل حداکثر 18سال و متولد 77
که منم این شرایطو دارم و الانم فقط 1ماه از تاریخ مشمولیتم گذشته و 5ماه طبق دفترچه وقت دارم برای ثبت نام آیا میتونم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
اگر شرایط سنی و نظام وظیفه باشه پس مشکلی نیست. میشه با مدرک سیکل اقدام کرد.
محمد عینی
امروزم به حوزه زنگ زدم گفت نمیدونم تو این هفته جلسه داریم مطرح میکنم هفته بعد زنگ بزن به نظرتون چند درصد احتمال پذیرش دارم
محمد عینی
ممنون از راهنماییتون
یا علی
م.خدابندلو
با مدرک سطح دو حوزه علمیه خواهران در جه رشته هایی در دانشگاه میتوان ادامه تحصیل داد.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
اطلاع دقیق از حوزه خواهران ندارم.
سلام
ممنون بابت مطالب
یه سوال داشتم ایا من میتونم بعد از تموم کردم سوم راهنمایی به حوزه علمیه شهر خودم ثبت نام یا نه جواب منو بدین ممنون میشم
با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله. طبق چیزی که بالا نوشته شده اقدام کنید.
سلام.
الان ک تاریخ ثبت نام حوزه گدشته ایا امکان ثبت نام وجود داره؟
استفاده از گوشی و لپ تاپ و اینترنت امکان پذیره داخل حوزه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پاسخ پرسش اول در مطلب هست.
پاسخ پرسش دوم چند کامنت بالاتر.
با سلام و خسته نباشید بنده متولد خرداد هفتاد و یک هستم.سال دیگه خرداد ماه کارشناسی پیوسته کامپیوتر ازاد رو میگیرم.ضمن اینکه در دفترچه امسال زده بود معافیت تحصیلی حداقل متولد هفتاد و یک و پایان خدمت حداقل متولد شصت و دو.علاقه زیادی دارم حتی کتابهای راه و رسم طلبگی نوشته عالم زاده رو خودنم.خواستم بپرسم که برای سال دیگه یعنی نود و شش و نود و هفت میشه امتحان بدم.تا شهریور سال اینده هم معافیت تحصیلی دارم.اگه نشد برم سربازی و بعد بیام چی؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط سنی حوزه به دو متغیر نظام وظیفه و مدرک تحصیلی بستگی داره. این دو رو چک کنید در دفترچه.
با سلام پیرو جوابتون چک کردم در دفترچه نود و پنج نود و شش نوشته بود برا نطام وظیفه حداکثر 24سال ولی قسمت شرایط سنی نوشته بود معافیت حداکثر متولد 71 دارای کارت پایان خدمت حداکثر متولد 64 بعد تبصره داشت که تا شهریور5 9 باید معافیت تحصیلی داشته باشیم.ضمنا نوشته بود سربازان در حال خدمت در صورت قبولی میتونن در صورت قبولی از خدمت معاف شن تا پایان دوره حوزه.فقط خواستم ببینم میشه برم سال دیگه حوزه یا نه .اون قسمت شرایط سنی که نوشته پایان خدمت حداکثر متولد 64 حالا من باید برم خدمت یا میتونم برم یا بعد خدمت میتونم برم ممنون اگه کمک کنید چون حیلی حساسم از الان دارم برنامه ریزی میکنم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شما می‌تونید بعد از اتمام درستون خدمت وظیفه رو بگذرونید و بعد برای پذیرش اقدام کنید.
البته پیش‌نهاد می‌کنم با توجه به علاقه‌ای که دارید قبل از اقدام برای سربازی، برای پذیرش از طریق کمیسیون اقدام کنید. ممکنه برای یک سال بهتون اجازه ثبت نام بدن. این رو حضوری از مرکز مدیریت حوزه پی‌گیر بشید.
سلام خسته نباشید!
معمولا آغاز سال تحصیلی حوزه کی هست؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به طور معمول بین اول تا بیستم شهریور بوده در این سال‌ها. البته شروع برای پذیرشی‌های جدید یک ماه زودتره.
سلام من معدل کارشناسی ام 13/45 است امکان قبولی در ازمون و مصاحبه دارم به نظرتون؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا جایی که می‌دونم منعی نیست.
سلام حاج آقا من متولد 73 هستم و چند ماه هست که وارد غیبت سربازی شدم ، دیپلم برق صنعتی دارم میتونم وارد حوزه بشم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در دفترچه افرادی که غیبت ابتدایی دارند رو خارج کرده. یعنی نمیشه. البته برای موارد خاص باید درخواست داد.
سلام
ببخشد یعنی کسانی که معدل دیپلمشون زیر 12هست هیچ.راهی برای ورودشان به حوزه نیست؟؟
اگر نیست پس از چه راهی میتونن در این زمینه تحصیل کنند؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر شرایط سنی‌تون به کلاس دوم یا اول دبیرستان بخوره می‌تونید با یکی از این مدارک ثبت نام کنید. در غیر این صورت از طریق کمیسیون اقدام کنید شاید بشه!
ممنونم بابت جوابتون
دقیقا باید به کجا مراجعه کنم
مشهد زندگی میکنم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
مشهد که مدیریتش جداست. می‌تونید به مرکز قم یا هر استانی که قصد تحصیل دارید مراجعه کنید. البته قبلش تماس بگیرید. شماره‌ها در دفترچه آزمون هست.
سلام
من آزمون ندادم میخواستم ببینم کمیسیونی میشه تو حوزه نخبگان شیراز ثبت نام کنم؟ظرفیت داره؟
شماره تماس و آدرس رو اگ لطف کنید ممنون میشم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
معمولن در حوزه‌های شیراز ظرفیت اضافه هست. اول باید مشخص کنید کدوم مدرسه می‌خواید و از طرف مدرسه اقدام کنید.
شماره مدیریت 4-07132232281
خب حوزه نخبگان رو میخوام
شماره ای چیزی ندارین از این مدرسه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
در حال حاضر با توجه به جا به جایی نه.
ولی حضوری می‌تونید به حوزه مولی الموحدین (علی بن حمزه. رو به روی پل امام علی) مراجعه کنید.
مهر ماه کارشناسی روانشناسیمو می گیرم
قصد ادامه تحصیل تو جامعه الزهرا رو دارم --
الان داشتم پست شما رومیخوندم متوجه شدم رشت تخصصی روانشناسی هم داره حوزه

چه جوریه الان من باازمون میتونم یه ضرب برم روانشناسی رو ادامه بدم یا نه
اول باید ی مقدار بخونم بد ب صورت تخصصی انتخاب کنم
و اینک من 23 سالمه و قم ساکن نیستم این اجازه رو بهم میدن ک ازمون جامعه الزهرا رو شرکت کنم ؟
ممنون میشم راهنمایی م کنید من الان باید بطور کلی چیکار کنم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
اون که در مطلب اومده درباره حوزه برادرانه و من از داشتن این رشته‌ها در حوزه خواهران بی اطلاعم. ولی اگر باشه هم برای طلاب خواهره. این طور نیست که آزمون بدید و روان‌شناسی حوزه رو بخونید.
برای پذیرش حوزه خواهران هم می‌تونید در قم یا یکی از شهرستان‌هایی که حوزه خواهران هست پذیرش بشید به طور تمام وقت یا پاره وقت.

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام خسته نباشید
مدتی است مشتاق خدمت به دین به بعنوان یک پژوهشگر هستم ولی به دلیل مشکلات مالی و فضای آلوده دانشگاه ها و برای آگاهی از علوم دین تصمیم به رفتن به حوزه را دارم ولی نمی خواهم ملبس بشوم
چند سوال دارم
۱ ایا ملبس شدن اجباریست و اگر نیست تا چه سطحی به محصل اجازه تحصیل میدهند
۲ از آنجا که پژوهشگر نیازی به مجتهد شدن ندارد از چه سطحی میتوان با مدرک از حوزه خارج شد
۳ در صورت این که طلبه استعفا بدهد ایا جریمه میشود
خیلی خیلی ممنون میشوم کمکم کنید
الهم عجل لویک الفرج
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
1. پرسش 17 مطلب مطالعه شود.
2. پرسش 12 مطلب مطالعه شود.
3. خیر.
محمد حسین
سلام
من پیش دانشگاهیم امسال تموم شد
آزمون رو ثبت نام نکردم ولی دوست دارم وقتی میرم اونجا حوزه هایی که خوب هستن (مثلا شهیدین قم) برم
توضیحتون در مورد کمیسیون خوندم ولی بازم متوجه نشدم
میشه بیشتر راهنمایی کنید...
الآن چیکار کنم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر مدیر مدرسه‌ای تشخیص بده که یک داوطلب با این که ثبت نام نکرده ولی شرایطش مساعده می‌تونه خودش فرد رو پذیرش کنه و بعد از مدتی اون فرد طلبه رسمی میشه.
محمد حسین
ببخشید اینا جا موند
1.مدرسه اسلامی هنر چه شرایطی برای ورودش باید داشته باشیم؟
2.موسسه های آموزشی و پژوهشی که در قم وجود داره مثله موسسه امام خمینی چه شرایطی داره؟ و دقیقا چطوری هستن؟

پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
1. تا آخرین خبری که دارم از طلبه‌هایی که سطح یک رو حد اقل گذرونده باشند در رشته‌های مرتبط با هنر پذیرش می‌کنه.
2. بعد از سطح یک آزمون ورودی موسسه می‌دید و در صورت قبولی در آزمون و مصاحبه پذیرش می‌شید. تقریبن شبیه به دانشگاهه.
سلام من سال بعدهشتم روتمام میکنم میتونم حوزه ثبت نام کنم متولدسال1381هستم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
منتظر اطلاعیه پذیرش سال جدید باشید. قانونش تا حالا چند بار تغییر کرده.
ایا میشه زیر سیکل وارد حوزه شه مثلا 14 ساله
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
حداقل تحصیلات سیکله.
سلام من اهل تهرانم. تو ازمون کتبی پذیرفته شدم برای استان قم. رفتم مصاحبه تو استان قم بعد منو تو مصاحبه قبول نکردن وحالا نمی دونم چی کار کنم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر عدم قبولی باشه راهی سراغ ندارم. اما اگر فقط عدم پذیرش به خاطر نبود ظرفیت باشه می‌تونید برای مدارس دیگه اقدام کنید.
شیرین هستم
شغلش در اینده چیه؟(جز طلبگی)
ا سلام اینجانب متولد 1349 با مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی خیلی دوست دارم در حوزه علمیه این درس را مجددا بخوانم خواهشمند است راهنمایی بفرمایید در ضمن بنده ساکن تهران می باشم تسریع در پاسخ مزید امتنان است
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
همون طور که عرض شد، شرایط سنی وجود داره و شما به طور رسمی نمی‌تونید طلبه بشید. فقط با هماهنگی مدیر یک مدرسه می‌تونید به طور مستمع آزاد در بعضی کلاس‌ها شرکت کنید.
باسلام آیا حوزه امام خمینی تهران ازگل طلبه شهرستانی میپذیرد؟ باتشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاعی در شرایط مدارس ندارم.
عرض ادب .من تو کمیسیون پذیرفته شدم چندروز بعد گفتن بیام برای مصاحبه.خواستم بونم چی میپرسن؟ سوال دوم اینکه فرم تاییدیه از دو روحانی خواستن .تو فرم چی بنویسم؟محتوایش چی باید باشه؟تشکر از زحماتتون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
مصاحبه برای سنجش میزان معلومات شما، ظاهر و خانواده و هوش و... شماست.
تاییدیه هم معرفی برای طلبه شدنه. به همین مضمون که ایشون برای طلبگی مناسبه.
امیرمسعود
سلام خسته نباشید من خیلی علاقه مند به تحصیل در حوزه علمیه را در دارم ولی متاسانه هیچ وقت نتونستم تو آزمون ها شرکت کنم آیا بدون آزمون داوطلب پذیرته میشه
در غیر این صورت تاریخ آزمون بعدی اطلاع رسانی کنید ممنون از لطف شما منتظر پاسخ تان هستم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در مطلب ذکر شده. مطالعه فرمایید.
حسین عبدی
با سلام من خودم دارم دروس حوزه را در خانه می خوانم .شرایط معمم شدن از راه کمیسون خاص چیست؟؟و اگر کتاب های حوزه تغییر کند ٰمطالعات من بی فایده می شود ؟و چگونه باید از راه آزاد که پرونده ندارم معمم شوم ؟با تشکر و احترام
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در حال حاضر اگر به مرکز قم مراجعه کنید با گرفتن آزمون تایید می‌کنند . بعد از رسمی شدن برای تلبس اقدام کنید. 
سلام . ببخشید چندتا سوال دارم امیدوارم که جواب بدید
چرا بعضی مردم میرن حوزه درس میخونن؟
2میشه بگید اصلا هدف کسانی که حوزه ثبت نام کنه چه اهدافی داره؟
3اگه میخواد علم و معرفت دینی رو کسب کنه ایا تو دانشگاه نمیشه کسب کرد ؟
4ایا هدفی هست که در حوزه میتونی به ان برسی که در دانشگاه نمیتوان کسب کرد؟
ممنون میشم جواب من را جواب بدید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پاسخ این پرسش‌ها مفصله و در نهایت هم قانع کننده نیست. مگر این که از نزدیک با فضای حوزه آشنا بشید. توصیه می‌کنم مدتی به یکی از حوزه‌ها رفت و آمد داشته باشید.
یه سوال داشتم ...من خیلی دوست دارم به نظام برم ولی شرایط قبولی را ندارم برای همین خانواده ام به من میگویند بهچحوزه بروم و از طریق حوزه به نظام برم میگن اگه از طریق حوزه برم باهام کاری ندارن یعنی به راحتی قبولم میکنن و به شرایط ورودی کاری ندارند..میخواستم بدونم اینگونه است؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
ارتباطی نداره. نیروهای مسلح با لحاظ شرایط ویژه از بین طلاب پذیرش می‌کنند و آزاد نیست. برای کسی هم معقول نیست که بیش از ده سال درس بخونه که شاید استخدام بشه شاید نشه!
باعرض سلام.من متولد9تیر73 هسم و مدرک دیپلم ریاضی دارم.میخواستم بدونم میتونم در کمسیون شرکت کنم و کد طلبه ها که در کمسیون شرکت کردن در زمان تحصیل کی میاد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
به یکی از مدارس مراجعه کنید و درخواست پذیرش کنید. کد کمیسیونی‌ها معمولن کمی دیرتر در حد یکی دو ماه دیتر صادر میشه.
معدل برای کمسیونذچند است ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سالانه ابلاغ می‌کنند. اطلاع جدیدی ندارم.
سلام وقت بخیر لطفا زود جواب بدین من دو درس رو افتادم اینا رو باید شهریور امتحان بدم ؟؟ اگ ندم چی میشه؟ یه چیز دیگه اینکه بعد از چند ترم مشروطی اخراج میشم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
امتحان تجدیدی در حال حاضر برگزار میشه. اگر امتحان ندید یا قبول نشید سال آینده باید کلاس برید و امتحان بدید.
مشروطی در حوزه نیست فعلن. فقط قانون پیشرفت تحصیلی هست. یعنی دو پایه حداکثر در سه سال باید تمام بشه.
سلام من امسال دیپلمم رو گرفتم آیا در این تاریخ میتوانم در حوزه ثبت نام کنم من ساکن همدانم باید چکار کنم ممنون از کمکتون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر شرایط سن رو دارید می‌تونید به یکی از مدارس برای پذیرش کمیسیونی مراجعه کنید.
سلام.دوست دارم طلبه شم.باید چیکار کنم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام به سایت حوزه علمیه خواهران یا یکی از حوزه‌های خواهران مراجعه کنید.
سلام
هنوزم میشه کمیسیونی ثبت نام کرد؟؟؟مدارس شیراز
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بسته به نظر مدیرانه. مراجعه کنید به مدارس.
سیده رقیه حسینی
سلام.ببخشید الان من به پایه ی نهم میرم و متولد سال۸۱هستم.الان میتونم تو حوزه ثبت نام کنم یا باید صبر کنم تا پایه ی نهمم تموم بشه؟؟خواهش میکنم هرچه زودتر جواب بدید.واینکه من تو قم زندگی نمیکنم و اگر به قم هم بیام پیش یکی از فامیل میمونم ایا اجازه میدن من تو حوزه تحصیل کنم یا باید حتما سرپرست قانونی تو قم داشته باشم؟؟و یه چیز دیگه سطح درسایی پذیرش مقطع سیکل و یا پایه ی هشتم و نهم با سطح درسای پڋیرش مدرک دیپلم باهم برابره؟؟ببخشید اینقد سوال پرسیدم.
خسته نباشید.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام 
به یکی از مدارس شهر خودتون مراجعه کنید در صورت صلاح‌دید می‌تونند پذیرش کنند.
در حال حاضر تفاوتی بین متون درسی نیست.
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام من تو مصاحبه قبول نشدم الان میخوام انتقالی بزنم .میشه یا دیگه وقت انتقالی به حوزه ها تموم شد . لطفا جواب بدید.ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
انتقالی در صورتیه که در مصاحبه قبول بشید.
با سلام۰ می خواستم بدونم این همه روحانی وطلبه که میلیاردها پول مملکت خرجشون میشه چه کارایی خاصی در جامعه دارند آیا اگر روزی اعتصاب کنند وروحانی نباشند اتفاق خاصی می افتد?
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
طلاب از دولت حقوق نمی‌گیرند. بهتره قبل ار چنین پرسش‌هایی مطالعه بفرمایید. 
ضمن این که علوم انسانی از اساس و اصلاتن آبجکتیو نیستند و ثمره‌های غیر مستقیم دارند. در همه جای دنیا هم تحصیل و تعلیم می‌شند. به نظرتون اگر همه فلاسفه غرب یا حتا ریاضی‌دان‌ها اعتصاب کنند اتفاقی می‌افته در دنیا؟!
سلام.
خسته نباشید
میخواستم ببینم آیا امتحانات تجدیدی خرداد که در مرداد ماه داره برگزار میشه، آیا دوباره هم مثله ترم اول در شهریور ماه هم امتحانات تجدیدی رو برگزار میکنند؟



سوال دومم اینه که در صورتی که دوتا از دروسمون ناقص باشه برای انتقالی گرفتن ،کدوم یک از مدارس تهران میتوان رفت؟

لفطا راهنمایی کنید
ممنون از شما*
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
امتحان تجدیدی که بنا به قاعده شهریور انجام می‌شده چن ساله که مرداد برگزار میشه. یعنی دیگه شهریور امتحانی نیست.
از مدارس تهران اطلاعی ندارم.
سلام تشکر از این نوشته بسیار مفید یود اجرتون با خداوند
سوالی که داشتم میخواستم بدونم کلاس های حوزه ای که تو شهر های مختلف هست و ثیت نام میکنند(ثبت نام در تابستان صورت میگیرد و در شهریور کلاس ها اغاز میشود)چه تفاوتی با حوزه علمیه قم دارند ؟ایا مدرک تحصیلی هر دو برابر است از نظر پذیش برای استخدام؟ و ایا شهریه به این کلاس ها هم تعلق میگیرد و یا مختص ثبت نامی های زمستان و حوزه قم است؟در صورتی که به همه شهریه تعلق میگیرد از چه زمانیست؟یعنی به محض ثیت نام و شروع تحصیل میباشد یا بعد از مدتی؟
بنده علاقه زیادی دارم به تحصیل در حوزه علمیه و از طرفی شرایط مالی خانواده به گونه ای است که باید به فکر درامد برای اینده هم باشم واین موضوع درامد موجب تردید ینده شده و مهم است بازار کار برای خانم ها به چه صورت است؟تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مکرر عرض شده که بین حوزه برادران و خواهران فرق هست. از این جهت اطلاع من دقیق نیست. ولی تفاوتی بین پذیرش حوزه علمیه در شهرستان و قم نیست. پذیرش تابستان هم به طور طبیعی نباید باشه مگر به شکل تکمیل ظرفیت.
سلام برای پذیرش شهریه میگیرن یا شهریه میدن
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مطلب رو مطالعه بفرمایید.
حسین نعمت اللهی
با سلام و احترام .شنیدم که کتب حوزه عوض می شود .اگر من دروس حوزه را آزاد با همان کتب قدیمی صمدیه و هدایه و منطق مظفر و ....بخوانم .و بعد درخواست کمیسیون برای رسمی شدن بدهمٰٰ دیگر قبول نمی کنند؟؟؟یا تغییر کتب تاثیری نمی گذارد؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
یک سری از کتاب‌های حوزه قراره تغییر کنه. در حال حاضر یعنی از امسال به طور آزمایشی در بعضی مدارس خاص طرحش اجرا میشه. قضیه رسمی شدن طلبه‌های غیر رسمی در حال حاضر هست اما معلوم نیست اصلش تا سال‌های بعد ادامه داشته باشه چه رسد به کیفیتش!
سلام, لطفا جواب بدید, برای کار قضاوت , تحصیل از دانشگاه بهتر است یا حوزه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
باید با کسایی که در رشته تخصصی حقوق تحصیل کردن مشورت کنید.
سلام
ببخشید،هنوز هم میشه پذیرش شد،کمسیونی میگم،خواهشا جواب بدید،بسیار تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در صورت موافقت مدیر مدرسه امکان پذیرش هست.
با سلام
ببخشید میخواستم بدونم یک دانش آموز پیش دانشگاهی با دیپلم که امسال کنکور داده آیا میتواند سال دیگه به حوزه بیاد در حالی که سال بعد 19 ساله میشه و یکی از شرایط دیپلم ها اینه که بین تاریخ اخذ آخرین مدرک تا ورود به حوزه بیشتر از یه سال طول نکشه در حالی که این دانش اموز امسال تیر ماه مدرکشو گرفته با این وجود میتونه تا سال بعد صبر کنه برا حوزه ؟؟
خیلی برام مهمه لطفا ..
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا جایی که من اطلاع دارم در این شرایط مشمول نظام وظیفه میشه. اگر این مشکل پیش نیاد بعید می‌دونم مانعی باشه.
سلام .
من تو ازمون پذیرش دادم و قبول شدم ولی مصاحبه ندادم الان رفتم حوزه که مصاحبه بدم ولی میگن مهلت پذیرش دیگه تموم شده😢من باید چکار کنم کجا برم تا مشکلم حل بشه لطفا جواب بدید .
دو حوزه رفتم گفتن مهلت ثبت نام دیگه تموم شده یعنی نمیونم کاری کنم؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به طور معمول در حال حاضر پذیرش انجام نمیشه. اما اگر مدیر مدرسه‌ای شخصن بخواد می‌تونه. اگر چه در این زمان بعیده.
‫امیرحسین عباسپور‬‎
سلام.آیا از طریق حوزه علمیه میشه قاضی بشوی و اگر میشود چه جوری هست باید چه موقع ای درس قاضی بخوانی.راهنمایی امکن
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مطلب رو مطالعه کنید.
سلام من سال سوم راهنمایی در حوزه ثبت نام کردم و قبول شدم اما فقط دوروز در کلاس ها شرکت کردم و حوزه را ترک کردم میخواستم بدونم میتونم الان در حوزه ثبت نام کنم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
ورود شما به عنوان پذیرش جدیده و ربطی به قبل نداره.
اخه چرا جواب نمیدید . لطفا جواب بده من الان چکارکنم☝
سلام میخواستم بدونم با مدرک کاردانی میشه رفت حوزه علمیه والبته کدوم حوزه ها چنین شرایطی رو قبول میکنن و تاریخ ازمون و منابع چطور ؟؟
لطفا کمک کنید
ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مطلب رو مطالعه کنید.
سلام من ۱۵ سالم هست برای ورود به حوزه باید چه کار کنم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مطلب رو مطالعه کنید.
محمدرضا فرزانه
سلام یکی از فامیل های من که تا دو دانشگا ه درس خونده می خواد وارد حوزه علمیه بشه لطفا بگید تا چند سالگی می شود به سفیران هدایت برویم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط سنی پذیرش فرقی بین سفیران و بلندمدت نداره.
جدول کامل در دفترچه هست.
سلام من امسال در حوزه علمیه خواهران پذیرفته شدم (عمومی سطح دو )میخاستم بدونم دروس نیمسال اول و دوم چیه : چه کتابایی درس داده میشه ؟و تعطیلات حوزه چه زمانیه ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاع دقیقی از جزییات حوزه خواهران ندارم.
سلام یعنی دروس نیم سال اول برادران وخواهران متفاوته؟؟

باتشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در کل متون درسی حوزه برادران و خواهران متفاوته.
سلام..خسته نباشید
میشه توضیحی در رابطه با ازمون های حوزه بدید ؟؟
ازمون ها به چه صورته...از چه چیزی ازمون گرفته میشه..
ملاک. امتیاز دهی به هنگام مصاحبه در چیست؟؟
بعد کسی که مدرک دیپلمش رو در اواخر تابستان 96 قراره بگیره مشکلی برای ثبتنام در پیش نداره ؟
ضمنا من pdf واحد خواهران رو مطالعه کردم ولی ففط از سطح 2 و 3 و 4 صحبت شده بود...و در رابطه با سطح 1 چیزی ننوشته بودن..یعنی برای واحد خانم ها سطح 2 پیوستس ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
موارد مورد آزمون در دفترچه ذکر شده.
یک سری پارامترها برای مصاحبه مشخص شده مثل هوش و استعداد، آگاهی دینی، شرایط اخلاقی، شرایط ظاهری و...
برای اطلاع تفصیلی از شرایط حوزه خواهران با یکی از حوزه‌های خواهران تماس داشته باشید.
باسلام.
اگر کسی به لحاظ شرط سنی، مجاز به ثبت نام در آزمون حوزه‌های علمیه را نداشته باشد آیا اساساً راه دیگری وجود دارد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به طور رسمی نمی‌تونه طلبه بشه.
من قبلا یک پایه تحصیلی را گذرانده ام وبعدا در پایه دوم حوزه را ترک کردم و بعدا دوباره به مدرسه بازگشتم وتا سال دوم دبیرستان درس خوانده ام الان من چگونه می توانم دوباره به حوزه بازگردم بدون اینکه دوباره پایه اول را بخوانم
وآیا حوزه تهران من را که از استان بوشهر هستم امسال با این وضع یعنی گذراندن پایه اول در سال نود و یک و نود ودو و رهاکردن حوزه درپایه دوم و دوسال دبیرستان را رفتن می پذیرد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
کسی که از حوزه انصراف میده برای برگشت به حوزه باید مثل بقیه پذیرش بشه و دروس رو از ابتدا شروع کنه بنا به قانون.
سلام من دختری هستم که امسال باید انتخاب رشته کنم نظرم روی انسانی هستش و ثبت نام هم کردم ولی تغییر عقیده دادم دلم میخاد برم حوضه . ایا میشه امسال برم ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به سایت حوزه علمیه خواهران مراجعه کنید و دفترچه ثبت نام رو دانلود کنید.
سلام
بابت مطلب خوبتون تشکر میکنم
سوالی که بنده دارم اینه ک آیا با مدرک حوزوی میشه در مشاغل حقوقی غیر از قضا،وکالت و سردفتری کار کرد؟
مثلا به عنوان کارمند دادگستری ؟
و اصولا آیا میشه بامدرک حوزوی کاری غیر طلبگی کرد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
ارزش استخدامی مدرک حوزه کم‌تر از مدرک دانشگاه نیست.
بقیه موارد هم تابع قوانین استخدام همون ارگانیه که اقدام به جذب می‌کنه.
با عرض سلام و خسته نباشید من امسال در آزمون و مصاحبه حوزه قبول شدم ولی دوره اختبار و تثبیت که ده روز پیش شروع شده شرکت نکردم
می خواستم بدونم ممکن هست بدون شرکت در دوره منو قبول کنن
با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر عذری داشتید و مدیر مدرسه قبول کنند، ممکنه به طور مشروط قبولتون کنند.
ایا میشود از طریق حوزه علمیه سفیران دردستگاه های دولتی مخصوصا عقیدتی سپاه وارتش یانیروی انتظامی وهمچنین رشته های وکالت یا قضاوت ویاروانشناسی وسایر رشته های دانشگاهی ادامه تحصیل داد.خواهشن جواب دهید .خواهشن جواب درست بدهید خیلی برام مهم.ثواب داره جواب بدین.ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
قوانین استخدام ارگان‌ها ارتباطی با حوزه نداره.
برای ادامه تحصیل هم منعی نیست. فقط رشته‌های تخصصی برای سفیران مشروط به یه سری شرایطه.
مگه جواب نادرست هم میدیم؟!!!
با سلام من یک سال در حوزه تحصیل کردم الان به علت ازدواج میخواهم در مشهد زندگی کنم باتوجه به این که حوزه های مشهد زیر نظر قم نیستند آیا میتوانم انتقالی بگیرم یا باید دوباره از پایه اول شروع کنم و همچنین آیا باید تغییر کاربری دهم ؟؟؟از آنجایی که نسبت به حوزه های مشهد آشنایی ندارم میشه چند تا از حوزه های خواهران را معرفی کنید....با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
روال حوزه برادران اینه که برای انتقال به مشهد باید درخواست بدید و بعد از تایید حوزه قم و مشهد درس‌های گذرونده شده معادل سازی میشه.
شناختی از حوزه‌های خواهران مشهد ندارم.
سلام خسته نباشید.اگه کسی تو آزمون ورودی قبول شده باشه ومصاحبه هم رفته باشه و قبول بشه ولی دوره اختبارو به دلایلی نره ایا میشه بازهم باوجود نرفتن دوره و شروع چند روز از کلاس ها دوباره بره و اونو بپذیرند باتشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
چنین اختیاری رو مدیر مدارس دارند.
سلام و خسته نباشید
خواهش میکنم سوال بنده رو جواب بدید
بنده خانمی 22 ساله هستم که امسال در طرح نظام جامع 8 ساله حوزه قبول شدم و به ما گفته اند که پایان مهر ماه آزمونی گرفته میشود و بعد از کسب نمره قبولی امکان ادامه تحصیل هست و به تازگی متوجه شدم که حوزه هنوز مشغول تحقیق درباره من است من با پدرم مشکل دارم و حقیقت را به آن ها گفته ام آیا ممکن است که به خاطر مشکلم با پدرم عذرم را بخواهند؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به صِرف مشکل داشتن شما با اعضای خانواده مانعی نباید باشه.
باسلام و خسته نباشید از شما به خاطر سایت خوبتان ممنونم سوالی از شما داشتم ایا انهایی که ازمون ندادند باید برای سال دیگر منتظر بمانند ایا نمی شود صرفا باسوابق تحصیلی وارد حوزه شد من امسال میخواهم به حوزه بروم اما از وقت ازمون گذشته است من باید چکار کنم باتشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
قسمت «کمیسیون پذیرش» رو در مطلب بالا مطالعه کنید.
سلام
بنده در حال انجام کارهای فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق دانشگاه سراسری هستم و بنده علاقه شدید از دوران کودکی تا به امروز به فراگیری دروس حوزه داشته ام بنده تا یک سال معاف تحصیلی دارم و بنده در سن 25 سالگی هستم. بنده رشته ام انسانی نبوده است و مطالعه ای در مورد عربی نداشته ام پس به احتمال قوی آزمون ورودی را قبول نمی شوم و بنده علاقه به فراگیری ریشه ای علوم دینی به صورت قدیم نه امروزی دارم آیا راهنمایی برای بنده می توانید داشته باشید؟
باتشکر اجرتان با الله
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در صورتی که بخواید می‌تونید با لحاظ شرایط ذکر شده در آزمون ورودی حوزه شرکت کنید و طلبه بشید. به خاطر تسلط نداشتن به عربی هم مشکلی برای پذیرشتون پیش نمیاد.
بنده حافظه قوی ندارم ولی علاقه شدیدی به قرب الله دارم بهمین خاطر و بدلیل اینکه خداوند را رزاق می دانم می خواهم وارد حوزه قدیمی بشوم نه امروزی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
حوزه قدیمی؟! حوزه امروزی؟!
برای شناخت حوزه مطلب بالا رو مطالعه کنید.
سلام و عرض ادب .من که دارم خودم دروس حوزوی را می خوانم حدود 6 سال دیگر تمام می کنم چون 33سال دارم حوزه نمی توانم بروم .آیا می توانم بعد 6 سال از راهی معمم شوم؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در حال حاضر روال اینه که اگر کسی به طور غیر رسمی دروس حوزوی خونده باشه با درخواست و قبولی در آزمون‌های متعدد طلبه رسمی میشه و بعد از اون درخواست تلبس میده. قوانین شش سال بعد رو خدا می‌دونه!
سلام علیکم خداقوت
من به ثبت نام وامتحان حوزه نرسیدم ،امکانش هست غیرحضوری دروس سطح یک رو بخونم امتحان بدم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
خیر
سلام ورحمه الله
حقیر میخواستم شش سال سطح یک حوزه علمیه را در دوسال امتحان بدم الان هم طلبه پایه دو حوزه علمیه تهران هستم لطفا راهنماییم کنید که چطور اینکارو بکنم؟؟؟
یا در یک سال .فقط چطور سریع تر این سطح یک را بگزرونم؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
حداقل زمان تحصیل دو پایه تحصیلی در یک ساله. یعنی شش پایه باید دست کم در سه سال خونده بشه.
هر سال یک پایه رو عادی می‌‎خونید و در صورتی که نمرات خوب باشند و ناقصی نداشته باشید در تابستان یک پایه رو ارتقایی امتحان می‌دید.
امیرحسین کرمی
سلام
دانشجوی ترم چهار کارشناسی هستم.میخواهم تا پایان کارشناسی به طور آزاد دروس سطح یک حوزه را مطالعه کنم. آزمونی وجود داره که دروس سطح یک رو امتحان بگیره تا از فرصتم استفاده ی بهینه کنم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در حال حاضر اگر کسی از گذشته حوزه رو به طور غیر رسمی خونده باشه می‌تونه با موفقیت در آزمون‌هایی رسمی بشه. بعد از این رو خدا می‌دونه!
سلام علیکم... من دارم پایه یک میخونم ، میخوام سال بعد بعد انتقالی بزنم یعنی پایه 2 رو در حوزه دیگه ای بخونم . اگر انتقالی زدم ،کتاب یا پایه ارتقایی بم میدن ،یعنی انتقالی زدن مشکلی برای ارتقایی زدن ایجاد نمیکنه ؟
میشه بگید وقت ثبت نام برای ارتقایی و انتقالی در کدوم ماه شروع میشن ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اصل انتقال منافاتی با ارتقایی خوندن نداره.
زمانش بعد از امتحان پایان سال مشخص میشه.
سلام و خسته نباشید
شهریه ی طلاب مبتدی کجا حداقلش 150 تومنه من چهار سال تو حوزه درس خوندم الانم انصراف دادم فوق فوقش ماهی ۷۰ یا ۸۰ تومنه.
سلام..
درباره مدرک حوزه میخواستم بدونم...
رفتن به دانشگاه و رشته ی الهیات و ....
بهتره یا حوزه ؟؟
فرقی در محیطش نداره.؟
مدرک کدوم برای کار و اینده معتبر تره؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مطلب رو مطالعه بفرمایید.
سلام بردار خدا قوت
سوالی داشتم از محصزتون
من تازه دانشگاه ترم یک پذیرفته شدم
و متولد سال ۷۶ هستم
اگه امسال بخام شرکت کنم تو آزمون باید از کدوم مقطع وارد بشم
دیپلم یا دانشگاه؟؟؟
ی توضیح مختصر اگه امکان داره...
خدا خیرتان بده
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر 30 واحد دانشگاهی رو نگذرونده باشید با دیپلم.
سلام عرض شد
بنده دانشجوی ترم اولی دانشگاه قم هستم و متولد ۷۶ میخاستم ببینم هنوز میتونم وارد حوزه بشم و از چه مقطعی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در صورت داشتن شرایط سنی و نظام وظیفه می‌تونید.
کمتر از 30 واحد دانشگاهی حکم دیپلم رو داره.
باسلام
بنده دانش آموز کلاس نهم هستم و بسیار دوست دارم که به حوزه بیایم.
اگر زاحمتی نباشه لطفا به سوالات بنده جواب دهید.
سوال اول بنده این است که آیا می توان همزمان با حوزه در دانشگاه تحصیل کرد؟و اگر دست به چنین کاری زد آیا موجب مشکل نمی شود؟
دومین سوال بنده درباره فضای فکری حوزه است.
بنده به شخصه به مطالعه علاقه ی زیادی دارم و اندیشمندان زیادی از اندیشمندان اسلامی تا بعضی از اندیشمندان حتی گاه ملحد مورد علاقه بنده بوده اند.از طرف دیگر به بعضی از متفکران غربی نیز علاقه ی زیادی دارم ، این در حالی است که بیشتر روحانیان کلا غرب را نفی می کنند و تمام متفکرانش را نیز کافر!(البته قصد توهین ندارم اما این برداشت من بوده است)آیا از طرفی علاقه من به متفکران غربی(نظیر سارتر،فوکو،توین بی و....)از طرفی به عارفان و صوفیان(نظیر ابن عربی،شمس،مولوی و...)موجب مشکل بنده در حوزه نخواهد شد؟
البته این نکته را هم لحاظ کنید بنده به همین میزان برای روحانیانی نظیر مطهری،شبستری،طالقانی،محمد حسین طباطبایی و... احتران قائلم و تاثیر پذیرفتم.
باتشکر.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پاسخ بعضی پرسش‌ها در مطلب هست.
ضمن این که اصل علاقه‌ی شما به کسی یا تفکری مانعی برای تحصیل حوزه نیست. هیچ عاقلی هم در حوزه تمام غرب رو یک کاسه نمی‌بینه!
اما در هر صورت بعد از مطالعه تمام برهان‌ها می‌تونید صاحب نظر باشید!
صادق محمودی
با سلام و خسته نباشید ببخشید میخواستم بدونم منظور از مصاحبه در حوزه چیه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
جلسه‌ای با حضور داوطلب و مدیر یا نماینده‌ی مدیر مدرسه. در این جلسه با پرسش و پاسخ سطح هوش و اطلاعات مذهبی و انگیزه و... داوطلب سنجیده میشه.
با سلام در چه صورت میتوان بس از انصراف از تحصیل در حوزه علمیه در دانشگاه ادامه تحصیل داد
در صورت انصراف و اقدام به اعزام و قبولی در دانشگاه ایا امکان ادامه تحصیل وجود دارد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در صورت انصراف دیگه ارتباطی با حوزه نداره و تابع قوانین دانشگاهه. اما برگشت به حوزه فقط با نظر کمیسیون خاص یا ثبت‌نام جدید برای پذیرش از پایه یک ممکنه.
سلام.ببخشید من دو ترم دانشگاه خوندم میتونم بدون ازمون به دانشگاه حوزه علمیه قم بیام بامصاحبه.ممنون میشم اگه جوابم بدید.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پذیرش کمیسیونی در صورت بودن ظرفیت خالی ممکنه. به همین دلیل نمیشه مطمین بود که پذیرش بشید بدون آزمون.
با سلام وعرض خسته نباشید،،میخواستم بفهمم میشه هم برای جامعه الزهراامتحان بدی هم برای مدرسه علمیه شهرمحل زندگیت ،ممنون میشم جواب بدین:)
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاعم درباره حوزه خواهران دقیق نیست.
سلام
یعنی بعد از هشتم میشود به حوزه رفت
معدل باید چند باشه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا حالا چند بار قانونش تغییر کرده. تا صدور دفترچه پذیرش امسال صبر کنید.
سلام.
من دانشجوی ترم3 فوق لیسانس هستم و بهمن ماه امسال پایان نامه دارم خدا بخواد تا خرداد ماه فارغ التحصیل میشم.ایا من باید موقع ثبت نام حوزه هایی که دانشگاهیان را پذیرش دارند ثبت نام کنم؟و فرقی بین من فوق و انهایی که از دیپلم وارد حوزه میشن از لحاظ دروس فرقی هست؟ مدت تحصیل و نوع درس ها؟ساکن تهران هستم.بنده و من کنکور سطح دو رو باید بدم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پاسخ شما در متن اصلی هست!
در سیستم فعلی حوزه تفاوتی نیست و پذیرش حوزه هم تنها از سطح یک انجام میشه.
در سیستمی که فعلن به عنوان سیستم آزمایشی در مدارس انگشت‌شماری انجام انجام میشه بعضی از درس‌ها برای پذیرشی‌های بالاتر حذف شده ولی اطلاع ندارم کی بناست به طور رسمی اجرا بشه.
سلام من کلاس هشتمم ومیدانم برای ثبت نام در حوزه باید کلاش نهم هم را بخوانم اما با توجه به این قانون بازهم مواردی دیدم که از کلاس هشتم به حوزه بروند میخواستم بدونم که ایا من هم میتوانم از کلاس هشتم به حوزه برم اخه ماندن در محیط الوده مدرسه خیلی سخت است و نمیشود کاری کرد .منظورم از محیط الوده هوا نبود بلکه دانش اموزان بود از۲۵نفر۲۳نفر مغز داغون دارند.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
قانون پذیرش در دو سال گذشته چند بار تغییر کرده. گاهی هشتم و گاهی نهم. باید صبر کنید تا ثبت نام امسال شروع بشه. معلوم نیست این بار از چه پایه‌ای پذیرش رو شروع کنند!
انشا الله خداوند خیرتان بدهد که به تمامی سوالات باسخ میدهید.
بس لطفا برایم دعا کنید که هر چهزودتر از محیط الوده مدارس راحت شوم و به محیط متبرک حوزه بیایم.
شهر ما بیشترین درصد خراب بودن جوانان در استانمان رادارد .
ببخشید این سوال را میکنم ایا به نظر شما امکانش است که دوباره ثبت نام از کلاس هشتم باشد.
ثبت نام امسال در چه تاریخی شروع میشود.
برای بار دوم میگویم خواهشن برایم دعا کنید واگر امکانش است به هرکسی که میتوانید بگوییددعا کنند که انشا الله امام زمان(عج)دستم را بگیرد.چون من در خواب چیز هایی دیده ام که بیان گر این است که حوزه رفتن برای من عمری واجب است.
انقدر برایم اهمیت دارد که برای بار سوم تکرار میکنم برایم دعا کنید دعا کنید.
برای سلامتی حضرت مهدی(عج)صلوات بفرست.
یا علی خدا حافظ
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
با توجه به شرایط احتمال پذیرش از هشتم هست. ثبت نام هم به طور معمول حدود بهمن ماه باید باشه.
ان شاء الله هر چه خیر و صلاح شماست پیش بیاد...
سلام من پایه 4 هستم و متولد 76 میخوام انصراف بدم ولی آموزش و پرورش میگه باید بری سربازی اگه اینطوریه اگه کسی پایه 5 اخراج شد که بدبخت میشه
چیکار کنم تا اول دبیرستانم خوندم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
معافیت تحصیلی حوزه هر سال احتیاج به تمدید داره و در صورت انصراف یا عدم پیشرفت، فرد مشموله و باید خدمت وظیفه رو بگذرونه.
سلام عیکم
در مصاحبه بخشی را در باری قراعت قران میبردازند میخواستم بدونم سوره ای که میخاهیم قراعت کنیم خودمان انخاب میکنیم یا انها ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
علیکم السلام
قرائت قرآن از الزامات مصاحبه نیست. از طرف مصاحبه کننده پرسش‌های مختلفی برای شناخت سطح متقاضی انجام میشه که یکیش قرائت قرآنه.
کیفیتش هم با نظر خود مصاحبه کننده است.
بگو مدارس نظام جدید پایه 2 تو کدوم شهر های کشور هستند منظورم مدارسی که سال پیش آزمایشی نظام جدید قبول کردند هست.مشکل انتقال دارم مشکلمو حل کنین.لطفا
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
اون‌هایی که از پارسال شروع کردند بسیار محدودند. تاکید مرکز قم بر این بود که به قم نزدیک باشند همه. ولی اطلاعی از مدارس ندارم.
سلام علیکم
میخواستم بدانم موبایل بردن به حوزه مجاز است.زیرامن یک دوره کتاب خوانی برداشتم و کتاب ها به صورت برنامه اندروید داخل گوشیم است.
هر کس این مطلب را خواند برای ظهور امام زمان سلوات بفرستد.
باتشکر از شما
یاعلی خداحافظ.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام و رحمت الله
ابلاغی بوده که منع می‌کرده. بعضی مدارس انجام دادند و بعضی نه. پیش از انتخاب مدرسه، قوانین داخلی مدارس مورد نظرتون رو بررسی کنید.
سلام
خسته نباشی براذر
چنتا سوال دام بیزحمت نگاه بندازید
من امسال حوزه دوره تثبیتی رو فتم یکماهشم در سفیران هدایت ساوه بودم و با نمرات خوب قبول شدم
اما ب دلایل نرفتم
حالا ب دلایل فهمدم کار درستی کردم ک امسال با اون اهداف نرفتم اما امسال با راه جدیدی ک بیدا کردم میخوام برم حوزه
میخواستم ببرسم گیر نمیدن برا ثبت نام و ورود و مضاحبه و اینا بخاظر نرفتنم؟
و اینکه ااقاجان من موندم دگ واعا هیچ الاعاتی درباره سطح علمیو اخلاق حوزه ها و بخصو سفیران در دست نیست...البت ساوه ک جزو خوب ها هست و من با رفتنو یک ماه موندن فهمیدم.مشه ی راهنمایی کنید از یکی ببرسید ب ی جای وصل کنید منو خیلی برام مهمه محیظ حوزه و سطح علمیش خوب باشه با چیزایی ک دیدم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
این که یک بار از حوزه رفتید منع قانونی برای پذیرش نیست. اما به طور طبیعی برای مدرسه‌ای که قراره برید سواله. اگر پاسخ قانع‌کننده‌ای داشته باشید مشکلی نیست.
در مورد مدارس و کیفیت‌هاشون هم متاسفانه اطلاعی ندارم. به خصوص که دیگه در مجموعه مدیریت حوزوی نیستم.
دوباره سلام
میخواستم ببسم ا کجا میشه درباره حوزه ها اطلاعاتی بدست اود؟مثلا قوانینشون یا فیلترای خاضی ک دان
مثلا من سال قبل شنیدم حوزه علمیه قم به این راحتی ها بذیرش نمیکنه و یکی از ظوط بذیرش درین حوزه حفظ ده جزء هستش
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
جایی سراغ ندارم که این قوانین نانوشته جمع‌آوری شده باشه. متاسفانه این ضعف شناختی درباره حوزه خیلی شدیده.
عاشق شهادت
باسلام و خسته نباشید .
حوزه علمیه ای توی تهران سراغ دارید که ساعت درسی از 7 صبح تا 12 ظهر باشه?
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
متاسفانه شناختی ندارم.
سلام

ایا برای خدمت سربازی طلبه در سازمان تبلیغات اتمام پایه شش همرا با شفاهی پایه شش هست یا نه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاعی از قوانین سازمان تبلیغات برای جذب امریه ندارم.
سلام
ایا برای خدمت سربازی طلاب در سازمان تبلیغات اسلامی اتمام پایه شش هم کتبی و هم شفاهی است یا نه؟( فقط اتمام کتبی مورد قبول است)
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
عرض شد.
سلام
از چه طریقی میشه از قوانین و شرایط حوزه های علمیه خواهران لستان اصفهان مطلع شد؟ آیا سایت و یا پی دی افی وجود داره؟
برای ثبت نام شرکت در آزمون خواهران اصفهان باید وارد چه سایتی شد و در چه زمانی؟

برای مدرک فوق دیپلم حداکثر سن پذیرش چقد هست؟
ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا جایی که اطلاع دارم مدیریت حوزه خواهران اصفهان مستقل نیست و ثبت نام و پذیرشش مثل بقیه جاها به طور متمرکز از طریق سایت انجام میشه. Whc.ir

علی کنعانی
سلام ورحمه الله
ایا کسی که تا بایان کفایه در نجف اشرف درس خوانده میتواند انتقال به قم بکیرد ودر درس خارج قم شرکت کند؟؟؟
ممنون از لطف شما
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
علیکم السلام و رحمت الله
اصل شرکت در دروس خارج منعی نداره. اما برای رسمی شدن باید انتقال رسمی بگیرید. که این انتقال بعد از معادل سازی انجام میشه.
سلام.ایا اموزش عالی حوضه رو قبول دارد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مدرک حوزه از طرف خود حوزه صادر میشه ولی اعتبار تحصیلی و استخدامیش مورد تاییده.
سلام
منابع آزمون ورودی چه کتابهایی است؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
با توجه به مقطع تحصیلی متفاوته که هر سال در دفترچه ثبت نام ذکر میشه.
سلام
برای ورود به حوزه علمیه قم ، در آزمون ورودی چه نمره ای باید کسب کرد(مقطع دیپلم و دانشگاهی)
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
آزمون به طور رقابتیه. قبولی بستگی به نتیجه آزمون شما و بقیه متقاضیان داره.
سلام بزرگوار...
کارشناسی که با اتمام پایه 9 هست در چه رشته ای هست..یعنی کارشناسی الهیات و معارف یا کارشناسی فقه و اصوله یا...؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مدرک سطح دو با عنوان فقه و اصول داده میشه.
سلام.
بنده در دانشگاه تحصیل میکنم و یک ترم دیگه درسم تموم میشه میخواستم ببینم میتونم ادامه تحصیل خود رو در حوزه انجام بدم یا برای تحصیل در حوزه از صفرباید شروع کنم.
بنده میخواستم بپرسم میتوان کنار تحصیل در حوزه کار هم کرد؟(مثل سپاه پاسداران)
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
ورود به حوزه تنها از ابتدا ممکنه نه از سطح‌های دیگه.
اشتغال رسمی در کنار حوزه ممکن نیست. اما مدارس می‌تونند اجازه اشتغال پاره وقت و غیر رسمی رو به طلاب بدهند. به طور خاص برای تامین هزینه زندگی متاهل‌ها.
محمدجواد
سلام من طلبه سفیران هدایت گرگان پایه اول هستم میخواستم بدونم آیا میشه ترم دوم به حوزه سفیران تهران انتقالی بگیرم:-)
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
انتقال بین سال فقط در صورتی که مورد خاصی باشه و به تایید کمیسیون خاص برسه ممکنه.
محمد رضا
سلام ایا مدرسه فیضیه پذیرش داره اگر داره شرایطش چیه و از چه پایه ای میپذیره
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مدرسه فیضیه یکی از مدارس حوزه علمیه قمه و پذیرش مستقل نداره. در حال حاضر هم بخش آموزشی فیضیه برای دروس سطح عالی به شکل درس آزاد فعاله.
باسلام
من کلاس هشتمم.تصمیم دارم انشا الله امسال وارد حوزه بشوم میخواستم بدونم از چه تاریخی برای ثبت و...پی گیر شوم.من در استان مرکزی زندگی میکنم آیا میتوانم به حوزه علمیه های قم تحصیل کنم
یا علی خداحافظ
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به طور معمول از حدود یک ماه آینده باید دفترچه به صورت اینترنتی و در سایت حوزه منتشر بشه.
ابراهیم هادی
با سلام
طبق شرایطه جامعه درحال حاضر جامعه
ب طلبه سفیران نیازداره یا بلند مدت ؟
کدوم یک طلبه پخته تری تربیت میکنه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به هر دو احتیاج هست. اما بلند مدت غرض اصلیش عالم پروریه و سفیران غرضش مبلغ پروری.
سلام خسته نباشید خدمت شما. درصد قبولی در آزمون ورودی حوزه علمیه چه قدر است؟ ایا همه از این قسمت قبول میشوند؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط سال های مختلف متفاوته. ولی به طور معمول اگر شرایط معمولی داشته باشید قبول میشید.
سلام
با مدرک لیسانس آیا معدل مدرکم تا ثیری در پذیرشم دارد؟
اگر دارد این تاثیر چگونه و در چه مرحله ای اعمال می شود ومعدل برای پذیرش در قم باید چقدر باشد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مجموع نمره آخرین مدرک تحصیلی با نمره آزمون میشه نمره پذیرش. بر اساس اون اولویت‌های انتخابی بررسی میشه.
سلام دوست عزیز من معدل کارشناسیم خیلی کمه 13 است آیا امکان اینکه اگر آزمون رو خوب بدم هست که در قم قبول بشوم .......آخه در سایت مهندس طلبه خوندم که مدرسه معصومیه شزط ورودش معدل بالای 17 است .....خاهشا جواب بدید خیلی مهمه انگیزه ام رو از دست دادم .............................ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
همون طور که قبلن هم عرض کردم هر مدرسه امکان داره شرایطی ویژه برای پذیرشش بگذاره. من هم از شرایط مدرسه معصومیه اطلاع ندارم. بهتر اینه که با خود معصومیه تماس داشته باشید.
سلام. فک کنم ثبت نام شروع شده.اگه شده خبر بدید و اگه نشده بی زحمت تاریخ ثبت نام رو بگید. ممنون
فک ونم همین روزا باشه.درسته؟
با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به طور معمول در بهمن ماه آغاز میشه ولی هنوز خبری روی سایت نیومده.
یوسف رضایی
اگر سن فرد زیر15سال باشد میتواند در حوزه علمیه ثبت نام کند
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
مدرک تحصیلی مهمه. اگر حداقل مدرک رو دارید مانعی نیست.
با سلام
ببخشید تاریخ دقیق ثبت نام حوزه را میدانید؟
از کلاس چندم میتوان ثبت نام کرد؟
باید از چه سایتی ثبت نام کرد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تاریخ دقیق نداره. ولی باید به زوری شروع بشه.
سال گذشته از کلاس نهم ثبت نام شد. امسال هنوز معلوم نیست.
howzeh.org
سلام من پایه ی هشتم هستم ایا میشه وارد حوزه بشم چون شنیدم از نهم باید وارد حوزه شد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
امسال از پایه هشتم هم ثبت نام میشه.
سلام کمتر از چه معدلی باشیم مشروطیم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مشروطی در حوزه وجود نداره. قبول و مردود وجود داره. البته مدرک هر سطح رو در صورتی صادر می کنند که معدل به 14 برسه.
یه سوال دیگه اینکه تو اون مدرک فارغ التحصیلی میزنن که مثلا این طلبه یه بار مشروط شده یا نه؟
خیلی مهمه بهم بگید خواهشا
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
عرض شد که مشروطی وجود نداره و در مدرک صادره هم تنها مقطع و رشته ذکر می شه. البته تا قبل از صدور مدرک رسمی از ارزیابی تحصیلی استفاده میشه که در اون معدل هر پایه و نواقص تحصیلی ذکر شده.
فاطمه مهتدی
سلام ببخشید من خانمی هستم که در پایه سوم دبیرستان و رشته علوم انسانی تحصیل میکنم.
با توجه به علاقه ام به تحصیل در حوضه علمیه من اگه بخوام برم سال بعد باید پیش دانشگاهی رشته ی فعلی رو ول کنم و برم حوضه. اما اول اینکه میترسم فرصت تحصیل دانشگاهو واسه همیشه از دست بدم و پشیمون بشم. و دغدغه مهم ترم این هست که اگر در اینده مدرک کارشناسی حوضه رو بگیرم چه اینده شغلی ای میتونم داشته باشم؟؟در چه نهاد های اسخدام میکنند؟
درسته که سوالات بنده فردیه و خودم باید بهشون فکر کنم اما الان با دیدن این وبلاگ خیلی خوشحال شدم و واقعا نیاز به مشورت دادن یه شخص اگاه به این زمینه دارم
خیلی ممنون میشم جواب بدید
ببخشید طولانی شد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
برای دغدغه اولتون فقط می تونم توصیه کنم قبل از تصمیم بین حوزه و دانشگاه مدتی به یکی از حوزه های علمیه خواهران سر بزنید و با طلبه های مرتبط باشید، در اون صورت شرایط براتون واضح میشه و می تونید تصمیم بهتری بگیرید.
اما درباره آینده شغلی، تا جایی که می دونم حوزه های خواهران به طور طبیعی آینده شغلی خاصی ندارند، مگر عناوین تدریس و پژوهش و فعالیت هایی از این دست. اما این که طلاب خواهر به واسطه درس حوزوی جایی استخدام بشند چیز مرسوم و عمومی نیست.
سلام
یک سوالی داشتم
قبولی در آزمون حوزه سخت است
چند درصد شرکت کننده ها قبول می شوند
هیچ اطلاعاتی در خود سایت حوزه هم نبود
ممنون
یا علی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر معدل بدی نداشته باشید احتمال قبولی بالاست. اما اگر هدف حوزه قم یا مدارس خیلی قوی باشند، کار سخت میشه.
فاطمه مهتدی
متشکرم از پاسخگوییتون
من تصمیم گرفتم برم.
یه سوال دیگه برام پیش اومده
من اگه کارشناسی حوزه که سطح2 هست رو تموم کنم و بخوام حقوق رو تو دانشگاه بخونم میتونم کنکور شرکت کنم؟؟باید همون کارشناسی حقوق رو بخونم یا ارشد؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
من اطلاع دقیقی از قوانین حوزه خواهران ندارم. ولی اگر مدرک مورد تایید وزارت علوم باشه باید برای مقطع بالاتر اقدام کنید.
عبدالمطلب یاراحمدی
سلام.من متولد71هستم وهمین دیماه کارشناسی رودردانشگاه گذروندم.میخواستم بدونم ایا میتونم برای ورود به حوزه علمیه اقدام کنم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر معافیت دایم یا پایان خدمت داشته باشید بله.
سلام علیکم
میخواستم بدونم که شرایت قبولی ازمون ورودی رو چه حساب است(ایادرصدی (%)است:مثلا من صد درسد قسمت عربی را زدم)یا(رتبه ای است مثلا:رتبه بیستم در استان)
وسوال بعدی این است که اگر به هر دلیلی نتوانم در ازمون شرکت کنم باید چکار کنم؟
ایا سوالات ازمون از تمام کتاب می اید یا تا ان جایی که معلم ها درس دادند؟(شاید معلم های ما کم درس بدهند مثلا:معلمان ما تادرس پنج درس بدهنداما در ازمون تا درس هشتم بیاید ومن نتوانم ان سوال هارا انجام دهم)
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
علیکم السلام
آزمون یک نمره داره که ضریب تاثیر هر درس در دفترچه ذکر شده.
این نمره به علامه نمره ی معدل شما جمع میشه و یک رتبه پیدا می کنید. بعد با توجه به اولویت های انتخابی هر کسی با هر رتبه ای تعیین میشه.
آزمون هم ارتباطی با میزان درس خونده شده شما نداره.
سلام من طلبه ترم دو هستم 5واحد انخاب کردم و قرار شد بقیه را در حذف و اضافه انتخاب کنم ولی مهلت حذف و اضافه دیشب تمام شد و من نمیدونستم تکلیف من چیه حذف میشم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر مانعی برای انتخاب واحد نداشته باشید با پیگیری معاون آموزش مدرسه قابل ثبته.
(آزمون هم ارتباطی با میزان درس خونده شده شما نداره.)
یعنی این که از کل درس های کتاب میاید؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
یعنی به خاطر این که شما بخشی از کتاب رو نخوندید چیزی از آزمون حذف نمیشه.
سلام آقای محمد هادی علی بابائی، ببخشید من علاقه زیادی به حوزه دارم و قصد دارم که برم و دیپلم هم دارم و ازدواج هم کرده ام ولی از قاریان ممتاز قرآن نیستم و پدرمم در حوزه نیست ولی طلاب آزاد است، و متولد 1376 هستم، چگونه میتوانم وارد حوزه شوم، هنوز ثبت نام اینترنتی نکرده ام یعنی چیزی نمیدانم در مورد میشه یکم درمورد ثبت نام و کارایی که کسایی که مثل من هستند باید انجام بدن رو بگید خیلی ممنون.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به سایت حوزه برید و برای آزمون ثبت نام کنید. کار ویژه ای قرار نیست انجام بشه! بقیه مراحل بعد از آزمون و قبولیه.
ببخشید تاریخ آزمون کیه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
25 فروردین 1396
سلام ........ببخشید میخاستم بدونم طلبه ها میتوانند مبلغ نشوند
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پاسخ شما در متن اصلی هست. اجباری به تبلیغ نیست مگر برای طلاب سفیران هدایت.
با سلام
من طلبه حوزه علمیه قم هستم و دارم سطح ۳ حوزه میگیرم که معادل ارشد دانشگاهی حساب میشه.
میخواستم بدونم کدام رشته های دوره دکترای دانشگاه رو میتونم با استفاده از مدرک حوزوی وارد بشم، و اگر به این شکل دکترا بگیرم میتونم به تدریس و عضویت در هیئت علمی مربوط به آن رشته مشغول بشم؟
با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مدرک سطح سه عمومی شما با عنوان «فقه و اصول» صادر میشه و در رشته های مرتبط قاعدتن می تونید شرکت کنید. اما قوانین استخدام و هیات علمی قوانین داخلی هر دانشگاهه که من اطلاعی ازشون ندارم.
اجرکم عندالله
سلام
آیا میشه معدل کانامه ماهانه رو در ثبت نام آزمون پذیرشی درج کنیم یا خیر ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
هر معدلی که اعلام کنید باید مدارکش رو داشته باشید وقت ثبت نام. و از شما کارنامه پایان سال دریافت میشه.
سلام ....میشه اصلا مبلغ نشد در هیچ سطحی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به جز در سفیران هدایت، اجباری نیست.
عرض سلام و خسته نباشید استاد ارجمند
بنده دانشجوی ترم آخر دوره کارشناسی رشته حقوق هستم
از دوران کودکی در جوامع مذهبی و هیئتی بودم اکنون برای پذیرش امسال حوزه ثبت نام کردم
با توجه به دفترچه ثبت نام تحصیلات عالی در شهربنده موجود نیست بنا به علایقم و اعتقاقادات و وضعیت بهتر شهر قم نسبت به شهر خودم اولویت ها رو قم انتخاب کردم
چند سوال صررفا جهت التیام خاطر ازتون داشتم
ممنون میشم پاسخ بدید
آیا ازمون ورودی سطح بللایی داره و پذیرش قم سخت نسبت به جاهای دیگر
من معدل ترم آخر ندارم ترم قبل هم نمرات هنوز تکمیل نشده ایا مشکلی پیش نمیاد من معدل ترم شیش رو وارد کردم
معدل کلم ۱۵/۵۰تا کنون بوده
ایا امیدی میتونم داشته باشم برای قبولی
اطلاعات مذهبی خوبی دارم ولی اطلاعات سیاسی کمی دارم برای مصاحبه به مشکل نمیخورم ؟
هدفم شناخت هر چی بیشتر اسلام و دین و پیشرفت و کمک به جامعه و ارمان های خودم ایا پسندیده این هدف
ممنونم از لطفتون بنده خیلی اضطراب دارم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط آزمون مثل کنکور رقابتیه. اگر داوطلب کم باشه ساده تر میشه و اگر داوطلب زیاد بشه سخت میشه. در واقع هم عمل کرد شما مهمه هم عمل بقیه. سختی پذیرش قم هم به همینه که داوطلبش از بقیه حوزه ها بیشتره.
معدل رو هم باید چیزی اعلام کنید که براش مدرک ارایه می کنید.
در مصاحبه هم پرسش سیاسی و اجتماعی و مذهبی و... هست. و همه این ها جمع بندی میشه.
ان شاء الله بعد از قبولی و در دوره اختبار و تثبیت می تونید به طور جدی تر به اهدافتون و این که تا چه حد در حوزه محقق میشه تصمیم بگیرید.
موفق باشید
باسلام ،
چند سوال در رابطه با حوزه داشتم که ممنون میشم جواب بدین ،
۱-آیا میشه همزمان تحصیل در حوزه ، به تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی پرداخت؟
۱-خواندن دروس حوزه به صورت جهشی چگونه است؟
۳-در مصاحبه حوزه از چه چیز هایی سوال می شود؟لطفا کمی این مسئله رو باز کنید.
۴-بهتر است از نهم به حوزه برویم یا دوازدهم؟
۵-فضای فکری و اخلاقی حوزه چگونه است؟در آن یک فضای اخلاقی-معنوی توأم با آزاد اندیشی حکم فرماست یا....
۶-بهتره حوزه ی شهر اصفهان کدام حوزه است؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
1. در سطح یک خیر.
2. با داشتن شرایطی از پایه دو به بالا می تونید در هر سال تحصیلی دو پایه بخونید حد اکثر.
3. هر پرسشی که باهاش سطح اطلاعات مذهبی، سیاسی، اجتماعی شما یا ضریب هوشی و اخلاق و رفتار شما مشخص بشه ممکنه پرسیده بشه.
4. بستگی به شرایط فردی شما داره. اگر کسی به بلوغ فکری رسیده باشه و هدف مشخصی داشته باشه می تونه نهم بیاد و موفق باشه اما اگر کسی هدف مشخصی نداشته باشه یا حوزه رو نشناسه بهتره صبر کنه تا به شرایط برسه.
5. توضیح دادنی نیست! باید بیایید و ببینید!
6. اطلاعی ندارم.
سلام آیا میشود هم در حوزه وهم در دبیرستان درس خواند
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در سطح یک خلاف قانونه.
سلام ایا می شود هم در حوزه علمیه و هم در دبیرستان در خواند
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
پاسخ داده شد.
سلام میشه بگید بعد پایان درس توی حوزه بعداز پنج سال چه کاری بعداز معلمی داره؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
حوزه برادران که پنج ساله نیست!
اگر منظور حوزه خواهرانه که بازار شغلی خاصی نداره. بیشتر فعالیت پژوهشی و علمی انجام میدن تا جایی که مطلعم.
سلام

میخواستم بدونم برای ورود به رشته << حقوق و قضا >> باید چند سال در حوزه درس
خواند وبعد شرایط ورود به این رشته چیست؟؟ ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پذیرش تخصصی حقوق و قضا از پایان پایه ششم انجام میشه. آزمون ورودی و مصاحبه داره.
سلام
من ۱۵ سالم هست و از نظر درسی هیچ مشکلی ندارم با معدل ۲۰ قبول شدم
به دلیل علاقه به حوزه میخواهم وارد شوم
ایا راهی هست
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مطلب بالا را مطالعه کنید.
با سلام چه حوزه هایی در تابستان برنامه مطالعاتی اجرا می کنند؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر منظورتون اردوی آموزشی تابستانیه، هر مدرسهای میتونه تقاضا بده و برگزار کنه. اما به ندرت مدارس این کار رو میکنند چون کار سنگینیه.
درخواست برگزاری اردوها تا دو سه ماه دیگه داده میشه.
با سلام و عرض ادب و تشکر از زحماتتان
آنظور که فرموده اید طلاب از سطح 2 می توانند در کنار دروس حوزوی در یک رشتۀ دیگر نیز به ادامه تحصیل بپردازند.
آیا رشته دوم حتما باید از رشته های علوم انسانی باشد؟ نمی توان در رشته های دیگری مانند رشته های مهندسی ادامه تحصیل داد؟
شایان ذکر است که بنده کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دارم و می خواهم وارد حوزه شوم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
چیزی که عرض کردم مربوط به دروس تخصصی خود حوزه است که همه شامل علوم انسانی اند و توسط حوزه ارایه میشه. اما بعد از اتمام سطح یک می تونید تقاضای تحصیل در دانشگاه کنید و اجازه حوزه رو کسب کنید.
سلام . من الان پایه دهم هستم وثبت نام هم کردم میخواستم بدونم سوالات امتحان ورودی حوزه علمیه از کتاب های خودمون دادن یا از کتاب های هشتم میاد اخه داخل دفترچه راهنمای ثبت نام حوزه منابع سوالات پای دهم رو ننوشته فقط هشتم هست
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پایه دهم مقطع جداگانه نیست. به همین خاطر مثل پایه نهمی و هشتمی ها هستید در آزمون.
پس از کتاب هشتم سوال میاد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
بله
من الان کتاب کدوم پایه رو بخونم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
عرض شد.
تشکر.
سلام ببخشید چند درصد از طلابان ثبت نام کرده پذیرش خواهند شد ؟
اگر میشه زود تر جواب بدید ممنونم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
درصد خاصی نمیشه گفت. چون تعداد متقاضی تا روز آخر مشخص نیست. ضمن این که مدارس معمولن کمتر از ظرفیت اعلام شده جذب می کنند.
سلام من چهار سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم، آیا بعد از ورود به حوزه بیمه من واریز خواهد شد؟ یا باید خویش فرما خودمان بریزیم؟ سپاس از زحمات و حوصله تان
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بعد از رسمی شدن پذیرش شما در حوزه در «مرکز خدمات حوزه علمیه» ثبت نام می کنید و از طریق اون جا می تونید بیمه تامین اجتماعی بشید. البته هزینه ای هر ماه دریافت میشه که البته تا جایی که می دونم کمتر از حالت عادیه و تخفیف داره.
سلام ببخشید من متولد آذر 78 هستم با مدرک سیکل میتونم ثبت نام کنم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
با توجه به این که در حال تحصیل نیستید امسال مشمول نظام وظیفه میشید.
درضمن مدرک سیکل نظام قدیم منظورمه (سوم راهنمایی)
سلام
برای رسیدن به درجه ی اجتهاد طبق روال معمول؛ چند سال باید درس حوزوی خوند؟
باتشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اجتهاد یعنی پیدا کردن توانایی استنباط احکام دینی از متن کتاب و سنت برای افراد با توجه به توان و تلاششون متفاوته. ولی بعد از پایان سطح با خوندن یک دوره اصول و چند سال فقه اگر قوی کار شده باشه میشه مجتهد شد.
سلام
ولی هنوز که مشمول نیستم آذر میشم 18
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر مشمول نمیشید تا مهر ماه که مشکلی نباید باشه!
سلام. بخشید یه سوال داشتم من به حوزه علمیه ثبت نام کردن و هنوز به ازمون ورودی مانده ولی نمیدونم از کدوم مقطع سوالات داده میشه. من الان پایه دهم هستم بعضی از برادرا گفتن از پایه هشتم سوالات داده میشه و بعضی هم گفتن یا از پایه نهم یا دهم. من چن روزی هس که پایه هشتم رو میخونم میخواستم ببینم درسته سوالات امتحانی من از این پایه داده میشه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
همون پایه هشتم درسته.
سلام . من قبلن در حوزه علمیه به طور رسمی پذیرش شدم و تا پایه ۴ خوندم البته خب ناقصی هم دارم . اا به دلیل مشکلات خانوادگی از تحصیلی انصراف دادم .حالا میخوام برگردم چیکار کنم ؟؟؟
البته تو سال ۹۴ من انصراف داده بودم امام کمیسیون موارد خاص مرکز تصویب کرده بود که تا پایان ۹۴ باید ناقصی هات رو امتحان بدی اما به من اطلاع داده نشده بود
الان چیکتر کنم . خواهشنم راهنمایی کنید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا جایی که من اطلاع دارم باید درخواستتون رو به مرکز مدیریت بدید تا بررسی کنند و کمیسیون بگیرند.
محمدرضازارع
بسم الله الرحمن الرحیم
من محمدرضا زارع هستم 14 سالم هست میرم کلاس امسال هفتمم تمومه ایا میتونم به حوزه علمیه بیام
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
ان شاء الله سال بعد.
سلام میخاستم بدونم بعد از تموم کردن پنج سال سفیران هدایت باید پنج سال دیگر تبلیغ کرد تا مدرک اون سطح /لیسانس /رو بدن وبرای خانم ها هم همین است
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرط مدرک سفیران همون دوران تبلیغه. اما حوزه خواهران سفیران هدایت نداره و تبلیغ هم براش شرط نیست.
سلام علیکم
ببخشید اگر میشه بعد از تمام شدن ثبت نام تعداد ثبت نام کنندگان رو مطرح بفرمایید ضمنا اگر میشه تعداد نفرات پذیرشی رو هم بفرمایید
ممنونم
اجرتون با خدا
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
علیکم السلام
من به این آمار دسترسی ندارم.
سلام علیکم
میخواستم ببینم که با مدرک سطح دو (سفیران هدایت) میشه تو سپاه استخدام شد یا خیر و آیا ارگان های دولتی این مدرک رو قبول میکنن یانن؟
چون از عده ای شنیدم که مدرک سطح دو سفیران رو به سختی یا اصلا قبول نمیکنن و فقط مدرک سطح دو دوره ی (بلند مدت) رو قبول میکنن اگر امکان دارد لطف کنین به طور کامل این حقیر رو راهنمایی کنید که بتونم مسیر درست رو پیش بگیرم.
ممنون از بزرگواری شما.
یاعلی(ع)
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
علیکم السلام
قوانین استخدامی سپاه و بقیه ارگان ها چیزی نیست که مربوط به حوزه باشه و یک قانون داخلیه. با توجه به میزان نیازشون هم تغییر می کنه.
به طور معمول ارگان هایی که احتیاج به روحانی دارند شرطشون اتمام سطحه، اما این که شرایط مجزایی برای سفیران داشته باشند من بی اطلاعم.
سلام مشهد برای خواهران هم سفیران هدایت داره و بعد از 5 سال مدرک لیسانس اون سطح رو میدن
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
سفیران هدایت مربوط به حوزه برادرانه.
محمدامین نعیمی
سلام
خسته نباشید.تاریخ ثبت نام تا 18 تمدید شد،ولی من که میرم برا ثبت نام،مینویسه مهلت ثبت نام تمام شده .هنوز 2 روز وقت داره.میشه یه بررسی کوچیک کنین و جواب رو به من بدید.خیلی ممنون میشم،با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مشکلی برای ثبت نام نیست. ممکنه اون اشکال موقتی بوده.
سلام ببخشید معدل تا چه حدی مهمه در پذیرفته شدن؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تقریبن به اندازه آزمون!
ببخشید با چه نمراتی میشه قبول شد آیا با معدل 17 میشه قبول شد ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
قبول شدن فقط با معدل نیست اگرچه معدل تاثیر داره.
سلام خسته نباشید.برای استخدام در ارگانهای نظامی و انتظامی چه رشته تخصصی رو باید ادامه داد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تخصصی ویژه‌ای برای این ارگان‌ها نبوده.
سلا
درود بر جناب علی بابائی . اگه میشه بعد از اتمام ثبت نام آمار شرکت کنندگان رو اعلام بفرمایید
و یه سوال داشتم ، این که ، میشه بعد از گذروندن پایه یک،انتقالی گرفت به حوزه یه شهر دیگه یا باید تا پایه سه
در استان خودت باشی. سوال دوم اینکه،بیمه طلاب به چه صورت است، یعنی بیمه تکمیلی میشن یا تامین اجتماعی و
آیا باید برای عضو شدن در بیمه پول واریز کنی هر ماه؟ یا برای طلاب کمتره؟
با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
۱. حقیر به آمار ثبت نام دسترسی ندارم.
۲. منعی برای انتقال نیست مگر این‌که در مدارسی درس بخونید که برنامه آزمایشی نظام جدید دارند که اونها محدودند.
۳. مرکز خدمات حوزه علمیه جاییه که طلاب می‌تونند عضو بشند و از اون طریق به خدمات بیمه دسترسی داشته باشند.
۴. بیمه تامین اجتماعی برای طلاب انجام میشه و مبلغش با تخفیفه از شهریه کسر میشه.
۵. بیمه تکمیلی و بیمه عمر اختیاریه و میشه با پرداخت هزینه با تخفیف از طریق مرکز خدمات ثبت نام کرد.
سلام
میگم حوزه علمیه نخبگان،انتقالی هم میپذیره؟ اگه میشه توضیح بدید و برای اطلاعات بیشتر شماره بدید
با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
از سال تحصیلی جاری من در مدرسه نخبگان نیستم و اطلاعی از برنامه‌شون ندارم.
با سلام
اگه کسی موفق به ثبت نام آزمون ورودی نشده باشه می تونه با داشتن کارت ملی و شناس نامه به محل برگزاری آزمون ورودی بره و امتحان بده؟ فک کنم بهش می گن برگه سفید یه همچین چیزی بعد از کجا باید بفهمه قبول شده یا نه؟ اگه قبول شده باشه می تونه حوضه ثبت نام کنه؟ من هیچ حوضه ای رو انتخاب نکردنم آخه نتونستم ثبت نام کنم
لطفا جواب بدید با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
قانون اینه که ثبت نام کرده باشید، اما این امکانی که گفتید رو به طور معمول میذارن برای امثال شما. اسامی قبول شده‌های هر مدرسه به همون مدرسه ارسال میشه و معمولن با شما تماس می‌گیرند. خودتون هم می‌تونید از مرکز مدیریت نتیجه رو بگیرید بعد از اعلام نتایج.
من شماره سریال و غیره را برای ثبت نام گرفتم دیگر لازم نیست کاری بکنم یا اینکه کارت ورود به امتحان چیز دیگری هست
آقا آسترس دارم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
اگر در انتهای ثبت نام به شما کارت ورود به جلسه نداده مشکلی نیست.
دغدغه نداشته باشید.
سلام ، میخواستم بدونم برای رفتن به حوزه هم باید مثا نیروی انتظامی تست پزشکی داد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
معاینه پزشکی لازمه. البته به جز موارد ویژه منعی برای پذیرش نیست.
سلام شهریه طلاب الان چنده؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
متفاوته. ولی الان برای مجردهای مقدمات حدود 170 باید باشه.
سلام خداقوت شرمنده معدل چقدرتوازمون تاثیرداره
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا آخرین اطلاع من، اثر معدل و نمره آزمون نزدیک به همه. یعنی مجموع این دو میشه نمره پذیرش.
سلام من به دلایلی نتوانستم برای ازمون ورودی خوب بخوانم الان شک دارم که آزمون راخوب داده باشم ومیترسم نمرم کم اورده باشم اگه یک دفعه کم شده بود باید چه کنم خیلی استرس دارم لطفا بگید چکار کنم
لطفا بگید چگونه نمره میدهند
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
ضریب دروس در دفترچه اومده. اما فعلن منتظر باشید تا نتایج بیاد.
باسلام امروز با سایتتون اشنا شدم .سوالی داشتم امتیاز فرزندان شهدا و بنیاد شهید در پذیرش ازمون ورودی چقدر هستش.چون ازمون راخیلی خوب ندادم ترس قبول نشدن در ازمون رادارم .باتشکر از پاسختون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
این که این گزینه‌ها نمره‌ای اضافه کنه بعید می‌دونم. تا جایی که می‌دونم اولویت میاره برای پذیرش.

سلام.من امروز با سایتتون اشنا شدم یه سوال داشتم من میخواستم برم جامعه المصطفی خواهش میکنم اطلاعات کامل در مورد این مدرسه به من میدین خواهش میکنم راهنماییم کنید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
جامعه المصطفی که در قم مستقره و مدیریت و نظام آموزشی متفاوتی داره، برای طلاب غیر ایرانی تاسیس شده.
سلاام عرض شد یه سوال داشتم امید وارم جوابم رو بدین
اینکه من بیست و نهم همین ماه در حوزه بوشهر ثبت نام اینترنتی کردم ولی هیچی از ش نمیدونم هر چی هم زنگ می زنم جواب نمییدن چرااااا؟؟؟ باید چی کار کنم؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاعی از وضعیت حوزه‌های خواهران ندارم. اما در ساعت اداری باید پاسخگو باشند. اگر مجدد تماس مقدور نشد بفرمایید که پیگیری کنم، اگر شد شماره تماسی پیدا کنم ازشون.
سلام
خسته نباشید آدرس دفتر آیت الله منتظری در قم رو میخواستم.
متشکرم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
توی یکی از کوچه‌های بین صفاییه و ساحلیه، نزدیک به دفتر آیت الله گرامی. اما اسم کوچه رو نمی‌دونم.
سید حافظ نجفی
سلام و عرض تحیت برادر
بنده فعلا در دانشگاه پیام نور و ترم 2 مترجمی هستم.
سال بعد انشالله قصد داشتم در امتحان ورودی حوزه شرکت کنم.
سوال : آیا بعد از فارغ التحصیلی بعد از 4 سال ، حتما بایستی ملبس به لباس روحانیت باشم؟

آیا نمیشود بدون لباس روحانیت در جایی مشغول بود؟

متشکرم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پاسخ شما در مطلب بالا هست. الزامی به پوشیدن لباس نیست، بعد زا چهار سال هم اجازه ملبس شدن نمیدن.
سلام..................................ببخشید میخاستم بدونم طلاب برای ادامه تحصیل حتما باید به قم ببروند
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
سطوح عالی در بعضی شهرهای دیگه هست. اما برگزاری درس خارج اون هم به طور رسمی بسیار کم اتفاق می‌افته که غیر قم باشه.
البته مبنا اینه که بیشتر بشه.
سلام طلبه ها میتوانند تبلیغ نکنند و از شهرشان نروند و به شغلهای دیگه ای بپردازند
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
منعی وجود نداره.
سلام. ببخشید زمان امتحانات ارتقایی امسال کدوم ماه و کدام روز شروع میشه؟ و یا طبق سالهای گذشته کدوم ماه شروع می شد؟؟؟🌷🌹
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به طور معمول ارتقایی غیرحضوری هم‌زمان با تجدیدی برگزار میشه. به احتمال زیاد مرداد‌ماه. اما دقیقش رو اطلاع ندارم.
با سلام و عرض خسته نباشید
بســـم تعالی
ببخشید یک سوال کوچک داشتم از حظار محترم برای قبولی در حوزه حتما باید نمره ازمون بالا باشد یا نه به جنبه های دیگری هم اختصاص دارد یا نه
با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
نمره آزمون اگر به قبولی برسه اولویت‌های شما بررسی میشه در صورتی که در میزان نصاب اولویت‌ها باشید قبول میشید.
سلام دوست عزیز میخواستم بدونم حوزه هفته ای چند بار جلسه هستش بعد نصف روز هست یا 24ساعت باتشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
طبق قانون مدارس علمیه سطح یک باید شنبه تا پنج‌شنبه کلاس برگزار کنند و طلبه این سطح هم باید تمام‌وقت باشه.
سلام ........................در حوزه بانوان رشته وکالت وجود داره
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
برای اطلاع از رشته‌های حوزه خواهران، به سایت این حوزه مراجعه کنید:
whc.ir
با سلام عرض تشکر خدمت حضار محترم ببخشید واسه نمره ازمون ورودی حوزه رو با معدل جمع میبندن بعد تقسیم بر ۲میکنن درسته یا نه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاع دقیقی از میزان ضریب و فرمولش ندارم. اما این دو نمره با هم میشه نمره قبولی.
سلام.میخواستم بپرسم آیاواقعا به طلاب درحال تحصیل شهریه داده میشود؟من میخوام درمدرسه علمیه ریحانه الرسول تربت حیدریه درس بخوانم ومتاهل هستم.درضمن اون شهریه برای متاهلین کمتره یابیشتر؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
درباره حوزه برادران در مطلب نوشته شده. درباره حوزه خواهران به سایت این حوزه مراجعه کنید.
سلام.بنده در یکی از حوزه های اهواز پایه 1 هستم و امسال دیگه تقریبا تمومه میخوام ترم 2 به بالا برم نجف ایا ارتقایی به خارج کشور میدن یا نه ؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
حوزه نجف موازی با حوزه‌های تحت پوشش قمه. چون سیستمه مجزاست راهی برای انتقال رسمی نیست. می‌تونید به نجف مراجعه کنید و شرایطشون رو از خودشون بخواید.
باید به نجف مراجعه کنم 😣 ؟؟؟ یعنی حوزه های نجف شماره تلفن ندارن؟ اگه دارن از کجا پیدا کنم لطفا کمک کنید .
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
:)) مراجعه که نباید حضوری باشه!
ولی متاسفانه من نه ارتباطی با نجف داشتم و نه شماره تماسی دارم.
سلام من امروز رفتم حوضه و به صورت کمسیونی ثبت نام کردم و گفتن حدود یه ماه دیگه تماس میگیریم میخواستم ببینم معدل و شرایط لازم برای ورود به حوضه از راه کمسیون چقدره
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به طور معمول یه شرایط عمومی هست که هر سال به مدارس اعلام میشه. مثلن میگن حداقل معدل 14!
یه سری شرایط هم از طرف مدرسه‌ای است که ثبت نام می‌کنید.
سلام علیکم خسته نباشید
بنده دانشجو ادبیات عرب هستم و خودم از الان دارم دروس حوزوی رو به جد مطاله میکنم میخاستم ببینم میتونم بعد از اخذ لیسانس وارد حوزه بشم و این پایه هایی که خاندم رو آزمون بدم و از ادامه آغاز به تحصیل کنم؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
علیکم السلام
هر وقت که آزمون ورود حوزه بدید باید از ابتدا و پایه اول شروع کنید.
اما یه قانونی هست برای کسایی که در حوزه‌های غیر رسمی درس حوزوی خوندن. این افراد رو از سطحی که خوندن مثلن سطح1 امتحان می‌گیرن و اجازه تحصیل رسمی سطح دو میدن.
سلام میخواستم ببینم که معدل لازم برای ورود به به حوضه از راه کمسیون معدل کل هست یا معدل کتبی دیپلم چون بنده با مدرک دیپلم میخوام وارد بشم و ایا بنظرتون من بهتره که وار حوضه های شهرکاشان بشم یا حوضه های شهرضا و من در شهرضا ساکن هستم و حوضه های کدوم شهر بهتره
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مدرک دیپلمتون معدل نهایی که داره باید ارایه کنید.
شناخت نزدیک از حوزه‌های کاشان و شهرضا ندارم.
باسلام و خسته نباشید.نتایج ازمون حوزه علمیه امسال کی اعلام خواهد شد با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
طبق اعلام قبلی 31 اردیبهشت.
سلام،یه سوال داشتم ازتون ممنون میشم جواب بدید ؛من توی آزمون وردی قبول شدم و وقتی وارد سایت میشم فقط میگه شما قبول شدید راه ایی هست بدونم با چه مدلی قبول شدم و مثلا توی هر درس چند درصد سوال ها رو درصد سوال ها رو درست جواب دادم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به طور معمول این میزان منتشر نمیشه. اما نمره کل قبولی‌تون در فرمی که به مدرسه می‌فرستند ذکر میشه.
باسلام و خسته نباشید.من در مورد مصاحبه حوزه سوالی داشتم که چطوری هستش و چه سوالاتی پرسیده میشود.من مدرسه معصومیه قبول شدم میگند اونجامصاحبه سخت میگیرند با تشکر از جوابتون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
خلاصه مصاحبه، شناخت شما از نظر خانوادگی، فرهنگی، سیاسی، اعتقادی، ضریب هوشی، معلومات عمومی، تسلط به احکام، میزان انگیزه، سلامت جسمی و روانی و این طور چیزهاست.
برای رسیدن به این معیارها پرسش‌های بسیار زیادی ممکنه مطرح بشه.
سلام
خاستم بدونم شرایط انتقال از سفیران به بلند مدت چیه؟
ایا میشه از پایه یک یا دو..انتقالی گرفت به بلند مدت؟
گفتن بعد 5 سال باید معدل بالاید18 باشد که بتونی بری حوزه بلند مدت و نیازی به تعهد تبلیغی ندارد درسته؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا جایی که می‌دونم قانونش بارها تغییر کرده و الان نمی‌دونم چیه!
اما معمول اینه که شما درخواست می‌دید، واحدهایی که گذروندید معادل سازی میشه، و بهتون میگن باید چه درس‌هایی رو بخونید.
سلام من موقع ثبت نام اشتباهی معدلم رو نیم نمره زیادی وارد کردم، الان که آزمون قبول شدم برای مصاحبه منو رد میکنن بنظرتونسلام من موقع
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر معدل اصلی‌تون به میزان لازم باشه، بعیده مشکلی پیش بیاد.
ممنون از پاسخ تون من معدلم 16/89 بود بنظرتون به میزان لازم هست
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
بله.
سلام من دو دختر دوقلو دارم که امسال در آزمون جامعه الزهرا ثبت نام کرده اند ولی متاسفانه یکی شون حد نصاب نمره را کسب نکرده آیا امکان دارد دارد به همرا ه خواهرش پذیرفته شود چون در آموزش وپرورش چنین قانونی وجود دارد پاسخ بفرمائید ممنون می شوم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاعی از قوانین جامعه الزهرا ندارم.
با سلام من در ازمون ورودی حوزه علمیه استان مرکزی قبول شدم و داخل سایت خوندم که برای دریافت نوبت مصاحبه باید امروز مراجعه کنم اما زمانی که داخل سایت میروم دریافت نوبت را میزنم وفقط اطلاعات من واین جمله بالای صفحه میاید(سلام علیکم
داوطلب گرامی زمان و مکان مصاحبه متعاقبا اعلام می گردد).داخل سایت هم زده شده که امروز باید نوبت مصاحبه بگیریم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
از دفترچه راهنما شماره مدرسه رو پیدا کنید و تماس تلفنی بگیرید.
البته به طور معمول از مدرسه با شما تماس گرفته میشه.
سلام علیکم اگر کسی در مصاحبه رد شو باید چه کند.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
علیکم السلام
کار نمیشه کرد.
سلام من در امتحان حوزه مردود شدم نوشته اگرامتیاز و شرایط لازم راداشته باشید سیستم به صورت خودکاراجازه تعیین ظرفیت خالی برخی مدارس می دهد چطور ما با خبر شویم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر مدارس ظرفیت خالی داشته باشند احتمالن با شما تماس می‌گیرند.
اما خودتون هم می‌تونید از طریق مدیریت استان پیگیری کنید.
سلام اگه تو آزمون قبول نشیم و نمره کارنامه یکم پایین باشه چکار کنیم لطفأ راهنمایی کنید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر مدارس بعد از پذیرششون ظرفیت داشته باشند از بین مردودی‌ها با شرایطی می‌تونن پذیرش کنند.
وضعیت رو از مدیریت استانتون پیگیری کنید.
سلام علیکم
من از آزمون قبول شدم نمره معدلی رو دادم که نمره انضباطی و یک از درس ها حساب نشده و الان که از مدرسه کارنامه رو دادن بیشتر از معدلی است که دادم ضمنا کارنامه ماهانه است
آیا مشکلی پیش میاد یا خیر ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
علیکم السلام
معدلی که اعلام می‌کنید باید معدل مقطع تحصیلی باشه. یعنی وقتی گفتید دیپلمم باید معدل دیپلم رو اعلام کنید. اما اگر معدل اصلی بیشتر باشه یا تفاوت چندانی نداشته باشه مشکلی نیست.
سلام حوزه علمیه ی نخبگان برای ورودی های سیکل هم هست
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
قانون مقطع پذیرش برای هر مدرسه به طور سالانه مشخص میشه و من با توجه به این‌که در حال حاضر ارتباطی با این مدرسه ندارم اطلاعی از وضع فعلیشون ندارم.
سلام میخواستم ببینم کسانی که به طور کمسیونی ثبت نام کردن درچه موقع بااونا تماس میگیرن برای مصاحبه وایا مصاحبه کسانی که به طور کمسیون ثبت نام کردن باکسانی که به طور معمولی ثبت نام کردن فرق میکنه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
کمیسیونی‌ها به طور طبیعی بعد از ثبت‌نامی‌ها پذیرش میشند.
ولی کیفیت مصاحبه تفاوت چندانی نداره.
سلام
بنده با ازمون در یک حوزه تهران قبول شدم اما در شهرستان خودمون مصاحبه دادم و پذیرش شدم بعد از مدتی بنده رو کمیسیونی کردند در صورتی که ازمون دادم و قبول شدم ایا قوانین موجود اجازه چنین کاری را میدهند؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در واقع شما انتقالی پیش از پذیرش میشید. فقط چون حق اعتراض برای مدرسه‌ای که شما در اون قبول شدید هست، درستش اینه که باهاشون هماهنگ کنید که از لیستشون خارجتون کنند.
سلام بنده امسال کمسیونی ثبت نام کردم بامدرک دیپلم میخوام ببینم معدل لازم برای کمسیون چقدر مثلا معدل کل دیپلم 16 باشه ایا قبول میکنن
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
با این معدل مشکلی نیست.
سلام ببخشید اونایى که در آزمون مردود تکمیل ظرفیت بوده ولى گفتن16/3لینکش رو میزارن ولى هنوز نگذاشتن باید چه کرد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مردود به دلیل تکمیل ظرفیت یعنی اولویت‌هایی که شما انتخاب کردید ظرفیتشون کامل شده. می‌تونید برای مدراس دیگه که ظرفیت دارند اقدام کنید. یا این که بذارید تکلیف پذیرش‌های قطعی مشخص بشه. اما این که تاریخ مشخص کردند ممکنه مدتی تاخیر داشته باشه. نگران نباشید.
سلام مردودبه علت تکمیل. ظرفیت یک مقدار توضیح دهید چرا هنوز تو سایت نگذاشتن
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پاسخ داده شد.
سلام من در سایت حوزه علمیه وارد شدم به صفحهتکمیل ظرفیت رفتم در سفحه قبلی ان زده قبول شدم حتی ناممدرسه قبولیم را زده اما الان داخل صفحه تکمیل ظرفیت زده(شما شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت را ندارید)چکارکنم.این نکته ها هم بالاش نوشته(صفحه تکمیل ظرفیت مدارس علمیه، جهت پذیرش حوزه های علمیه سال 97-96
توجه : داوطلب گرامی از لیست مدارس ارائه شده در زیر با توجه به علاقه خود یک مدرسه را جهت گذراندن دوره تحصیلی انتخاب نمایید.
توجه : توجه کنید قبولی شما مشروط به انتخاب یک محل تحصیل با توجه به علاقه شما میباشد لذا در صورت اینکه مدرسه ای را انتخاب نکنید قبولی شما از بین خواهد رفت.

نکته بسیار مهم : داوطلب محترم شما فقط یک بار میتوانید محل تحصیل جدید را انتخاب کنید لذا اگر بر روی دکمه انتخاب مدرسه به عنوان محل تحصیل کلیک کنید و تغییرات انجام شود دیگر به هیچ عنوان امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت. پس در انتخاب آن دقت کنید در غیر این صورت مسئولیت آن به عهده خودتان میباشد.)
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تکمیل ظرفیت برای کسانیه که قبول نشده‌اند.
سلام. مراکز تخصصی حوزه علمیه، مسلط به زبان انگلیسی باشیم اگه نباشیم، قبولمان نمیکنند؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
چنین الزامی به طور عمومی نیست.
سلام
ایا می شه همزمان با مدرسه یا دانشگاه در حوزه هم تحصیل کرد ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تحصیل هم‌زمان حوزه در سطح یک مجاز نیست.
سلام ببخشید من در آزمون مردود تکمیل ظرفیت بوجه ولى الآن میگن شما شرایط در تکمیل ظرفیت را ندارید باید چه کنم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر در مرحله اول مردود شدید و تکمیل ظرفیت هم شاملتون نشده که مردود به حساب میاید.
ولی در هر صورت می‌تونید برای پیگیری به مدیریت استانتون مراجعه کنید.
سلام ببخشید در جواب آزمون مردود به علت تکمیل ظرفیت وعدم کسب امتیاز لازم رفتم میگن شماشرایط شرکت تکمیل ظرفیت را ندارید توضیح دهید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
ممکنه در مرحله تکمیل ظرفیت هم جای کافی برای شما ایجاد نشده باشه. برای پیگیری دقیق‌تر می‌تونید به مدیریت استان مراجعه کنید. یا خودتون مدرسه‌ای پیدا کنید که ظرفیت داشته باشه و بتونه شما رو پذیرش کنه.
ایا می شود کنار دروس حوزه دروس دیگر را هم خواند ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
تحصیل هم‌زمان در سطح یک حوزه مجاز نیست. ولی فعالیت‌های عمومی مثل کلاس‌های جنبی که مانع تحصیل تمام‌وقت نباشه منعی نداره.
سلام ببخشید من در آزمون مردود تکمیل ظرفیت و عدم کسب امتیاز لازم هست ولى در سایت شما شرایط در تکمیل ظرفیت نداریدولى مدیریت حوزه کاشان قبول کردن اگه اونا قبول کرده باشنتو سایت نباید ثبت نام کنیم و اگه بگن تو سایت باید مراجعه کنیم باید چه کرد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر امتیاز لازم کسب نشه که مردودیه. اگر تکمیل ظرفیت باشه که ئیعنی اولویت‌های شما پر شده. در صورتی که تکمیل ظرفیت شده باشه و مدرسه‌ای شما رو بپذیره مانعی برای پذیرش نیست. مراحل اداری رو هم خود مدرسه انجام میده.
سلام برادر
خسته نباشد
آدرس حوزه امام خمینی تهران رو میخواستم(کاظم صدیقی)
هر چی میگردم نیس
ممنون میشم آدرسش رو ذکر بفرمایید
باتشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در دفترچه آزمون آدرس و شماره تماس مدارس هست.
سلام علیکم من در ازمون ورودی در مقطع سیکل قبول شدم ودر مدرسه ای که اولویت اولم بود قبول شدم اما به دلایلی مسعولان ان مدرسه تصمیم گرفتند که امسال سیکل نپذیرند اما اولویت دوم من امسال سیکل میپذیرد من هم تصمیم دارم به ان مدرسه بروم باید چکار کنم الان که در سایت حوزه علمیه وارد میشوم در قسمت انتخاب مدرسه وتوضیحات مربوط به کارنامه وارد میشوم نوشته است که شما شرایت شرکت در تکمیل ظرفیت را ندارید اما من قبول شدم قبلا هم از شما پرسیدم و شما گفتد برای کسانی است که قبول نشده اند اما در جدولی در سایت حوزه علمیه نام استان مدرسه قبولی را نوشته و در قسمت نتیجه گفته است قبول شدم ودر بالای ان هم مشخصاتم را نوشته است.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
علیکم السلام
چون قبول شدید دیگه اسمتون بین تکمیل ظرفیتی‌ها نیست!
شما کاری با سایت نداشته باشید. اگر خود مدرسه تصمیم گرفته سیکل پذیرش نکنه، مدیریت استان باید شما رو به مدرسه دیگه‌ای منتقل کنه. یا این که خودتون به مدرسه اولویت دومتون مراجعه کنید تا اون‌ها درخواست انتقال بدهند.
با سلام
من تو مقطع سیکل قبول شدم ، توی اولویت اول هم قبول شدم
میشه برم به حوزه ای که اولویت دومم بوده ، (یا شاید اولویت سوم)
یا باید در همون اولوت اول که قبول شدم بروم
با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
می‌تونید درخواست انتقال بدید. در صورتی که اولویت‌های بعدی شما ظرفیت خالی داشته باشند و شما رو بپذیرند و همچنین اولویت اول شما مشکلی نداشته باشه، میشه انتقال گرفت.
با سلام چگونه باید درخواس انتقال داد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
از طریق مدرسه‌ای که شما رو پذیرش می‌کنه انجام میشه.
سلام علیکم من در آزمون ورودی حوزه قبول شدم حالا برای مصاحبه هم در موعد مقرر به آنجا رفتم و مصاحبه دادم احتمال هست که من را در مصاحبه رد کنند؟اگر رد کنند نمیشود باراه دیگر در حوزه تخصیل کرد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مدرسه می‌تونه شما رو قبول کنه یا رد کنه، یا اعلام کنه شرایط تحصیل در این مدرسه رو ندارید اما می‌تونید در مدرسه دیگه تحصیل کنید.
اما اگر رد کنند راهی برای پذیرش نیست.
سلام نمره مصاحبه چگونه محاصبه میشه اصل مصاحبه چیه اگه چندتا سوال احکام رو به درستی پاسخ ندیم چی میشه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در مصاحبه شرایط جسمی، روحی، میزان اطلاعات دینی، توانایی‌های فردی، شرایط خانوادگی، ضریب هوشی و... بررسی می‌شه. هر کدوم هم نمره‌ای داره که مجموعش مشخص می‌کنه شما قبولید یا نه. ضمن این که مصاحبه گیرنده می‌تونه نظر تشریحی خودش رو درباره پذیرش یا عدم پذیرش بنویسه.
سلام برادر
بنده45ساله فوق لیسانس الهیات بر مبنای فقه و حقوق هستم میتونم با دروس حوزه تطبیق بدم و معمم بشم؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
قانونی به عنوان تطبیق بین دروس دانشگاه و حوزه وجود نداره.
تنها در صورتی که مدعی طی کردن دروس حوزوی بشید و سندی داشته باشید (مثل گواهی یک روحانی که دروس رو تدریس کرده، یا نامه مدرسه‌ی علمیه‌ای که درس آزاد برگزار می‌کنه) از شما امتحان گرفته میشه و در صورت قبولی طلبه رسمی می‌شید.
من کلاس هشتمم اگر رفتم حوزه دبیرستان چه میشود
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
مطلب بالا رو مطالعه کنید.
عرض سلام و احترام
بنده متولد 70 هستم کارشناسی بازرگانی از پیام نور
در حال حاضر مشغول بخدمت هستم و انشاالله 1 بهمن 96 ترخیص میشم
آیا امکانش هست که بلافاصله بعد از ترخیص در آزمون امسال شرکت کنم قبل از گرفتن کارت پایان خدمت
و اینکه فکر میکنید با سن بنده اجازه و شانس حضور در دوره بلند مدت حوضه رو دارم؟ تا سال 97؟
یک دنیا تشکر اگر پاسخ بدید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
با مدرک کارشناسی و پایان خدمت سال آینده می‌توانید در آزمون ورودی حوزه شرکت کنید و پذیرش شوید.
مدرک تحصیلی و کارت هم اگر تا زمان پذیرش به دستتان برسد کافی است و لازم نیست در زمان آزمون صادر شده باشد.
خدا حفظتون کنه...ممنونم
فقط عذر میخوام سوال آخرمه
هر جایی میگردم و سرچ میکنم چیزی ننوشته

حداقل معدل کارشناسی برای پذیرش در حوزه چقدره؟
در یک وبلاگی نوشته بود که اگر معدل کارشناسی پایین باشه حتی برای مصاحبه هم دعوت نمیشیم
باز هم تشکر
اجرتون با بقیة الله...
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
برای همه مقاطع تحصیلی شرط معدل هست. البته تا جایی که من اطلاع دارم به هر سال قانون خودشو داره. به طور معمول شرط معدل از 14 بالاتر نباید باشه.
حسین کریمی
سلام خسته نباشی ،بنده ورودی سال 87حوزه میباشم ولی ب دلایلی تا پایه سوم حوزه بیشتر نتونستم ادامه بدم ایا امکان برگشت ب حوزه هست ،امکان داره منو بپذیره ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
می‌تونید از راه مدیریت استان درخواست بازگشت بدید و در کمیسیون خاص بررسی بشه. اگر دلیل قانع‌کننده باشه شاید بپذیرند. اما در غیر این صورت اگر شرایط سنی برای پذیرش از ابتدا داشته باشید می‌تونید مجدد آزمون بدید.
با سلام و خسته نباشید..به خاطر منطق خوبتون و پاسخگویی..
1.نظرات رو خوندم و لی قانع نشدم که آیا اگر سوم دبیرستان را بخونیم و پیش دانشگاهی رو نه بعد از سال 10 ام حوزه و گرفتن مدرک معادل کارشناسی ارشد میتونیم در آزمون دکتری شرکت کنیم یا نه؟و چه دانشگاه هایی میگیرن
2.و این که واقعا هدف یه طلبه چیا هست..یکم توضیح بدید..
چون یکم می ترسم بدون هدف وارد بشم
با تشکر از پاسخگوییتون...
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بعد از دریافت مدرک سطح سه می‌تونید در آزمون سراسری دکتری شرکت کنید در رشته‌های مرتبط با فقه و اصول. مثل کسی که در دانشگاه کارشناسی ارشد فقه و اصول گرفته! تفاوتی نیست.
درباره هدف و انگیزه، بحثش در این مجال جا نمی‌گیره. توصیه می‌کنم به مدارس علمیه حضوری مراجعه کنید و مدتی با طلاب و اساتید هم‌کلام بشید.
با عرض سلام و خسته نباشی خدمت شما طلبه بزرگوار و آگاه

من طلبه پایه 3 حوزه علمیه قم هستم
دیپلم ریاضی دارم
در دوران تحصیل به لطف خدا همیشه جزو شاگرد اول ها بودم و معدل هایم همگی نزدیک به بیست. چه در دبیرستان و چه الان در حوزه.

قاری قرآن هستم ودر مسابقات قرآنی حایز رتبه

در دوره دبیرستان به هیچ آینده ای جز حوزه فکر نمی کردم بسیار به علوم حوزوی مخصوصا علوم عقلی علاقه داشته و دارم.

یک سالی هست که کمی در ادامه ی مسیر مردد شده ام...
یک حسی مرا نسبت به حوزه سرد میکند
البته مدرسه ما هم با اینکه از نظر علمی در دروس سطح یک جزو بهترین مدارس قم هست کمی فضای بسته ای دارد...
مثلا کمی متمایل به تفکیکی بودن و ضد فلسفه بودن و... هست.
کمی هم دغدغه مالی دارم
خلاصه....
در ادامه مسیر مردد شده ام
میان ماندن در حوزه یا رفتن به رشته پزشکی
با توجه به توانایی هایم و با کمک خداوند احتمال قبولی در پزشکی را زیاد می بینم
این را هم بگویم که حتی اگر پزشکی را هم انتخاب کنم دست از فرا گرفتن علوم اسلامی بر نمی دارم.

در مورد آینده ام در حوزه هم این طور فکر می کنم:
علاوه بر خواندن دروس به طور عمیق و جدی و مجتهد شدن. تدریس در دانشگاه( فلسفه یا...) و تبلیغ در خارج کشور

دوست دارم یک شخص موثر و مفید و متحول کننده باشم و می دانم با کمک خداوند و توانایی هایی که به من لطف کرده می توانم

نمی دانم شاید همه اش افکار و حیله های شیطانی هست... گاهی ساعت ها فکرم را مشغول به خود می کند و مرا سردرگم تر می نماید

ممنون که وقت گذاشتید
منتظر راهنماییتون هستم
در پناه حضر حق
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
با سلام
موضوع شما احتیاج به مشاوره کلی و اصولی دارد.
با چند سطر شرح حال و چند سطر پاسخ بی‌شک نکاتی مغفول خواهد ماند.
از این رو توصیه می‌کنم در این زمینه با اهل خبره مشاوره حضوری کنید. برای این کار می‌توانید از مرکز مشاوره حوزه قم کمک بگیرید.
موفق باشید.
سلام من مصاکبمهدی
سلام چند روز بعد از مصاحبه زنگ میزنن جواب رو میگن،سلام من مصاحل
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بستگی به مدرسه داره. باید همه مصاحبه‌ها و تحقیق‌ها انجام بشه و بعد با شما تماس بگیرند.
به نام خدا
ببخشید میشه هم تحصیل توی مدرسه رو ادامه داد و همزمان هم در حوزه تحصیل کرد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
پاسخ شما قبلن عرض شده.
با سلام و احترام
مطلب جالبی بود و چیزای زیادی ازش یاد گرفتم. نصف کامنتارو هم خوندم اما هنوز چند تا سوال دارم:

۱. اصولا چرا شرط سنی گذاشتن؟ امام صادق هم فقط طلبه های جوون و نوجوون جذب می کرد؟ا

۲. زمان ثبت نام حوزه سراسری تموم شده اما دیدم حوزه اصفهان تا ۲۵ تیر وقت داره هنوز. من ارشد دارم، متولد ۶۴ هستم و معافیت دارم. تو جدول نوشته بود ارشد و ۶۴ و معافیت میتونه ثبت نام کنه. آیا درست فهمیدم؟

۳. یه جا نوشته بود از پایان فارغ التحصیلی نباید بیش از ۱ سال گذشته باشه. من ۴ سال پیش ارشد گرفتم. یعنی نمی تونم ثبت نام کنم؟

۴. آیا بعد از سطح۱ میشه چند سال بعد درس رو ادامه داد یا باید سطوح به صورت متصل به هم خونده بشه؟

۵. تمام وقت بودن به معنی حضور دائمی شبانه روزی در حوزه س؟ من متاهلم...

۶. میشه اسم چند تا از کتابای سطح ۱ رو بگید تا ببینم می تونم باشون کنار بیام و حوزه درس بخونم یا خیر.

ظاهرا فقط تا ۱۰ روز دیگه برای گرفتن یه تصمیم بزرگ تو زندگیم وقت دارم...
ممنون میشم کمکم کنید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
1. ظرفیت حوزه محدود است و نیازها بسیار. دروس فعلی حوزه هم زمان زیادی برای به ثمر نشستند نیاز دارد. اگر بدون محدودیت سنی پذیرش انجام شود، میزان ثمردهی برای تبلیغ و پژوهش و... بسیار کمتر می‌شود. در حال حاضر امکان پذیرش سن بالاتر وجود ندارد.
2. حوزه اصفهان شرایط متفاوتی با حوزه قم دارد. قوانین این دو حوزه نیز متفاوت است.
3. به طور معمول فاصله نیافتادن از تحصیل برای موضوع نظام وظیفه است. اگر معافیت باشد، منعی نیست.
4. اتصال سطوح لازم نیست.
5. تمام وقت بودن به معنای نداشتن تحصیل یا مشغولیت هم‌زمان است.
6. برای آشنایی با کتب حوزوی به یکی از مدارس مراجعه کنید و به طور حضوری با موضوع و عناوین درسی آشنا شوید.
باسلام .من چندروز پیش در مدرسه معصومیه قم مصاحبه دادم اما همانطور که خودم فهمیدم مصاحبه را خوب ندادم و امکان رد شدنم از مصاحبه هست .میخواستم بپرسم اگر رد شوم راهی برای اعتراض هست یا نمیشود کاری کرد و هم اینکه میشود در مدارس دیگه هم مصاحبه داد باتشکر از راهنماییتون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در صورتی که شما رو مردود اعلام کنند از نظر قانونی قابل پذیرش نیستید در هیچ مدرسه‌ای.
اما اگر اعلام کنند شرایط تحصیل در قم رو ندارید، که می‌تونید برای بقیه جاها اقدام کنید.
سلام.من در مصاحبه حوز قبول شدم والان فهمیدم که باید در دانشگاه کمتر از ۳۰واحد گذرانده باشد ولی من۳۲ واحد گذراندم به نظر شما مشکلی پیش میاد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بالای 30 واحد همنعی برای پذیرش نداره، فقط مدارسی که پذیرش می‌کنند متفاوته.
سلام
من امسال سطح یک رو تموم کردم
میتونم تا یک سال ادامه تحصیل ندم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
منعی نیست. اما امتیازهایی مثل شهریه و معافیت تحصیلی مشروط به تحصیله.
با سلام بند متولد69 هستم سال 85 رفتم حوزه الان پابه چهارم وبه دلایل مریضی انصراف دادم الان میخوام دوباره برگردم میتونم وبعد اینکه چون پایه سوم تموم کردم به من مدرک دیپلم میدهند
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پایه سوم هیچ مدرکی نداره. ادامه تحصیل هم مشروط به تصویب کمیسیونه.
سلام من دوساله حوزه امدم میخام برگردم ادامه تحصیل بدم ولی مدرسه منو ترکه تحصیل زده چطور میتونم برگردم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در هر صورت شما ترک تحصیل به حساب می‌آیید و باید به عنوان بزرگ‌سال مشغول به تحصیل بشید.
با سلام و عرض ادب ... من سال دیگه میخوام سطح دو تخصصی تفسیر بخونم ساعات کلاس و شهریش فرق داره
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شهریه‌ی مجزای تخصصی مربوط به موسسه‌ایه که پذیرش میشید.
ساعات کلاسش هم بسته به برنامه‌ریزی متفاوته، اما همه رشته‌های تخصصی در کنار دروس اصلی لحاظ میشه.
سلام خسته نباشید
من آزمون ورودی شرکت نکردم می خواستم بدم الان هم میشه وارد حوزه شد یا دیره؟
اگه بشه الان ثبت نام کرد، میشه برم شهری که دلم میخواد مثلا قم؟
معدل دیپلمم هم ۱۹ است
معدل پیش دانشگاهیم
هم ۱۸
و در یکی از مدارس خاص استانمون درس خوندم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
از طریق کمیسیون پذیرش امکانش هست. اما برای جایی مثل قم با توجه به تعداد بالای متقاضی احتمال کمه.
سلام ببخشید یه سوال داشتم من مدرک کارشناسی برق دارم امسال حوزه اصفهان امتحان دادم و قبول شدم میخواستم بدونم من میتونم با ادامه تحصیل در حوزه برای قاضی شدن از این طریق امتحان بدم ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط قضاوت بسته به قوانین قوه قضاییه داره. به طور معمول بعد از سطح یک می‌تونید در رشته تخصصی حقوق شرکت کنید و یا بعد از اتمام سطح، برای آزمون قضاوت اقدام کنید.
سلام باتوجه به این که حوزه مدرک دیپلم نداره آیا میشه بعداز اتمام پایه۳ وامتحان شفاهی ازطرف حوزه معرفی نامه داده بشه که شخص بتونه کنکور امتحان بده ؟؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
خیر.
باسلام وخسته نباید من برای مقطع سطح دو ثبت نام کردم ورفتم مصاحبه هم دادم الان نتایج اومده ومن تو لیست انتظار قرار گرفتم به علت تکمیل ظرفیت مدرسه ،میخواستم بدونم کی جوابش میاد؟؟؟ اخه گفتن احتمال انصراف یانقص پرونده قبول شدگان زیاده و دراین صورت به شما اطلاع خواهند داد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر سطح دو بوده که باید مرکز تخصصی باشه. شرایط هم بسته به اینه که چه مرکزی باشه.
سلام
من امسال میرم هشتم آیا میتونم تو حوزه ثبت نام کنم؟
چند سال دیگه میتونم برم حوزه؟
کی برم بهتره؟
لطفا زودتر جواب بدید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
با اتمام پایه هشتم می‌تونید وارد حوزه بشید. آزمون رو امسال می‌تونید شرکت کنید.
بسم الله الرحمان الرحیم
سلام ببخشید یه سوال داشتم
بنده امسال دانش آموز پایه یازدهم هستم میخواستم بدونم که میتونم همزمان با امسال دروس طلبگی رو هم یاد بگیرم ?
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تحصیل همزمان شما ممکن نبست.
با سلام
من دانشجوی روزانه ورودی 94بودم .بعد از گذروندن 53واحد تحصیل رو رها کردم وقصد ادامه تحصیل در دانشگاه رو ندارم واینکه درخواست انصراف از تحصیل هم به دانشگاه ندادم ودانشگاه اطلاعی از ترک تحصیلم نداره
میخاستم ببینم با توجه به اینکه من هنوز از دانشگاه اخراج نشدم ومدرک دیپلمم دانشگاهه امکانش هست با کپی دیپلم وارد حوزه شم؟
واینکه امکان ورود به حوزه بدون ازمون کپی وجود داره؟
ممنون از زحماتتون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
درباره قوانین حوزه خواهران بی اطلاعم.
سلام،خسته نباشید
بنده متولد1377و طلبه پایه4هستم،وبا مدرک سیکل وارد حوزه شدم ولی الان به خاطر یه سری از مشکلات میخوام انصراف بدم و دوباره از یه شهر دیگه اقدام به ورود به حوزه کنم آیا این ممکن هست؟
آیا از لحاظ نظام وظیفه یه مشکل میخورم؟
یا اینکه چون یکبار برام کد صادر شده به مشکل برخورد می کنم یا خیر؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پاسخ داده شد.
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام. من امسال مرخصی گرفتم میشه سال بعد که پایه ۳هستم کل این پایه رو ارتقایی بگیرم ؟؟؟
شنیدم یکی از شرایط ارتقایی اینه که سال قبلش باید در حال تحصیل باشی نه اینکه مرخصی گرفته باشی ،ایا این خبر درسته ؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط ارتقایی ندارید.
با سلام و احترام. من دانشجوی سال سوم فوق لیسانس هستم و تا پایان شهریور سال آینده فارغ التحصیل میشوم و قصد دارم از مهرماه سال 97 وارد حوزه شوم. شنیده بودیم طلاب از سربازی معاف هستند اما شما فرمودید خدمت سربازی برای طلاب هم اجباری است؟ پرسش این است که آیا سربازی برای تمام طلاب اجباری است؟ اگر اجباری است سربازی طلاب با دیگران چه فرقی دارد؟ طرح سربازطلبه را شنیده ام اما اطلاعات بیشتری راجع به چگونگی گذراندن خدمت طلاب میخواهم. لطفا پاسخ مرا بدهید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
معافیت تحصیلی طلاب به طور سالانه تا زمان ادامه تحصیل تمدید میشه.
در صورت اتمام روند تحصیل طلبه می‌تونه به طور عادی به سربازی بره یا برای جاهایی که احتیاج به سرباز طلبه دارند امریه بگیره.
سلام.من الان پایه هفت حوزه هستم.میخوام بدونم راهی هست که از حوزه جدابشم و برم دانشگاه.خواهشا اگه راهی هست بگییین.خواهشاااا
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در صورتی که پایه ششم شما تکمیل باشه می‌تونید درخواست مدرک بدید و با معادل کاردانی برای ورود به دانشگاه آزمون بدید.
سلام دوست عزیز
بنده متولد 66 و دارای مدرک کارشناسی هستم،خدمت سربازی را گذرانیده ام،به نظر شما امکان ثبت نام در حوزه در سال آینده را خواهم داشت.چون در محل دفترچه تناقضی در مورد شرایط سنی وجود داره،لطفا پاسخ بدید،چون من با دقت شرایط سنی رو مطالعه کردم.ممنونم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط سنی در جدول‌ها مشخصه و بستگی به مدرک تحصیلی و وضعیت نظام وظیفه متغیره.
برای سال آینده با پایان خدمت و مردک کارشناسی از متولدان ۶۷ به بعد پذیرش میشه طبق قاعده.
ایا بعد از سطح یک حوزه میتوان معلم شد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
معلم و دبیر شدن تابع قوانین آموزش و پرورشه.
با تشکر
بسیار عالی بود
سلام من دانشجو هستم می خواستم هم زمان به صورت غیر حضوری حوزه درس بخوانم ایا می شود .اگر می شود مراکزی را معرفی کنید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
خیر. امکان پذیر نیست.
توصیه می‌کنم با حوزه دانشگاهیان در ارتباط باشید.
امین وحدانیان
آیا طلابی که در آزمون روانشناسی حوزه رد شده اند به مصلحت آنها است در حوزه تحصیل کنند
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
آزمون روانشناسی تا جایی که اطلاع دارم در بعضی مدارس انجام میشه و عمومی نیست. اطلاعی هم از جزییاتش و میزان دقتش ندارم.
فاطمه سادات
سلام
من امسال میخوام برم حوزه
اهل خراسانم و توی یکی از شهرستان ها زندگی میکنم
شهرستان ما حوزه داره ولی من میخوام برم حوزه مشهد ، مکتب نرجس یا حوزه رضویه
احتمال میدم چون شهرستانمون حوزه داره مشهد قبولم نکنن
چون میگن اولویت با حوزه نزدیک محل سکونته
میخوام بدونم راه حلی دارید که راه بدن منو؟
دوم اینکه اگه رتبم خیلی خوب بشه امکان داره امتیاز محسوب بشه ؟

پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاعی از قوانین حوزه خواهران ندارم.
سلام
من میخواستم بدونم چجوری در طلبه شدن ثپتنام کرد وزمان ثپتنام چه وقت است.چگونه سوال هایی از ما پرسیده میشود ایا کتبی است یا شفاهی
اگه کمکم کنید ممنون میشم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اواخر هر سال شمسی اسم نویسی در سایت howzeh.org شروع میشه و ابتدای سال بعد آزمون کتبی و بعد از اعلام نتایج مصاحبه شفاهی برگزار میشه.
فائقه بانو
سلام
درباره نظام آموزشی حوزه خواهران قم میدونید چطوریه؟
مثلا سیوطی میخونن؟نظام جامع هست؟

و اینکه چه چیزایی توی مصاحبه امتیاز محسوب میشه؟اینکه پدر طلبه باشه یا توی مسابقات قرآنی شهرستان مقام آورده باشیم امتیاز هست؟؟ یا هرچیز دیگه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
باید به جامعه الزهرای قم مراجعه کنید یا از راه این سایت پیگیر جزییات باشید: http://jz.ac.ir
سلام خسته نباشید.من متولد بهمن سال۷۷ هستم،ومعافیت پزشکی دارم میخواستم اگه خدا بخواد فروردین سال۹۷ تو آزمون حوزه شرکت کنم میخواستم بپرسم به خاطر سنم یا معافیت مانعی سر راه من برای ورود به حوزه وجود نداره؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
معافیت پزشکی مانع پذیرش نیست.
شرایط سنی هم بستگی به میزان تحصیلات داره که در دفترچه پذیرش ذکر شده.
رضااکبرپور
سلام ببخشید مخواستم از شما که باتجربه حوضه هستید یه سوال بپرسم
ببخشید واقعا میشه با ماهی 150هزار تومن زندگی کرد ؟
حداقل چرا مثل دانشگاه ها بزارن دانشجو ها کار کنن برا خودشون؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پیش‌نهاد می‌کنم برای دیدن و شناختن وضعیت زندگی طلاب با بعضی از طلاب ارتباط داشته باشید.
با سلام
سوالی داشتم
قبلا تا پایه هشت حوزه سطح دو محسوب می شده چرا الان تا پایه نه می باشد
با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
سطح دو حوزه شامل پایه‌های هفت تا نه بوده از وقتی من به یاد دارم.
سلام
ببخشید میخواستم بدونم چطور میتونم از طریق حوزه در دانشگاه ها تدریس کنم وتا سطح چند درس بخونم و حقوق این شغل چقدره؟
باتشکر فراوان جهت راهنمایی هاتون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
از طریق حوزه اگر به معنی برنامه حوزه باشه که چنین چیزی نیست.
اما مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های مختلف گاهی از دانش‌آموخته‌های حوزه به عنوان مدرس یا عضو هیات علمی استفاده می‌کنند. شرایط پذیرش و گزینش هر کدوم متفاوته و باید از جایی که مد نظرتونه استعلام کنید.
با سلام
بنده 32 سال دارم و فوق دیبلم می باشم برای ورود به حوزه علمیه چه باید کنم چون شرط سنی جوزه فکر کنم به من نمی خورد
سوال دوم آیا می شود وسط سال به حوزه علمیه وارد شد یا باید حتما اول سال باشد
با تشکر از شما
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پذیرش تنها از ابتدای سال تحصیلی است.
سلام وعرض خسته نباشید
میخاستم بدونم ایامیشه دروس حوزه را با انسانی تطبیق زد یا نه اگرمیشود چطوری
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
خیر.
با سلام و عرض ادب خواستم بدونم که من الان 12 سالمه و کلاس هفتم هستم و میخوام زمانی که پایه نهم مدرسه ام تموم شد یعنی در سن 14 سالگی وارد حوزه بشم ایا این امکان پذیر هست که با سن 14 وارد حوزه بشوم


متشکر از همراهیتون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله.
نامه ام در دست تو خواهد بود آقا
با سلام خدمت شما بزرگوار. من امیر احسان 15 سالم هستش و پایه ی نهم هستم. میخواستم بگم که من کل مطالب شما رو درباره ی حوزه علمیه مطالعه کردم و یک سوال برام پیش اومد.
میخواستم بدونم من که امسال در حوزه علمیه ثبت نام میکنم. آیا پس از پذیرش و گذروندن دوره ها و مصاحبه ها و ... امکانش هست دوره ی 6 ساله (سطح یک) رو در 3 و یا 4 ساله به پایان برسونم ؟ آیا این کار که دارای سختی هستش در روحیه ی من تاثیر می گذاره ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بعد از اتمام پایه اول حوزه می‌تونید در هر سال تحصیلی دو پایه تحصیلی رو بگذرونید. البته در صورتی که شرایط لازم رو کسب کنید و مدیر مدرسه موافقت کنه. اما این کار برای افراد مختلف متفاوته. بعضی شاید بتونند از پسش بر بیان اما برای همه قابل پذیرش نیست.
باز هم سلام لطف می کنید امکانات حوزه های علمیه رو هم بگید؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پرسش واضح نیست.
سلام
قصد نداشتم این سوال رو اینجا بپرسم اما مجبور شدم
من ۲۰ ساله هستم و پایه پنجم و از مقطع سیکل به حوزه اومدم و قصد ترک حوزه رو دارم
اگر من دیپلم را کسب کنم (در آموزشگاه های غیرحضوری) و در این مدت در حوزه بمانم و پس از آن برای کنکور دادن و ورود به دانشگاه نام نویسی کنم
آیا میتونم این کارها رو انجام بدم و مشمول خدمت سربازی نشم
و سربازی به بعد از پایان تحصیل در دانشگاه موکول بشه؟
من خیلی ذهنم درگیره این موضوعه
اگه تونستید سریع جوابم رو بدهید.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا وقتی در حوزه هستید، معافیت تحصیلی شما هر سال تمدید میشه. اما طبق قانون اگر تحصیل هم‌زمان در مدرسه یا دانشگاه داشته باشید، از طرف حوزه برخورد میشه.
اما اگر در هر شرایطی تا وقتی در دانشگاه ثبت نام می‌کنید، معافیت تحصیلی‌تون از حوزه رو ادامه بدید مشمول نمی‌شید.
سلام
اگه از حوزه بخوایم به دانشگاه بریم ففط میتونیم دروس مربوط به حوزه رو در دانشگاه بخوانیم یا محدودیتی ندارد؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
محدودیت که داره!
طبیعتن در حوزه دروس علوم انسانی و مرتبط با حوزه میشه.
سلام من کلاس دهم ریاضی ام درسم عالیه اما عاشق اینم ک بینشم ب خدا و جهانی ک درش زندگی میکنم بیشتر بشه کلاسای مذهبی رو شرکت میکنم اما هر چی بیشتر میفهمم تشنه تر میشم واسه رفتن ب حوزه
میشه در کنار درسم برم حوزه ؟الان ک در ماه اول زمستانیم من برم تو سایت ثبت نام کنم ؟
من میخوام بیشتر درسای حوزه رو رو غیر حضوری بخونم ک در رشته ی مورد علاقه ام خللی ایجاد نشه آیا میشه اصلا ب این شکل ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط حوزه خواهران با برادران متفاوته. برای اطلاع بیش‌تر به سایت حوزه خواهران مراجعه کنید.
سلام برادر
من انتهای شهریور 97 فارغ التحصیل میشم 3 تا سوال دارم ازتون:
1. هیچ دانشی از عربی ندارم و بجز روخوانی هیچ کار دیگه ای نمی تونم انجام بدم و دستور زبان و قواعد و معانی رو بلد نیستم، آیا با این شرایط میتونم وارد حوزه بشم؟ تا جایی که میدونم درس عربی جزء دروس آزمون ورودی برای کسانی که مدارک بالاتر از کاردانی نیست، اما آیا این به این معنی ـه که فرض میکنند که ما(بالاتر از کاردانی ها) قبلا به عربی مسلطیم؟! و اگر نباشیم اونجا به ما آموزش نمیدند؟
2. باتوجه به اینکه مدرکم انتهای شهریور میاد میتونم در آزمون که آخر فروردین هست شرکت کنم؟
3. اگر در آزمون قبول نشم، ازونجایی که یکسال از مهلت فارغ التحصیلی برای خدمت رفتن فرصت دارم، میتونم دوباره برای آزمون شرکت کنم؟ (چون جایی خوندم فارغ التحصیلان بالاتر از کاردانی فقط در شرایطی میتونند در آزمون شرکت کنند که بیش از 3 ماه از تاریخ فارغ التحصیلشون نگذشته باشه)
تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
1. با هر تحصیلاتی وارد حوزه بشید، دروس عربی اعم از صرف و نحو به طور کامل آموزش داده میشه. تفاوتی بین پذیرش سیکل و دیپلم و بالاتر نیست.
2. بله. مدرکتون زمان ثبت نام نهایی لازمه.
3. تا وقتی پذیرش نهایی هر سال در تابستان انجام میشه. طبیعتن در تابستان سال بعدتر مهلت اعزامتون تمومه و مشمولید.
با سلام میشه بگین که مدرسه فیضیه قم هنوز فعال هستش یا نه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مدرسه فیضیه قم به عنوان مرکز درس و البته حجره برای اسکان تعدادی طلبه فعاله. اما برنامه مجزا نداره.
مشروطی شدن ...و اخراج شدن از حوزه چگونه میباشد.؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
چیزی به عنوان مشروطی نیست.
تنها مورد عدم پیش‌رفت تحصیلیه. اگر کسی در سه سال دو پایه تحصیلی رو نگذرونه باید در کمیسیون تعیین تکلیف بشه.
سلام علیکم بنده کلاس یازدهم هستم امامتولد1376هستم میتوانم درحوزه ثبت نام کنم ازنظرسنی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
علیکم السلام
شرط سنی هر سال رو در دفترچه آزمون می‌تونید ببینید.
سلام خسته نباشین ببخشین چجور میشه برای حوزه توقم قبول شد چون من ساکن قمم دوس دارم توی قم درس بخونم یعنی شرط معدل داره یاباید امتحان ورودی رو خوب بشم یا اینکه تشخیص بدن که من مال قم خوب هستم یا نه یا ربط به مصاحبه داره
کلا توصیح بدین که چجور میتونیم توی قم قبول بشیم
بعد اینکه ملاک چیه که یه نفر حوزه بهتری بیفته ویک نفر حوزه عادی وتوضیحی درمورد حوزه حقانی شهیدین بدین که کیا رو قبول میکنه وچه فرقی داره وچن تا حوزه خوب درقم معرفی کنید
بسیار ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
هر کس درخواست پذیرش در حوزه رو داره، چند مدرسه رو می‌تونه به عنوان اولویت‌هاش انتخاب کنه. با توجه به متقاضی‌های هر مدرسه و رتبه‌هایی که در آزمون و معدل کسب میشه افراد قبول شده در هر مدرسه مشخص میشند.
با توجه به این که متقاضی حوزه قم زیاده برای قبول شدن معدل و نتیجه آزمون و مصاحبه تعیین‌کننده‌ست.
سلام چرا سوالمو جواب ندادید؟

پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
با پوزش، پاسخ داده شد.
سلام من متولد 81 و پایه دهم هستم می خواستم بدانم تاریخ ثبت نام و آزمون چه موقع است و آیا میتوانم وارد حوزه شوم و منابع سوالات آزمون چیست؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
زمان ثبت نام در همین فصله که در سایت حوزه اعلام میشه.
سلام خسته نباشین ممنون از جواب قبل
ببخشین من۱۸سال۲ماهمه میخواستم بپرسم میشه امسال با مدرک سیکل ثبت نام کرد واینکه میگن اونایی که باسیکل ثبت نام کنن حتما تو شهر خودشون میوفتن راسته؟یعنی من الان تو قمم میتونم حتما تو قم باشم؟البته بگم که من دیپلم دارم ولی معدل دیپلمم۱۴.۸۰هست که خیلی بالا نیست ومیترسم تو شهر قم نیوفتم بخاطر همین میخوام با مدرک سیکل یعنی سوم راهنمایی نطام قدیم ثبت نام کنم بنطر شما کارم درسته یا ن؟ بعداگه با سیکل ثبت نام کنم امتحانم از کتابای هشتمه امساله وتحقیق هم از مدرسه ای که سیکل گرفتم میکنن یا مدرسه ای که دیپلم گرفتم؟ بعدش میگن که معدل امتحان ورودی تخقیق ومصاحبه هرکدومش نمره داره اگه به مثلا فلان نمره برسی میتونی تو قم درس بخونی میشه بگین بین اینا کدوم از همه مخم تره وهرکدومش چه نمره ای داره وچه نمره ای باید بگیری که تو قم قبول شی.درمورد نمره ها یه کم توضیح دهید بعد اینکه باید چقدر ازازمون رو درست بزنی تقریبا تا تو قم بیوفتی وایا اینکه صوت قرآن خوبی داشته باشی ویک جز هم حفظ باشی چقدر تاثیر داره که توی قم بیوفتی
ممنون ازشما
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
کسانی که با سیکل وارد حوزه میشن فقط در استان خودشون می‌تونند پذیرش بشند اما به این معنا نیست که حتمن در استان خودشون پذیرش میشند. این که با شرایط سنی که دارید میشه با سیکل اقدام کنید رو در دفترچه به طور دقیق ببینید.
اصل پذیرش شما با یک نمره است که این نمره ترکیبی از معدل مدرک تحصیل+نمره آزمون. این که چه نمره آزمونی لازمه بستگی به میزان متقاضی و شرایط رقابت داره. در مراحل بعد از قبولی مصاحبه و تحقیق و معاینه پزشکی، پذیرش نهایی میشه.
سلام چرا انقدر جوابا دیر داده میشه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پاسخ داده شد.
سلامو عرض ادب، فکر کردم جواب سوالات رو دیگه نمیدید وقتی دیدم جواب دادید به زندگی امیدوار شدم، درود بر شما طلبه کبیر :)
فقط احتمالا بعلت کندذهنی اینجانب جواب سوال سومم رو متوجه نشدم، سوال این بود:
بنده شهریور 97 از کارشناسی فارغ التحصیل میشم، آیا قانونا میتونم در آزمون ورودی حوزه در سال 98 شرکت کنم؟ باتوجه به اینکه خدمت هم نرفتم.
تا اونجایی که اطلاع دارم قانون خدمت اینو میگه که بنده ای که 30 شهریور 97 فارغ التحصیل شدم، تا 30 شهریور 98 فرصت دارم و میتونم در این مدت در آزمون هایی شرکت کنم و در دانشگاه یا حوزه پذیرش بشم به شرطی که مقطع تکراری نباشه(یعنی نرم دوباره کاردانی یا کارشناسی بخونم)
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام :)
تا جایی که من اطلاع دارم مشکلی نداره.
اما با توجه به این که بحث نظام وظیفه صیغ مشکله است به نظرم این رو از مرکز مدیریت استعلام کنید که بعدن مشکلی پیش نیاد!
:)
سلام و عرض خسته نباشید.
من از طرف کسی دارم این سوال رو میپرسم و خیلی :
ایشون چنند پایه از دروس حوزوی رو خواندند ولی بنا بر مشکلاتی اون رو رها کردند میخواستم بدونم با 30سال سن امکان ورود دوباره فه حوزه برای ایشون هست ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بازگشت از انصراف حوزه فقط با نظر کمیسیون خاص ممکنه.
سلام کسانی که تحصیلات حوزوی دارن سریعاجذب قضاوت میشن؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط پذیرش قضاوت بستگی به قوه قضاییه داره. در حال حاضر از طلاب پایان سطح و طلاب رشته تخصصی پذیرش قاضی صورت می‌گیره که همراه با آزمون و بعد از دوره کارآموزی عملی میشه. از جزییات بی‌اطلاعم.
سلام ببخشید چه فرقی داره درمقطع سیکل یا دیپلم ثبت نام کرد
بعد اینکه چرا انقدر جوابا دیر داده میشه یه هفته پیش یه سوال کردم هنو جوابش نیومده
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پاسخ شما داده شد.
تفاوتی در دروس سیکل و دیپلم نیست. البته در سیستم قدیم.
سلام بسیار ممنون از جواب دقیقتون خدا خیرتون بده
الان سیستم حوزه قدیم است یا جدید وچه فرقی دارند؟
سیستم جدید با قدیم چه فرقی دارند
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
سیستم جدید تفاوت‌هایی در متون درسی داره و بعضی درس‌های جزیی رو برای مقاطع بالاتر حذف کرده. تا سال پیش به طور آزمایشی در بعضی مدارس بود. الان رو اطلاع کافی ندارم.
سلام ممنون
من اگه با مدرک سیکل قدیم یعنی سوم راهنمایی ثبت نام کنم باید کتابای هشتم امسال رو بخونم ازمون بدم یا همون سوم راهنمایی قدیم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
منابع آزمون هر مقطع در دفترچه ذکر شده.
سلام خسته نباشین ممنون از پاسختون
اگه من بخوام درمقطع سیکل قدیم یعنی سوم راهنمایی قدیم ثبت نام کنم نمیدونم که منبع ازمون ورودی حوزه چیه تو دفترچه ددم نوشته بود هددیه های اسمان کد ۱۱۹
یاقران کد مثلا این فلان این کدا چیه ایا تمام کتاباش از سال هستم هست؟ من نمیدونم این کدا چیه ونمیدونم این کتابا مال چه سالی هست بعد مدارس سیکل بهتذه یا دیپلم اخه من دیپلمم دارم بعد چن تا مدرسه سیکل ودیپلم خوب توقم معرفی کنید ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اجازه بدید دفترچه آزمون امسال بیاد. بعد ان شاء الله واضح میشه. ممکنه تغییرهایی انجام بشه.
مرتضی نورافروز
سلام علیکم
ببخشید میخواستم بدونم معدل بالای 18 امتحان ورودی نمیخواد؟؟

من که نهمم معدل هفتم و هشتم هم حساب میشه؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
علیکم السلام
معدل آخرین مدرک تحصیلی مهمه نه قبلش. اما به خاطر معدل از آزمون معاف نمی‌شید.
مرتضی نورافروز
معدل بالای هجده چه امتیازاتی داره؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
امتیاز خاصی سراغ ندارم!
سعید غلامی
باسلام
چرا حوزه علمیه امسال تاکنون اطلایه پذیرش نزده,
احتمال داره که امسال پذیرش نداشته باشه
چونکه پارسال خیلی زود اطلاعیه زده شد,
ممنون اگر اطلاعی دارید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
ظاهرن امسال تغییرهایی داشته ولی احتمال زیاد اسفند ماه اعلام میشه.
سلام ایاباچشم ضعیف میشه وارد حوزه شد ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
صرف ضعف چشم مانع نیست، مگر اینکه در گزارش پزشکی جوری باشه که مانع تخصیل باشه.
سلام

به نظر شما اگر در حوزه علمیه درس بخوانم و سطح یک را تمام کنم میتوانم یک شغل خوبی انتخاب کنم که حقوق ماهیانه اش از ۱۵ میلیون تومن به بالا باشد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
خیر.
اگه دیابت ( قندی ) داشته باشم میتوانم در حوزه درس بخوانم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
صرف داشتن دیابت مانع نیست.
سلام خسته نباشید ببخشید کد موقت برای طلاب پایه اول چه زمانی زمانی صادر میشود
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به محض اعلام قبولی و‌ ورود به مدرسه اسم شما با یک کد موقت به سیستم مدرسه اضافه میشه، تا وقتی کد رسمی و دایمی صادر بشه. مگر این که کمیسیون پذیرش باشید که در اون صورت، یک‌باره کد دایم صادر میشه.
سلام ممنون از جوابتون
ببخشین من که دیپلم دارم والان هم پیش دانشگاهی هستم
عیبی داره درمقطع سیکل ثبت نام کنم؟
چون معدل دیپلم پایینه!
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر منع سن نداشته باشید اشکال نداره.
سلام ببخشید هنوز برای پایه ی اول شهریه از رهبر وصل نشده است میخواستم ببینم چه زمانی وصل میشه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاعی ندارم.
سلام
ممنون بابت پاسخگویتون
امکان ثبت نام بدون ازمون برای حوزه علمیه قم وجود دارد؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
توضیحاتی که درباره کمیسیون پذیرش دادم رو مطالعه کنید.
سلام خسته نباشین ممنون بابت جواب ها
ببخشید کسی که دیپلم داره عیبی داره که با سیکل ثبت نام کنه؟
اخه یه بنده خدایی این کارو کرد تو مصاحبه ردش کردن مگه چه عیبی داره؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پاسخ داده شد.
سلام.من دوست دارم تو حوزه درس بخونم.فقط یه سوالی برام پیش اومده که بعد 5 سال درس خوندن برای این که معلم دینی بشم حتما باید مثل بقیه آزمون استخدامی شرکت کنم یا همینجوری آموزش وپرورش منو جذب میکنه؟اگه زرنگ باشم زودتر از 5 سال میتونم کارشناسی ارشد بگیرم؟ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
حوزه خواهران و برادران متفاوته. استخدام آموزش و پرورش هم بسته به شرایط خودشون داره. در حال حاضر پذیرش خاصی برای طلاب ندارند.
سلام من سطح دو حوزه رو دارم می خوام تو آزمون آموزش و پرورش شرکت کنم به عنوان دبیر عربی اگه تو آزمون قبول شدم می تونم بعدش از حوزه انصراف بدم ؟ و تصویه حساب کنم . خدمت هم نرفتم .
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
احتیاجی به انصراف نیست.
سلام می خاستم بدونم یک طلبه باید چند سال درس بخواند
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مطلب بالا را مطالعه کنید.
سلام
شرایط سن در کسب علم و ورود به حوزه علمیه
که ادامه راه حضرت رسول(ص) می باشد و طبق فرمایش ایشان ز گهواره تا گور می بایست در پی کسب دانش و علم باشیم و همچنین وجود عاقبت به خیرانی همچون حر و یا وجود افرادی مسن همچون حبیب در سپاه حضرت امام حسین (ع) ؛ قرار دادن این شرط و ایجاد سدی در بین راه علاقه مندان به کسب تعالیم عالیه اسلام، مغایرت اساسی ایجاد نموده است.
لذا خواهشمندیم که نسبت به برداشتن شرط سنی؛ آن هم در راه ورود به حوزه های علمیه، اقدام گردد.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
من نه تصمیم‌گیرم در این مورد و نه به تصمیم‌گیران دست‌رسی دارم!
در ضمن، شرط پذیرش رسمی نه ربطی به عاقبت به خیری دارد و نه با کسب علم! تنها مانع صدور مدرک و تسهیلاتی مانند شهریه است.
مرتضی نورافروز
ببخشید یک جا خوندم اگر نهم باشم معدل هشتم اگر بالای هجده باشد امتحان ورودی نمیخواد فقط مصاحبه میخواد.آیا این درسته؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
در جریان چنین قانونی نیستم.
سلام خسته نباشین ممنون بابت زحماتتون .ببخشید من پیش دانشگاهی ام معدل پیشم نوبت اول۱۲شد.دیپلمم۱۴.۸۰وخواستم ثبت نام کنم باید پنج تا مدرسه انتخاب کنم تو مقطع دیپلم نمیدونم کدومارو انتخاب کنم ولی دوس دارم تو قم بیوفتم چکار کنم .نمیدونم کدومارو انتخاب کنم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اولویت اول رو یکی از مدارس قم انتخاب کنید. اولویت‌های بعدی رو سعی کنید مدارس اطراف خودوتون باشه. شهر و استانی که ساکنید.
سلام ممنون.ببخشید با این معدل وشرایطی که گفتم کدوم حوزه هارو انتخاب کنم بنظر خودم یکی شهر قم یعنی جعفریه وقنوات که دور قمه ویکی کاشان یکی اراک.این درسته ایا؟چون من شناخت درستی در تومورد انتخاب حوزه ندارم نمیدونم کدومش خوبه کدومش به معدلم میخوره و...کدوم حوزه هارو انتخاب کنم؟ درضمن قم زندوی میکنم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
من اطلاع دقیقی از مدارس ندارم.
سلام حوزه علمیه مشهد چه فرقی با قم داره پذیرشش هم تفاوت داره ؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله. دو مرکز آموزشی مستقل‌اند.
سلام.من کلاس دهم هاستم،ایام میتوانم در حوزه ثبت نام کنم یا نه؟با تشکر از اطلاعات مفیدتان.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله.
یک سوال دارم دوره بلند مدت در چه زمانی عمامه می دهند یعنی پس از خواندن چند سال و می توان زود تر عمامه گرفت حتی در یک سال تحصیل در حوزه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
از اتمام پایه پنجم.
سلام.بببخشیدمدرک نظام وظیفه چیه.که موقع ثبت نام باید عکسشو بارگزاری کنم.بعد گفته شماره مسجد محلتون رو بدید اگه یه مسجد شماره نداشته باشه ننویسی اشکال داره؟۳من کارت ملی هنوزنگرفتم نه از این جدیدا نه قدیمی ولی نوقع ثبت نام میخواد عکسشو .اگر من فقط عکس شناسنامه رو بفرستم عیبی داره؟۴انتقالی به شهرای دیگه مخصوصا قم با چه شرایط وضوابطی چگونه میسر است؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مدرک نظام وظیفه یعنی معافیت دایم، معافیت تحصیلی یا پایان خدمت.
اگر شماره ثابت مسجد نیست شماره امام جماعت رو‌بنویسید.
به جای کارت ملی شناسنامه رو بفرستید.
بعد از پذیرش رسمی در حوزه می‌تونید درخواست انتقال کنید.
سلام . بنده م میخوام سال بعد مرخصی بگیرم ،بعد از اتمام مرخصی ،یهویی تمام امتحانات پایه ایی که میخوام بخونم رو بدم (یعنی فک کنم مثل خواندن بدون حضور) ایا این امکان دارد؟ یعنی اگه به مدیر حوزه بگم از تظر قانونی مشکلی نیست؟
دارم پایه دو میخونم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
از نظر قانونی ممکن نیست.
سلام، ببخشید ممکنه به خاطر ۲۵روز اضافه سن ، پذیرش حوزه نشیم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تصمیم در این باره به عهده‌ی کمیسیون مرکز مدیریته.
سلام خسته نباشید.
خواستم بدونم توآزمون ورودی مقطع دیپلم حدودا چه تعداد سوال رو باید صحیح بزنم تا وارد یه حوزه عالی داخل شهر قم بشم؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
با توجه به شرایط رقابتی، معیاری نداره.
سلام‌‌آیا‌امتحان‌ورود‌به‌حوزه‌سخت‌است‌یا‌آسان
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
!
امیر حسین لاله وش
با سلام آیا حوزه مشهد برای پایه هشتم آزمون ورودی داره ومهلت ثبت نامش کی هست
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
قواعد حوزه مشهد کمی تفاوت داره که من در جریان جزییاتش نیستم.
سلام.ببخشبد کارت ورود به جلسه رو باید از سایت گرفت؟ازکجای سایت لطفا دقیق بگید هفت اردیبهشت ازمونه من نه میدونم محل ازمون کجاست ونه کارت ورودی رو گرفتم ونمیدونم باید چکار کنم وکارت رو چجوری از سایت بگیرم .والان هم که زمان ثبت نام وویرایش تموم شده.ایا بدون کاذت ورودی وفقط با شناسنامه میتونم برم ازمون بدم؟اطلاعات کارت اعتباری رو دارم البته.چکار کنم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
محل آزمون رو که باید خودتون مشخص کرده باشید. کارت ورود به جلسه رو هم بعد از اتمام ثبت نام از سایت می‌گیرید.
اما اگر موفق نشدید با مدارک شناسایی برای آزمون مراجعه کنید، معمولن همکاری می‌کنند.
من طلبه سال سوم هستم ایا می شود در این پایه دیپلم گرفت و معادل مدرک کرد و رفت در کنکور سراسری شرکت نمود
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
تحصیل هم‌زمان در سطح یک خلاف قانونه.
با عرض سلام و تشکر از جوابی که به من دادید.من می خواهم معادل مدرک که کردم و در کنکور شرکت نمودم بعد حوزه را ول کنم .ایا می شود در این پایه سه معادل مدرک نمود ودر کنکور شرکت کرد.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا پایان سطح یک هیچ مدرکی به شما داده نمیشه.
امیر رضا سامی
با عرض سلام.
تشکر بسیار وخیلی ممنون که زحمت کشیدید این مقاله رانوشتید...
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
موفق باشید.
محمد محمدی روشن
اعظم الله وجوهاتکم بسیار عالی و مفید بود
یعنی هیچ راهی ندارد .
باید بر گردم دبیرستانه بزرگ سالان بخونم . راهنمایم کنید
سلام ببحشید الان رفتم سایت حوزه دیدم نمیشه برم اطلاعات رو چاپ کنم وکارت ورودی رو بگیرم یعنی زده زمان ثبت نام تموم شده ونمیدونم باید چجور کارت ورود به جلسه رو گرفت.بعدشم موقع ثبت نام نوشته بود محل ارمون رو مشخص کنید من فقط تونستم شهرمو انتخاب کنم که قم هست ولی لیستی نیومد که من انتخاب کنم که کدوم حوزه ومکان ازمون بدم فقط لیست شهر اومد ونوشت حوزه قم ومکانی ننوشت.من ازکجا بدونم باید کجا برم هفتمم ازمونه لطفا کمک کنید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
از بازیابی اطلاعات کارت استفاده کنید:
http://epayment.ismc.ir/RestoreCard.aspx
سلام علیکم ببخشید اگر در برگه مافیت تحصیلی تاریخ ورود به حوزه اشتباه باشد در آمدن کد حوزوی مشکلی ایجاد میکند یانه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا جایی که می‌دونم ارتباطی نداره. اما برگه معافیت رو اصلاح کنید.
سلام .خسته نباشید
من از پایه نهم ثبت نام کردم
الان من سوالات نهم رو بخونم برای ازمون پذیرش یا سوالات سیکل رو
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در دفترچه آزمون مواد آزمون به تفصیل ذکر شده. شما هم داوطلب نهم هستید.
سلام
اقا تو رو خدا چرا سوالاتم رو جواب نمی دی اقا شما که اطاعاتی در مورد حوزه دارید بکید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا این لحظه چندین و چند نظر از طرف شما ارسال شده که بیشترشون پرسش‌های تکراری بودند. پرسش‌های غیرتکراری رو بالاتر می‌تونید ببینید به همراه پاسخ.
اقا همی سوالم اینه می تونم برم کنکور حوزه رو هم ول می کنم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
تا پایان سطح یک حوزه مدرکی به شما داده نمیشه. اما می‌تونید در هر سالی که خواستید از ادامه تحصیل انصراف بدید. دانشگاه رفتن یا نرفتنتون هم با خودتونه.
با عرض سلام و ادب
یک سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدید
بنده امروز در آزمون ورودی حوزه علمیه قم شرکت کردم،، ولی در موقع ثبت نام ، اولویت های مراکز محل تحصیل رو اشتباها جابه جا وارد سایت کردم
بعد از قبولی در آزمون کتبی ،، امکانش هست به مدرسه معصومیت که اولویت دوم من در سایت درج شده،، بروم و در آنجا مصاحبه بدهم؟
با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر قبولی شما برای یکی از اولویت‌هاتون اعلام بشه باید به همون‌جا مراجعه کنید. انتقالی گرفتن در این مرحله در صورت رضایت مدرسه مبدا و مقصد ممکنه اما با توجه به شرایط مدرسه معصومیه مطمئن نیستم که این اجازه رو بدند. بهتره با مدرسه معصومیه تماسی داشته باشید بعد از اعلام نتایج.
سلام علیکم آقا خسته نباشید
ببخشید من متاسفانه تو نیم سال اول یه واحد مانده دارم تو ریاضی
اونم به خاطر این بود که واسه مجلس ختم یکی از اقوام رفته بودیم تهران اگه من با این کارنامه برم مصاحبه قبول میکنن یا نه
خیلی ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مدرکی که اعلام کردید به سایت رو باید زمان ثبت نام ارایه کنید. کیفیتش هم اهمیتی نداره.
ببخشید یه سوال دیگم داشتم این امکان وجود داره توی حوضه شهر دیگه بفرستنم من امسال پایه نهم هستم امسال اگه تو امتحان قبول بشم میرم مصاحبه سال اولمه
ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
در این مقطع می‌تونید در یکی از مدارس استان محل سکونت پذیرش بشید.
سلام سطح دو حوزه رو تموم کردم می خوام تو ازمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنم ولی بین دو راهی موندم که برم خدمت سربازی رو کارت پایان خدمت بگیرم یا این که تو آزمون اموزش و پرورش شرکت کنم اگه قبول بشم به خاطر نداشتن کارت پایان خدمت رد می شم ؟ نمی خوام دو سال عمرم تلف بشه .

پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط استخدام آموزش و پرورش ثابت نیست. اول استعلام کنید ببینید پایان خدمت می‌خوان یا با معافیت تحصیلی هم کافیه. این رو خود آموزش و پرورش اطلاع داره، من بی ‌خبرم.
با سلام وتشکر از پاسخ به سوال قبلی
یعنی من که تا پایه سه خوندم هیچ کمکی بهم نمی کنه برای رفتن به کنکور؟. حتم باید برگردم دبیرستان تا بتونم در کنکور شرکت کنم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
خیر.
بله.
سلام، تا چند ساعت طلبه ی سطح ۱ پایه ۲ حق ارتقایی گرفتن در تابستان دارد ؟ (حداقل و حداکثر)
بعد درسی که میگیرد باید حضوری بخوند یا بدون حضور هم میشود ؟
در تابستون کل پایه را میشود ارتقایی گرفت؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
ارتقایی به دو شکل حضوری و غیر حضوری برگزار میشه. اگر شرایطش رو داشته باشید بین یک درس تا سقف درس‌های یک سال تحصیلی می‌تونید ارتقایی بردارید.
خیلی ممنون آقا شما خیلی لطف کردین سپاس
سلام علیکم آقا خسته نباشید
ببخشید دوتا سوال داشتم تو امتحان ورودی و مصاحبه باید چند امتیاز بگیریم تا مورد قبول بشیم ؟این درسته که میگن اگه پایین 60امتیاز بگیری یه دوماه باید دویه شهرستان دیگه بخونی بعد انتقالی بگیری؟؟
خیلی ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
چنین چیزی نیست. نمره‌ای که مجموع آزمون و معدل شماست بر اساس متقاضی‌های دیگه‌ی اولویت‌های شما اعمال میشه.
سلام علیکم.خدا قوت.آیا عقائد پایه 4 درس اصلی محسوب میشه؟
لطفا اطلاعات جامعی در مورد ارتقایی ارائه بدید و تفاوتش را با رفع و جبران بیان کنید.تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
عقاید درس اصلی نیست.
ارتقایی به شکل حضوری و غیر حضوری برگزار میشه. در حضوری همون درسی که در طول سال خونده میشه به شکل فشرده برگزار میشه. همین حالت ارتقایی حضوری یا اردوی علمی آموزشی تابستان، برای تکمیل ناقصی هم هست. یعنی اگر درسی رو مردود شده بودید در تابستان فشرده جبرانش کنید.
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
ببخشید من رشته مهندسی برق میخونم و دوس دارم برای ادامه تحصیل به حوزه بیام و مدرک حوزه بگیرم ولی ملبس نشم، همچین چیزی امکان داره؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
امکانش هست.
مطلب بالا رو کامل مطالعه کنید.
سلام علیکم ببخشید هنوز تحقیقات ما از استان خودمون نیومده و کد ما هم صادر نشده ما باید چه کار کنیم که تحقیقات هرچه زودتر بفرستند
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
این موارد مربوط به مدارسه و طلبه کاری نمی‌تونه بکنه. فقط می‌تونید از مدرسه پیگیری کنید.
سلام

ببخشید من اهل شهرستان داراب هستم کلاس نهم معدل نوبت اولم ۱۶/۵۰ شده امتحان حوزه هم دادم به نظر من قبول نشدم اگر که قبول نشدم می تونم یک کاری کنم که برم به حوزه چون من خیلی علاقه دارم به حوزه برم میشه یک راهنمایی کلی به من بدین ممنون میشم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اجازه بدید نتایج اعلام بشه، اگر قبول نشدید به یکی از مدارس مراجعه کنید و درخواست پذیرش کمیسیونی کنید.
سلام خسته نباشید

من برای امتحان ورودی توی شهرستانم نداشت گفتن برید به فسا من اونجا امتحان دادم اگر برای کمیسیونی اقدام کردم باید به حوزه ای که درون اون امتحان دادم مصاحبه بشم یا حوزه ی ای که انتخاب کردم. برای کمیسیونی هم شرایطی داره یا هرکس که درون امتحان حوزه قبول نشد میتونه
ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
محل آزمون ارتباطی با محل پذیرش و مصاحبه نداره. کمیسیون پذیرش بستگی به نظر مدیر مدرسه داره و با نظر مدیر ممکنه.
باعرض سلام و خسته نباشید غرض از مزاحمت
بنده دانشجوی ترم دو مهندسی هستم .آیا میتوانم ضمن تحصیل در دانشگاه . به حوزه هم بروم و به تحصیل بپردازم.
باتشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تحصیل سطح یک حوزه فقط به صورت تمام‌وقت مجازه.
سلام،
برای ارتقایی غیرحضوری آیا باید نمره کتبی بالاتر از 16 باشه یا نمره نهایی که با نمره پرسش و پاسخ و انضباط و معدل هفتگی جمع شده؟!
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
آخرین قانونی که اطلاع دارم، نمره درسه که شامل کتبی و غیر اون میشه.
به نام خداسلام ماه مبارک رمضان روبه شما تبریک میگم .بنده حقیر متولد۶۸هستم مدرک دیپلم وخدمت هم رفتم مشتاق به ورود حوزه هستم شدید راهی هست برای من لطف دقیق جواب بدید که چکار کنم برای ورود به حوزه اجرتان باالله
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
متاسفانه شما شرایط سنی رو برای پذیرش رسمی در حوزه ندارید.
سلام علیکم
من متاسفانه دیر تصمیم به درس خواندن در حوزه گرفتم.و از ازمون کتبی جا موندم.
رفتم قم مرکز مدیریت حوزه های علمیه(دارالشفاء) گفتند بُرج4بیا تو کمیسیون شرکت کن
ولی معدلمو پرسید گفتم رشته ی ریاضی فیزیک هستم معدل دیپلمم18/63هست گفت که خوبه.
بزرگوار ممنون میشم به سوالات زیر پاسخ بدید
1-چه شرایطی برای کمیسیون پذیرش هست؟یعنی اینکه شرط پذیرش ازاین طریق چی هست؟ازمون کتبی که نداره.ایا فقط براساس معدل و مصاحبه گزینش میکنند؟

2-معدل دیپلم من(18/63ریاضی فیزیک)برای کمیسیون خوبه؟

3-برای معدل فقط به نمره نگاه میکنند یا به رشته هم توجه دارند؟مثلا18/63رشته ی ریاضی فیزیک با18/63یه رشته ی دیگه مثل فنی واقعا فرق داره.(دیفرانسیل و ریاضی گسسته و هندسه تحلیلی و حسابان و جبر و فیزیک و...قابل مقایسه با دروس سایر رشته ها نیستن از لحاظ سختی)

4-درصورت قبولی از چه مواردی مصاحبه میگیرند؟تو مصاحبه چی میپرسن اصلا؟از احکام؟از سیاست؟از اطلاعات فردی؟ممنون میشم یکم درباره ی مصاحبه توضیح بدید.

5-میشه همزمان هم دانشگاه رفت و هم حضوری یا غیر حضوری دروس حوزوی رو خوند؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
1. از شما مصاحبه می‌گیرند و شرایط معدل رو هم در نظر می‌گیرند برای پذیرش کمیسیونی.
2. بله.
3. معدلی که شما دارید در هر صورت کافیه.
4. یک مجموعه کامل از پرسش‌هاست برای تشخیص وضع روحی و جسمی و علمی و... شما.
5. تحصیل در سطح یک حوزه فقط به شکل تمام‌وقت مجازه.
سلام ببخشید میخواسم بپرسم که ایا میشه پایه سوم نظام جدید رو ارتقایی خوند یا نه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر شرایط رو داشته باشید بله.
سلام.ببخشید این کمیسیونی که میگن دقیقا کی شروع میشه؟تاریخشو کجا میزنن؟از کجا پیگیر شیم.لااقل از کمیسیون هم عقب نمونیم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
هم‌زمان با زمان مصاحبه، مدارس می‌تونند اقدام به مصاحبه و پذیرش کمیسیونی کنند. البته مراحلش مدتی طول می‌کشه. از مدرسه‌ای که می‌خواید پذیرش بشید بپرسید.
سلام
1-ببخشید میشه تو کمیسیون چند مدرسه شرکت کرد؟
مثلا اگر تو کمیسیون مدرسه ایی قبول نشدیم بریم تو مدرسه ی دیگه اونجا هم تو کمیسیون اون مدرسه شرکت کنیم.شاید تو اون کمیسیون قبول شدیم.

2-چندتا مصاحبه داریم مگه؟؟مگه همش یه مصاحبه نیست؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
کمیسیون پذیرش جایی اتفاق می‌افته که مدیر یکی از مدارس به مرکز مدیریت اعلام کنه شما از شما مصاحبه گرفته و در عین این‌که شما آزمون ورودی ندادید، صلاحیت پذیرش رو دارید. بعد نتیجه مصاحبه و تحقیقات و... رو به مرکز ارایه می‌کنه تا در کمیسیون تصمیم گرفته بشه برای پذیرش شما. البته برای قطعی شدن پذیرشتون باید صبر کنید تا نتیجه دوره اختبار و تثبیت مشخص بشه و در صورت قبولی پذیرش بشید.
سلام علیکم آقا خسته نباشید ببخشید من تو امتحان ورودی مردود شدم ولی اینجا نوشته با توجه به احتمال ایجاد ظرفیت جدید داوطلبانی که به عنوان قبولی معرفی نشدند میتوانند از تاریخ 97/3/24 جهت ملاحضه به این سایت مراجعه کنند
من الان چی کار کنم به نظرتون از تکمیل ظرفیته یا نه ؟؟ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
صبر کنید تا بیست و چهارم. ضمن این که می‌تونید با یکی از مدارس علمیه که بهتون نزدیکه مرتبط باشید. اگر راهی باشه راهنماییتون می‌کنند.
ببخشید آقا من اگه کلا مردود شم چی کار کنم تو نیم سال اول هم یدونه تجدیدی دارم
راه چی؟ ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
پاسخ داده شد.
سلام
من تو حوزه شهرستانمون قبول شدم ولی 4 تا اولویت بعدیم که قم بودن نوشته مردود و نوشته، مردود به علت عدم کسب معدل قبولی کلاسیک،معدل کلاسیک 16 هست مدارس قم چه مدلی رو پذیرش می کنند؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر شرایط جدیدی برای قم گذاشته باشند بی اطلاعم. به طور معمول فقط یک جا قبول میشید.
سلام.
برای یک آقای متولد سال 1353 هیچ راهی برای ورود به حوزه یا تحصیل علوم دینی وجود نداره؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
فقط اگر مدرسه‌ای موافقت کنه می‌تونند به صورت مستمع آزاد در بعضی دروس شرکت کنند.
به نظر شما درس خوندن تو حوزه شهر خودمون خوبه یا شهرستان دیگه مثلا قم ؟؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
بستگی به خود شما داره. این که فضای قم برای تحصیل مناسب‌تره که واضحه. اما بعضی وقت‌ها بهتره به محل زندگی‌تون نزدیک‌تر باشید تا با آرامش بیش‌تری تحصیل کنید.
با عرض سلام و قبولی طاعات و عبادات
بنده دارای مدرک کارشناسی و طلبه پایه اول یکی از شهرستانها هستم که معدل نیمسال اولم 19.69 شد ولی فعلا کد تحصیلی برام صادر نشده. امسال دوباره توی آزمون ورودی حوزه شرکت کردم و سه اولویت خودم رو حوزه معصومیه و صدوقی و دارالعلم قم انتخاب کردم و امتحان ورودی حوزه رو هم خیلی خوب و فکر کنم با نمره بالایی دادم ولی دیروز که جواب اومد به خاطر نرسوندن حد نصاب معدل دوره کارشناسی قبول نشدم:
1- آیا راهی وجود داره که فقط از معدل دوره کارشناسی من چشم پوشی بشه و منو قبول کنن؟
2- آیا با توجه به صادر نشدن کد تحصیلی، می تونم امسال دوباره پذیرش بشم و از اول بخونم؟
با تشکر و آرزوی موفقیت برای جنابعالی.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
کاری که شما کردید کار مرسوم و معمولی نیست. به ویژه این که دست کم یک سال شما رو عقب میندازه. اما از جهت قانونی من راهی سراغ ندارم که از معدل مدرکتون چشم پوشی بشه. و در مورد دوم هم منعی وجود نداره اما ممکنه در مراحل بعدی پذیرش مثل تحقیق با توجه به سابقه‌ای که دارید و به عبارتی انصراف دادید، برای پذیرشتون مانعی ایجاد بشه.
باسلام من امسال تازه میخام وارد حوزه بشم اما مدارسش واقعا دوره ب خود مشهدیا ک همونجا درس میخونن خوابگاه میدن?
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به طور معمول مدارس باید به طلبه‌هاشون خوابگاه بدند. این موضوع رو با مدرسه‌ای که قراره درش تحصیل کنید هماهنگ کنید.
سلام خسته نباشید.در آزمون ورودی حوزه بین سه گذینه معصومیه دارالعلم قم وصدوقی مردود شدم سوال اول .آیا با این شرایط میتونم وارد حوزه بشم؟ سوال دوم.با داشتن مدرک لیسانس حقوق از چه سطح و پایه ای وارد حوزه میشم؟سوال سوم. من ساکن ساری هستم وعلاقه به حوزه ی قم دارم میشه برم قم؟سوال چهارم علاقه ی بیشتر من به معصومیه هست راهی هست ؟سوال پنجم. با توجه به این که نتایج مشخص شده از چه زمانی باید اقام کنم.ممنون انشا ء الله موفق باشید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
1. می‌تونید پذیرش کمیسیونی بشید. در صورتی که یکی از مدارس از شما مصاحبه بگیرند و پذیرشتون کنند.
2. پذیرش طلبه فقط از سطح یک انجام میشه و تفاوتی نداره چه مدرکی دارید.
3. پذیرش در حوزه قم سخته و با توجه به این که قبول نشدید بعید می‌دونم.
4. با خود مدرسه صحبت کنید.
5. از همین حالا با هر مدرسه‌ای که مایلید صحبت کنید. ولی مراحل پذیرش از زمانی که مصاحبه انجام میشه ممکنه.
ایا در مصاحبه حوزه علمیه خودمان باید سوره مورد نظر را انتخاب کنیم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
قرائت قرآن و کیفیت اون بسته به نظر مصاحبه کننده است.
سلام و عرض ادب. دو سوال داشتم.
یک اینکه من فارغ التحصیل کارشناسی علوم قرآن و حدیث هستم.آیا این امکان هست با دادن آزمون جامع و مصاحبه سطح دو حوزه را بگیرم و ملبس بشم و در سطح سه ادامه بدم؟
دو اینکه : من معلم قران در آموزش و پرورشم. حضور در حوزه مانع ادامه اشتغالم نیست؟ و با اینکه 31 سال دارم آیادرصورتی که نتونم با ازمون جامع سطح دو بگیرم ایا می تونم از اول شروع کنم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
امکان آغاز به تحصیل در حوزه تنها در سطح یک وجود داره و هر مدرکی داشته باشید تاثیری نداره.
ضمن این که در سطح یک حوزه فقط به صورت تمام‌وقت امکان تحصیل وجود داره. همچنین از نظر سن هم شرایط پذیرش در حوزه رو ندارید.
سلام جناب .۲۸ مصاحبه حوزه دارم(مشهدم) اما تو سایت ننوشته مکانو از کجا بپرسم .ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاعی از برنامه مشهد ندارم. با مدیریت حوزه تماس بگیرید.
سلام آقا خسته نباشید ببخشید بعد از باز سازی کارنامه ها الان نوشتند که عدم داشتن نمره لازم معدل کلاسیک یعنی تو امتحان قبولم ولی معدل کلاسیک یعنی مدرسه کم هست الان چی کار میتونم بکنم ممنون؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به یکی از مدارس مراجعه کنید و درخواست پذیرش کمیسیونی کنید. اگر امکانش باشه راهنماییتون می‌کنند.
سلام علیکم و رحمت الله نمرات در سایت سامانه نجاح چگومه محاسبه و معدل صادر میشود. باتشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
نمره امتحان کتبی 15 نمره به حساب میاد و بقیه موارد مثل فعالیت پژوهشی و انضباط و... در مجموع 5 نمره. البته همه‌ی موارد به شکل نمره از بیست وارد میشند و نمره نهایی رو تشکیل می‌دن.
سلام اقا خسته نباشید
ببخشید بعد از اصلاح مجدد کارنامه ها الان تو نتیجه واسه من نوشته عدم کسب امتیاز لازم در معدل کلاسیک الان من چی کار میتونم بکنم درخواست کمیسیونی میتونم بشم با یه واحد مانده؟؟
معدلمم 15:64
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به یکی از مدارس مراجعه کنید و درخواست پذیرش کمیسیونی کنید. اگر امکانش باشه راهنماییتون می‌کنند.
یدونم ببخشید اقا درخواست کمیسیونی با کدوم کارنامه انجام میشه نیم سال اول یا پایه هشتم؟؟ مرسی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
نمره پایانی آخرین مدرک تحصیلی.


سلام.اگه میشه راه و روش های قاضی شدن را از حوزه علمیه تپضیح بدید...ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بعد از اتمام سطح یک (6 سال) برای رشته تخصصی حقوق درخواست می‌دید و بعد از گذروندن تخصصی آزمون قضاوت رو بر اساس قانون قوه قضاییه انجام می‌دید. در صورت قبولی روند پذیرش و استخدام انجام میشه.
سلام اقاثبت نام حوزه تموم شده من به مرکزحوزه مراجعه کردم ولی گفتن بایدبمونیم تاکمیسییون تصویب کنه نیروبگیرندبه نظرشمامییشه به امیدمرکزوکمیسیون ماند؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله.
بهتره با مدیر یکی از مدارس هماهنگ کنید که اگر شرایطتون رو پذیرفتند پذیرش کمیسیونی بشید.
کسی که در آزمون ورودی معدل زیر 14 آورده باید چه کار کند
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
مهم نتیجه نهاییه که اعلام میشه. اگر قبول نشد می‌تونه از تبصره کمیسیون پذیرش اقدام کنه.
سلام علیکم شما از حوزه های مشهد و قم و اصفهان کدوم را انتخاب می کنید مختصر در مورد شرایط هر کدوم توضیح دهید با تشکر از شما
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
قم با توجه به گستردگیش در همه کشور شرایط مناسب‌تری برای انتقال داره، اما اگر ساکن اصفهان یا مشهد باشید ممکنه شرایط محل زندگی‌تون بهتر باشه براتون.
سلام علیکم .کسی که درس های حوزه براش سخته و نمره خوبی نمی گیره شما برای جبران چه نوع برنامه ای برای درس خواندن انتخاب میکنید ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
البته هر ذهنی برای دروس حوزوی مناسب نیست. اما اگر کسی کلاس، مطالعه و مباحثه رو انجام بده به طور معمول از پس درس بر میاد.
سلام علیکم ببخشید بهترین روش برای مطالعه صحیح در حوزه چیست مختصر توضیح دهید با تشکر از شما
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
چیزی که به شکل عمومی می‌شه گفت مراحل مطالعه است که شامل پیش‌مطالعه و کلاس و مطالعه بعدی و مباحثه است. اگه در هر کدوم مشکلی دارید خوبه با اساتید مشاوره داشته باشید.
سلام علیکم ببخشید چرا حوزه علمیه سفیران هدایت مدرک دیپلم میخواد و بلند مدت نمیخواد ؟؟؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
چرایی قوانین اهمیتی نداره! فعلن این طور قانونه!
سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم من قبلا تو حوزه علمیه درس میخوندم بنا به دلایلی از حوزه اخراج شدم.میخواستم بدونم من اگه بامدرک دانشگاهی بخوام استخدام نظام بشم برای من مشکلی پیش نیاد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
ارتباطی بین این دو نیست. اما اگر تحقیقات انجام بدند و مورد خاصی باشه موضوع دیگه‌ایه.
ببخشید متوجه نشدم میشه واضحتر توضیح بدین؟ منظورتون از ارتباط بین این دو چی هست؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
یعنی استخدام‌های ارگان‌های دولتی و نظامی ارتباطی با حوزه ندارند که بخواد به خاطر اخراج از این از جای دیگه محروم بشید.
منظورم اینکه استعلام یا تحقیقات از حوزه انجام میدن در حالت کلی مثلا همیشه اینطوری باشه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
برای همه به طور معمول نه. اما ممکنه اگر مشخص بشه شما اخراجی حوزه بودید، از حوزه علمیه هم تحقیق کنند. این دیگه بستگی به جایی داره که قراره استخدام بشید.
احمد توسلی
عرض ادب و احترام خدمت کارشناس محترم
بنده آزمون مقطع دانشگاهی حوزه شرکت کردم و قبول شدم و مصاحبه رو هم دادم
به بنده گفتن باهاتون تماس میگیریم و یکسری کپی مدارک گرفتن ازم بعد از چند روز برای بنده پیامک اومده جهت تعیین وقت مصاحبه روانشناسی با معاونت تهذیب تماس بگیرید
میخواستم از محضرتون بپرسم آیا مشکلی در روند پذیرش بنده یا شخصیت خود من مشاهده کردند که به معاونت تهذیب ارجاع دادند؟
و دوم اینکه بطور متوسط چقدر این پرسه پذیرش طول میکشه تا نتیجه نهایی رو به داوطلب بگن آخه خیلی دلشوره دارم
منت میگذارید اگر پاسخ بدید
یک دنیا تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مصاحبه روانشناسی از اتفاق‌های جدیده که بعضی جاها انجام میشه. مورد خاصی نیست و ارتباطی با مصاحبه قبلی‌تون نداره.
مدت زمان بستگی به شرایط هر مدرسه داره تا تکمیل بشه. به طور معمول باید تا اواخر تیر نتیجه قطعی بشه.
موفق باشید.
سلام خدمت شما برادر گل و از شما بابت نوشتن این مقاله و صفحه. کمال تشکر را دارم بنده طلبه پایه یک هستم و خیلی علاقه شدید به کاپیوتر دارم چگونه میتوانم در این رشته در حوزه پیشرفت کنم به طوری که من را به عنوان یک تکنسین کامپیوتر بدانن یا من برای مرکز علم و فناوری یا همچین چیزی در کل میگم ایا کامپیوتر هم درس میدهند حوزه یا موسسه ای مانند مهدویت اگر هست نامش را بی زحمت بگویید اگر خیر راهنماییم کنید چگونه میتوانم در این زمینه مووفق شوم زیرا ان قدر به این رشته علاقه دارم و در ان استعداد دارم که میخواهم اگر نشود بروم و از نو دنبال علاقه ام در گامپیوتر من از اولش برا این که در حوزه به عنوان یه سرباز که خدمات کاپیوتری برا سریازان امام زمان باشم وارد شدم اما حالا از کارم سر دو راهی هستم آیا اموزش ایتی در قم یا مشهد هست برا طلبه ها.از انجایی که اطلاعات در این زمینه بسیار کم است مزاحم شما شدم. لطفا پاسخ‌ را به جیمیلم بفرستتید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
من جایی در زیر مجموعه حوزه سراغ ندارم که آموزش پیشرفته‌ی کامپیوتر و آی تی داشته باشه. اما می‌تونید در دوره‌های آزاد کامپیوتر خارج از حوزه، در کنار درس شرکت کنید. این طور همه از فضای حوزه جدا نمی‌شید و هم به علاقه‌تون می‌رسید.
سلام علیکم
من بصورت کنیسیونی در یکی از مدارس علمیه پذیرش شدم.الان دانشجوهستم ترم یک ام.و معافیت تحصیلی دارم.
ببخشید به محض انصراف از دانشگاه و بردن پرونده به مدرسه علمیه از طرف حوزه برای من معافیت تحصیلی صادر میشه؟؟؟چه موقع به من کد میدن؟؟اگر بعداز امتحانات ترم یک به من کد میدن پس تو این چندماه شرایط نظام وظیفه ام چی میشه؟؟چون دیگه دانشگاه که نیستم که بگم معافیت دارم.حوزه هم کد برام صادر نمیکنه.این وسط تو این دو سه ماه وضعیت خدمت سربازی من چی میشه؟؟؟متولد1377هستم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
صدور کد حوزه معمولن چند ماه و یا حتا تا یک سال طول می‌کشه اما بعد از صدور کد، معافیت شما از وقتی مشغول تحصیل شدید محاسبه و اعلام میشه. بنا بر این اگر معافیت فعلی شما تا شهریور ماه ادامه داشته باشه، بعد از صدور کد دغدغه‌ای برای چند ماه ابتدایی نداشته باشید.
احمد توسلی
عرض ادب و احترام خدمت کارشناس محترم
بنده امروز در جلصه مصاحبه روانشناسی معاونت تهذیب شرکت کردم، ولی مکانش در مدرسه دیگری بود غیر از مدرسه ای که قبول شدم
در نهایت روحانی که مسئول پرسش بودن گفتن اگر این مصاحبه رو رد صلاحیت بشی حتی اگه در مصاحبه مدرسه هم قبول بشی مردود اعلام میشی
واقعا فکرم رو درگیر کردن
بنظر شما کارشناس محترم هدفشون از گفتن این حرف چی بود؟
آخه مگه نه اینکه مصاحبه روانشناسی یه چیز جدیده و خیلی دارای اهمیت نیست
حداق نه به اندازه مصاحبه مدیر مدرسه؟
محبت میکنید در حقم اگر نظرتون رو بفرمایید
متشکرم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
این که جدیده به معنی بی‌اهمیتی نیست. به طور طبیعی باید همه‌ی مراجع تایید یعنی مدیر مدرسه و مرکز مدیریت تایید کنند و هر کدوم دلیلی برای رد داشته باشند می‌تونند اعمالش کنند.
اما بهتره تا اعلام نتیجه صبر کنید. ان شاء الله هر چه پیش بیاد خیر باشه.
با سلام.
لطفا راهنمایی کنید در مورد اینکه برای ورود به قوه قضائیه از چه سطحی وارد شویم و بهترین موقع بعد از اتمام چه سطحی است و اینکه آیا مدت زمان تحصیل برای قضاوت بعد از ورود به موسسات یا دانشکده های حقوقی در هر سطحی متفاوت است یا خیر؟ همچنین در مورد اینکه کدام موسسه یا دانشکده برای تحصیل علوم قضایی بهتر است؟آیا موسسات قضایی حوزوی مفیدتر هستند یا دانشکده های حقوقی؟
باتشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در حال حاضر پذیرش قضات با آزمون از فارغ التحصیلان تخصصی حقوق و طلابی که سطحشون تمام شده انجام میشه. اطلاع تفصیلی از وضعیت و مقایسه موسسات حقوقی ندارم.
سلام خسته نباشید،ببخشید شما اطلاع دارید که نتایج مصاحبه مرکز مدیریت چه زمانی اعلام میشه؟؟؟من 17 تیر مصاحبه دادم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بستگی به شرایط داره. اطلاعی از زمانش ندارم.
سلام.خسته نباشید.ببخشید شما بالاتر گفتین که پذیرش اتباع خارجی در حوزه ها مقدور نیست ولی در حوزه های سیستان و بلوچستان چند استاد خارجی(افغان)مشغول به تدریس هستند که اصلا معلوم نیست چگونه.(ناگفته نماند این افراد با درنظر گرفتن نژاد مشکلاتی رو برای طلاب ایرانی درست میکنن)میشه توضیحی بدین که چطور شده این افراد مشغول تحصیل تو حوزه بشن و دست اخر از اساتید بشن؟(البته همان استاد میگفت که اگه من مدارک میداشتم حتما رئیس حوزه میشدم)
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در سیستم قدیم حوزه شرایط متفاوت بوده و قوانین خاصی وجود نداشته.
عرض سلام وادب خدمت شما دوست عزیز و بزرگوار
حقیر در مدرسه معصومیه قم قبول شدم . اما مردد هستم . اگر امکان داره لطفا در مورد این مدرسه مختصرا توضیحی بفرمایید . البته مدارس ،صدوقی ،مدینه العلم ، امام جعفر صادق (ع)گیلان ، دارالعلم اسلامی کاشان هم امتیاز لازم را کسب کرده ام .
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بهتره برای آشنایی با طلاب معصومیه صحبت کنید. من اطلاع کاملی از وضع فعلی مدرسه ندارم.
فاطمه جلیلیان
سلام . ببخشید من حوزه ثبت نام کردم و امروز روز مصاحبه ام بود اما اتفاقی افتاد ک نرفتم. الان چیکار کنم؟ دیگه کاری نمیشه کرد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
با مدرسه تماس بگیرید تا در صورت امکان وقت دیگه‌ای مشخص کنند.
سلام خسته نباشید ببخشید من چنوساله توحوزه ام الان کاردانی رو گذروندم می خوام کارشناسیمو تودانشگاه ازاد یه رشته دیگه بخونم چجوری از حوزه مدرک کاردانیمو بگیرم یه بار زنگ زدم میگفت شرایط داره شما بگید شرایطش چیه خواهش میکنم بهم بگید
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط حوزه خواهران و برادران متفاوته. از مدیریت حوزه خواهران پیگیر بشید.
سلام
من فوق لیسانس روان شناسی دارم و 50 سالم است. علاقه دارم چه بطور رسمی وارد مطالعات حوزوی بشم. آیا با توجه به سنم این امر امکان پذیر نیست. هیچ حوزه ای در تهران نیست که کسی هم سن من رو پذیرش کنه؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
امکان پذیرش رسمی برای شما وجود نداره.
سلام خیلی ممنون بابت مطالب آگاهی بخشتون حقیر خواستم بدونم که آیا میشه دروس حوزوی رو در دانشگاه إدامه داد مثلا رشته حقوق حوزوی رو در دانشگاه حقوق و قضا ادامه داد؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
می‌تونید بعد از گرفتن مدرک از حوزه در سطح دو یا سه، وارد دانشگاه بشید.
سلام علیکم
من طلبه ی پایه ی 5 هستم میخواستم بدانم آیا پس از اتمام پایه 6 حوزوی میتوانم چند سالی درس نخوانم و به کارای دگه ام برسم و بعد از گذشت چند سال به حوزه برگردم و از پایه 7 شروع کنم ؟
اگر میشه آیا در مورد پایه 7دهم همینگونه است؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در صورتی می‌تونید بین تحصیلتون بعد از پایه شش وقفه بذارید اما شهریه و معافیت تحصیلی‌تون قطع میشه.
خب اگر پایه 7 رو تکمیل کنم میتونم وفقه بندازم؟ و آیا این همون فراغت از تحصیله؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
توی حوزه چیزی به عنوان فارغ التحصیلی نیست. شما بعد از گذروندن یک سطح می‌تونید ادامه تحصیل ندید. بعد از مدتی هم می‌تونید برگردید و ادامه بدید.
سلام
من امسال قصددارم واردحوزه بشوم پایه نهم راخوندم درآینده چ کارخواهم شد.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مطلب بالا را بخوانید.
سلام خسته نباشید.
حوزه زیرنظرمراکزدولتی نیست؟
کتاب های حوزه خواهران وبرادران باهم فرق دارد؟اگرفرق داردبه طورمختصرتوضیح دهید؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
خیر.
فرق دارند. از اساس مباتی درسی و آموزشی این دو حوزه تفاوت دارند.
سلام
بعداز گرفتن پایه شش میتوان دردانشگاه تحصیل کرد.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله. مثل همه افراد جامعه می‌تونید وارد دانشگاه بشید.
سلام علیکم و رحمه الله و برکاته ببخشید من در حوزه اصفهان هستم و میخوام برم زیر نظر قم کاری هم ندارم که باید از اول شروع کنم فقط میخواستم بدونم که آیا این کار خوب است و به صلاح است یا نه در کل آدم بهتره قم باشه یا اصفهان شرایط نمرات قبولی و ارتقایی قم چگونه است و امتحانات جبرانی به چه صورت است با تشکر بابت پاسخ گویی شما
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
تا جایی که اطلاع دارم، تفاوت حوزه اصفهان و قم در مبانی آموزشی زیاد نیست. اما حسن حوزه قم به اینه که گستره‌ی بیشتری از مدارس و اساتید رو داره.
سلام علیکم و رحمه الله و برکاته ببخشید کدوم استان ها حوزه شون (به جز مشهد و اصفهان) زیر نظر مرکز مدیریت حوزه قم نیست
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
فقط مشهد و اصفهان مستقل‌اند. اما در شهرهای مختلف بعضی مدارس هستند که تحت نظر قم نیستند و به شکل سنتی اداره میشند.
...سلام عرض ادب و خسته نباشید
بنده اهل گیلانم و در شهرمون حوزه علمیه خواهران نیست ولی در شهرهای اطراف در فاصله 15و 25و45کیلومتری هست. ولی بنده علاقه دارم در شهر قم تحصیل کنم بخاطر اساتید بزرگوار. بنده میتونم قم تحصیل کنم یا رجوع میدن به شهرهای همجوار؟بنده معدل کل دیپلمم 18/16هست و معاف از آزمون ورودی سطح دو هستم.شرایط برام چطوره؟از نظر محل سکونت و آزمون؟
اگه نمیتونم سطح دو وارد حوزه قم بشم آیا میتونم سطح های بالاتر که خوندم (سطح سه و چهار) وارد بشم؟
همین سوالا رو هم راجع به حوزه های مشهد دارم...کسی تا الان نتونسته کامل بهم توضیح بده
اگه میشه بهم کمک کنید و اگه کس دیگه ای رو میشناسید که میتونه به بنده کمک کنه بهم معرفی کنید لطفا
موفق و موید باشید در پناه حق یاعلی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اطلاع دقیقی از شرایط حوزه خواهران ندارم. اما می‌تونید برای پذیرش حوزه خواهران یا جامعه الزهرای قم پیگیر بشید.
سلام علیکم و رحمه الله و برکاته ببخشید چرا سوالات قبلی جواب داده نشد ؟؟ و اینکه آیا دلیلی هست برای اینکه از اصفهان به قم رفت و از اول شروع نکرد . من پایه سه را تمام کردم در اصفهان و میخوام به قم برم آیا این کار میشود با تشکر بابت پاسخ گویی شما
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
پاسخ داده شد.
سلام من طلبه حوزه علمیه هستم خیلی علاقه دارم تو سپاه یا اگاهی یا اطلاعات فرمانده یا رئیس بشم میخواستم بدون ایا از طریق حوزه میشه یا باید ادامه تحصیل بدم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
خیر.
سلام من طلبه هستم پایه دوم و علاقه شدیدی به اطلاعات یا اگاهی یا سپاه دارم ایا میتونم از طریق حوزه علمیه مثلا رئیس اطلاعات بشم یا برگردم و از طریق دانشکده افسری اقدام کنم تورو خدا کمکم کنید سر دوراهی گیر کردم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
راه شما برای این هدف، حوزه نیست.
سلام من کلاس نهم هستم میخواستم بدونم آیا حوزه ای وجود داره که هم بتونم در اون هم به تحصیل دین بپردازم و هم اجازه بدن درس را ادامه بدهم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در حوزه هم درس می‌خونند!
سلام،اگر طلبه ای بخواد از حوزه انصراف بده، مدیر مدرسه این حق رادارد که از آن طلبه پولی به عنوان اینکه مدرسه برای شما خرج کرده حالا باید برگردانید،بگیرد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
قانونی برای این مورد وجود نداره که الزامی کنه.
با سلام وعرض خسته نباشید
میشود بفرمایید بهترین مدرسه علمیه قم کدومه؟
و چگونه و با چه شرایطی احتمال قبول شدن درش بالائه
(بنده طلبه نیستم)
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
معیاری برای این مقایسه سراغ ندارم که بشه مشخص کرد کدوم بهتره.
با عرض سلام و خسته نباشید...
بعد از اینکه آزمون شش پایه اول رو دادیم و قبول شدیم ، میتونیم معمم و ملبس بشیم؟ منظورم اینکه چون دانشجوام غیر حضوری مطالب رو بخونم بعد آزمون شش پایه اول رو با هم بدم....
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مطلب رو مطالعه بفرمایید.
با سلام و عرض خسته نباشید من طلبه ی پایه چهارم هستم میخواستم ببینم آیا میشود که از حوزه به سپاه ملحق شوم با تشکر
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بستگی به شرایط استخدام یا قرارداد اون‌ها داره. اما برای پذیرش جاهای مختلف باید سطح عالی رو بخونید.
سلام خسته نباشید من میخواستم بدونم ایامیشه بامدرک اول دبیرستان هم واردحوضه شد؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط حوزه خواهران رو از سایت خودشون پیگیری کنید.
سلام دوباره...
حاج آقا لطفا پاسخ بدین و منو ارجاع به پرسش های قبلی ندین...چون زیاد خوندم این پرسش ها و پاسخ هاشون رو....چه تو این سایت چ تو سایت های دیگه مثل طلبگی تا اجتهاد و..‌.ولی پاسخ مدنظرم رو نگرفتم....
دانشجو سال ۳ پزشکی هستم و علاقه بسیار به علوم اسلامی دارم...طبیعیه که وقتی از دروس خشک پزشکی به کتبی مثل نهج البلاغه...صحیفه...تفسیر سر میزنم زندگی برام شیرین تر و ذهنم بسط بیشتری پیدا میکنه...در کنار این موضوع ممکنه مثل آرزوهای کودکانه به نظر بیاد ولی علاقه شدید به لباس روحانیت دارم نمیدونم چرا ولی در این لباس احساس آرامش و حفاظت میکنم...چندین ساله که اینطوره هر چقدر هم جلوتر میره علاقم بیشتر و بیشتر و بیشتر میشه...
این مقدمه تقریبا بلند رو گفتم به امید اینکه ساده از کنار سوالی که هر طور شده بدنبال جوابشم انشا الله رد نشین....
آیا میشه در کنار دروس دانشگاهیم دروس پایه های ۱ تا ۶ رو بخونم و سپس در آزمون ۶ پایه اول شرکت کنم؟اگر قبول شدم اجازه ملبس شدن رو بعد از مصاحبه بمن میدن؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
از نظر قانونی شما نه می‌تونید به طور هم‌زمان با دانشگاه مشغول تحصیل حوزه بشید و نه می‌تونید به طور غیر حضوری بخونید.
تنها چیزی که هست و قبلن هم گفته‌م، اینه که در حال حاضر اگر کسی دروس حوزه رو پیش کسی خونده باشه یا در یکی از حوزه‌های غیر رسمی گذرونده باشه و این رو ثابت کنه، برای رسمی شدنش از دروسی که گذرونده آزمون گرفته میشه و در صورت قبولی پایه‌های گذشته رو براش ثبت می‌کنند.
اما این که این قانون بخواد بمونه یا تا 6 سال دیگه تغییری پیدا نکنه یا شامل شما بشه، معلوم نیست.
ملبس شدن هم تابع رسمی شدن شما به عنوان طلبه و گذروندن دست کم 5 پایه‌ست.
موفق باشید.
ممنون حاج آقا،خیلی دوستون داریم❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
سلام
خسته نباشید یه سوال داشتم کسی که با سیکل وارد حوزه علمیه میشه و دوسال درس میخونه و از حوزه انصراف میده ایا میتونه با دی؟لم وارد حوزه بشه
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مانع قانونی نداره برای پذیرش مجدد.
سلام علیکم،خسته نباشید
ببخشید یه روحانی یا طلبه میتونه به کشور های اروپایی سفر کنه ؟؟
شرایطش چجور میشه؟؟
ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
شرایط خروج از کشور طلبه با بقیه افراد تفاوتی نداره. فقط اگر از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنید باید مرکز مدیریت این درخواست رو بده. اگر دلیل موجهی باشه انجام میشه.
سلام من با سیکل وارد حوزه شدم و در حین تحصیل مدرک پیش دانشگاهیمم گرفتم(آموزش از راه دور) الان میتونم باری کارشناسی اقدام کنم و از حوزه هم انصراف دهم؟ پایه 6 داره تموم میشه میتونم سطح 1 رو بگیرم ولی شنیدم بدون سطح 1 راحت تر میشه انصراف داد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
می‌تونید انصراف بدید و یا بدون انصراف، ادامه تحصیل ندید.
سلام من میخواستم که به حوزه برم میشه بدونم اینده شغلی این کار چیه و ایا در اینده شاغل میشوم یا خیر؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مطلب بالا رو مطالعه کنید. برای آشنایی بیش‌تر حضوری به یکی از مدارس علمیه مراجعه کنید.
سلام.بنده پایه سه ترم اول دارم به صورت حضوری میخونم
ایا میشه ترم دوم پایه۳ رو به صورت غیر حضوری خوند؟؟؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
غیر حضوری در سطح یک قانونی نیست.
با سلام من سطح سه حوزه رو دارم .الان اموزش و پرورش قبول شدم .برای تکمیل مدارک تاییدیه دیپلم رو می خوان .من هم حوزه با سیکل وارد شدم ریز نمرات دیپلم ندارم .دفاتر پیشخوان هم دیپلم از من می خوان که ریز نمرات داشته باشه .برای طلاب چه طور باید تاییدیه دیپلم بزنند .؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر به عنوان طلبه قبول و پذیرش شدید، باید مدارک رو از حوزه ببرید. یا مدرک معادل حوزه رو ارایه کنید. اگر نشد، اشکال از پذیرش آموزش و پرورشه.
سلام
الان من دهمم میخوام درس و ول کنم بیام حوزه و الان فکر نکنم حوزه ثبت نام کنند میشه یک راهنمایی کننیم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
مطلب بالا رو مطالعه کنید. برای پذیرش چند ماه دیگه می‌تونید ثبت نام کنید و سال آینده تحصیلی مشغول به تحصیل بشید.
میشه بصورت آزاد بدون اینکه ثبت نام کرده باشم تو حوزه باشم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
در صورت موافقت مدیر مدرسه به طور مستمع آزاد می‌تونید دروس حوزه رو بخونید.
سلام ببخشید ازمایشات حوزه برای چه چیزی است اگر کسی بیمار باشد نمیتواند وارد حوزه شود؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
قانونی برای منع پذیرش در صورت بیماری نیست.
سلام من 24 سالمه و مدرک دیپلم دارم میتونم توی حوزه شرکت کنیم
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
به دفترچه آزمون پذیرش مراجعه کنید.
سلام علیکم
من آخر سال تحصیلی لیسانس میگیرم آیا امسال می تونم ثبت نام کنم؟
و اینکه معدلم 13 هست یعنی هیچ مدرسه ای مرا قبول نمی کند؟
معمولا باید در آزمون ورودی چند درصد بزنم تا قبول شوم؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در صورتی که شرایط پذیرش عمومی رو داشته باشید به مدرسه ارجاع داده میشید.
آزمون ورودی یک نمره قبولی داره که هر سال کمی متفاوته. معمولن حدود 12 باید باشه. در صورتی که داشته باشید احتمالن قبول میشید.
سلام بنده پایه ۳ هستم کتابهای پایه۴تا۶ رو خوندم و کلا بلدم،و حوزه ی بنده اجازه نمیده اینارو ارتقایی بدم،به نظرتون چکار کنم خسته شدم من نمیخوام با استاد بخونم تمام دوروس رو در حد ممتاز بلدم،چکار کنم تا پایه ۶ رو تو یه مدت محدود تموم کنم.
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
یکی از شرایط ارتقایی، موافقت مدیر مدرسه است. در غیر این صورت فقط می‌تونید به مدرسه دیگه‌ای برید.
سلام خسته نباشید،من 112واحدازسطح دوراپاس کردم،حالامیخواهم انصراف بدم ایامیتوانم مدرک سطح یک دریافت کنم لطفاکمکم کنید،اگه میتونم چطوری،
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
در جریان شرایط حوزه خواهران نیستم.
سلام
خداقوت
من لیسانمو گرفتم .میخواستم بدونم برای ورود به حوزه از مدارک دیپلم هم چیزی میخوان یانه؟؟امکان اینکه بیان مدرسه و پرسجو بکنن هست
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
اگر شرایط سنی دیپلم رو دارید منعی نداره.
ایا به طلاب در طبلیغ خانه داده می شود
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
قانونی وجود نداره. بعضی مناطق برای طلاب مبلغ، خانه‌ی عالم دارند و بعضی نه.