نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!

تصویر تو را بهار باید بکشم

مطلب تیتر یک را این‌جا بخوانید

بنفشِ بادمجانی

حکایتش را شنیده‌اید! برای سلطان خوراک بادمجان می‌آورند. بادمجان به مذاق سلطان گرسنه خوش می‌آید و از علاقه‌اش به بادمجان می‌گوید. وزیر، ثناگوی بادمجان می‌شود و از خواص و فواید بادمجان می‌گوید و مدح مفصل می‌کند. غذا تمام و نفخ، سلطان را می‌آزارد. وزیر هم از بدی‌های بادمجان می‌گوید و این بار ذم مفصل می‌کند! سلطان عصبانی می‌شود که چه طور تا چند لحظه پیش خوبی بادمجان می‌گفتی و اینک بدی‌اش را؟! وزیر می‌گوید: «قربانت گردم! من نوکر شمایم نه نوکر بادمجان!»

چندی پیش تیم بررسی رساله دکتری حسن روحانی (این‌جا) گزارش داد که بخش قابل توجهی از این رساله، کپی‌برداری از متون دیگر بدون ارایه ارجاع (رفرنس) است. از جمله در یکی از فصول بیش از هشتاد درصد کپی‌برداری از کتاب آیت الله کلانتری است. گزارششان را دیدم و استنادها را خواندم. هر انسانی آگاه به اولیات پژوهش و مقاله‌نویسی باشد با مطالعه این اسناد در می‌یابد که عنوان «سرقت علمی» قطعی است. اما در این مورد با توجه به این که رساله اصلی به طور رسمی منتشر نشده، احتمال بعیدی وجود داشت، که از اساس رساله دکتری روحانی با متن بررسی شده دو چیز متفاوت باشد. احتمالی در این حد که دو رساله با یک عنوان و یک فصل بندی و کلی مشابهت دیگر تالیف شده باشد! در این فرض تیم بررسی یا آگاهانه رساله‌ی بدلی را بررسی کرده یا به اشتباه افتاده است. در گفت و گویی که با آیت الله کلانتری داشتم متوجه شدم ایشان نیز همین نظر را دارند و تاکید کردند برای لحاظ کردن این احتمال بسیار بعید، در نامه به رییس کمیسیون آموزش عالی مجلس (این‌جا) از عبارت «تز دکتری منسوب به...» استفاده کرده‌اند.
اما آقای فرهادی، وزیر علوم دولت حسن روحانی در مصاحبه‌ای با پذیرفتن کپی‌برداری، ضمن تایید تلویحی اصالت رساله بررسی شده، (یعنی رد تنها احتمال سلامت رساله دکتری روحانی) اعلام کرد همه کپی‌برداری‌ها با رفرنس بوده است!!! این توجیه را باید چه نامید؟! برای بیان عمق بی‌پایه و بی‌مایه بودن سخن باید به عرض برسانم، نگارنده این سطور در مدت زمانی که در یک مدرسه علمیه هشتاد نفره فعالیت آموزشی و پژوهشی انجام داده، اگر در تکلیف پژوهشی طلبه‌ای سال دومی کپی‌برداری هشتاد درصدی مشاهده می‌شد، به قطع درس آن طلبه را حذف کرده است! آن وقت در رساله دکتری می‌شود هشتاد درصد یک فصل را از یک منبع به تنهایی رفرنس داد؟! بر اساس چه قاعده‌ی علمی؟! بر اساس کدام چارچوب پژوهشی؟! بر اساس قانون کدام مرکز علمی؟! کدام نشریه علمی پژوهشی حاضر است با چنین کاری گرید علمی‌اش را از دست بدهد؟!
چند روز پیش نیز متنی از قول رضا فرجی دانا (وزیر استیضاح شده علوم و مشاور فعلی روحانی در امور علمی و آموزشی!) دیدم. آن متن نیز در تطهیر رساله دکتری روحانی آسمان و ریسمان‌های عجیبی از همین جنس کرده بود که به جای خود باید بند به بند سخافتش را توضیح داد. (برای نمونه در این متن به طور ضمنی آقای کلانتری به سرقت علمی از «رساله‌ی منتشر نشده‌»ی حسن روحانی، آن هم پیش از تالیف متهم شده است!)
اما پرسش این‌که: وزیران فعلی و پیشین علوم و شخصیت‌های برجسته‌ی این‌چنینی در حوزه علم و پژوهش، اولیات علم و پژوهش را نمی‌دانند یا می‌دانند اما دانستن منفعت ندارد؟! پاسخ یک جمله است: «نوکر سلطان‌اند، علم هم بادمجان است!»

rouhani thesis

تز روحانی

حسن روحانی

رساله دکتری

سرقت علمی

علی اکبر کلانتری

۹۶/۰۳/۲۵ موافقین ۴ مخالفین ۰
و آخِرُ دعوانا اَن الحمدُ لله رب العالمین.../طلبه اُ منفی

نظرها : ۸

محمدمهدی اسدزاده
بسم الله
با سلام
آقای فرجی دانا وقتی من شکایت کردم که در آزمون شرکت هواپیمایی قبول شدم چرادعوت به مصاحبه نشدم گفتند طبیعیه یکی گذاشتن جات. ناراحتی نداره. گفتم من اینو همه چا میگم. گفت بگو
نقل قول از همچین ادمی اعتبار نداره. چون خودش رو هواست...
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
سطح استدلال‌ها رو دست کم نشون میده.
انارماهی : )
: )

شما ساده از سیاست می نویسید و متن های سیاسی تون پر از اصطلاحات چنین و چنان نیست و من متن های سیاسیِ ساده ی شما را می فهمم.
ممنون
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
:)
سلام

مساله از یک زاویه دیگه... یه وبلاگی دارند مجموعه‌ای از اساتید دانشگاه شریف و ...(اساتید خیلی خوب کشور و ایرانی خارج کشور) علیه تقلب عملی. خیلی وقته که مشغوله فعالیت هستند(سال ۸۷ شایدم قبل‌ترش. شاید چهار-پنج سالی میشه که من هر از چندی سری به سایتشون میزنم و مطالبشون رو نگاه میکنم) و به اوضاع حقوق معنوی و نحوه‌ی پژوهش و ... نقدهای فراوانی می‌کنند. از وقتی که مساله‌ی رساله دکتری رئیس جمهور رو شنیدم، که خیلی وقت نمیشه، بیشتر سر میزنم که ببینم چی مینویسند و دوستانی که همیشه موضع‌های سیاسی در برابر مسائل کشور دارند(مخصوصا اگر از نزدیک بشناسیدشون) اینبار چه میکنند. جالب بود چند روز پیش بعد از سکوتی طولانی مدت از طرف ادمین سایت این پُست رو گذاشتند.
https://goo.gl/S9iKxw
نمیدونم آدم‌ها را چه می‌شود که اینجوری میشه... تصور کنید آدم‌هایی که یه عمر از تریبون دانشگاه شریف ژست اصالت کار علمی میگیرند و طبل غرب‌گرایی به دلیل شایسته سالاری و قانون‌گرایی می‌زنند... یهو که میبینند به ضرر جهت‌گیریهای سیاسیشون هست حاضرند که تمام چیزهایی که برای خودشون به عنوان ارزش درست کرده بودند رو زیر پا بگذارند... خیلی طبیعی بگن این به ما ربطی نداره...
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
بله، دورادور در جریان بودم. از این تیپ افراد فراوانند. حتا نمی‌شود تصور کرد واکنش همین دوستان رو به شبهه‌ای شبیه این درباره کسی از جناح مقابل!
در فضای حوزوی هم کسانی رو می‌شناسم که برای اثبات این که یک شعر یا مقاله کم‌اهمیت در یک روزنامه متعلق به کیست بارها به کتابخانه ملی و همه سرمنشاها سر زدند. اما در این مورد، نه تنها شخصن کاری نکردند، بلکه توصیه به تقوا و دقت کردند! وقتی گفته شد خودتان پیگیری کنید از منبع اصلی (ایران داک) پاسخ سکوت بود!
گویاخیلی غضبناک وعصبی هستید که حسن روحانی دکترای حقوقق دارند.این حس حسادت شما رو ازدرون مثل خوره داره میخوره گویا . یه بار گفتن ایشون اصلا مدرک دکتری ندارند یه بار گفته شد ایشون ازروی کتاب یک افغانی سرقت ادبی کرده الانم که میگید از حجت الاسلام کلانتری سرقت ادبی کرده .کلانتری رو که همه میشناسند ومیدونند ازجناح تندرو وازمخالفین سرسخت ایت الله هاشمی رفسنجانی وروحانی است و ضمنا تازه به دوران رسیده هم هستند وهیچ کجای انقلاب نبودند ایشون .ضمنا شما کردی۰ ۸درصد خود کلانتری گفته بود ۷۰درصد .دراین خصوص پاسخ داده شده .اگر ادعای کلانتری صحت دارد وسرقت ادبی صورت گرفته ازلحاظ حقوقی پیگیری نمایدورساله دکتر حسن روحانی را باطل کند اگر هم که حاظر به شکایت وپیگیری نیست معلوم است یک ادعای دروغین وکذب است .پروفسور سیدحسن امین طی مصاحبه ای اعلام کرده تزدکتری حسن روحانی شایستگی دکتری روداشت وایشان نسبت به ازدکاری خود نسبت به هم اگاه تر وعالم تربود.ضمنا باتوجه به اینکه اسفار اربعه ملاصدارابخش هایی وحود دارد که دیگران هم شبیه ان را درکتب دیگر نوشته است پس ایا ملاصدار اهم سرقت ادبی کرده است ؟
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
درباره مدرک حسن روحانی چند موضوع وجود داره که به وضوح زحمت مطالعه رو نکشیدید!
1. ایشون در سال 58 به مجلس رفته و مدرکش رو دکتری حقوق اعلام کرده. در حالی که مدرکی که الان داره و شما ازش حمایت می‌کنید سال 77 صادر شده. پس ادعای دروغ درباره اصل مدرک خلاف نیست. اما مربوط به زمان فعلی هم نیست.
http://www.rahkarnews.ir/wp-content/uploads/roohani-dore-1.jpg
2. اگر به سایت مورد اشاره مراجعه می‌کردید می‌دیدید که سرقت‌های علمی یکی و دو تا نیست. کپی از دکتر افغان مربوط به چکیده مقاله بود که اولین بار توسط رسانه‌های غربی فاش شد. در بررسی‌های نهایی میزان سرقت علمی بیشتری مشخص شد. از افراد مختلف و با مقادیر متفاوت.
3. اینکه آقای کلانتری به قول شما تندرو باشه، یا در تاریخ انقلاب نبوده مجوز سرقته؟!!!  ضمن اینکه ایشون در زمان انقلاب حدود 16 سالشون بوده.
4. میزان سرقت در هر فصل به متفاوته. در فصل 4 بیش از 80 درصد سرقت ترجمه مستقیم بدون ارجاع انجام شده که از کتاب آقای کلانتری بوده. از افراد دیگری هم بوده که عمده اونها غیر ایرانی‌اند.
5. متن شکایت آقای کلانتری لینک داده شده. می‌تونید ملاحظه کنید.
6. میزان سرقت رو نرم افزار تعیین می‌کنه و با توجه به ترجمه بودن و بسته به الگاریتم نرم افزار ممکنه تفاوت وجود داشته باشه. حد اقل میزان تخمین زده شده در فصل 4 بیش از 70 درصده. در سایت بررسی بالای هشتاد درصد اعلام شده و در اخیرن مرجع دیگری بالای نود درصد گفته.
7. سیدحسن امین ظاهرن مشاور تز بوده و در این زمینه شریک جرمه. پس شهادتش نافذ نیست.
8. مساله شیوه تالیف و ارجاع در حوزه قدیم با حوزه و دانشگاه امروز تفاوت بسیار داره. ضمن این که درباره تالیفی یا تاسیسی بودن نظریات اساسی ملاصدرا هم بحث فراوان شده و نظرات متفاوتی داده شده. که البته هیچ کدام مجوز سرقت علمی روحانی نمیشه.
راستی برگ‌های سید شما چی شد برادر؟

جریان چی بود میگفتن سید دوزن دارد
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
برگ‌های برنده 16 میلیون رای ایجاد کرد برای کسی که نتوانست از خودش دفاع کنه! باز بخونیدش براتون مفیده.
اون هم از دروغ‌های بنفش بود. دروغ هم که حناق نیست!
نتوانست دفاع کند!!!!عحب‌! دفاع که هیچ تا توانست حمله کرد وشعارهای پوپولیستی داد ماشالله بر ثروت استان هم که نشسته خدابیشتر بده تا بیشتر بتونه نبات وپارچه سبزبده حالا گونی برنج و روغن و نبات وپارچه سبز داد واسه رای حداقل مالیات هم بده
تا توانست روحانی مظلوم رو تخریب کرد ولی خدا رو شکر ازاکثریت مردم سیلی سنگینی خورد
نگفتی سید زن دومش کجا هستا
مادرزنش هم که توحرم امام رضا دفن شد
نمیدونم ۷۰۰ملیون اون قبر ازکحا تامین شد؟؟!!!
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
روحانی مظلوم!!! :)))
اگر به آخرتی معتقدی به خاطر همین تهمت‌هایی که زدی منتظر باش.
اگر هم نیستی خیالی نیست در هر سه صورت انّ الساعةَ آتیةٌ لاریبَ فیها
الله اکبر
اگر به خدا وپیغمبر اعتقاد داشتیدرییس جمعورمظلوم مملکت شیعه که ۲۴ ملیون رای هم اورده تخریب نمیکردید وقبل ازاینکه چیزی اثبات شود با ابرو وحیثیت ایشان بازی نمیکردید تا توانستید تهمت زدید غافل ازاینکه ملت بیدار است
راستی ارتباط الکساندردوگین با طالب زده ،حسن عباسی وپورازغدی وحضورشون درکنار سید چی بود؟؟؟!!!چه طراحی هایی میخواستند انجام دهند وشکست خورد؟الکساندر دوگینی که پدرش افسر عالیرتبه سابق اطلاعات ارتش شوروی وخودش مشاور استراتژیک ولادیمیز پوتین است .
ازخدا بخواید به راه راست هدایت شویدالبته اگر به خدا اعتقاد دارید
سلام، با تشکر از شما

این مطب در سایت حرف تو انتشار یافت.

هدیه سایت حرف تو: امیرالمؤمنین (ع) می فرمایند: خداوند رحمت کند کسی را که چون سخن حکیمانه بشنود خوب فراگبرد و چون هدایت شود، بپذیرد.

منتظر مطالب ارزنده شما هستیم.

یا علی
پاسخ طلبه‌ی اُ منفی:
سلام
موفق باشید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.