نوشته‌های این‌جا صرفن دیدگاه نگارنده بوده و لزومن مورد تایید اسلام نیست!

تصویر تو را بهار باید بکشم

مطلب تیتر یک را این‌جا بخوانید

توهم مقبولیت اجتماعی

اعتقاد راسخ دارم که داشتن رأی و هوادار، یا کم و زیاد بودنشان فی نفسه نه دلیل بر خوب بودن است و نه دلیل بر بد بودن. به تعبیر حضرت رهبری گاهی کمک خداوند بر نصیب شدن توفیق خدمت است و گاهی به سلب این توفیق. اما این که دوستانی از جنس هوادارن آقای جلیلی حضور گسترده و استقبال قابل توجه قم‌نشین‌ها را دلیل بر غلبه‌ی رأی ایشان می‌دانند به عقیده‌ی نگارنده واضح البطلان است.

از طرفی پای‌گاه اصلی رأی ایشان شهر قم است. جایی که پای‌تخت جریان پایداری است. پس نمی‌شود از حضور قم استنتاج کرد که ایشان پیش افتاده‌اند. از سوی دیگر جنس هواداران آقای جلیلی افراد در صحنه‌اند. بدون شک افرادی که با احساس تکلیف رأی خودشان را پیدا می‌کنند و از شور جوان حزب اللهی بودن هم برخورداند، برای تبلیغ در صحنه‌اند.

اما نکته‌ی دیگر و قابل توجه سابقه‌ی این جماعت است. در انتخابات مجلس نهم در قم همین جماعت همه‌ی توان خود را خرج رأی نیاوردن آقای لاریجانی و رأی آوردن آقای ذوالنوری کردند. جالب این‌جاست که در همین شهرستان قم آقای لاریجانی که مغضوب این جریان بودند و خط قرمزشان محسوب می‌شدند با رشد رأی حدود 40 هزار نسبت به دوره‌ی پیشین مواجه شدند و جناب آقای ذوالنوری در حالی که رأیشان در انحصار این جماعت هم نبود نفر چهارم انتخابات شدند و از مجلس نهم بازماندند.

شاید آقای جلیلی رییس جمهور شوند. شاید رأی قاطبه را هم به دست آورند(اگر چه بعید است) اما غرض از نگاشتن این سطور دفع توهم از دوستانی‌ست که ساده‌انگارانه تصور می‌کنند اقبال مردمی همیشه با آنان بوده و همیشه با آنان خواهد ماند...

علی اردشیر لاریجانی

قم

مجتبی ذوالنوری

سعید جلیلی

سیدعلی خامنه‌ای

انتخابات ریاست جمهوری یازدهم

انتخابات

۹۲/۰۳/۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
و آخِرُ دعوانا اَن الحمدُ لله رب العالمین.../طلبه اُ منفی

نظرها : ۵

لایک
سلام
به شدت موافقم...
یاعلی
احسنت
سلام علیکم
من نظراتم رو درمورد دکتر جلیلی نوشتم.
راستش منم فکر نمیکنم دکتر رای بیاره. ولی حسب وظیفه ی دینی...
(ضمنا زیر علم دکتر فقط بچه های پایداری نیستند. فی المثل بنده! فقط بسیجیها هم نیستند! فی المثل بنده! فقط دولتیها هم نیستند، فی المثل بنده! و...)

-سلام برسونید به خانم..مشتاق دیدارشون هستیم-
سلام
- با اصل حرف شما کاملا موافقم بالاخص که نوع آدم ها و روش های تبلیغاتی شان با هم متفاوتند لکن نمی توان جریان مجلس قم را با ریاست جمهوری و ذوالنور را با جلیلی مقایسه کرد و انگیزه ها هم کاملا متفاوت است و هستند افرادی را که لاریجانی را برای نمایندگی قم می پسندند و حذفش را درست نمی دانند و در عین حال برای گفتمان انقلاب حاضرند هرکاری بکنند.
- راستی هر دو وبلاگ قبل را تعطیل کردم و مطالبشان را به وبلاگ جدید منتقل کردم. سری بزنید خوشحال می شویم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.